Jump to content

Arsenal vinner Premier League


RockyRocastle

Recommended Posts

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

v Tottenham (H) Nov 20

v Aston Villa (A) Nov 27

v Fulham (H) Dec 4

v Man United (A) Dec 13

v Stoke City (H) Dec 18

v Chelsea (H) Dec 27

 

 

Dette er et tøft program, men med den bredden vi har i stallen tror jeg vi kommer til å takle dette. Tottenham hjemme kommer til å bli tøft, men jeg tror gutta har skjønt hvor viktige disse oppgjørene er. Vinnerviljen har forbedret seg utrolig siden tapet mot Castle, og jeg tror vi tar 3 poeng på søndag.

Borte mot Aston Villa kan alt skje, som sagt tidligere, men jeg tror et lag som ikke legger seg lavt kan passe oss godt. Det kan fort bli 3 poeng, men jeg setter 1 i margen.

Mot Fulham hjemme handler det rett og slett om å holde konsentrasjonen oppe. Her skal vi ha 3 poeng.

Så var det Old Trafford da... United har vært alt annet enn imponerende denne sesongen, men de er fortsatt, sammen med QPR, det eneste laget som ikke har tapt i de to øverste divisjonene. United sliter seg til 1 poeng her, desverre.

Stoke hjemme skal bety 3 poeng. Igjen handler det om konsentrasjon. De har skapt store problemer for oss med dødballene sine, men jeg tror Fabianski, Djourou og Squill har større sjanser til å stå imot enn det Almunia, Gallas og Vermaelen hadde.

Chelsea...Alltid en vanskelig kamp, men det kan fort hende denne ikke bli så avgjørende. Alex trenger operasjon og er ute i seks til åtte uker. John Terry sliter med en nerve som fører til smerter i beinet. Ingen vet når han er tilbake. Pdd heter Chelseas eneste spilleklare midtstopper Jeffrey Bruma og er 19 år. Jeg lukter røyk fra Chelseamaskineriet. Tung røyk.

 

Framtiden ser lys ut dere!(så lenge det ikke går åt skogen i morgen...)

Link to comment
Share on other sites

v Tottenham (H) Nov 20

v Aston Villa (A) Nov 27

v Fulham (H) Dec 4

v Man United (A) Dec 13

v Stoke City (H) Dec 18

v Chelsea (H) Dec 27

 

Dette er de 6 neste PL kampene for oss, hvordan vi kommer oss gjennom disse vil nok ha mye å si.

 

Hvor mange poeng er dere fornøyd med fra disse kampene?

 

Vs Tottentott 3 poeng intet annet er jeg fornøyd med.

 

Som absolut minimum vil jeg si 11 poeng, helst 12-14. Prøver å være litt realistisk da alle disse kampene er kamper vi er i stand til å avgi poeng.

 

 

Som alltid vil det være avgjørende hvor mange av våre spillere som kommer skadet tilbake fra landskampene denne uken, men et eller annet sier meg at dette har snudd seg nå, chelsky og utd har slitt minst like mye med skader som oss denne sesongen.

Jeg er godt fornøyd med 14 poeng ut av disse kampene, men det er samtidig viktig at vi ikke taper i noen av dem, da følger vi mitt skjema mot seriegull.

Jeg tror vi slår spudz hjemme, blir nok en tett kamp men vi har hatt en evne til å avgjøre disse jevne kampene denne sesongen, tipper vi spiller uavgjort mot både chelsky og utd men vinner resten.

I tillegg vinner vi som tidligere nevnt både fa-cup og liga-cup denne sesongen, det har aldri skjedd før men Wenger har det med å ta utslåelige rekorder i engelsk fotball :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har stor tro på seier borte mot Villa neste helg. Da skal vi ha julebord for Arsenalsupportere i Trondheim. Julebordet starter med kampen mot Villa, og det kan jo ikke ende med noe annet enn seier :)

Link to comment
Share on other sites

v Tottenham (H) Nov 20

v Aston Villa (A) Nov 27

v Fulham (H) Dec 4

v Man United (A) Dec 13

v Stoke City (H) Dec 18

v Chelsea (H) Dec 27

 

Dette er de 6 neste PL kampene for oss, hvordan vi kommer oss gjennom disse vil nok ha mye å si.

 

Hvor mange poeng er dere fornøyd med fra disse kampene?

 

Dette minner meg om serieinnspurten for et halvt år siden. Husker dere "hvis vi vinner de 6 siste kampene, blir vi mestere"? Til og med Wenger lot seg lure til å bli med på slike spekulasjoner.

 

Eneste resultatet var vel å ta fokus fra den viktigste kampen, nemlig den neste. Vi vet hvordan det gikk.

 

------

 

Litt talltull:

 

Vi står nå med 13 spilte kamper, 26 poeng og 26-12 i målforskjell.

 

2,00 poeng pr kamp holder normalt til 2-3 plass, og siden vi skal vinne ligaen denne sesongen er vi avhengige av å øke gjennomsnittlig poengfangst framover.

 

2,00 scoringer pr kamp er heller ikke helt der jeg ønsker. Forrige sesong hadde vi jo en deilig tråd hvor vi var nære 3 mål i snitt langt ut i sesongen. Mindre enn 1,00 innslupne mål er bra. Begynner vel å bli noen sesonger siden sist.

 

En liten Funfact til slutt, for dere som tror på overnaturlige ting og jinxing:

Målforskjellen vår på 26-12... Ringer det en bjelle?

 

I 2003/04 sesongen endte vi opp med 26 seire og 12 uavgjort i PL. :)

Link to comment
Share on other sites

Av disse kampene så tror jeg Tottenham hadde vært den værste å tape. Tror det å komme godt i foran denne perioden blir ekstremt viktig. Kommer vel noen CL kamper innimellom her, så blir noen harde uker.

 

Når det er sagt, hvis vi hadde greid 14 poeng fra disse kampene er jeg ganske sikker på at vi hadde toppet PL med meget gode muligheter til å vinne.

 

Fingers crossed!

Link to comment
Share on other sites

Premier League - serien ingen vil vinne.

 

Arsenal 2-3 Spuds

Arsenal 2-3 WBA

Arsenal 0-1 Newcastle

Man City 0-3 Arsenal

Chelsea 0-3 Sunderland

Birmingham 1-0 Chelsea

Liverpool 1-2 Blackpool

 

I år henger ingenting på greip. Jeg kunne tatt med mange andre resultater også.

 

-Sunderland går fra 1-5 på St.James' Park til 3-0 på Stamford Bridge.

-Newcastle slår Arsenal borte, og Sunderland og Aston Villa hjemme med 5-1 og 6-0 henholdsvis. Likevel taper de 1-5 mot Bolton, 0-2 hjemme mot Blackpool osv..

-I fjor tapte Wigan 1-9 mot Tottenham, men slo Chelsea 3-1 hjemme. I år ble 1-9 til 1-0, 3-1 til 1-6..

-Liverpool slår Chelsea den ene uken, taper mot Stoke den neste. (Ligacup-tapet mot selveste Northampton er et kapittel for seg).

-Manchester United hadde ikke gitt fra seg en tomålsledelse siden år 2000 før det glapp mot Everton. Så går det bare et par uker og det skjer igjen, hjemme mot WBA.

-I år har United allerede spilt 7 ganger uavgjort. I hele fjor: 4. Årene før: 6,6 og 5.

 

I det hele tatt er jeg ikke så skuffet efter dagens sjokk-tap som jeg burde være. Det snur hver eneste uke, og det uventede synes å være det normale. Det er nesten som i gode gamle dager!

 

Sist, men ikke minst: Det laget som leder til jul vinner aldri til slutt. Sånn sett er vi i perfekt posisjon.

 

Råtips for mai:

1.Arsenal

2.Bolton

3.Liverpool

4.West Ham

--

18.Chelski

19.Man£€$ter Shitty

20.Tottenham

Link to comment
Share on other sites

Premier League - serien ingen vil vinne.

 

Arsenal 2-3 Spuds

Arsenal 2-3 WBA

Arsenal 0-1 Newcastle

Man City 0-3 Arsenal

Chelsea 0-3 Sunderland

Birmingham 1-0 Chelsea

Liverpool 1-2 Blackpool

 

Hehe!

 

Finner absolutt trøst i poengtapene til de andre toppklubbene, men satan som tapet idag smerter,

og ikke minst at vår fantastiske statistikk mot Scum er iferd med å ødelegges :(

 

 

Wenger sier vi har vært "a bit unlucky" og dette enes jeg i, i mange kamper har vi fortjent mer, men det kan gjentas til det kjedsommelige : Fotball handler om å score, om å ta vare på sjansene sine. Så langt har vi rett og slett GITT bort pinlig mange mål, samtidig som effektiviteten ikke har vært god nok. Og dette straffes vi beinhardt for...

Link to comment
Share on other sites

Vi vinner ikke PL i år.. det blir flere unødvendige tap for å si det sånn!

 

Hadde vi vunnet over totsa, newcastle og wba, hadde vi ledet tabellen med hele 7 poeng! huff... blir så skuffet

 

Ja det er surt å tenke på.

Kampene kunne vi godt ha vunnet. Vi var bedre enn motstanderne i kanskje alle tre kampene,

 

Vi spiller den beste fotballen og vi har den bredeste stallen, så det er klart vi kan vinne PL i år.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er surt å tenke på.

Kampene kunne vi godt ha vunnet. Vi var bedre enn motstanderne i kanskje alle tre kampene,

 

Vi spiller den beste fotballen og vi har den bredeste stallen, så det er klart vi kan vinne PL i år.

 

Helt enig. For det er ikke imponerende det united el Chelski heller holder på med.

Link to comment
Share on other sites

Litt artig: Hittil i år har vi tatt 26 poeng på 14 kamper, noe som tilsvarer rundt 1,86~ poeng per kamp. Hvis vi fortsetter i samme spor så kommer vi altså til å ende opp med 70 (!) poeng etter 38 serierunder.

 

I forhold ligger ManUre og Chelski på akkurat 2 poeng per kamp og ville derfor endt opp på hele 76 poeng hver hvis de fortsetter i samme stil :)

 

Ikke akkurat imponerende av noen lag, men samtidig så viser det hittil i sesongen at serien har blitt langt mer jevn enn hva den var tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Vi vinner ikke PL i år.. det blir flere unødvendige tap for å si det sånn!

 

Hadde vi vunnet over totsa, newcastle og wba, hadde vi ledet tabellen med hele 7 poeng! huff... blir så skuffet

 

Da er det skikkelig uflaks at de andre lagene bare vinner og vinner og vinner og vinner! Huffameg... Vi må jo være minst 10 poeng bak med alle disse tapene?

 

Nei.. vent litt... 2 poeng bak? Jeg tror jaggu de andre taper også??

 

ALLE taper i år, slik er det, enkelt og greit. Ligaen er jevn og alle kommer til å tape enda mer. Vi er hverken nærmere eller lenger unna å vinne PL nå enn før de 3 nevnte kampene.

Link to comment
Share on other sites

Dette handler først og fremst om hvilken klubb som først finner stabiliteten og momentumet, ingen er der enda, jeg trodde vi hadde kommet dit nå før spudz-kampen men desverre gikk vi på enda en blemme, hverken chelsky eller utd virker å ha det som trengs denne sesongen, jeg har gjentatt til det kjedsommelige at det eneste laget som har potensialet til Arsenal denne sesongen heter man city og jeg kan ærlig innrømme at jeg frykter at dette laget kan finne momentumet som skal til snart, derfor er det ekstra deilig å tenke på at vi allerede har slått dem 3-0 på deres egen bane, jeg tror Arsenal trekker det lengste strået til slutt :)

Link to comment
Share on other sites

Dette handler først og fremst om hvilken klubb som først finner stabiliteten og momentumet, ingen er der enda, jeg trodde vi hadde kommet dit nå før spudz-kampen men desverre gikk vi på enda en blemme, hverken chelsky eller utd virker å ha det som trengs denne sesongen, jeg har gjentatt til det kjedsommelige at det eneste laget som har potensialet til Arsenal denne sesongen heter man city og jeg kan ærlig innrømme at jeg frykter at dette laget kan finne momentumet som skal til snart, derfor er det ekstra deilig å tenke på at vi allerede har slått dem 3-0 på deres egen bane, jeg tror Arsenal trekker det lengste strået til slutt :)

 

Så lenge Manure ikke taper kamper vil de være favoritter til å vinne serien. Og de har ikke vist sin beste form enda... Og Chelsea tipper jeg forsterker med et par spillere i januar og blir selvsagt å regne med.

Man. Shitty er gode, men det kan ta fort en sesong til før de er virkelige tittelutfordrere. Regner med det igjen blir en del utbytting av personell der i januar og det kommer til å ta enda mer tid å få samkjørt laget.

Vi har en solid tropp, potensialet til å vinne serien og henger bra med, men da må visse elementer av forsvarsspillet vårt og den mentale biten under kamper forbedres. Det er for mye opp og ned med Arsenal og det svitsjer gjerne i løpet av en kamp eller innen en rekke på 3-4 kamper.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge Manure ikke taper kamper vil de være favoritter til å vinne serien. Og de har ikke vist sin beste form enda... Og Chelsea tipper jeg forsterker med et par spillere i januar og blir selvsagt å regne med.

Man. Shitty er gode, men det kan ta fort en sesong til før de er virkelige tittelutfordrere. Regner med det igjen blir en del utbytting av personell der i januar og det kommer til å ta enda mer tid å få samkjørt laget.

Vi har en solid tropp, potensialet til å vinne serien og henger bra med, men da må visse elementer av forsvarsspillet vårt og den mentale biten under kamper forbedres. Det er for mye opp og ned med Arsenal og det svitsjer gjerne i løpet av en kamp eller innen en rekke på 3-4 kamper.

 

 

Enig i at vi har svitjset for mye i forsvarsrekka denne sesongen, vi må lære oss at stabilitet bak er det som vinner oss pokaler til slutt, men det er ingen tvil om at Vermaelen vil gjøre dette forsvaret mere stabilt etterhvert, han er lederen vi savner for tiden.

Jeg tipper at dette tapet for naboen er det som skal til for at vi skal vinne pokalen i mai, Wenger virker nå rasende og dette kommer nok spillerne til å merke i den nærmeste tida, uansett om vi vinner et par kamper.

Vi supportere kommer til å slite med dette tapet en god stund, uansett om vi vil slå både Braga og Villa i de to neste kampene kommer denne kampen til å sitte i, kanskje helt til vi knuser dem på WHL i returkampen. Ingen tvil om at Arsenal er et langt bedre lag enn spudz når alt fokus er påskrudd og begge lag spiller en toppkamp.

Utd har rett og slett ikke god nok stall til å vinne denne sesongen, det merkes at man selger Ronaldo og Tevez uten å erstatte dem, godt forsvarsspill vil ikke være nok denne sesongen hvor alle slår alle og de har hatt sin del av flaks så langt og flaks/uflaks jevner seg gjerne ut i løpet av en sesong.

Chelsky virket jo gode i begynnelsen av sesongen men hvis et par spillere skadd i forsvarsrekka er alt som skal til for at de skal ryke 0-3 for sunderland og 0-1 for birmingham så stemmer også mitt inntrykk av det laget, rett og slett ikke gode nok.

Nei, det blir nok city som utover i sesongen blir den verste motstanderen for oss, de kommer til å vokse sammen og bli enda bedre etterhvert, desverre betyr penger veldig mye i dette gamet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...