Jump to content

Bolton B, 17.01.10


Bergkamp88

Recommended Posts

Arsenal vs Bolton

 

Reebok Stadium, Søndag 17 januar, 17.00

 

 

1 Chelsea 20 14 3 3 45 16 29 45

2 Manchester United 21 14 2 5 46 19 27 44

3 Arsenal 20 13 3 4 53 23 30 42

4 Manchester City 20 10 8 2 42 28 14 38

5 Tottenham Hotspur 20 11 4 5 42 22 20 37

6 Aston Villa 20 10 5 5 29 18 11 35

7 Liverpool 20 10 3 7 37 25 12 33

8 Birmingham 21 9 6 6 21 19 2 33

9 Fulham 20 7 6 7 26 22 4 27

10 Stoke City 20 6 6 8 18 25 -7 24

11 Sunderland 20 6 5 9 28 31 -3 23

12 Everton 20 5 8 7 28 34 -6 23

13 Blackburn Rovers 21 5 6 10 21 39 -18 21

14 Burnley 20 5 5 10 22 40 -18 20

15 Wolverhampton 20 5 4 11 17 36 -19 19

16 Wigan Athletic 19 5 4 10 21 44 -23 19

17 West Ham United 20 4 6 10 28 37 -9 18

18 Bolton Wanderers 18 4 6 8 26 36 -10 18

19 Hull City 20 4 6 10 20 42 -22 18

20 Portsmouth 20 4 2 14 18 32 -14 14

 

Bolton-nytt :

 

Ansettelsen av Owen Coyle kommer definitivt som et løft for både klubb og fans med tanke på tabellposisjon og fansens mishagsytringer mot Gary Megson, som egentlig aldri "fikk sjansen". Coyle spilte som spiss for Bolton på 90-tallet og snakker her om gleden av å være tilbake : http://www.bwfc.co.uk/page/General/0,,1004~1928912,00.html

 

Siste 5 kamper :

 

Wolves - Bolton 2-1

Bolton - City 3-3

Bolton - West.H 3-1

Burnley - Bolton 1-1

Bolton - Hull 2-2

 

Skadenytt for begge lag: http://www.physioroom.com/news/english_pre...njury_table.php

(Physioroom)

 

Arsenal-nytt :

 

Etter flere seiere på rad kom vi "ned på jorda igjen" med et heldig poeng mot Everton i forrige oppgjør. Et lurvete vær, mangelen på flere sentrale spillere, kombinert med sløvhet i forsvar og generelt litt slett innsats, var noen faktorer som gjorde at det gikk som det gikk. Men selv på en dårlig dag fikk vi med oss et utrolig viktig poeng! Til denne kampen er kaptein og talisman Cesc " Passmaster" Fabregas tilbake, og vi får håpe vår viktigste spiller klarer å løfte hele laget på søndag! Om ikke lenge braker det løs med storkamp etter storkamp, så vi får håpe gutta er maks innstilt på å være helt oppe i toppen når den tid kommer!

 

 

Forøvrig en litt spesiell uke med to oppgjør mot Bolton på kun 4 dager! Litt synd Coyle ble klar til akkurat denne kampen, det må nedelegges mye innsats for at ny-manager-effekten ikke skal virke inn på søndag! Men det skal vi klare!!

 

DISKUTER :)

 

(Noen andre som har tenkt seg over forresten?)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 136
  • Created
  • Last Reply

Det blir to kamper mot Bolton på rad, siden vi skal spille hengekampen mot de noen dager etterpå!

Det bør bli seier i begge disse kampene. Er spent på og se hvordan Bolton blir under Coyle.

Fabregas er vel klar til denne kampen, håper han starter hvis han er 100% fit.

Tror vi vinner 3 - 1, håper på dette laget:

 

Fabianski

 

Sagna-Gallas-Vermaelen-Traore

 

Fabregas-Diaby-Nasri

 

Rosicky-Eduardo-Arshavin

Link to comment
Share on other sites

...

Trolig det beste laget vi kan starte med ja. Men jeg håper Rosicky tar plass på midtbanen. Hans taklingsegenskaper, posisjonering og rutine vil kunne vise seg utrolig verdifull i en slik kamp. Muligens er det faktisk bedre å sette han som DM med dyp playmakerrolle nettopp pga taklingsferdighetene hans og Diabys kvaliteter fremover på banen? Det er iallefall min mening, og jeg har skrevet det i andre poster også:)

Link to comment
Share on other sites

At han er veldig svak er litt å ta i. Han er bare ikke sterk nok til å spille der på pernament basis. Nå som vi ikke har så mye bedre alternativer så tror jeg Rosicky vil fylle den rollen bra. Desverre er det nettopp Bolton han vil få innkjøringsperioden sin mot, og de er ikke et fysisk svakt lag. Derfor tror jeg den defensive midtbanespilleren vil spille en veldig viktig rolle. Diaby har fysikken, men jeg vet ikke om han er fotballsmart nok til denne rollen og jeg tror hans offensive kvaliteter vil friste han til å storme i angrep med en gang sjansen byr seg.

 

Siden både Diaby og Rosicky har sine kort på den defensive midtbaneposisjonen, tror jeg det skal være mulig å la de "dele" på posisjonen. At de ligger dypt, i det minste en av de til enhver tid, mens Fabregas kan få en enda mer offensiv rolle.

 

Fabianski

Sagna-Gallas-Vermaelen-Traore

Rosicky-Diaby

Fabregas

Nasri-Arshavin-Eduardo

 

Skal ikke undervurdere Bolton på Reebok, og så håper vi bare at ny-manager-effekten ikke slår til. :)

Link to comment
Share on other sites

Mener han ikke er så veldig svak i kroppen jeg. Uansett tar han mye igjen på å time taklinger bra og å posisjonere seg riktig. Han er en smart fotballspiller, altså en med veldig bra fotballforståelse så han tar igjen mye der i forhold til Diaby som til tider sliter med akkurat dette.

 

Uansett vil jo fortsatt Diaby være med tilbake og jobbe på defensiven. Men med tanke på at vi nok kommer til å ha ballen mest er det etter min mening viktigst å ha som DM en spiller som kan lese kontringene til Bolton og sette igang egne "motkontringer" for å si det slik. Gjerne da med pasninger som går forbi ett/to ledd. Og der er Rosicky et bedre valg enn Diaby.

Link to comment
Share on other sites

Typisk at Owen Coyle får en knallstart på sin managerkarriere på Reebok Stadium med seier over en av gullkandidatene, selvfølgelig måtte det bli oss som skulle møte dem med den nye manageren. Vi har ikke akkurat til vane og stortrives på deres stadion, men de to siste sesongene har vi vunnet de to siste kampene, i tillegg vant vi en FA Cup-kamp der i 2007, noe som gir tre strake på den arenaen, så håper for all del den fjerde kommer i helga, og det bør den. I likhet med Kim så forventer jeg seks poeng nå, det trenger vi for øvrig også.

 

Håper på dette laget:

 

Manuel Almunia

Bacary Sagna - William Gallas - Thom Vermaelen - Armand Traore

Cesc Fabregas - Abou Diaby - Tomas Rosicky

Samir Nasri - Andrey Arshavin - Carlos Vela

 

Kamptips: Bolton 1 Arsenal 2 (!)

Link to comment
Share on other sites

Har kun et virkelig stort ønske til søndag, og at det er at Fabianski starter kampen.

 

Fabianski

 

Sagna - Gallas - Vermaelen - Traore

 

Fabregas - Diaby - Nasri

 

Rosicky - Eduardo - Arshavin

 

Skulle gjerne sett dette laget komme ut på banen, men tror ikke det er stort håp for det B)

Link to comment
Share on other sites

Er det en ting årets Premier Leauge har vist, så er det at det ikke er garanti for noe som helst. Jeg frykter faktisk kampen mot Bolton. Vi har fått mye juling der oppe, og nå har de i tillegg en ny trener som kan gi de ett voldsomt løft

Link to comment
Share on other sites

Ønsket lagoppstilling:

 

 

Eduardo da Silva - Andrei Arshavin - Samir Nasri

 

Tomas Rosicky - Abou Diaby - Cesc Fabregas

 

Armand Traore - Thomas Vermaelen - William Gallas - Bacary Sagna

 

Manuel Almunia

 

 

Dette er sannsynligvis den siste kampen med Traore på venstre back, og det gleder meg. Han har fått verdifull erfaring, men i dette tøffe kampprogrammet trenger vi Clichy tilbake.

 

Almunia må skjerpe seg, før han blir byttet ut med Fabianski. Han har ikke overbevist meg i det siste, og det kan koste oss dyrt i kampene mot Chelsea, Villa, Liverpool og Man Utd.

 

Ellers håper jeg på å få se Vela inn for Eduardo, og Ramsey inn for Fabregas i 2. omgang. Håper vi tar tak i kampen tidlig, slik at vi kan bytte ut de viktigste spillerne relativt tidlig.

 

Tipper vi vinner denne kampen 2-0 B)

Link to comment
Share on other sites

Ønsket lagoppstilling:

Eduardo da Silva - Andrei Arshavin - Samir Nasri

 

Tomas Rosicky - Abou Diaby - Cesc Fabregas

 

Armand Traore - Thomas Vermaelen - William Gallas - Bacary Sagna

 

Manuel Almunia

Dette er sannsynligvis den siste kampen med Traore på venstre back, og det gleder meg. Han har fått verdifull erfaring, men i dette tøffe kampprogrammet trenger vi Clichy tilbake.

 

Almunia må skjerpe seg, før han blir byttet ut med Fabianski. Han har ikke overbevist meg i det siste, og det kan koste oss dyrt i kampene mot Chelsea, Villa, Liverpool og Man Utd.

 

Ellers håper jeg på å få se Vela inn for Eduardo, og Ramsey inn for Fabregas i 2. omgang. Håper vi tar tak i kampen tidlig, slik at vi kan bytte ut de viktigste spillerne relativt tidlig.

 

Tipper vi vinner denne kampen 2-0 B)

 

almunia skjerpe seg? ser ike at det kan komme til å skje. han har så langt denne sesongen, gjort langt flere brølere enn det enn mye bedre arsenalkeeper gjorde, før han vle satt ut. bolton bør slås uansett hvem arsenal stiller med i mål!

Link to comment
Share on other sites

almunia skjerpe seg? ser ike at det kan komme til å skje. han har så langt denne sesongen, gjort langt flere brølere enn det enn mye bedre arsenalkeeper gjorde, før han vle satt ut. bolton bør slås uansett hvem arsenal stiller med i mål!

 

Joda, men når jeg sier skjerpe seg, mener jeg å ikke gjøre slike brølere som han gjorde mot Everton. Jeg vet veldig godt at Almunia ikke er god nok for Arsenal, men jeg vet også at han har ferdighetene til klare noen kamper på rad, uten å gjøre alt for mange feil.

 

Ingenting hadde gledet meg mer, enn å få inn Hugo Lloris nå i januar. Men det er veldig usannsynlig med ny keeper, så da forventer jeg at Almunia skal heve seg et par hakk. Det vet jeg at han kan klare.

 

Så er det jo noen som ønsker at Fabianski skal ta over keeperplassen... Det er jeg ikke enig i, foreløpig. Fabianski har ikke fått mye kamptrening denne sesongen, og han er ikke særlig rutinert.

 

Men dette er nok siste sesongen som fast keeper for Almunia.. Til neste år trenger vi enten en ny keeper, eller så må vi bruke Fabianski.

 

Og selvfølgelig bør Bolton slås uansett keeper, det er jeg ikke redd for. Men om Almunia ikke klarer å prestere i denne kampen heller, har vi et problem med tanke på det harde kampprogrammet vi står foran.

Link to comment
Share on other sites

Ønsket lagoppstilling:

Eduardo da Silva - Andrei Arshavin - Samir Nasri

 

Tomas Rosicky - Abou Diaby - Cesc Fabregas

 

Armand Traore - Thomas Vermaelen - William Gallas - Bacary Sagna

 

Manuel Almunia

Dette er sannsynligvis den siste kampen med Traore på venstre back, og det gleder meg. Han har fått verdifull erfaring, men i dette tøffe kampprogrammet trenger vi Clichy tilbake.

 

Almunia må skjerpe seg, før han blir byttet ut med Fabianski. Han har ikke overbevist meg i det siste, og det kan koste oss dyrt i kampene mot Chelsea, Villa, Liverpool og Man Utd.

 

Ellers håper jeg på å få se Vela inn for Eduardo, og Ramsey inn for Fabregas i 2. omgang. Håper vi tar tak i kampen tidlig, slik at vi kan bytte ut de viktigste spillerne relativt tidlig.

 

Tipper vi vinner denne kampen 2-0 :)

 

Håper virkelig å få sett Ramsey inn for Fabregas, uten at det er snakk om skade, for i så fall leder vi tenker jeg. Og selvsagt håper jeg på få sett Clichy full av spilleglede.

Link to comment
Share on other sites

Tror vi vinner ganske greit. Greit nok at de har fått en strålende trener i Coyle, men jeg lurer på hvordan Bolton spiller på søndag. Burnley meiet ballen sjeldent opp mot spissene, mens Bolton har gjort dette i flere år nå og det spørs da om Coyle legger om spillestilen allerede til søndagen eller om han fortsetter i "god" gammel Boltonånd med høye baller mot Davies og co.

Link to comment
Share on other sites

Bra at flere spillere er klare igjen, og hvis Fabregas fortsetter sin sinnsykt gode form så blir det nok mål for han denne kampen også. Spillere som arshavin blomstrer jo når cesc spiller, så det blir artig og se hva som skjer mot Bolton. Litt upassende at de møter oss rett etter at de har fått ny manager. Lag får som regel et oppsving ved managerbytte, men vi håper at vi knuser dem likevell.

 

Ja og så håper jeg vi slipper å se Traore spille igjen. AW må prøve å finne noen andre som kan gjøre en mere sikker jobb som VB

Link to comment
Share on other sites

Bra at flere spillere er klare igjen, og hvis Fabregas fortsetter sin sinnsykt gode form så blir det nok mål for han denne kampen også. Spillere som arshavin blomstrer jo når cesc spiller, så det blir artig og se hva som skjer mot Bolton. Litt upassende at de møter oss rett etter at de har fått ny manager. Lag får som regel et oppsving ved managerbytte, men vi håper at vi knuser dem likevell.

 

Ja og så håper jeg vi slipper å se Traore spille igjen. AW må prøve å finne noen andre som kan gjøre en mere sikker jobb som VB

 

Og det har vi. Vi har Gibbs og Clichy som begge er både 1.valg og 2.valg. Som sagt er Traore en god spiller, men ikke ds den rollen som han har spilt de seneste kampene. Men hvem ellers skal spiller der, når både Gibbs og Clichy er ute ? Men nå er franskmanne snart spilleklar, og det er siste gang vi ser Traore spiller som Venstre back på en god stund.

Link to comment
Share on other sites

Resultatene så langt i helgen for de andre lagene gikk ganske bra vår vei, med forventede seire til gullkandisatene og poengtap til de som kjemper om champions league spill.

 

Selv om det er mange kamper igjen og ingenting avgjort uansett resultat i dag, så kan vi med seier i dag hekte oss totalt inn i gullkampem. Faktisk er det i så fall helt opp til oss. Med tap så er vi mer et mål for de bak, der vi vil være litt i mellomlandet, men det er veldig langt inn uansett.

Link to comment
Share on other sites

Blir viktig idag å ha tempo på ballen og gi tilbake i duellene.

Litt spent på om Arshavin slår til med Cesc på banen igjen.

Han har vært en smule slapp i det siste.

En god start på kampen med et tidlig mål til oss er tanken.

 

Tipper dette laget:

 

Almunia

 

Sagna Gallas Vermaelan Traore

 

Nasri Cesc Diaby

 

Rosicky Arshavin Eduardo

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...