Jump to content

Bolton B, 17.01.10

Bergkamp88

Recommended Posts

• Replies 136
  • Created
  • Last Reply

:)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jan 17 2010, 07:49 PM) 185923[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Almunia var veldig solid i dag, dessverre virker det som om forsvaret har null tillit til han,

Er ikke det en SOLID selvmotsigelse? I HVILKEN situasjon viste EN av våre forsvarsspillere at de IKKE hadde tillit til Almunia? Rull film, vis meg.....

Hva i helvette tenker AW på når han setter inn Clichy som venstre ving istedet for å bruke Traore der og la Gael ta sin faste plass som venstre back?????? ;) :angry:

Å ha spillere på banen som er så dårlige som det Traore er, blir bare helt tragisk, og det er dessuten så lett for motstander og komme til sjanser som kan føre til poengtap.

Traore, dette forumets neste hoggestabbe? Hvor gammel er? 19-20 år. Blir han god back? Ja, det er jeg temmelig sikker på. Dagens utvilsomme vinner er Arsene Wenger. Han gjør det helt rette med å ha en ikke matchfit Clichy på benken. Han setter ham inn på HELT korrekt tidspunk fot å støtte opp om Traore. Han lar en in-form Eastmond starte, og skifter ham ut når han er sluttkjørt med Merida. En Merida som setter spikeren i kista til et Bolton lag som fremstår som en dritt- og pingle gjeng (Cesc hadde rundtspilt den gjengen selv med brukket fot). Eduardo blir også tatt av når han er ferdig. MGET GOD lagledelse av Wenger.

hehe, ja. Men som sagt så møter vi dem om noen dager til. Vi har så mange spillere som er skadet, (Nasri og ramsey ute i 2-3 uker), og vi møter Bolton på Onsdag, sjansen er stor at de kommer til å skade spillerne våre.

Arsgun: Du fremhever Almunias prestasjoner i denne kamptråden og det er det helt legitimt av deg å gjøre. Almunia hadde en av sine bedre kamper denne sesongen. Men å si at han var tett opp til man of the match som Chaz skriver medfører ikke riktighet.

I første omgang fomlet Almunia ballen ut til corner. det var ikke det verste med den situasjonen. det som er tilfelle er at det er ett innlegg som kommer inn mot mål og åpner for fri heading fra 3-4 meter. Almunia var alt for passiv i den situasjonen og burde selvsagt ha gått ut og plukket innlegget istedet for å se om motstanderen klarte å heade ballen eller ei. Han hadde hellet med seg nok en gang og måtte han ha det resten av sitt liv. I en annen situasjon i 1. omgang så prøver Gallas å skjerme ballen inn til Almunia, men ingen Almunia dukket opp. da var gallas med rette skikkelig forbanna.

Almunia hadde ett meget presist utspill til Diaby, men han hadde fortsatt mye rusk på igangsettingene, de går desverre som regel ut i ingenmannsland.

Det var også flere situasjoner der Almunia opptrådte meget godt, og det var selvfølgelig situasjoner der han opptrådte pussig (3 skritt fram og to tilbake på hvert innlegg og corner for å nevne noe)

Alt i alt får almunia karakteren bestått av meg.

de som hadde en solid kamp er Vermaelen, Eastmond, Fabregas, Eduardo og Merida

de som hadde en ok kamp er almunia, Sagna, Diaby, Rosicky, Arshavin, Vela

de som spilte dårligere enn hva man kan forvente er traore, Gallas og Clichy.

resultatet er meget sterkt, og vi hadde mye fint samspill fremover på banen, bakover får vi mange sjanser i mot oss og vi kan takke Bolton for deres dårlige avslutninger.

BE

:P-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 17 2010, 07:49 PM) 185923[/snapback]

Almunia var veldig solid i dag, dessverre virker det som om forsvaret har null tillit til han, samtidig så er spørsmålet om han klarer å komme i god form, og ikke falle tilbake til gamle synder.

Var vel sammen med Vermaelen den beste "forsvareren" i dag.

ja, i dag gjør almunia jobben sin på en god måte. har ikke vært for ofte vi har kunnet si det...

Arsgun: Du fremhever Almunias prestasjoner i denne kamptråden og det er det helt legitimt av deg å gjøre. Almunia hadde en av sine bedre kamper denne sesongen. Men å si at han var tett opp til man of the match som Chaz skriver medfører ikke riktighet.

I første omgang fomlet Almunia ballen ut til corner. det var ikke det verste med den situasjonen. det som er tilfelle er at det er ett innlegg som kommer inn mot mål og åpner for fri heading fra 3-4 meter. Almunia var alt for passiv i den situasjonen og burde selvsagt ha gått ut og plukket innlegget istedet for å se om motstanderen klarte å heade ballen eller ei. Han hadde hellet med seg nok en gang og måtte han ha det resten av sitt liv. I en annen situasjon i 1. omgang så prøver Gallas å skjerme ballen inn til Almunia, men ingen Almunia dukket opp. da var gallas med rette skikkelig forbanna.

Almunia hadde ett meget presist utspill til Diaby, men han hadde fortsatt mye rusk på igangsettingene, de går desverre som regel ut i ingenmannsland.

Det var også flere situasjoner der Almunia opptrådte meget godt, og det var selvfølgelig situasjoner der han opptrådte pussig (3 skritt fram og to tilbake på hvert innlegg og corner for å nevne noe)

Alt i alt får almunia karakteren bestått av meg.

BE

Spesielt i stormløpsperioden etter sidebytte holdt Almunia oss inne i kampen. Bortimot Alene, faktisk. Jeg har i det store og hele holdt meg vekke fra denne keeper debatten fordi den har vært hinsides sunn fornuft, personlig hetsende mot Almunia, og periodevis direkte ondsinnet.

Nå vil jeg komme med en snev av en kommentar; jeg har trent keepere, langt fra på dette nivået det skal sies, men i flere perioder, og vil påstå å ha litt mer enn normalt greie på keeperspill.

Dagens kamp av Almunia var NESTEN prikkfri. At det finnes bedre keepere enn Almunia er jeg enig i, men den nedlatende holdningen du Ben Elfen har til Almunia, er rett og slett irriterende.

I første omgang fomlet Almunia ballen ut til corner. det var ikke det verste med den situasjonen. det som er tilfelle er at det er ett innlegg som kommer inn mot mål og åpner for fri heading fra 3-4 meter. Almunia var alt for passiv i den situasjonen og burde selvsagt ha gått ut og plukket innlegget istedet for å se om motstanderen klarte å heade ballen eller ei.

Her kan jeg ikke bli mer uenig med deg. Etter å ha vært keeper selv i en del år, dog ikke på all verdens høyeste nivå :P , så har jeg alltid fått høre en ting av de trenerne jeg har hatt. En keeper skal aldri gå ut i duell med egne spillere! Dette gjelder uansett om ballen er langs bakken eller i luften.

En keeper kan gjerne gå ut for å "plukke" baller, men ikke når det er en duell. I den situasjonen du referer til, så var det duell med spillere og da skal ikke en keeper pr definisjon rykke ut for å prøve å ta ballen. Hadde det derimot, som nevnt, vært en ball som var i luften men som det ikke var noen duell rundt så kunne han hoppet etter den.

Noen ganger kan det være greit å ta av "anti-Almunia" brillene når man skal vurdere spilleren.

Og bare for å ha det sagt; jeg er enig i at Almunia ikke er så god som en keeper for Arsenal skal være, men jeg vil samtidig ha likhet mellom kritikk og ros.

Chaz: Jeg kunne ikke blitt mer enig med deg når det gjelder coaching av Wenger. Å beholde Traore på backen og putte Clichy opp foran han var en genistrek. Det gir Traore selvtillit samtidig som vi får tettet hullet på den siden.

Spesielt i stormløpsperioden etter sidebytte holdt Almunia oss inne i kampen. Bortimot Alene, faktisk. Jeg har i det store og hele holdt meg vekke fra denne keeper debatten fordi den har vært hinsides sunn fornuft, personlig hetsende mot Almunia, og periodevis direkte ondsinnet.

Nå vil jeg komme med en snev av en kommentar; jeg har trent keepere, langt fra på dette nivået det skal sies, men i flere perioder, og vil påstå å ha litt mer enn normalt greie på keeperspill.

Dagens kamp av Almunia var NESTEN prikkfri. At det finnes bedre keepere enn Almunia er jeg enig i, men den nedlatende holdningen du Ben Elfen har til Almunia, er rett og slett irriterende.

Hei, først og fremst vil jeg si at det er hyggelig å lese innlegg av deg igjen. Jeg gidder ikke å dra i gang en lang diskusjon ang. Almunia igjen. Jeg vil bare si at jeg ikke betviler dine trener ferdigheter, ei heller dine ferdigheter innen keeperspill, derimot setter jeg pris på innlegg fra alle. Jeg mener det er hyggelig at Almunia ikke gjør seg bort i denne kampen men som du skjønner av ovennevnte innlegg av meg så har vi ikke samme oppfatning av Almunia i dag og det er helt greit.

Ha en fortreffelig aften

BE

Chaz: Jeg kunne ikke blitt mer enig med deg når det gjelder coaching av Wenger. Å beholde Traore på backen og putte Clichy opp foran han var en genistrek. Det gir Traore selvtillit samtidig som vi får tettet hullet på den siden.

Helt korrekt. I stedet for å ta ham av, Traore vet MER ENN GODT NOK selv at han slet, spesielt i åpningen av 2 omgang. Det han gjorde med Clichy var rett og slett å la Traore, uten å skjemmes få ta del i det virkelig oppbyggende etter kampen, nemlig feelgood faktoren som ALLTID er i en laggruppe etter en slik seier. Genistrek er ordet, og viser til fulle hvor dyktig Wenger er. Han tenker HELE tiden BÅDE kortsiktig og langsiktig. Wenger knows.

Ha en fortreffelig aften

BE

I like måte! :P

Helt korrekt. I stedet for å ta ham av, Traore vet MER ENN GODT NOK selv at han slet, spesielt i åpningen av 2 omgang. Det han gjorde med Clichy var rett og slett å la Traore, uten å skjemmes få ta del i det virkelig oppbyggende etter kampen, nemlig feelgood faktoren som ALLTID er i en laggruppe etter en slik seier. Genistrek er ordet, og viser til fulle hvor dyktig Wenger er. Han tenker HELE tiden BÅDE kortsiktig og langsiktig. Wenger knows.

I like måte! :D

For ikke håpe han spiller mot Villa, Man Utd, Liverpool og Chelsea tror alle laga har fått med seg nå hvor lett lurt han her. Arsenal dårligste spiller i dag sammen med Gallas, mot Everton var han helt tragisk å se på :P

:P--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jan 17 2010, 07:49 PM) 185923[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Almunia var veldig solid i dag, dessverre virker det som om forsvaret har null tillit til han,

Er ikke det en SOLID selvmotsigelse? I HVILKEN situasjon viste EN av våre forsvarsspillere at de IKKE hadde tillit til Almunia? Rull film, vis meg.....

Traore, dette forumets neste hoggestabbe? Hvor gammel er? 19-20 år. Blir han god back? Ja, det er jeg temmelig sikker på. Dagens utvilsomme vinner er Arsene Wenger. Han gjør det helt rette med å ha en ikke matchfit Clichy på benken. Han setter ham inn på HELT korrekt tidspunk fot å støtte opp om Traore. Han lar en in-form Eastmond starte, og skifter ham ut når han er sluttkjørt med Merida. En Merida som setter spikeren i kista til et Bolton lag som fremstår som en dritt- og pingle gjeng (Cesc hadde rundtspilt den gjengen selv med brukket fot). Eduardo blir også tatt av når han er ferdig. MGET GOD lagledelse av Wenger.

Spillere som Traore er skylden for at vi taper poeng og dermed pokaler. At han muligens kan bli god? ja selfølgenlig kan han det. Jeg trodde selv at han kunne bli en god spiller for oss, men slik som han har spilt denne sesongen så har han ingenting på banen og gjøre. Når spillere gjør en så dårlig jobb som Traore og Almunia (han gjorde en grei kamp i dag, men er altfor ujevn), så er det ikke rart det blir rettet kritikk på dem. Traore kan helt sikkert bli en god venstre ving, men noen VB i verdensklasse tviler jeg sterkt på at han blir. Han har gode innlegg, faktisk så er det noen av de beste innleggene vi har i laget, men defensivt duger han ikke i det hele tatt.

:P--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jan 17 2010, 07:49 PM) 185923[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Siden DU er skriver SÅNN her gjør JEG det også.

Gallas prøvde å skjerme ballen inn til Almunia, Almunia står helt stille på streken og Gallas har ikke tillit nok til å prøve å sentre en pasning til Almunia og måker den til helvete utover dødlinja istedet, deretter blir han passe forbanna på Almunia. Er ikke første gangen noe som det her skjer heller, det skjer vel så og si hver bidige kamp.

Edit: Kan forøvrig legge inn den her. Tatt fra bloggen Le Grove. "Almunia: He doesn’t have the trust of his defence, that’s for sure. However, bar a few indecisive non-communicative moments, he made some very neat saves. His distribution still looks a bit shaky, but he kept a clean sheet and handled well."

:P-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 18 2010, 07:46 AM) 185979[/snapback]

Siden DU er skriver SÅNN her gjør JEG det også.

Gallas prøvde å skjerme ballen inn til Almunia, Almunia står helt stille på streken og Gallas har ikke tillit nok til å prøve å sentre en pasning til Almunia og måker den til helvete utover dødlinja istedet, deretter blir han passe forbanna på Almunia. Er ikke første gangen noe som det her skjer heller, det skjer vel så og si hver bidige kamp.

sier meg helt enig, men det var uansett en av hans beste kamper på lang tid. hørte faktisk han ropte keeper i to situasjoner. det kunne han med fordel gjort oftere når han går for å plukke ballen. ok innsats i går, men han har ingen autoritet i feltet, og klarer ikke å spre trygghet.

En ujevn, men bra gjennomført kamp av oss hvor vi så en del bra angrepsspill med fin flyt og geniet Fabregas som styrer alt på midten. Han skulle også hatt to straffespark og det kunne står mer enn 1-0 til pause. Eastmond får godkjent fram til han ble sliten og det var riktig å ha han av etter ca. 1 time. Mangler fortsatt en del på fysikken, men han er uredd og fornuftig nok legger pasningene fremover i rett øyeblikk.

Ellers kommer Merida inn og gjør en god jobb og bidrar med en flott scoring. Vi får håpe at han signerer ny kontrakt med oss selv om jeg tror han havner litt bak i køa med de skadde spillerne tilbake.

Forsvarsspillet syns jeg var veldig rotete og ustrukturert mot Everton, men det var bedre kontroll mot Bolton. Almunia var bra og reiste seg etter en ustabil kamp mot Everton. Jeg syns kanskje ikke Gallas sleit mer i denne kampen enn han bruker egentlig. Han er etter min mening ikke veldig sterk i duellene og blir litt på etterskudd i noen situasjoner.

Traore er nok den som sliter mest baki der. Bolton hadde veldig mange innlegg fra vår venstreside og han klarer ikke å plassere seg riktig eller støte godt nok i disse situasjonene noe som fører til at han blir rundingsbøyle innimellom. Jeg vil ikke kritisere han noe utover det fordi han er ung, har et stort potensiale og kan bli veldig god, men pr. i dag er han en usikkerhet på venstreback. Jeg vil si Gibbs viste bedre backspill før han ble skadet.

Hvorfor ikke drille Traore som venstreving i stedet og la heller Gibbs og Clichy fighte om backplassen?

Han har enorm fart og kanskje best av de tre på innlegg. Nå spiller vi med Arshavin på venstreving og jeg ser såklart også verdien av å ha han på venstreback ift. systemet vi spiller, men defensivt har han hatt svakheter lenge og det bekymrer. Jeg er tipper han blir tredjevalg igjen når Clichy og Gibbs er tilbake.

Ellers må jo jeg si at Vermaelen er den som holder trådene i forsvaret og viser fantastisk stabilitet kamp etter kamp. Tapte en hodeduell eller to mot Elbow Davies, men er den som trår til skikkelig i duellene og vinner de stort sett. Viser også enorm vilje offensivt. Som sagt før..årets kjøp!

Vil også nevne at det var bra å se Rosicky glimte til med mye bra spill i går. Syns han virker mer på hugget nå og har mange smarte og hurtige kombinasjoner med Cesc, Arshavin og Eduardo som Bolton ikke hang med på. Hvis han holder seg skadefri tror jeg det kommer mye bra fra Super-Tom.

Ny fight mot Bolton på onsdag, jeg tror denne seieren på Reebok ga spillerne mye selvtillit og jeg tror skal vi skal bli vanskelig å slå nå. Etter Everton-kampen skal vi ikke ta noe for gitt selv på hjemmebane, men Bolton er langt ifra like gode som Everton så jeg tror vi valser over dem på Emirates! :P

Herlig på Reebok igår. Hyggelig å se Eastmond fikk prøve seg og kom unna det greit. Overraskende god i duellspillet, slet litt med pasninger, men det får gå på nervekvota! Cesc is back!!!

One Gary Megson

There`s only one Gary Megson

ONE Gary Meeegson

There`s only one Gary Megson !

:P

Sterk seier i vanskelig kamp!

Cesc Fabregas viser hvor viktig han er for oss. Premier Leagues beste spiller for øyeblikket. Han har blitt sterkere, hurtigere og bedre foran mål. Til å være 22 år gammel er han rett og slett et fenomen og fortsetter han utviklingen så har vi mye å glede oss til i årene fremover. For Cesc ELSKER Arsenal, det ser vi alle.

Craig Eastmond imponerte meg stort i sin defensive midtbanerolle. Noe er det selvsagt å plukke på, men alt i alt gjorde han en fremragende jobb. Vi må huske på at han spilte i en ytterst krevende posisjon mot et aggressivt og fysisk sterkt Bolton-lag. Hverken Song eller Denilson leverte tilsvarende prestasjoner i samme posisjon i begynnelsen så dette lover godt. Gi Eastmond fornyet tillit på onsdag, Wenger!

Manuel Almunia hadde sin kanskje beste dag på jobben denne sesongen. Det er meget gledelig. Vi trenger en trygg sisteskanse om vi skal ha sjanse på gjeve trofeer. Dessverre har Almunia har prestert kontunierlig svakt denne sesongen. Men i går var han god og må også derfor ha skryt. Credit where it`s due!

Tomas Vermaelen fortsetter storspillet og temmet Kevin Davies mesterlig. En spiller som har skapt problemer for oss i en årrekke. The Verminator er årets kjøp i Premier League, uten tvil!

Eduardo var meget livlig og bidro sterkt til tre poeng med sine to assist. Ser ut som "the Crozilian" er i ferd med å finne tilbake til formen.

Merida skal ha pluss for et flott innhopp og scoring.

Arshavin fortjener også å bli nevnt. Helt klart bedre når Cesc spiller og han var en konstant trussel for Bolton-forsvaret i går. Som Lars Tjernås sa i pausen; Arshavin og Fabregas var i en helt annen klasse enn de andre.

Sterk seier i vanskelig kamp!

Arshavin fortjener også å bli nevnt. Helt klart bedre når Cesc spiller og han var en konstant trussel for Bolton-forsvaret i går. Som Lars Tjernås sa i pausen; Arshavin og Fabregas var i en helt annen klasse enn de andre.

Jeg klarte ikke helt å se den i gårsdagens kamp, jeg. han er tidvis god til å holde på ballen og gå på de riktige løpene, men jeg synes ikke han fikk til så mye som jeg forventer av han. Arshavin er egentlig så god at han skal klare å skape store sjanser for seg selv eller for andre, etter min mening! Jeg registrerte ikke det bortsett fra da han slo inn og Fabregas fikk den overraskende på seg, men jeg satt og var nervøs hele kampen og banna hver gang vi mista ballen, så mulig jeg ikke var helt i analyse-modus.....

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...