Jump to content

Bolton B, 17.01.10


Bergkamp88

Recommended Posts

Som Wenger sier, Arshavin har vel knapt spilt ball i Jan/Feb før og Eduardo er nettopp tilbake fra skade, jeg mener han gjør riktig i å ikke rushe inn en ny spiller nå, vil ikke ha en ny Jeffers, dyr og ubrukelig, vil ha en ny Henry, Gjennomtenkt, billig og knallgo'

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 136
  • Created
  • Last Reply

Deilig seier. Tre viktige poeng !

 

Synes Gallas slurvet flere flere ganger bakover, samt Traore også. Gledelig at Clichy er tilbake. Arshavin og Fabregas spilte en bra kamp. Eduardo og Rosicky er på vei.

 

Håper hvertfall av våre midtbanespillere kommer tilbake, altså Nasri, Ramsey eller Denilson.

Link to comment
Share on other sites

Må si at Bolton spiller veldig skittent. Heldig at ingen av spillerne våre ble skada.

 

Og det er HELT utrolig at vi ikke fikk straffe på begge sitasjonene. Det første var soleklar, den andre var litt vanskelig å se fra dommerens vinkel.

Link to comment
Share on other sites

Som Wenger sier, Arshavin har vel knapt spilt ball i Jan/Feb før og Eduardo er nettopp tilbake fra skade, jeg mener han gjør riktig i å ikke rushe inn en ny spiller nå, vil ikke ha en ny Jeffers, dyr og ubrukelig, vil ha en ny Henry, Gjennomtenkt, billig og knallgo'

 

Hvor ofte finner man en slik perle av en spiss? Thierry Henry er one of a kind, og jeg tviler noensinne på at vi kommer til å oppleve maken igjen. Det samme gjelder forøvrig Bergkamp også.

Link to comment
Share on other sites

Satt på pub og så denne kampen. Kan vel ikke si jeg har vert så flau over med-goonere noen gang.

I 90 minutter snakket de høylytt bare drit om Traore og Almunia. Ropte høyt ut hver gang de gjor noe som var litt på kanten, og når de ikke hadde ballen, snakka de om hva dritt de kommer snart til å finne på...

Greit nok det er mye dritslenging av Almunia her på forumet, men når man sitter på en pub med flere supportere av det andre laget og det eneste du gjør i en kamp (som vi forsovidt vant 2-0) er å skjelle ut dine egne spillere..... Greit nok de var Bergensere, men dette var trist....

Link to comment
Share on other sites

Fotballkrig på Reebok - og Arsenal, med spillere som Eastmond og Traore fra start, vinner 2-0. Dette laget ligner et mesterlag! Og det er egentlig ikke til å tro når vi vet at vi i dag savnet Van Persie, Bendtner, Nasri, Denilson, Song, Eboue, Clichy/Gibbs, Walcott, Ramsey, Djourou, Wilshere.

Link to comment
Share on other sites

Glad denne kampen er over og at vi faktisk vinner. Bolton er mer opptatte av å vinne slagsmålene enn å få ballen i mål. De går i krigen, vi svarer og det liker jeg. Mye bra, men mye dårlig. Spesielt i starten av kampen så var vi meget slurvete. Kanskje det var Bolton som fikk oss slurvete, men vi kan ikke være så nære å ligge under etter ett minutt på onsdag.

 

Spissene våre er for veike, og spesielt mot lag som Bolton sliter vi. Selvsagt får vi et par løp i bakrommet, men vi har for få kort å spille på i angrepsrekken akkurat nå. I dag gjør midtbanen jobben i siste del av spillet, men dette ville ikke holdt mot et bedre lag, er jeg redd.

 

Nå er det bare å brette opp ermene og restitueres skikkelig, før det er nok en slosskamp på onsdag. Vi skal være glade vi slapp unna denne kampen uten skader. Og forresten; hvor mange gule kort har Vermaelen hittil? Husker jeg rett så må han stå over den neste?

Link to comment
Share on other sites

Arsenal trenger en Carew, Drogba, Charlton Cole, Dezko type av en spiss som har fart og er sterk i duell spille.

Med en slik spiss hadde vi klart å gitt Chelsea kamp om serie gulle, Eduardo taper alt av dueller og har ikke fart til å løpe fra noen i bakrom heller derfor er han langt fra den spissen vi trenger på topp.

Ser man på Chelsea så har både Anelka og Drogba vært utrolig goe i år, pluss de har en mittbane som skorer mål derfor tar de serie gull. Hadde vi hatt like goe spisser hadde vi vært på topp i år ;)

Link to comment
Share on other sites

Det viktigste var å få med seg tre-poeng og det klarte vi. Syns vi hadde ganske god kontroll på kampen. Litt slurv her og der var, men vi gjør en bra kamp. Godt å se Clichy tilbake og håper han starter igjen på onsdag. Traore sliter veldig defensivt, men jeg håper han får det defensive på plass etterhvert. Offensivt er det ikke så mye å utsette på han, så det viktigste er at han blir mye bedre defensivt.

 

Ellers syns jeg Gallas og Diaby virket litt ute av det i dag. Eastmond gjør en god innsats og scorer nesten. Fabregas scorer et prakfullt mål, takket være god støtte av Eduardo. Merida kommer inn og viser positive takter og scorer et flott mål. Desto mer tillit Merida, Eastmond m.fl av ungguttene får fremover, desto større og bedre blir bredden i troppen vår. Kvalitetene er det ikke mye å utsette på, de trenger bare å få sjansene og få prøvd seg frem litt. ;)

Link to comment
Share on other sites

Bare et lite spørsmål: Almunia får til stadig kritikk når han gjennomfører dårlige kamper, eller kamper hvor han ikke har "super"redninger. Bør han da ikke få skryt for kamper hvor han gjør en meget god figur?

 

Den eneste tabben jeg så av Almunia i dag var når han lager et helt unødvendig corner som følge av at han snubler når han løper. Utover det gjør han en prikkfri kamp med godt feltarbeid og gode utkast/spark.

 

Dette er en kamp hvor han sjeldent bør kaste/sparke langt ettersom Bolton er overlegen Arsenal i luftrommet. Dette gjør han sjeldent også, og når han gjør det er det fordi alternativene som er nærmere kan lage potensielt farlige situasjoner (les: Bolton presser høyt).

 

Meget godt gjennomført kamp av Almunia

Link to comment
Share on other sites

Vermaelen er ikke i nærheten av å måtte stå over. Har vel 2 kort tilsammen i alle turneringer?

 

Stemmer det ja.

Ellers så hadde tross alt Eduardo 2 målgivende idag så han gjorde en ok kamp han.

Link to comment
Share on other sites

Bare et lite spørsmål: Almunia får til stadig kritikk når han gjennomfører dårlige kamper, eller kamper hvor han ikke har "super"redninger. Bør han da ikke få skryt for kamper hvor han gjør en meget god figur?

 

Den eneste tabben jeg så av Almunia i dag var når han lager et helt unødvendig corner som følge av at han snubler når han løper. Utover det gjør han en prikkfri kamp med godt feltarbeid og gode utkast/spark.

 

Dette er en kamp hvor han sjeldent bør kaste/sparke langt ettersom Bolton er overlegen Arsenal i luftrommet. Dette gjør han sjeldent også, og når han gjør det er det fordi alternativene som er nærmere kan lage potensielt farlige situasjoner (les: Bolton presser høyt).

 

Meget godt gjennomført kamp av Almunia

 

Almunia var veldig solid i dag, dessverre virker det som om forsvaret har null tillit til han, samtidig så er spørsmålet om han klarer å komme i god form, og ikke falle tilbake til gamle synder.

 

Var vel sammen med Vermaelen den beste "forsvareren" i dag.

Link to comment
Share on other sites

Flott seier i dag. Vi skulle hatt 2 soleklare straffer som ville ha forandret kampbildet totalt. Fabregas, Vermaelen, Gallas er helt konge. Resten av laget var ikke serlig imponerende, og da særlig med tanke på Diaby, Sagna, Rosicky, Eastmond. Traore var igjen helt bak mål og helt sykt forferdelig og se på. Hva i helvette tenker AW på når han setter inn Clichy som venstre ving istedet for å bruke Traore der og la Gael ta sin faste plass som venstre back?????? ;) :angry:

Å ha spillere på banen som er så dårlige som det Traore er, blir bare helt tragisk, og det er dessuten så lett for motstander og komme til sjanser som kan føre til poengtap. Det er jo ingen tvil om at motstandere er klar over hvor de skal spille seg opp hen. I dag var vi heldige som klarte og holde nullen, fordi gang på gang så kjørte de opp angrepet på høyre side.

Neste kamp forventer jeg at Clichy spiller VB fra start.

Link to comment
Share on other sites

+ til Vermaelen, Eastmond, Fabregas og Eduardo

- til Gallas, Traore, Arshavin

På det jevne: Almunia, Sagna, Rosicky, Diaby

 

 

Jeg vil forandre en del på din vurdering:

+ til Almunia, Vermaelen, Fabregas, Diaby, Arshavin, Rosicky, Merida og Eduardo

- til Traore

På det jevne Sagna, Gallas og Eastmond.

 

Alt i alt en sterk forestilling mot en motstander de aller fleste ville tapt mot i dag.

Link to comment
Share on other sites

Fikk dessverre ikke sett kampen på grunn av fotballtrening ;)

Vi møter jo Bolton igjen til midtuken, bør bli seier da og.

Deilig med Clichy tilbake, håper han går inn i startoppstillingen allerede i neste kamp.

Hvordan gjorde Eastmond det?

 

PROUD TO BE A GOONER!

Link to comment
Share on other sites

Repeter dette resultatet i hjemmekampen onsdag så er vi TOP OF THE LEAGUE.

 

Samtidig var Almunia tett opp til å være Man of the Match i dag. Du verden sier bare jeg, hvor skal dette ende?

 

Arsenal trenger en Carew, Drogba, Charlton Cole, Dezko type av en spiss som har fart og er sterk i duell spille.

Med en slik spiss hadde vi klart å gitt Chelsea kamp om serie gulle, Eduardo taper alt av dueller og har ikke fart til å løpe fra noen i bakrom heller derfor er han langt fra den spissen vi trenger på topp.

Ser man på Chelsea så har både Anelka og Drogba vært utrolig goe i år, pluss de har en mittbane som skorer mål derfor tar de serie gull. Hadde vi hatt like goe spisser hadde vi vært på topp i år ;)

 

Med seier 2-0 på onsdag så er VI på topp!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...