Jump to content

Bolton B, 17.01.10


Bergkamp88

Recommended Posts

  • Replies 136
  • Created
  • Last Reply

Arshavin er med og binder opp forsvarere slik at det blir rom til de andre, det er det vel liten tvil om? Men han kan bedre enn det vi har sett i det siste, og den største grunnen til at han ikke presterer på sitt beste akkurat nå i vinter tror jeg nok kan ha mye med at kroppen ikke er vant med å spille kamper på denne tiden av året. Er veldig sikker på at han kommer seg etterhvert og blir en viktig faktor for serieinnspurten vår, både i CL og i PL.

Han er en klassespiller som kan være helt ute av kamper og likevel bli matchvinner. Det har vi sett flere ganger allerede feks mot Pool både i forårssesongen og i høst.

 

Håper han kommer i form i tide til de fire PL-kampene etter onsdag. Vil være überviktig for resten av sesongen at vi har alle spillere som er tilgjengelige i form til da.

Link to comment
Share on other sites

Jeg klarte ikke helt å se den i gårsdagens kamp, jeg. han er tidvis god til å holde på ballen og gå på de riktige løpene, men jeg synes ikke han fikk til så mye som jeg forventer av han. Arshavin er egentlig så god at han skal klare å skape store sjanser for seg selv eller for andre, etter min mening! Jeg registrerte ikke det bortsett fra da han slo inn og Fabregas fikk den overraskende på seg, men jeg satt og var nervøs hele kampen og banna hver gang vi mista ballen, så mulig jeg ikke var helt i analyse-modus.....

 

Han var ikke så involvert i avgjørende situasjoner og store sjanser, men han setter opp medspillere i fine posisjoner "hele tiden" med geniale pasninger. Det gir fin flyt i spillet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker Arshavin veldig godt, men mot Bolton gjorde han en dårlig defensiv jobb. Dette satte Traore i mange vanskelige situasjoner.

 

Helt korrekt. Arshavin gjorde en særdeles svak jobb med å hjelpe Traore defensivt.

Og gjorde den defensive biten til Traore vanskelig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker Arshavin veldig godt, men mot Bolton gjorde han en dårlig defensiv jobb. Dette satte Traore i mange vanskelige situasjoner.

 

Her må jeg også si meg enig. Det blir alt for lettvint å skylde på Traore for at Bolton kom lett til på vår venstreside. Hadde han fått mer hjelp av Arshavin, så hadde det kanskje vært litt enklere å være forsvarer også.

Link to comment
Share on other sites

Her må jeg også si meg enig. Det blir alt for lettvint å skylde på Traore for at Bolton kom lett til på vår venstreside. Hadde han fått mer hjelp av Arshavin, så hadde det kanskje vært litt enklere å være forsvarer også.

 

Det er ikke bare Arshavin. Også Eastmond og delvis Diaby og Eduardo er medskyldig. Se link i mmaelan sitt innlegg i Traore-tråden for en vitenskapelig tilnærming til dette.

 

Coyle er en smarting og har fått med seg at Traore er mye svakere enn Sagna, og setter inn alt trykket der. Dette burde kanskje Wenger forutsett/ korrigert på et tidligere tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke bare Arshavin. Også Eastmond og delvis Diaby og Eduardo er medskyldig.

 

Jeg er ikke enig i Diaby. Diaby var faktisk en av spillerne som trådte til for å hjelpe Traore når han hadde mulighet.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som skal lage en kamptråd snart?

 

Arsenal har kamp ikveld..

 

Det er bare å lage en kamptråd det vettu. Alle kan lage kamptråder, så lenge man forholder seg til den malen som gjelder for oppretels av tråder i dette delforumet

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke enig i Diaby. Diaby var faktisk en av spillerne som trådte til for å hjelpe Traore når han hadde mulighet.

 

Nettopp. Det var helt tydelig at å dekke opp for både Eastmond og Traore var en av arbeidsoppgavene han hadde fått i denne kampen. Dessuten er det på/over kanten å trekke inn fremste mann som cover for Traore. Arshavin kan så være, men det er uansett ikke hans ansvar at Traore posisjonerer seg i hytt og pine. Skulle du dekket opp for det måtte du ha spilt back selv, og det er neppe meningen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...