Jump to content

Olympiakos B, 09.12.09


ted_uh

Recommended Posts

Svake: Vela, Walcott og Wilshere

 

Greie nok: Fabianski, Gilbert, Bartley, Silvestre, Cruise,

 

Gode: Song, Ramsey og Merida

 

Hadde fortjent uavgjort i dag. Sjansesløseriet fra spesiellt Vela er mildt sagt betenkelig. Det er også Walcotts prestasjoner. De blir for veike.

Allikevel er jeg meget overrasket over at vi med ett så ungt lag spiller jevnt i en potensielt vanskelig kamp i Hellas.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Jeg er stolt over ungutta ikveld! Hadde egentlig ikke forventa så mye med den lagoppstillingen, men de var mer enn jevngode med Olympiakos. Og med litt mere effektivitet framfor kassa burde klart uavgjort. Noe småfeil og urutinerte løsninger, Og som mange har poengtert så leverte ikke Vela og Walcott noen stor kamp.

Men alt i alt honnør til ungguttene!

 

 

Very proud to be a goonah!

Link to comment
Share on other sites

Vela gjorde en dårlig kamp pga at han ikke putta i den kampen. Ellers så jobbet han som vanlig like hardt. Spillere som Ramsey og Merida gjorde en bra kamp. Walcott skuffet meg nok en gang. Han er ikke god nok. Han er bare en overrated spillere pga hvor han kommer fra.

Link to comment
Share on other sites

De vi kan møte i neste runde:

Bayern München, CSKA Moskva, AC Milan, Porto, Lyon, Inter og Stuttgart.

 

Veldig jevnt nivå på lagene. Hvem vil dere helst møte? Noen av lagene har mye rutine og god historie i cupen, mens andre lag er lag som kan slå alle hjemme. Jeg føler på meg at vi får tysk motstand.

Link to comment
Share on other sites

Vela gjorde en dårlig kamp pga at han ikke putta i den kampen. Ellers så jobbet han som vanlig like hardt. Spillere som Ramsey og Merida gjorde en bra kamp. Walcott skuffet meg nok en gang. Han er ikke god nok. Han er bare en overrated spillere pga hvor han kommer fra.

 

Enig med deg om at Vela gjorde en dårlig kamp kun fordi han ikke scoret et mål, men han skal ha skryt for å komme til gode sjanser, samtidig hadde han mange gode løp hvor pasningen aldri kom. Jobbet hardt gjorde han også, brukbar kamp fra Mexicaneren som jeg tror kommer til å putte jevnt og trutt når han først scorer et mål, virker som om selvtilliten ikke er helt på topp foran mål.

 

Når det gjelder Walcott så er jeg også enig, men dog tror jeg han kan utvikle seg til å bli en god spiller om et par år, dog må han holde seg skadefri. Det som er med Walcott dog er at han ikke er den skarpeste spilleren på banen, noe han viste ved løpene sine og mange av valgene han gjorde på banen.

 

 

Ellers var det en brukbar kamp fra guttene, dog føler jeg at de hadde et ekstra gir inne som de ikke helt fikk ut (tenker spesielt på Wilshere som aldri egentlig var helt med i kampen). Uansett en ok kamp av gutta.

Link to comment
Share on other sites

http://goal.com/en/news/1717/editorial/200...e-wise-old-head

 

" Aaron Ramsey looked like an old man, in the nicest possible way, on Wednesday night."

 

" Wenger should be proud of their performances and so should the fans. This was a night to glimpse the future for Arsenal - and it looked good."

 

Jeg er HELT enig at denne unge gutten Ramsey blir en veldig viktig spiller for oss. Jeg gleder meg til å se det positive utviklingen hans.

Link to comment
Share on other sites

Syns unguttene gjorde en brukbar kamp. De var totalt sett spillemessig på høyde og tildels bedre enn Olympiakos.

Ser mange kritiserer Walcott. Han hadde ingen god kamp,men han trenger kamper under beltet for å bli skikkelig matchfit. Da var dette en grei måte å gi han det på. Har ennå tro på Walcott,men da må han holde seg skadefri.

 

Banens 2 store spillere var Song og Ramsey. De 2 gikk utenpå de fleste utpå der.

Jeg begynner å bli en stor stor fan av Song. Måten han bruker kroppen i dueller, hvordan han tar imot og finter ut motspillere gang på gang.

Utvilsomt en spiller av ypperste kvalitet.

Ramsey spiller utrolig klokt og har en del nydelige pasninger.

 

Framme ser vi det samme vi ser med førstelaget. Vi mangler en som kan holde på ballen på topp og som har litt tybde og muskler. Likte forresten det lille vi fikk se av Sunu.

Link to comment
Share on other sites

Er fornøyd med hvordan vi spiller, men ikke med resultatet.

Syns Aaron Ramsey spilte en kjempekamp! Banens beste spør du meg!

Fabianski spiller også en veldig bra kamp. Merida er litt av og på syns jeg.

Syns Vela spilte en grei kamp bortsett fra alle avslutningene.

Walcott syns jeg ikke spilte spesielt bra, men kan vell ikke forvente så mye av han enda.

Men vi må huske at dette var langt ifra toppetlag, og de spilte bra.

Da er det bare å se framover mot Liverpool!

Link to comment
Share on other sites

Wenger viser at han vet hva han holder på med. Unggutta gjorde seg absolutt ikke bort i denne kampen, og hadde faktisk fortjent iallefall 1 poeng. Det er flere spillere som viser at de har ett potensiale til å kunne bli en del av førstelaget.

 

Ramsey imponerer meg med sine pasninger. Nå gjenstår det bare å få litt stabilitet i spillet sitt, så vil vi ikke være så sårbare om Fabregas blir skadet eller må sone grunnet kort.

 

Fabianski gjorde en bra kamp, men i mine øyne burde han tatt målet. Han angriper situasjonen på feil måte, som gjør at han ikke rekker å få overkroppen ned. Min påstand er at hvis Almunia hadde sluppet inn det målet, så hadde det haglet med mishagsytringer. Er heller ikke fornøyd med fotarbeidet hans. Han er jo en tikkende bombe på tilbakespill. Ser jo ut som han får panikk hver gang han får ballen i bena.

Link to comment
Share on other sites

Wenger viser at han vet hva han holder på med. Unggutta gjorde seg absolutt ikke bort i denne kampen, og hadde faktisk fortjent iallefall 1 poeng. Det er flere spillere som viser at de har ett potensiale til å kunne bli en del av førstelaget.

 

Ramsey imponerer meg med sine pasninger. Nå gjenstår det bare å få litt stabilitet i spillet sitt, så vil vi ikke være så sårbare om Fabregas blir skadet eller må sone grunnet kort.

 

Fabianski gjorde en bra kamp, men i mine øyne burde han tatt målet. Han angriper situasjonen på feil måte, som gjør at han ikke rekker å få overkroppen ned. Min påstand er at hvis Almunia hadde sluppet inn det målet, så hadde det haglet med mishagsytringer. Er heller ikke fornøyd med fotarbeidet hans. Han er jo en tikkende bombe på tilbakespill. Ser jo ut som han får panikk hver gang han får ballen i bena.

No skal eg ikkje påstå å vera ekspert på keeperarbeid, men å kritisere han for ikkje å ha redda i ein 1 mot 1 situasjon blir litt ikkje rettferdig etter mi meining. Det er 50-50 og han må sjangse..

 

Ellers er eg meget imponert over Ramsey som du seier. Tydelig at han har bra tempo i kroppen, som han viser når han serverer Vela rett etter målet. Også Song er jo heilt rå! Makan til vendingar og forseringar. Utruleg. Skuffelsen var uten tvil trioen framme som fekk til meget lite. Wilshere virker å alltid prøve på det som er mest vanskeleg heile tida, Walcott er rusten, men er kjem til å bli viktig for oss ettersom han er mykje meir direkte enn resten av gjengen vår.

 

Stort sett meget imponert over unggutta.

Link to comment
Share on other sites

No skal eg ikkje påstå å vera ekspert på keeperarbeid, men å kritisere han for ikkje å ha redda i ein 1 mot 1 situasjon blir litt ikkje rettferdig etter mi meining. Det er 50-50 og han må sjangse..

 

Jeg mener han angriper situasjonen på en feil måte, når han kaster seg frem som han gjør. Og som sagt, hadde det vært Almunia som gjorde det samme, hadde det haglet med mishagsytringer her inne

Link to comment
Share on other sites

Syns unguttene gjorde en brukbar kamp. De var totalt sett spillemessig på høyde og tildels bedre enn Olympiakos.

Ser mange kritiserer Walcott. Han hadde ingen god kamp,men han trenger kamper under beltet for å bli skikkelig matchfit. Da var dette en grei måte å gi han det på. Har ennå tro på Walcott,men da må han holde seg skadefri.

 

Banens 2 store spillere var Song og Ramsey. De 2 gikk utenpå de fleste utpå der.

Jeg begynner å bli en stor stor fan av Song. Måten han bruker kroppen i dueller, hvordan han tar imot og finter ut motspillere gang på gang.

Utvilsomt en spiller av ypperste kvalitet.

Ramsey spiller utrolig klokt og har en del nydelige pasninger.

 

Framme ser vi det samme vi ser med førstelaget. Vi mangler en som kan holde på ballen på topp og som har litt tybde og muskler. Likte forresten det lille vi fikk se av Sunu.

 

Gareth Southgate, og en kollega som jeg ikke fikk med meg hvem var, i ITV studioet lovpriste Song i går og mente han har vært Arsenals absolutt beste spiller i år. Kan ikke annet enn å være enig (noe jeg vel har gitt klart uttrykk for tidligere..).

Som du sier har han nærteknikk av ypperste klasse og vendingene hans er utrolige. Har skrevet så mye om dette før at jeg ikke skal fortsette nå.

 

Det han gjør i går er nesten enda mer imponerende; han tar ut hele midtbanen til Olympiakos og frigjør Merida og Ramsey til å konsentrere seg om det offensive. Dette gjør Ramsey langt bedre enn hva han har vært i de siste kampene da han nå kan oppsøke rommene Song skaper for ham. Ramsey får litt bedre tid med ballen og da viser han at vil bli en stor spiller om kort tid. Passene hans er gode og han er flink til å angripe rom fremover. Mangler litt på styrke og besluttsomhet, men det kommer med erfaring.

 

Alt i alt en god kamp fra flere i går på en vanskelig arena. Syns det var morsomt å se på og for en gangs skyld brydde jeg meg overhode ikke om at vi tapte. En god erfaring for flere og en fin gjennomkjøring for Walcott og Vela. Snart sitter teknikken bedre og da vil også målene komme.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener han angriper situasjonen på en feil måte, når han kaster seg frem som han gjør. Og som sagt, hadde det vært Almunia som gjorde det samme, hadde det haglet med mishagsytringer her inne

Nå er det slik at det i prinsippet vel aldri er keepertabbe når man er en mot en mot en spiss. Tar man ut et ben og får ballen mellom bena kan noen kanskje se det som en tabbe. Men samme kritiker hadde kanskje sagt at det var en fantastisk keeperprestasjon om ballen hadde truffet det benet som keeperen tok ut...

 

Når det gjelder det med Fabianski i går, så er det nok slik at det finnes bedre måter å angripe situasjonen på, da han faktisk et øyeblikk ikke har en eneste legemsdel i kontakt med bakken. Jeg mener at man i en slik situasjon aldri skal kaste seg ned på den måten der. Men uansett mener jeg at en mot en er litt som en straffesituasjon - keeperen har ikke så mye å tape...

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener han angriper situasjonen på en feil måte, når han kaster seg frem som han gjør. Og som sagt, hadde det vært Almunia som gjorde det samme, hadde det haglet med mishagsytringer her inne

 

Er bare å vente på Ben Elfen sin kommentar/mening om situasjonen.

Jeg er helt enig med deg Kim, hadde det vært Almunia som hadde løpt ut på den måten, så hadde nok flere vært ute med kritikk av måten han "angriper" situasjonen 1 mot 1.

 

Ellers gjorde Fabianski en god kamp, om man ikke skal pirke på alt og inget.(hadde et sleivspark ut tidlig i kampen) Flere gode redninger, og virket veldig offensiv i feltarbeidet. Nesten litt for offensiv?

Absolutt, en spennenke keeper som sloss om å bli vår nummer 1.

 

Kampen synes jeg var meget bra med tanke på laget vi hadde.

Å møte opp på bortekamp i CL, hvor hjemmelaget hadde bra trykk fra publikum er ikke lett. Olympiakos hadde også et ganske bra lag med, og hadde mye å spille for.

 

En jevn kamp, og hvor vi kanskje fortjente et poeng.

 

Vela trenger nok mål, for å lette skuldrene foran mål.

Walcott fikk spille på seg en kamp, på vei mot form.

Song var meget god, min MoM.

Silvestre organiserte forsvarsrekka bra, og har nok en god betydning på treningsfeltet for våre unge spillere.

Bartley tok seg opp etter en litt nervøs åpning. Tøff fysisk spiller, som kan bli spennende å følge med.

 

Synes det var meget bra gjennomført av hele laget, er faktisk litt imponert over hvordan disse unge spilleren læres opp til å spille Arsenal-fotballen. Hvor teknikk, hurtighet, bevegelighet, og angrepsrelatert fotball er vesentlige faktorer.

 

Nei, dette var veldig morsomt å se på, for vi ser nå hvor mange vi har som kan ta steget videre om utviklingen fortsetter. Jeg fryktet et ganske stort tap, så denne kampen har ikke jeg noe å klage på.

Link to comment
Share on other sites

Gareth Southgate, og en kollega som jeg ikke fikk med meg hvem var, i ITV studioet lovpriste Song i går og mente han har vært Arsenals absolutt beste spiller i år. Kan ikke annet enn å være enig (noe jeg vel har gitt klart uttrykk for tidligere..).

Du sikter nok til Villa- og irland legende Andy Townsend.

Link to comment
Share on other sites

Er bare å vente på Ben Elfen sin kommentar/mening om situasjonen.

Jeg er helt enig med deg Kim, hadde det vært Almunia som hadde løpt ut på den måten, så hadde nok flere vært ute med kritikk av måten han "angriper" situasjonen 1 mot 1.

 

Ellers gjorde Fabianski en god kamp, om man ikke skal pirke på alt og inget.(hadde et sleivspark ut tidlig i kampen) Flere gode redninger, og virket veldig offensiv i feltarbeidet. Nesten litt for offensiv?

Absolutt, en spennenke keeper som sloss om å bli vår nummer 1.

 

Kampen synes jeg var meget bra med tanke på laget vi hadde.

Å møte opp på bortekamp i CL, hvor hjemmelaget hadde bra trykk fra publikum er ikke lett. Olympiakos hadde også et ganske bra lag med, og hadde mye å spille for.

 

En jevn kamp, og hvor vi kanskje fortjente et poeng.

 

Vela trenger nok mål, for å lette skuldrene foran mål.

Walcott fikk spille på seg en kamp, på vei mot form.

Song var meget god, min MoM.

Silvestre organiserte forsvarsrekka bra, og har nok en god betydning på treningsfeltet for våre unge spillere.

Bartley tok seg opp etter en litt nervøs åpning. Tøff fysisk spiller, som kan bli spennende å følge med.

 

Synes det var meget bra gjennomført av hele laget, er faktisk litt imponert over hvordan disse unge spilleren læres opp til å spille Arsenal-fotballen. Hvor teknikk, hurtighet, bevegelighet, og angrepsrelatert fotball er vesentlige faktorer.

 

Nei, dette var veldig morsomt å se på, for vi ser nå hvor mange vi har som kan ta steget videre om utviklingen fortsetter. Jeg fryktet et ganske stort tap, så denne kampen har ikke jeg noe å klage på.

 

Jeg er tilhenger av at en keeper tør å holde overkroppen oppe i 1 mot 1 situasjoner. Det gjorde Fabianski og det gjorde det vanskeligere for spissen å score.

I mål situasjonen så synes jeg fabianski gjorde det meste riktig.

han stod riktig i starten av situasjonen, han løp riktig ut, og han gjorde det vanskelig for spissen, desverre klarte spissen likevel å score. Det er mye lettere å chippe ballen over en liggende keeper enn å score på en keeper "som gjør seg stor".

Fabianski fungerte meget godt som "sweeper" i kampen. Han var helt feilfri i feltet, god på igangsettinger og hadde noen svært viktige inngrepner.

Av minuser så hadde han en dårlig klarering på tilbakespill tidlig i kampen.

ved en anledning tok han ballen med brystet utenfor 16 meteren når han egentlig burde ventet til ballen kom innenfor for så å ta den med hendene, men utenom det spilte han prikkfritt.

 

Jeg er svært imponert over hvor sikker han var i feltet, og hvor godt plassert han til enhver tid var. Selv på akudd som gikk utenfor hadde han alltid full kontroll.

 

Kim, jeg er imponert over at du nok en gang vet hvordan folk ville ha reagert dersom Almunia hadde stått og sluppet inn på samme måten. Godt gjort. (dette var ironi, i tilfelle folk er i tvil).

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Nå er det slik at det i prinsippet vel aldri er keepertabbe når man er en mot en mot en spiss.

 

Jeg sier ikke at det er en keepertabbe. Men jeg mener han kunne ha avverget målet ved å angripe situasjonen på en annen måte. Hvis du ser på situasjonen senere i kampen der det kommer to Olympiakosspillere "alene" med han, gjør han det han burde gjort ved målet. Han kommer seg ned med overkroppen, og slipper dermed at ballen blir slått mellom bena hans.

 

Kim, jeg er imponert over at du nok en gang vet hvordan folk ville ha reagert dersom Almunia hadde stått og sluppet inn på samme måten. Godt gjort. (dette var ironi, i tilfelle folk er i tvil).

 

BE

 

Tja, man har nå lært debattantene å kjenne etter noen år på dette forumet. Og at Almunia kritiseres hver gang han slipper inn mål, er like sikkert som at julaften faller på 24. desember hvert eneste år. Man trenger ikke være rakettforsker for å vite hvordan reaksjonene ville vært :)

Link to comment
Share on other sites

Enig i dette, og faktisk tror jeg også Almunia fort kunne tatt målet. Han er veldig god på å "organisere" føttene sine slik at ballen treffer dem. Som f.eks redningen borte mot West Ham ifjor, når Bellamy er alene igjennom.

 

...Bare synd han er altfor dårlig på flere andre områder ved keeperspillet..!

Link to comment
Share on other sites

Min påstand er at hvis Almunia hadde sluppet inn det målet, så hadde det haglet med mishagsytringer.

Tja, man har nå lært debattantene å kjenne etter noen år på dette forumet. Og at Almunia kritiseres hver gang han slipper inn mål, er like sikkert som at julaften faller på 24. desember hvert eneste år. Man trenger ikke være rakettforsker for å vite hvordan reaksjonene ville vært :)

 

Kim. Det der er provoserende og idiotiske påstander. Hvorfor skulle jeg kritisere Almunia hvis jeg syntes han var god?

 

Måten Fabianski angrep situasjonen ved målet på var helt riktig og han var veldig nær ved å redde. Ved to lignende situasjoner senere gjorde tilsvaredne fremstøt sitt til at Olympiakos ikke fikk mål. Han tør i det minste å prøve, mens Almunia sansynligvis ville blitt usikker og havnet på mellomdistanse. Hvis Almunia hadde hatt så store baller som Fabianski, og faktisk tatt noen sjanser på å gjøre avgjørende redninger og lykkes med det en gang i blandt, så hadde kanskje ikke missnøyen vært så stor.

 

Edit: Mitt ønske om å få Almunia erstattet med en annen har pågått over flere år og er på sitt aller sterkeste nå om dagen, en skal derfor ikke se bort i fra at mine påstander er noe farget av det. Jeg leter etter det positive i de andre alternativene vi har, da jeg desverre ikke klarer å finne særlig mye hos førstevalget. Kun da jeg kritiserte Senderos gjennom hele hans karriere i Arsenaltrøya har jeg følt meg like sikker på at jeg har rett.

Link to comment
Share on other sites

Man kan ha forskjellige meninger, og for meg gjør ikke Fabianski alt rett i denne situasjonen som førte til mål.

Det ser ut som om han står på 5-meteren, for så å plutselig bestemme seg for å rykke ut mot spilleren. Dette fører til at han går ut i stort tempo, og etterlater store rom under kroppen i sitt "hopp" som da Olympiakos spilleren benytter seg av.

 

For meg virker det mer fornuftig å gå litt mer rolig ut, samtidig som han holder seg oppe. Da tvinger han spilleren til å prøve lengste hjørnet, noe som ikke er lett i den vinkelen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=jjevS42H4oY

 

Nå er det sagt at ingen av oss krever at keeperene (enten om det er Almunia eller evt Fabianski) skal redde alt, men at det er store forskjeller på hva man mener, avhengig av hvem som står som bakerste mann. Det er ganske innlysende på dette forumet ut ifra mitt inntrykk, så jeg mener Kim har et ganske bra poeng i akkurat dette.

 

Fabianski stod en god kamp, selv om man kan synse om ting kunne vært gjort annerledes eller ikke. Kunne man holdt en like ærlig linje ovenfor Almunia, så hadde nok keeperproblematikken vært en mer seriøs debatt.

Link to comment
Share on other sites

BE: Jeg skjønner ikke helt hvordan du kan hevde at Fabianski "gjorde seg stor" i den situasjon. Sånn jeg ser det så står han litt for lenge på 5m før han plutselig bestemmer seg for å ruse ut. Han er nærmest i full spurt før avslutningen kommer og gjør et slags hopp som gjør det lett for spissen å trille ballen under.

 

Når det er sagt, så mener jeg Fabianski sto en veldig bra match overall. Tøff og god i feltet og god med beina, med visse unntak. Sett bort i fra målet og et par dårlige klareringer etter tilbakespill, så gjorde han en god figur.

 

Jeg mener bestemt at Fabianski har gjort seg fortjent til å få en real sjanse til å vise at han bør være førstekeeper. Jeg har aldri blitt helt overbevist om at Almunia er mannen for oss. Jeg mener at vi helst burde ha kjøpt inn en klassekeeper, men når det ikke skjer så bør Fabianski få en sjanse. Almunia har langt i fra vært så overbevisende som en soleklar førstekeeper skal være. Spesielt når vi har, etter min mening, minst like gode utfordrere i Fabianski og kanskje etterhvert Mannone. Å vrake Almunia i noen kamper ville kanskje også ha forbedret han, hvem vet.

Link to comment
Share on other sites

Adams: Ingen grunn til å la seg provosere av Kim. Han har som vanlig ingen argumenter for hvorfor Almunia er bedre enn Fabianski, og hans "hersketeknikk" i keeperdebatten ser du over. Sånn har han holdt på i en lang lang tid.

Vieira04: Det er riktig av Fabianski å stå på ca 5 meter i nevnte situasjon. Står han for langt ute er det en reel fare for ett langskudd ala Bentley mot Almunia.

Hvis han løper ut med en gang så vil han være utenfor 16 meteren når han er i duell med spilleren, det utelukker armbruk og er derfor likte hensiktsmessig.

Han løper lynraskt ut på Leonardos nest siste touch. Det er akkurat en slik sjanse en keeper må ta. Hadde ikke touchen til Leonardo vært perfekt hadde Fabianski vært først på ball. Og grunnen til at han går ut med høyre benet er for å hindre Leonardo å forsere forbi på høyre siden, noe som ville ha vært ett ganske naturlig valg for Leonardo i nevnt situasjon.

Altså mener jeg Fabianski gjør det veldig vanskelig for Leonardo. Leonardo kan foreta følgende valg. A forsere forbi på Fabioanskis høyre side. Det hadde han høyst sannsynlig ikke klart fordi Fabianski var flott ute med benet. B- Han kan prøve å chippe men siden Fabianski holder overkroppen oppe (4145: les: gjør seg stor). C- Han kan prøve å legge ballen til venstre for Fabianski men siden Fabianski kommer så flott ut og kommer så nær Leonardo blir det nærmest umulig å score der. Så altså hadde Leonardo kun en reel mulighet og den tok han meget godt vare på desverre.

 

BE

 

Edit: Sammenlign måten Fabianski går ut på her mot hvordan for eksempel Almunia gikk ut i duell mot Rooney på Old Trafford og tenk selv gjennom hva dere tror er mest hensiktsmessig.

Link to comment
Share on other sites

Adams: Ingen grunn til å la seg provosere av Kim. Han har som vanlig ingen argumenter for hvorfor Almunia er bedre enn Fabianski, og hans "hersketeknikk" i keeperdebatten ser du over. Sånn har han holdt på i en lang lang tid.

Vieira04: Det er riktig av Fabianski å stå på ca 5 meter i nevnte situasjon. Står han for langt ute er det en reel fare for ett langskudd ala Bentley mot Almunia.

Hvis han løper ut med en gang så vil han være utenfor 16 meteren når han er i duell med spilleren, det utelukker armbruk og er derfor likte hensiktsmessig.

Han løper lynraskt ut på Leonardos nest siste touch. Det er akkurat en slik sjanse en keeper må ta. Hadde ikke touchen til Leonardo vært perfekt hadde Fabianski vært først på ball. Og grunnen til at han går ut med høyre benet er for å hindre Leonardo å forsere forbi på høyre siden, noe som ville ha vært ett ganske naturlig valg for Leonardo i nevnt situasjon.

Altså mener jeg Fabianski gjør det veldig vanskelig for Leonardo. Leonardo kan foreta følgende valg. A forsere forbi på Fabioanskis høyre side. Det hadde han høyst sannsynlig ikke klart fordi Fabianski var flott ute med benet. B- Han kan prøve å chippe men siden Fabianski holder overkroppen oppe (4145: les: gjør seg stor). C- Han kan prøve å legge ballen til venstre for Fabianski men siden Fabianski kommer så flott ut og kommer så nær Leonardo blir det nærmest umulig å score der. Så altså hadde Leonardo kun en reel mulighet og den tok han meget godt vare på desverre.

 

BE

 

Edit: Sammenlign måten Fabianski går ut på her mot hvordan for eksempel Almunia gikk ut i duell mot Rooney på Old Trafford og tenk selv gjennom hva dere tror er mest hensiktsmessig.

 

Rooney var allerede på vei ned før kontakten, og oppsøker muligheten for straffe (som så mange ganger før på OT) med å sparke ballen ut for å falle på keeperen. Jeg mener det ikke var straffe, men nok om det. Ikke uventet kom det et slikt eksempel, som "nesten" kunne sammenlignes. Forskjellen er at Leonardo blir spilt fri tidlig inni på Arsenal sin banehalvdel ,hvor Fabianski har god tid til å ta avgjørelser, og ikke som Rooney-situasjonen da pasningen kom kjapt og Almunia har liten tid til å ta en avgjørelse. En løpsduell hvor Rooney er foran Gallas, og som da gir liten tid til å tenke om han skal stå eller gå ut. Han burde ha blitt stående på ca 5 meter, for Rooney må da klinke til med venstrebeinet i sin posisjon.

 

Du fikk iallefall nok engang prøvd å komme med noe negativt mot Almunia, selv om jeg mener det er en ganske vanlig hendelse for keepere iløpet av en sesong. Kontakt eller ikke. :)

 

Hvorfor mener du at Fabianski ikke burde gått ut fra 5-meteren til å stå på ca 7-meter når Leonardo kommer?

Da har Leonardo to muligheter:

A: Prøve å skyte i lengste hjørnet fra skrå vinkel, noe som ikke er lett når Fabianski dekker så mye av sonen.

B: Prøve å vente på medspillere med å trekke seg mot sidelinja/trekke med seg ballen bakover, noe som vil gjøre at Arsenal har fått flere spillere tilbake i posisjoner og at angrepet med stor sansynlighet ikke vil ende opp i mål. Var få Olympiakos spillere på vei mot målet.

 

Hvorfor er det ikke feil timing på løp av Fabianski, må det være perfekt touch av Leonardo?

 

Dette passer kanskje ikke inn i kamptråden.....

Link to comment
Share on other sites

Rooney var allerede på vei ned før kontakten, og oppsøker muligheten for straffe (som så mange ganger før på OT) med å sparke ballen ut for å falle på keeperen. Jeg mener det ikke var straffe, men nok om det. Ikke uventet kom det et slikt eksempel, som "nesten" kunne sammenlignes. Forskjellen er at Leonardo blir spilt fri tidlig inni på Arsenal sin banehalvdel ,hvor Fabianski har god tid til å ta avgjørelser, og ikke som Rooney-situasjonen da pasningen kom kjapt og Almunia har liten tid til å ta en avgjørelse. En løpsduell hvor Rooney er foran Gallas, og som da gir liten tid til å tenke om han skal stå eller gå ut. Han burde ha blitt stående på ca 5 meter, for Rooney må da klinke til med venstrebeinet i sin posisjon.

 

Du fikk iallefall nok engang prøvd å komme med noe negativt mot Almunia, selv om jeg mener det er en ganske vanlig hendelse for keepere iløpet av en sesong. Kontakt eller ikke. :)

 

Hvorfor mener du at Fabianski ikke burde gått ut fra 5-meteren til å stå på ca 7-meter når Leonardo kommer?

Da har Leonardo to muligheter:

A: Prøve å skyte i lengste hjørnet fra skrå vinkel, noe som ikke er lett når Fabianski dekker så mye av sonen.

B: Prøve å vente på medspillere med å trekke seg mot sidelinja/trekke med seg ballen bakover, noe som vil gjøre at Arsenal har fått flere spillere tilbake i posisjoner og at angrepet med stor sansynlighet ikke vil ende opp i mål. Var få Olympiakos spillere på vei mot målet.

 

Hvorfor er det ikke feil timing på løp av Fabianski, må det være perfekt touch av Leonardo?

 

Dette passer kanskje ikke inn i kamptråden.....

Du misforstår vieira04, om det er med vilje eller ikke vet jeg ikke.

grunnen til at jeg nevnte Almunia er fordi alle husker måten han gikk i duell på, altså med hendene først og hele kroppen langs bakken. Fabianski gikk ut i en "halv stjerne". Begge situasjonene endte i mål og det var ikke poenget. Poenget er at dersom Fabianski hadde gått ut slik som almunia gjorde kunne Leonardo enkelt gått for straffe, gått rundt Fabianski eller chippet over ham. Med andre ord hadde Fabianski gjort det lettere for Leonardo å score.

 

Hvorfor mener du at Fabianski ikke burde gått ut fra 5-meteren til å stå på ca 7-meter når Leonardo kommer?

Da har Leonardo to muligheter:

A: Prøve å skyte i lengste hjørnet fra skrå vinkel, noe som ikke er lett når Fabianski dekker så mye av sonen.

B: Prøve å vente på medspillere med å trekke seg mot sidelinja/trekke med seg ballen bakover, noe som vil gjøre at Arsenal har fått flere spillere tilbake i posisjoner og at angrepet med stor sansynlighet ikke vil ende opp i mål. Var få Olympiakos spillere på vei mot målet.

 

Jeg må bare beklage men her skjønner jeg ikke hva du mener.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...