Jump to content

Olympiakos B, 09.12.09


ted_uh

Recommended Posts

Logisk sett skulle en tro det, men noe forteller meg at så ikke er tilfelle. Mener å ha sett tegningen før (magefølelse).

 

Når det gjelder spilletid så vet jeg ikke hvor nyttig det er å bli sendt til ulvene på en av de råeste arenaene i europa for å bli ydmyket. Noe som meget fort kan skje så ekstremt slanket som dette laget uansett blir. At kampen ikke betyr noe for Olympiakos er også en litt tvilsom sannhet. Du kan banne på at de kommer til å forsøke å få denne skalpen, bare for å ha gjort det. Noe annet er ikke akseptabelt for dem på en hjemmebane der det er følelsene og ikke logikken som rår.

 

Nå ble jo ungguttene våre "ydmyket" mot City, uten at det hadde noen særlig innvirkning på de som spillte mot Stoke.

 

Og etter som kampen i kveld er totalt uten betydning, synes jeg det er rart om det skulle gi utslag på de spillerne som skal spille på søndag.

 

All erfaring er god erfaring slik jeg ser det. Det er bedre at de får denne leksa nå, enn i en kamp som virkelig betyr noe

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Trenger ikke nødvendigvis å være så dumt å stille med disse spillerne. Vi må huske at Olympiakos også er garantert avansement. Og man kan gjerne stille spørsmålstegn ved at vi stiller dette laget. Men liverpool kommer garantert til å stille ett svekket mannskap. Så da kan man stille spørsmålet omvendt. Hvordan hadde vi reagert hvis Arsenal hadde stillt ett toppet mannskap, og slitne Arsenalben hadde tapt mot uthvilte Liverpoolben på søndag? Svaret er enkelt. Da hadde Wenger blitt hudflettet for å ikke stille Carlingcuplaget.

 

Eneste sjansen disse har til å kunne spille seg inn i laget, er å få spille kamper. Derfor synes jeg det er glimrende at man benytter en såpass ubetydelig kamp som dette til å gi spilletid til disse spillerne. Og skulle de gå på en smell, har de likevel fått nyttig erfaring.

 

Slik jeg ser det, vil ikke denne kampen ha noen som helst innvirkning på kampen til søndag.

Olympiakos er ikke sikret avansement.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Tror at ungguttene drar i land seieren idag. De er unge og urutinerte, men de tørster etter a-lagspill, og kommer til å løpe til de spyr for å vise seg frem for både fans og manager. Når man tenker på at samtlige av arsenalspillerne i tillegg innehar en utenomjordisk fart i beina, tror jeg de kan gjøre kveldingen meget sur for Olympiakos. Motstanderne kommer til å være helt svimle når dommeren blåser kampen av. Det er i alle fall scenarioet jeg ser for meg, om det blir en realitet får vi vente å se, men en seier er absolutt ikke urealistisk!

Link to comment
Share on other sites

Olympiakos er ikke sikret avansement.

 

BE

 

Ifølge kommentatorene på Sky Sports etter forrige kamp, er visstnok Olympiakos sikret avansement, grunnet innbyrdes oppgjør med Standard Liege

 

Men etter å ha sett på uefa.com, ser jeg at det ikke kan stemme, da Olympiakos slo Standard 2-1 hjemme, mens Standard slo Olympiakos 2-0 hjemme. Det skulle være fordel Standard. Så da har nok Olympiaks noe å spille for. Men slik jeg ser det, er jeg fornøyd med at Wenger stiller med de spillerne han gjør

Link to comment
Share on other sites

Ifølge kommentatorene på Sky Sports etter forrige kamp, er visstnok Olympiakos sikret avansement, grunnet innbyrdes oppgjør med Standard Liege

 

Men etter å ha sett på uefa.com, ser jeg at det ikke kan stemme, da Olympiakos slo Standard 2-1 hjemme, mens Standard slo Olympiakos 2-0 hjemme. Det skulle være fordel Standard. Så da har nok Olympiaks noe å spille for. Men slik jeg ser det, er jeg fornøyd med at Wenger stiller med de spillerne han gjør

Standard- olympiakos 2-0

Olympiakos- Standard 2-1

 

Så standard er bedre på innbyrdes.

Tabellen er slik:

Olympiakos: 7 poeng MF: 3-5

Standard 4 poeng MF 6-8

Så Standard vil komme likt på poeng ved standard seier og Olympiakos tap. De vil i tillegg ha bedre målforskjell og innbyrdes.

Så for meg ser det ut som om Standard fortsatt kan gå videre, på papiret.

 

Jeg tipper Standard er svært lite fornøyd med troppen Wenger sender av gårde i dag.

 

Kilde: UEFA

BE

 

Edit:

 

Grekerne blir nummer to om de unngår tap mot Arsenal eller om Standard Liege ikke slår AZ Alkmaar i Belgia. Standard må håpe på Arsenal-seier samtidig som de slår den nederlandske seriemesteren. Alkmaar kan maksimalt håpe på 3. plass og Europa League over nyttår.

VG

Link to comment
Share on other sites

Uansett hvordan det komponeres bak der har dette laget knapt en snøballs sjanse i en bortekamp mot Olympiakos, og jeg liker det ikke. Greit å spare nøkkelspillere, men Wenger kjører denne linja til det ekstreme. Det ender som regel med at først taper sparelaget, så gir sparingen liten eller ingen effekt i kampen det spares til. Kanskje tvert om mentalt sett.

 

Vinner vi på Anfield er det greit, gjør vi det ikke har historien bare repetert seg. Svaret får vi til helga.

 

Jeg ville vanligvis vært helt enig med deg, men akkurat nå kan vi knapt leve med flere skader før spillere kommer tilbake. Sist jeg sjekket kommer de på løpende bånd utover i desember. Siden vi sikret avansement i forrige runde tror jeg dette kan være en grei løsning denne gangen.

Link to comment
Share on other sites

til dere som ikke har viasat, anbefaler jeg tvu player og kanal uktv sport 1.

meget bra kvalitet i kveld også :blink:

 

edit: særdeles bra kvalitet

 

svært lovende start av de unge lovende...

 

Lovende start offensivt, men vi må forsvare litt bedre skal vi holde unna her.

Link to comment
Share on other sites

ja. men kommer ikke fram til noe?? hjelp? :)

 

gå inn på MYP2P.EU

 

gå inn på software, og last ned tvu player. eller du kan gå inn på tvuplayer.com

 

så går du inn på livesports, og velger football (på myp2p.eu)

 

velg så kampen du ønsker å se, og let frem link som er merket med tvu.

 

da skal det være store muligheter for å få se en god kamp i meget bra kvalitet :blink:

Link to comment
Share on other sites

gå inn på MYP2P.EU

 

gå inn på software, og last ned tvu player. eller du kan gå inn på tvuplayer.com

 

så går du inn på livesports, og velger football (på myp2p.eu)

 

velg så kampen du ønsker å se, og let frem link som er merket med tvu.

 

da skal det være store muligheter for å få se en god kamp i meget bra kvalitet :blink:

 

Får bare prøvebilde på den dere snakker om her.

Link to comment
Share on other sites

tvu://30314

 

 

Takker. Jeg har bilde nå (reklame)

 

Kan dere ikke holde det om stream i en streamtråd eller noe???

 

Moderator må gjerne slette disse innleggene i etterkant, men det er vel greit at vi hjelper hverandre å få levende bilder, og det er her folk er under kamp.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...