Jump to content

Olympiakos B, 09.12.09


ted_uh

Recommended Posts

olympiakos-ARSENAL

karaiskakis, onsdag 9. desember klokka 20:45

viasat motor

 

ein fin sjanse til å la ligacuplaget få teste seg i champions league.

 

i den første kampen mot olympiakos i gruppespelet, vann vi 2-0 på emirates.

Arsenal er allereie vidare som gruppevinnar, olympiakos må ha minst 1 poeng for å sikre 2. plassen i gruppa.

i den greske ligaen er olympiakos på tabelltopp, utan tap så langt i sesongen.

 

siste 5 kampar for olympiakos:

xanthi B, 1-0, leonardo

panathinaikos H, 2-0, mitroglou 2

alkmaar B, 0-0

giannina B, 2-2, tzanis, bakayoko

iraklis H, 1-1, maresca

 

startoppstilling forrige kamp (mot xanthi): nikopolidis, papadopoulos, mellberg, bravo, galitsios, leonardo, galletti, maresca, gonzalez, dudu, mitroglou

 

Arsenal 5 siste kampar:

Stoke H, 2-0, arshavin, ramsey

Man City B, 0-3 (ligacup)

Chelsea H, 0-3

Standard Liege H, 2-0, Nasri, Denilson (CL)

Sunderland B, 0-1

 

Startoppstilling i forrige ligakamp: almunia, sagna, gallas, vermaelen, traore, eboue, denilson, nasri, cesc, arshavin, rosicky

 

til denne kampen vil laget sjå ut omtrent som det som tapte 0-3 på COMS forrige onsdag.

 

denne kampen ender gjerne 0-0, evt 1-1.

 

Resultattips: 0-0, FM: -

 

Kjør debatt!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Blir artig og se unggutta igjen :lol:

Dette blir jo selfølgelig en hard kamp, men unggutta får bra erfaring og kan ta en seier.

Håper på en tett og jevn kamp. Tror vi stikker av med seieren til slutt med en 1 - 2 seier :D

Håper dette laget entrer banen:

 

Fabianski

 

Eboue-Bartley-Silvestre-Traore

 

Ramsey-Eastmond-Merida

 

Walcott-Vela-Wilshere

Link to comment
Share on other sites

God kamptråd, men synes hvertfall gutta fortjener store bokstaver først i navnet, og ikke minst Olympiakos, istedenfor olympiakos-ARSENAL

 

Mener angrepsrekka de over håper på er meget lovende og full av fart, hvis det blir denne rekka så kan vi glede oss til å se en god blanding av fart og teknikk på topp.

Har lyst til å se JET, heller enn Coq og Eastmond.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal Football Club has today announced the following 18-man squad for the Champions League Group H clash with Olympiacos.

 

Carlos Vela

Theo Walcott

Aaron Ramsey

Alex Song

Mikael Silvestre

Jack Wilshere

Lukasz Fabianski (GK)

Vito Mannone (GK)

Fran Merida

Kyle Bartley

Francis Coquelin

Thomas Cruise

Craig Eastmond

Jay Emmanuel-Thomas

Kerrea Gilbert

Luke Ayling

Mark Randall

Gilles Sunu

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fornøyd med at de beste ikke spiller imorra. Song må jo få litt kamptrening siden han ikke kunne spille mot Stoke. Gleder meg å se som vanlig spillere som Ramsey, Wilshere og Merida. Skal også holde øye hva hvordan Vela og Walcott gjør det. Jeg er kanskje en av få her som mener at Walcott er en oppskrytt spiller. Han kan bli skikkelig god, men han er ikke i nærheten av det potensialet vi forventer av han. Han er rask, men....

 

Er senderos skadet ?

Link to comment
Share on other sites

Da håper jeg at vi stiller med dette laget:

 

Fabianski

Gilbert - Bartley - Song - Silvestre

Ramsey - Coquelin - Emmanuel-Thomas

Merida - Vela - Wilshere

 

Ser gjerne at Bartley og Ayling spiller sammen bak der, de har spilt mange kamper sammen og har dermed et godt samspill, samtidig var ikke Song så utrolig overbevisende på stopperplass mot Shitty, og burde dermed enten starte som DM eller være på benken. Forøvrig håper jeg Wilshere har en mye bedre kamp mot Olympiakos i morgen!

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som dette blir et meget ungt lag. Senderos kommer nok ikke til å spille mer for Arsenal ser det ut som.

Tipper på dette laget:

 

Fabianski

 

Gilbert Bartley Silvestre Cruise

 

Ramsey Eastmond Randall

 

Wilshire Vela Merida

Link to comment
Share on other sites

Hvis Wenger velger 4-3-3 håper jeg på dette laget:

 

Fabianski

Gilbert-Bartley-Ayling-Silvestre

Ramsey-Coquelin-Merida

Walcott-Vela-Wilshere

 

Hvis han velger å gjøre om til 4-4-2 håper jeg på dette fra midtbanen og frem:

 

Wilshere-Ramsey-Coquelin-Merida

Vela-Walcott

 

Det eneste jeg forventer fra denne kampen er at vi klarer å gi Olympiakos noe motstand.

Link to comment
Share on other sites

Uansett hvordan det komponeres bak der har dette laget knapt en snøballs sjanse i en bortekamp mot Olympiakos, og jeg liker det ikke. Greit å spare nøkkelspillere, men Wenger kjører denne linja til det ekstreme. Det ender som regel med at først taper sparelaget, så gir sparingen liten eller ingen effekt i kampen det spares til. Kanskje tvert om mentalt sett.

 

Vinner vi på Anfield er det greit, gjør vi det ikke har historien bare repetert seg. Svaret får vi til helga.

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikke nødvendigvis å være så dumt å stille med disse spillerne. Vi må huske at Olympiakos også er garantert avansement. Og man kan gjerne stille spørsmålstegn ved at vi stiller dette laget. Men liverpool kommer garantert til å stille ett svekket mannskap. Så da kan man stille spørsmålet omvendt. Hvordan hadde vi reagert hvis Arsenal hadde stillt ett toppet mannskap, og slitne Arsenalben hadde tapt mot uthvilte Liverpoolben på søndag? Svaret er enkelt. Da hadde Wenger blitt hudflettet for å ikke stille Carlingcuplaget.

 

Eneste sjansen disse har til å kunne spille seg inn i laget, er å få spille kamper. Derfor synes jeg det er glimrende at man benytter en såpass ubetydelig kamp som dette til å gi spilletid til disse spillerne. Og skulle de gå på en smell, har de likevel fått nyttig erfaring.

 

Slik jeg ser det, vil ikke denne kampen ha noen som helst innvirkning på kampen til søndag.

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg ser det, vil ikke denne kampen ha noen som helst innvirkning på kampen til søndag.

 

Logisk sett skulle en tro det, men noe forteller meg at så ikke er tilfelle. Mener å ha sett tegningen før (magefølelse).

 

Når det gjelder spilletid så vet jeg ikke hvor nyttig det er å bli sendt til ulvene på en av de råeste arenaene i europa for å bli ydmyket. Noe som meget fort kan skje så ekstremt slanket som dette laget uansett blir. At kampen ikke betyr noe for Olympiakos er også en litt tvilsom sannhet. Du kan banne på at de kommer til å forsøke å få denne skalpen, bare for å ha gjort det. Noe annet er ikke akseptabelt for dem på en hjemmebane der det er følelsene og ikke logikken som rår.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...