Jump to content

Let's all laugh at Liverpool


Guest Larsilios

Recommended Posts

  • Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det bør også legges til at Liverpool ikke var spesielt gode. Joda, de burde ha vunnet. Man trenger vel nesten to hender for å telle antall stoleskudd de hadde ... Men skremt er det ikke nødvendig å bli. Jeg blir virkelig skuffet om vi ikke havner over dem på tabellen. I hvert fall slik ting ser ut nå.

 

Det hadde vært fint med en revansje innbyrdes også, føler jeg. I serien møter vi dem ikke før 3. mars, da på Anfield. Ellers har vi har jo trukket Liverpool i diverse cuper de siste årene. Akkurat det kan jeg godt være foruten.

Link to comment
Share on other sites

Fotball og media er en merkelig kombinasjon. "King" Kenny blir hyllet som Liverpools frelser. Han bruker 1,2 milliarder kroner på 1,5 år, og ligger to poeng foran Arsenal etter 9 runder, som har hatt sin dårligste sesonginnledning på 15 år. Samtidig stiller media spørsmålstegn bak Wengers evner. Er det bare jeg som syns dette skurrer?

Link to comment
Share on other sites

Fotball og media er en merkelig kombinasjon. "King" Kenny blir hyllet som Liverpools frelser. Han bruker 1,2 milliarder kroner på 1,5 år, og ligger to poeng foran Arsenal etter 9 runder, som har hatt sin dårligste sesonginnledning på 15 år. Samtidig stiller media spørsmålstegn bak Wengers evner. Er det bare jeg som syns dette skurrer?

Dette har jeg kommentert, gjentatt og repetert til det kjedsommelige. Pressen er fortsatt like blind for de elendige investeringene som er gjort. Suarez har overbevist, de andre holder ikke mål i det hele tatt. Jeg hadde grått meg i søvn hver dag hvis Wenger hadde brukt 20 mill pund på en spiller med så åpenbare mangler som Henderson har. 35 mill for Carroll er kanskje den dårligste signeringen som er gjort i PL historie. Jeg hadde fortsatt ledd hvis prisen hadde vært halvert. Gutten er lat, har holdningsproblemer, ekstreme mangler i alt bortsett fra hodestyrke og et og annet langskudd.

Link to comment
Share on other sites

Dette har jeg kommentert, gjentatt og repetert til det kjedsommelige. Pressen er fortsatt like blind for de elendige investeringene som er gjort. Suarez har overbevist, de andre holder ikke mål i det hele tatt. Jeg hadde grått meg i søvn hver dag hvis Wenger hadde brukt 20 mill pund på en spiller med så åpenbare mangler som Henderson har. 35 mill for Carroll er kanskje den dårligste signeringen som er gjort i PL historie. Jeg hadde fortsatt ledd hvis prisen hadde vært halvert. Gutten er lat, har holdningsproblemer, ekstreme mangler i alt bortsett fra hodestyrke og et og annet langskudd.

I så fall var det ikke meningen å kopiere dine meninger, men jeg syns det var SPESIELT artig å poengtere dette etter denne serierunden, og etter et noe spesielt transfervindu.

Link to comment
Share on other sites

I så fall var det ikke meningen å kopiere dine meninger, men jeg syns det var SPESIELT artig å poengtere dette etter denne serierunden, og etter et noe spesielt transfervindu.

Helt enig og jeg mener ikke at du kopierer. Jeg har bare undret meg over denne ekstreme hypen av overbetalte og ekstremt overpriste spillere som Daglish har hentet inn. Stadig overrasket over at det ikke blir kommentert hyppigere med tanke på hvilken hets Wenger har blitt utsatt for. Liverpool er heldige om de klarer topp 7 i år.

Link to comment
Share on other sites

Liverpool er heldige om de klarer topp 7 i år.

 

Bold statement, som man sier i England. Men jeg er enig i argumentasjonen din. Henderson er ekstremt overhypet, og har vel kun overbevist i noen fattige måneder i Sunderland. Samme kan sies om Carroll og hans tid i Newcastle. Galematias av Dalglish å betale slike summer for disse to.

 

I tillegg er Liverpools desidert viktigste forsvarsspiller, Daniel Agger, minst like skadeutsatt som Diaby, mens Carraghers dager som bauta nok er over. På midten er de godt besatt, men mye avhenger av en skadeforfulgt Gerrard som det forventes usunt mye av denne sesongen.

 

At de blir roset opp i skyene og vurdert milevis bedre enn Wengers mannskap er, som du påpeker, uforstålig.

 

Allikevel så er jeg rimelig overbevisst om at dette Liverpool-laget kommer til å havne på topp 6, og jeg ville ikke satt pengene mine på at hverken Arsenal eller Spurs sanker flere poeng enn Dalglish og co.

Link to comment
Share on other sites

Har sett mye Liverpool iår grunnet mange Liverpool kompiser. Er ikke noe imponert, er en som imponerer meg på laget der og det er Suarez. Er 99% sikker på at vi havner foran Liverpool på tabellen iår.

 

Suarez imponerer med frekke vendinger og tekniske finesser, men det er veldig lite sluttprodukt i det han gjør. For en spiss er ikke det helt uvesentlig for å si det pent.

Link to comment
Share on other sites

 

Bold statement, som man sier i England. Men jeg er enig i argumentasjonen din. Henderson er ekstremt overhypet, og har vel kun overbevist i noen fattige måneder i Sunderland. Samme kan sies om Carroll og hans tid i Newcastle. Galematias av Dalglish å betale slike summer for disse to.

 

I tillegg er Liverpools desidert viktigste forsvarsspiller, Daniel Agger, minst like skadeutsatt som Diaby, mens Carraghers dager som bauta nok er over. På midten er de godt besatt, men mye avhenger av en skadeforfulgt Gerrard som det forventes usunt mye av denne sesongen.

 

At de blir roset opp i skyene og vurdert milevis bedre enn Wengers mannskap er, som du påpeker, uforstålig.

 

Allikevel så er jeg rimelig overbevisst om at dette Liverpool-laget kommer til å havne på topp 6, og jeg ville ikke satt pengene mine på at hverken Arsenal eller Spurs sanker flere poeng enn Dalglish og co.

Jeg setter aldri penger på noe som helst. Jeg sier at de er heldige hvis de klarer topp 7 ut i fra de spillerne de har. Det betyr ikke at de ikke kan klare det. Her er mye avhengig av flaks, unngå skader, være heldige med andres resultater osv.

Liverpool mangler tempo i alle ledd og har gjort dette i mange år. At det ikke er hentet inn noen som kan holde et anstendig tempo er helt merkelig all den tid de kaster penger til høyre og venstre. Suarez kommer nok ganske snart til å få en formdip og da har de ingenting fremover. Carroll er ikke god nok og Kuyt er bedre som offensiv midtbanespiller hvor han kan komme til skudd enn som ren spiss.

Henderson ble avkledd av U21 spillerne til Norge med Sing og Henriksen i spissen. Han vant knapt en duell og var til en hver tid fullstendig feilplassert i forhold til resten av midtbanen. Landsbury var ikke særlig bedre og det forklarer hvorfor han spiller i Championship. Det er faktisk hans nivå per i dag og likevel var han langt foran Henderson i den kampen.

Downing var et talent, men har aldri prestert godt over tid. OK tempo og OK skudd, ikke mer. Adam god når det er godt med plass og at han ikke trenger å bevege seg mer enn absolutt nødvendig. Gode dødballer og gode skudd. Blir tempoet høyt henger han ikke med. Han burde vært utvist mot oss og ble det mot Spurs fordi han ikke klarer å henge med. Er dette nok for å spille på midtbanen til en lag som ønsker å jage topp 4? Lucas er den som limer laget sammen og har gode egenskaper når han har kreative spillere som Gerrard rundt seg. Kan ikke lede laget i den offensive delen. Enrique er stabilt god bakover, men er ingen offensiv bidragsyter og er derfor best når Liverpool blir presset. Klarer alt for sjeldent å lage overtall med Downing. Midtforsvaret er ekstremt ustabilt og egentlig alt for dårlig for PL-toppen. Skertl kan gjøre hva som helst, Carra kan gjøre hva som helst og Agger er mer på sykestua enn på banen. Den nye mannen fra Uruguay virket treg og ikke klar for PL. Han må få tid før man kan bedømme ham. Høyrebacken er kanskje den lagdelen som er mest komplett og moderne med en aggresiv, løpsvillig og angrepsvillig ung mann samt Johnson i backup når han er frisk.

 

Det er for mange middelmådige spillere på en gang og alt for mange av dem har ikke reell konkurranse om sin plass. Spiller for spiller er de på nivå med Newcastle noe vi også så i de to kampene vi har spilt mot disse lagene. Newcastle skapte en halvsjanse mot oss i premieren på hjemmebane. Vi hadde stor turbulens i troppen, mange spillere ute og mistet i tillegg Gervinho. Likevel var vi klart bedre enn dem. I neste kamp hjemme mot Liverpool hadde vi enda flere spillere ute. Sliter de første 15 hvor spillet ikke setter seg, Liverpool med en sjanse. Deretter utspiller vil Liverpool frem til Frimpong blir utvist. De scorer på en offside i sin første store sjanse og deretter er det kjørt. De stilte med sitt beste mannskap i denne kampen og ble likevel utspilt av et Arsenal B.

Jeg påpekte dette i kamptråden allerede før kampen ble spilt og de har i ettertid bekreftet min mistanke.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Første kamp uten Lucas resulterte i tap 1-0 borte mot Fulham. Erstatter Jay Spearing med direkte rødt kort etter ca 65 min (?), og keepertabbe av Reina som klumser i redningen og gir enkel retur til Dempsey etter 85 min.

 

De tre neste kampene er hjemme mot QPR, og to strake bortekamper mot Aston Villa og Wigan. Den siste kampen går vell greit, mens de to første vil bli svært tøffe uten Gerrard, Lucas og Spearing på midten.

Link to comment
Share on other sites

KD er kjent for sin humor, men vet ikke om han er ufrivillig morsom denne gangen:

 

"Jay won the ball. He probably upset the referee with his follow through but it's not his fault there's somebody standing there"

 

Så man kan altså tackle så grisete man vil, med begge bena over bakken og i knehøyde, siden det er motstander sin feil at han befinner seg i nærheten...:-)

 

Om man tar ballen eller ikke spiller ingen rolle så lenge det er fare for å skade motstander. Hadde det vært en tyngre spiller enn lille Spearing som hadde gått inn med så mye fart, kraft og strake ben på Dembélé så hadde leggen røket. Jeg mener slike hendelser bør føre til minst 4 kamper karantene da sjansen for alvorlig skade er skyhøy. Eneste måten å bli kvitt dette på er å gi skikkelig straff. Nå er det håpløst at to spillere som dytter på hverandre stående får samme straff som overfall. Regelverket må endres slik at straffen blir differensiert ut i fra hendelse og ikke bare som konsekvens av fargen på kortet.

 

Når det er sagt så burde Senderos, som forøvrig var banens beste og utrolig nok mest ballsikre spiller, blitt utvist med to gule. Han dro bort spillere flere ganger og slo gode pass med begge ben. Trygg i duellspillet og løp fra Carroll ved flere anledninger. Senderos virker rett og slett trygg, rask og god ved siden av Hangeland.

'pool var uheldige med at ballen ble trukket utenfor 16 i stedet for innenfor og scoringen til Suarez burde vel ikke blitt annulert. Men, når man forsøker på juks så mange ganger som han gjør så får man ikke det lille ekstra fra dommerene heller. Han kastet seg i bakken med hyl og skrik 5 ganger i går og etter gang nr tre så får han en skikkelig skyllebøtte fra dommer Friend som skriker "stay om your feet". Neste gang er det bare å vise kortet så roer den lille juksemakeren seg ganske raskt..

 

Liverpool viser seg nå som det laget jeg forventet å se. Tregt, tungt og uten eget offensivt spill. De hadde 10 minutter med press etter pause i går, deretter la de seg med to ledd dypt på egen halvdel og satset på kontringer. De er rett og slett for dårlige til å føre en kamp mot Fulham. Jeg tippet de utenfor topp syv, men modererer det til syvendeplass. Og det er etter at de har brukt 135 mill pund på spillere...

Link to comment
Share on other sites

Flott innlegg RP7. Helt enig i det røde på Spearing og at FA burde finne en ny måte å straffe de forskjellige hendelsene på.

 

Når det gjelder Senderos så var han veldig god i går og det er helt klart at han trives i et lag hvor han er under et strengere regime. Ironisk nok så hadde han sikkert passet godt inn i dagens Arsenalforsvar etter at Wenger og Rice strammet opp forsvarsfireren. Alltid vært en fan av Senderos som person og til dels som spiller så håper virkelig han lykkes stort i Fulham.

 

Når det kommer til Liverpool så må jeg nesten bare stille ét spørsmål. Hvor dårlig er ikke Andy Carroll? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Herlig å se at Pool flopper etter all opphausingen laget fikk før sesongen. Helt utrolig å tenke på hvor mange dårlige investeringer de har gjort. Enrique har derimot gjort det veldig bra i sin nye klubb. Forøvrig har klubben 12 (!) stolpe- eller tverliggerskudd denne sesongen, klart mest i ligaen. De har med andre ord også vært en del uheldige, og det hjelper heller at Suarez har den dårligste scoring pr. skudd-prosenten i ligaen blant spillere som har scoret minst 3 mål: KUN 7,7% av skuddene har gått i mål!!!!!! Det betyr at han i snitt har trengt nesten 13 skudd pr. mål!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da er dommen i rasismeanklagen mot Luis Suarez ferdig og offentliggjort - 8 kamper karantene og 40'000 pund i bot. Når han først blir dømt for rasisme synes jeg det nesten er lite med 8 kamper, uten at jeg har satt meg mye inn i hva Evra og Suarez har sagt. Når det kommer til bøtene er vell de mer symbolsk enn straff, 40'000 er vell 1/3 av ukelønnen hans?

 

For Liverpool som lag vil dette svekke deres kamp om 4. plassen enormt siden Suarez har vært deres soleklare nøkkelspiller fremover på banen, og med Lucas ute resten av sesongen som har holdt sammen midtbanen defensivt kan det gi oss en hjelpende hånd.

Link to comment
Share on other sites

Fint at FA tar rasisme på alvor. Men sammenlignet med de 3(!) kampene man får for å kveste Eduardo, Ramsey mv., er 8 kamper sprøtt! Henger ikke på greip!

 

Ei heller at et lite klaps på kinnet som Ferdinand ga for et par sesonger siden resulterte i 4 kamper.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...