Jump to content

Man City B, 02.12.09


ted_uh

Recommended Posts

Jeg tror vi ville tapt denne kampen uansett hvilket lag vi sendte utpå. Gallas, Fabregas mv. tror jeg spiller nok kamper hvert år. Motivasjon for den minst gjeve cupen tror jeg ikke de har. I tillegg kommer selvfølgelig den fysiske belastningen. På et eller annet tidspunkt må selv Fabregas hviles.

 

Nei, da er det like greit å la ligacupen være ungguttas prerogativ. Jeg synes de gjør seg fortjent til det. Alltid 110% innsats og massevis av spilleglede, selv når de taper. I dag ble milliard-laget et nummer for store, og City er i sin første semifinale av betydning siden 1981! Sutring over 4 år uten sølvtøy mener jeg settes i perspektiv.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 197
  • Created
  • Last Reply

Spillemessig så var begge lagene like dårlig, og trøsten får være at city stiller med toppet lag og kommer seg videre med litt "flaks". Forskjellen var 3 x "stang-inn" for city, og 1 stang ut for oss. Ergo marginene mot oss (igjen) og ikke urettferdig at city går videre.

 

Leser at noen synes Ramsey gjør en "OK" kamp, mens Rosicky skuffer. Etter min mening var det helt motsatt. Ramsey har mange passninger uten adresse, og dribler seg fast ved flere anledninger i farlige posisjoner. Rosicky burde kanskje hatt frispark når han mistet ballen i forkant av målet, men burde kanskje jaget ballen istedenfor å vise dommeren sin fortvilelse. Synes uansett rosicky var en av våre bedre i dag.

 

Tror vi kunne hatt en bedre sjangs i dag om ungutta hadde prøvd å spillt litt enklere. De prøver så alt for mye på "tekniske" og vanskelige passninger som aldri kommer frem. Og... hvor mange skuddforsøk hadde vi på mål?? det ER lov å prøve seg når man står fast med 11 city spillere innenfor sin egen 16-meter.

Link to comment
Share on other sites

La dette være sagt: Ingen unge spillere blir ødelagt av å tape en fotballkamp. Det er heller en oppvekker for juniorgutta som surfet gjennom fjorårssesongen med seier i cup og serie. Selvfølgelig er gutta små og lette! De er jo 17-20 år. De har jo såvidt blitt gamle nok til å få medlemskap på et treningsstudio. Nei denne kampen hadde de ikke noe skade av. Jeg tror dette kan bli en inspirasjon til å trene enda hardere i åra som kommer!

 

Enig at de ikke har ondt av å tape, men mener de ikke har noe utbytte heller uten veiledning av mer rutinerte spillere. Det er mangel på lederskikkelser i klubben og er det noe unge spillere trenger er det dette.

 

Greit at spillerne er 17-20, men synes likevel det er veldig mange like typer. Det er ingen der som rager, eller fremstår som naturlig sterke i dueller. Vieira var ikke liten og puslete når han tredde inn i Arsenal. Det er spillere med fysikk jeg savner. Man trener seg ikke fra fjærvekt til tungvekt. Man trenger også typer som i utgangspunktet har litt fysikk.

Link to comment
Share on other sites

Enig at de ikke har ondt av å tape, men mener de ikke har noe utbytte heller uten veiledning av mer rutinerte spillere. Det er mangel på lederskikkelser i klubben og er det noe unge spillere trenger er det dette.

 

Greit at spillerne er 17-20, men synes likevel det er veldig mange like typer. Det er ingen der som rager, eller fremstår som naturlig sterke i dueller. Vieira var ikke liten og puslete når han tredde inn i Arsenal. Det er spillere med fysikk jeg savner. Man trener seg ikke fra fjærvekt til tungvekt. Man trenger også typer som i utgangspunktet har litt fysikk.

Så Silvestre,Eboue, Song og Rosicky er ikke rutinerte? De spilte ikke noe særlig bra i dag men de er da der og jeg nekter å tro at de ikke gir fra seg tips underveis. Hvis ikke det er veiledning så vet ikke jeg.

 

Det er sant at det er mange like typer i juniorstallen, men noe annet er vel ikke å forvente når dette også er tilfelle i A-stallen. Det er forøvrig fullt mulig å trene seg opp fra det fysiske nivået spillerene er på i dag til å bli sterke fotballspillere (ikke tungvektere i fotball riktig nok). Spørsmålet er bare om Wenger og Bould prioriterer det.

Link to comment
Share on other sites

Såklart har jeg sinnsyke arsenalbriller Ravenghost... Legger ikke sjul på det, men skulle det være negativt??

Vermaelen5, spesielt i 1 omg var vi nærmere målsjangser (produsert på egen hånd) enn det Manc var..Sjansene som ble skapt

Bare en GOD Lescott hindret Vela fra å komme til sjanser.. Og det var til tider Manc ble stående og se på Arsenal spille rundt utenfor 16-meteren.. Men kamper vinnes ved mål ikke ballbesittelse...

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet er bare om Wenger og Bould prioriterer det.

 

Det jeg er redd for at de ikke gjør da trenden på spilleutvalget har endret seg mot mindre og mindre spillere siden sist vi vant noe som helst.

 

Kampen mot Chelsea viser hvor vi står fysisk sett mot de andre lagene. Mener det må noe nytt inn for å endre ballansen.

 

Ikke for å være nebbete i forhold til at Silvestre har rutine og sikkert deler denne.Ser jeg helst han lar det være. Det er en skam at han hever lønn i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Danincha, når man skal diskutere/analysere kvaliteten på kampen i ettertid så er det nok negativt å ha arsenalbriller ja.

Ja vi var nære ved å skape noen målsjanser. Men vi hadde kanskje en sjanse i første omgang (skuddet til Vela som gikk over). City skapte målsjanser. Spesielt Bellamy var svært nære.

 

Det var ikke ofte City sto å så på oss spille rundt deres 16-meter. De presset oss jo kraftig på egen banehalvdel! Ja du har helt rett i at kamper ikke vinnes med ballbesittelse, men City var totalt overlegne i kvaliteten på ballinnehavet og utgjorde en større trussel enn det vi gjorde når de hadde ballen.

 

Det jeg er redd for at de ikke gjør da trenden på spilleutvalget har endret seg mot mindre og mindre spillere siden sist vi vant noe som helst.

 

Kampen mot Chelsea viser hvor vi står fysisk sett mot de andre lagene. Mener det må noe nytt inn for å endre ballansen.

 

Ikke for å være nebbete i forhold til at Silvestre har rutine og sikkert deler denne.Ser jeg helst han lar det være. Det er en skam at han hever lønn i Arsenal.

I første omgang var han vår beste spiller og holdt forsvaret sammen. Desverre raknet det i andre omgang. Den rutinen Silvestre innehar er nok meget verdifull for gutta, da han har opplevd det meste som kan oppleves på en fotballbane. Den rutinen og de erfaringene han kan videreformidle må ikke undervurderes.

Men til tross for dette hadde jeg ikke blitt lei meg om han hadde forlatt oss.

Link to comment
Share on other sites

Ja, vi har nok forskjellige meninger med hva arsenal-briller betyr.. men samma kan det være, lescott pressa vela på den sjansen du omtalte.. det kom også en chip over forsvaret som vela prøvde å nå og videre brasse inn da lescott igjen stoppa det.. Jeg kan også minnes et løp inn i 16 meteren som ville ha resultert i 1 mot 1 situasjon mot keeperen hvis det ikke var for at lescott sterkt skjerma vela bort...

Manc skapte en del sjanser ja, men i min mening var majoriteten av de skapt av at arsenal gav bort ballen særdeles enkelt..

Jeg snakker hovedsakelig om 1 omg her, og da var arsenal veldig gode, og jeg står ved mitt ordvalg, minst like godt som Manc...

Link to comment
Share on other sites

Chelsea ute av cupen. Deilig at de også gikk på en skrell

 

he he, ja endelig en liten opptur. Egen suksess er best, men andres fiasko er slett ikke å forakte... ;)

 

stesønnen min er Blackburnsupporter, så det ble ihvertfall litt oppløftende stemning i stova til slutt i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Gutter mot menn for andre gang på fire dager... Dette er rett og slett ikke gøy. Kunne kanskje ikke forvente all verden av denne kampen, men i andre omgang har vi ikke hatt noe som helst å by på! Fryktelig, fryktelig dårlig... (Ok, et skudd der da...)

 

Også maks irriterende å utsette en av våre aller viktigste spillere (Song) for denne kampen! I tillegg er han suspendert mot Liverpool?? Argh...

 

Song soner mot Stoke. Alle suspensjoner skal tre i kraft så tidlig som mulig:

 

FAs hjemmeside

Link to comment
Share on other sites

Dette var en skuffende kamp. Men syns ikke vi skal kjøre ungguttene for hardt, det var vell ikke forventet at de skulle slå et toppet Manchester City lag. Midtbanen vår fungerte svært dårlig i denne kampen følte jeg.

Silvestre vil jeg aldri mere se i en Arsenal-drakt. Tror heller ikke Armand Traore har noen fremtid på venstreback, skal han ha en fremtid i klubben må det bli som venstreving isåfall.

Det er en ting jeg er helt sikker på etter denne kampen: Fabianski er en mye bedre keeper en Almunia!

Gledelig at Adebayor fikk til svært lite ;)

Link to comment
Share on other sites

mål 1: Rosicky mister ballen lett, presset i forsvar på ballfører er fraværende og Song selger seg noe j....

mål 2: Silvestre er amatør.... er han forsvarer egentlig?

mål 3: Wilshere og Song gjør et patetisk forsøk på å ta fra Man city-spilleren ballen....

 

Dette er basert på sammendrag på MOTD, Vela ser også ut til å være litt for lett i kroppen mot sterke forsvarere.

Link to comment
Share on other sites

mål 1: Rosicky mister ballen lett, presset i forsvar på ballfører er fraværende og Song selger seg noe j....

mål 2: Silvestre er amatør.... er han forsvarer egentlig?

mål 3: Wilshere og Song gjør et patetisk forsøk på å ta fra Man city-spilleren ballen....

 

Dette er basert på sammendrag på MOTD, Vela ser også ut til å være litt for lett i kroppen mot sterke forsvarere.

MOTD highlights her

 

BE

Edit: Tverrliggerskuddet til Merida var visst ikke noe høydepunkt.

Link to comment
Share on other sites

ja selvfølgelig ;) de er nå to i den eksklusive klubben. silvestre er tidenes møkkaspiller! med dagens prestasjon passerte han stepanovs i klønete innvolveringer ;)

Nei. Nei. Og atter nei. Hold Stepanovs navn utenfor. Ser ingen grunn til at han skal nevnes på Arsenal-forumet i det hele tatt.

 

Hvis ingen har hjulpet han av banen, virrer han vel fortsatt rundt i svimmelhet på Old Trafford. Makan til hesjestaur skal du lete lenge etter!

Link to comment
Share on other sites

Nei. Nei. Og atter nei. Hold Stepanovs navn utenfor. Ser ingen grunn til at han skal nevnes på Arsenal-forumet i det hele tatt.

 

Hvis ingen har hjulpet han av banen, virrer han vel fortsatt rundt i svimmelhet på Old Trafford. Makan til hesjestaur skal du lete lenge etter!

 

håper du la merke til smileyene på kommentaren min... stepanovs var ille, men det synes jeg også i høyeste grad at silvestre er.

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg ikke skjønner med dette Arsenal-laget, er hvorfor alle målsjansene våre kommer fra innlegg. Når vi er et lag med manglende hodespillere, sier det jo seg selv at andre metoder må benyttes.

 

Det samme lurer jeg på også, men jeg kunne ha skjønt det hvis man "skjøt" lave innlegg i boksen, men de innleggene vi legger inn er som oftest høye og uten særlig kraft. Skjønner virkelig ikke tankegangen bak disse!

Link to comment
Share on other sites

;)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Dec 3 2009, 11:43 PM) 182215[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Det samme lurer jeg på også, men jeg kunne ha skjønt det hvis man "skjøt" lave innlegg i boksen, men de innleggene vi legger inn er som oftest høye og uten særlig kraft. Skjønner virkelig ikke tankegangen bak disse!

Det gikk jo opp et lys for Arsenal midtveis i 2007/08 sesongen at med Adebayor som spiss kunne man slå innlegg fra kant og ikke nødvendigvis krangle seg gjenom midten. Denne vanen mener jeg vi har slitt med å bli kvitt siden Scum dro.

 

Ja, vi har nok forskjellige meninger med hva arsenal-briller betyr.. men samma kan det være, lescott pressa vela på den sjansen du omtalte.. det kom også en chip over forsvaret som vela prøvde å nå og videre brasse inn da lescott igjen stoppa det.. Jeg kan også minnes et løp inn i 16 meteren som ville ha resultert i 1 mot 1 situasjon mot keeperen hvis det ikke var for at lescott sterkt skjerma vela bort...

Manc skapte en del sjanser ja, men i min mening var majoriteten av de skapt av at arsenal gav bort ballen særdeles enkelt..

Jeg snakker hovedsakelig om 1 omg her, og da var arsenal veldig gode, og jeg står ved mitt ordvalg, minst like godt som Manc...

Hva mener du da er arsenal-briller? Jeg mener at arsenal-briller i denne sammenheng er å se favoriserende på arsenal og legge et nøytralt, analytisk blikk til side.

 

Så du sier altså at situasjoner der Vela nesten fikk til en avslutning er en målsjanse? Interessant tolkning.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...