Jump to content

Man City B, 02.12.09


ted_uh

Recommended Posts

man city-ARSENAL

city of manchester stadium, onsdag 02. desember klokka 20:45

Canal + sport 1

 

knalltøff kvartfinale venter ungdommen, samtidig ein sjanse til å revansjere

ligatapet på samme stadion i september.

 

sidan Man City ikkje er med i europacupspel denne sesongen, stiller dei med toppa lag

også i ligacupen.

 

ligacupen hittil for man city:

2. runde: crystal palace B, 2-0, wright-phillips, tevez

3. runde: fulham H, 2-1 eeo, barry, toure

4. runde: scunthorpe H, 5-1, ireland, santa cruz, lescott, tevez, johnson

 

startoppstilling forrige ligacupkamp: given, zabaleta, lescott, kompany, silvinho (ja, han som var hos oss for 10 år sidan), wright-phillips, barry, de jong, ireland, tevez, santa cruz.

 

man city har no 7 uavgjorte ligakampar på rad, bl.a heime mot hull og burnley, så sjølvtilliten er kanskje ikkje heilt på topp.

 

Arsenal i ligacupen hittil i år:

3. runde: WBA H, 2-0, Watt, Vela

4. runde: Liverpool H, 2-1, Merida, Bendtner

 

Startoppstilling i forrige ligacupkamp: Fabianski, Gilbert, Senderos, Silvestre, Gibbs, Eastmond, Ramsey, Merida, Nasri, Eduardo, Bendtner.

 

Gibbs og Bendtner er skada, Fabianski har vore ute men skal vere klar igjen.

 

Ser gjerne at Vela og Walcott starter denne kampen, ein kamp eg forøvrig er 67% sikker på at går til ekstraomganger/straffer

 

Resultattips: 1-1, vi ryker dessverre ut etter straffekonken.

 

Kjør debatt!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 197
  • Created
  • Last Reply

Som trådstarter nevner stiller City med fullt lag i denne turneringen, og i går fortalte Mark Hughes at Emmanuel Adebayor skal spille kampen selv om det oppsto turbulenser på tribuene tidligere i høst. Med Robinho tilbake fra skade kan ungguttene vente seg et City som gjerne vil ha slutt på rekken med uavgjortkamper og som er veldig lystne på et trofe. Manchester City kan komme til å stille noe i denne duren:

 

Given

Zabaleta - Toure - Lescott - Bridge

Kompany - De Jong

Barry

Wright-Phillips - Adebayor - Robinho

  • Spillere som Ireland, Tevez, Bellamy og Santa Cruz er nok også aktuelle fra start
  • Tror nøkkelen til Arsenal-suksess i denne kampen kan være det lite fungerende forsvaret til City
  • Vi møter en veldig solid midtbane med defensive rivjern i Kompany og/eller De Jong
  • Robinho har relativt lite kamptrening, noe som forhåpentligvis er en fordel for oss
  • Wright-Phillips har vært en av Citys beste denne sesongen, se opp for han

________________________________________________________________________________

 

Når det gjeler vårt lag blir det vel veldig B-preget som vanlig, defor tror jeg stjernegalleriet til City blir for sterke, og at det sier stopp i kvartfinalen for denne gang. Jeg har noen ønsker angående startoppstillingen, det er at Craig Eastmond får enda en sjanse i denne cupen, pluss at Vito Mannone blir målvakten. Jeg har også et brennende ønske om å se Carlos Vela herje med en av backene til City. For øvrig noen som har hørt noe angående Jack Wilshere? Er han skadefri? Håper det...

 

Mannone

Gilbert - Senderos - Silvestre - Traore

Wilshere - Eastmond - Ramsey

Walcott - Vela - Merida

  • Blir mange kamper på Traore framover nå
  • Rutinert stopperpar, Senderos kjenner kanskje Adebayor (?)
  • Mye kreativitet på midtbane, om både Ramsey og Wilshere spiller
  • Herlig mye teknikk og hurtighet på topp
  • Kanskje tar Wenger med noen jokere som sitter på benken?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at sjansen for at Mannone står denne kampen er minimal. Vår beste keeper, fabianski, trenger matchtrening og kommer etter all snansynlighet til å stå.

 

BE

 

Ingen tvil om at vår NEST beste keeper har behov for matchtrening

Link to comment
Share on other sites

Kim og Ben E: Dette ser ut til å bli en spennende diskusjon :(

 

Vi trenger en seier. Vi trenger at laget føler at de kjemper om trofeer. Et tap her, selv med redusert mannskap, vil kunne føye seg til den negative tendensen som vi har sett i de siste kampene.

Håper Wenger kjører en fin blanding av etablerte spillere som trenger kamper og unggutter i morgen. Nasri, Walcott, Eduardo, Rosicky, Denilson og Vela trenger alle å spille på seg selvtillit. Arshavin hadde hatt godt av en slik kamp, men det virker som om han ikke har hodet helt på riktig sted for tiden og kanskje har han godt av å hvile før Stokekampen.

Link to comment
Share on other sites

Men kim, har du fortsatt ikke skjønt at en keepers jobb er å hindre mål?

 

BE

 

Det er en keepers jobb å hindre mål. Det er Forsvarets og midtbanens jobb å sørge for at motstanderen ikke kommer til sjanser, og det er midtbanen og angrepet sitt ansvar å score mål. Sånn sett kan man si at ingen av spillerne har gjort jobben sin i de to siste kampene i ligaen

 

Fabianski har ennå tilgode å vise meg at han kan regnes som vår beste keeper. Jeg har faktisk mye større tro på vår andre polske keeper med det umulige navnet.

 

Nei, Almunia er ikke god nok, men det er heller ikke Fabianski i mine øyne

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg sykt til kamp nå! :D

Manchester City kommer til og stille med et utrolig sterkt mannskap, så håper vi stiller med en blanding.

Håper Fabianski vokter buret i denne kampen, håper også Eastmond for en ny sjanse.

Tipper vi tar en 1 - 2 seier! Håper på dette laget:

 

Fabianski

 

Eboue-Senderos-Silvestre-Traore

 

Ramsey-Eastmond-Merida

 

Wilshere-Vela-Eduardo

Link to comment
Share on other sites

Fabianski

Eboue-Senderos-Silvestre-Traore

Eastmond

Wilshere-Ramsey-Merida

Vela-Eduardo

 

Tror det kan bli i overkant av offensivt å sende ut guttene i en 4-3-3 formasjon borte mot City som trolig stiller det sterkeste laget de har tilgjengelig. (De vil vel vinne noe de også).

Derfor tror jeg en 4-1-3-1-1 formasjon passer oss godt. Da får vi dekket opp midtbanen dems og vi har meget gode kontringsmuligheter. Er dog ikke fan av å skifte formasjoner hele tiden, men det kan være nødvendig i morgen. Kanskje burde vi sette inn litt mer power og rutine for å balansere det litt. Rosicky?

Link to comment
Share on other sites

Wenger sier selv at vi ikke satser på ligacupen, så det sier det meste at de beste ikke spiller. Jeg håper at Eduardo spiller og putter, veldig viktig for han og oss. Rosicky spilte en bra kamp mot Chelsea da han kom inn, og var en av de bedre, og jeg håper han spiller imorra.(ekstra mathctrening). Også vil jeg se spillere som Traore og Vela, begge som spilte mot Chelsea. Håper også at keepern mannone\fabianski gjør en så bra kamp, at Almunia ikke starter neste kamp. De to siste målene var hans feil, hvertfall den siste.

Link to comment
Share on other sites

Det er en keepers jobb å hindre mål. Det er Forsvarets og midtbanens jobb å sørge for at motstanderen ikke kommer til sjanser, og det er midtbanen og angrepet sitt ansvar å score mål. Sånn sett kan man si at ingen av spillerne har gjort jobben sin i de to siste kampene i ligaen

 

Fabianski har ennå tilgode å vise meg at han kan regnes som vår beste keeper. Jeg har faktisk mye større tro på vår andre polske keeper med det umulige navnet.

 

Nei, Almunia er ikke god nok, men det er heller ikke Fabianski i mine øyne

 

Det er en lidelse å se Wenger ha blind tro i all evighet på enkelte svake spillere. Ref. Senderos.

 

Hvis 41/18 statistikken stemmer så har målvaktene våre en redningsprosent på 56,1%. Er det ligaens aller dårligste statistikk? Høres i hvertfall forferdelig ut, og for meg virker det vanskelig å gjøre det noe særlig dårligere. Fabianski er den eneste som ikke har fått prøvd seg, så han er hjertelig velkommen mellom stengene. Wojciech Szczesny også for den saks skyld.

Link to comment
Share on other sites

Det er en lidelse å se Wenger ha blind tro i all evighet på enkelte svake spillere. Ref. Senderos.

 

Hvis 41/18 statistikken stemmer så har målvaktene våre en redningsprosent på 56,1%. Er det ligaens aller dårligste statistikk? Høres i hvertfall forferdelig ut, og for meg virker det vanskelig å gjøre det noe særlig dårligere. Fabianski er den eneste som ikke har fått prøvd seg, så han er hjertelig velkommen mellom stengene. Wojciech Szczesny også for den saks skyld.

Synest det er viktig å ha Senderos i klubben, han har vistnok ei høg stjerne blandt lagkameratene. Samtidig som vi er veldig utsatt på midtstopperplassen viss Gallas eller Vermalen skulle bli skadet. Da vil eg heller se Senderos der, enn Silvestre. Og siden DJ er ute mer eller mindre hele sesongen så er det godt å ha Senderos som backup.

Link to comment
Share on other sites

Det er en lidelse å se Wenger ha blind tro i all evighet på enkelte svake spillere. Ref. Senderos.

 

Hvis 41/18 statistikken stemmer så har målvaktene våre en redningsprosent på 56,1%. Er det ligaens aller dårligste statistikk? Høres i hvertfall forferdelig ut, og for meg virker det vanskelig å gjøre det noe særlig dårligere. Fabianski er den eneste som ikke har fått prøvd seg, så han er hjertelig velkommen mellom stengene. Wojciech Szczesny også for den saks skyld.

 

Husker det var mange som var irritert på tilliten som song fikk også, men nå er de fleste glad for at han fikk tillit

Link to comment
Share on other sites

Eg trur eg ville ha benytta Eboue og Rosicky i denne kampen.

 

Noko sånt:

 

Fabianski

Eboue-Senderos-Silvestre-Traore

Wilshere-Eastmond-Rosicky-Ramsey

Vela

Walcott

 

Hvis Wilshere ikkje blir klar ville eg ha dratt ned Walcott på den plassen og satt inn Watt på topp.

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/news/news-archive/a...%28News+Feed%29

 

Song er med i troppen som spiller mot Shitty i dag, mens Senderos er utelatt. Betyr det at Silvestre - Song utgjør stopperparet i kveld? Samtidig betyr vel det at Senderos definitivt forsvinner i januar i og med at han ikke har en fremtid i klubben.

 

Håper dette laget starter i kveld:

 

Fabianski

 

Gilbert - Bartley/Song - Silvestre/Song - Traore

 

Ramsey - Eastmond/Frimpong - Merida

 

Wilshere - Watt - Vela

 

Dog regner jeg med at Rosicky starter kampen fremfor Watt, og at angrepstrioen blir seende slik ut: Wilshere - Vela - Rosicky

 

Håper mest at alle ungguttene får sjansen i kveld, og gruser Shitty og Adebarndoor ned i gjørma!

Link to comment
Share on other sites

Han er ikke skadet da?

 

Regner med du mener Senderos? Tviler egentlig på det. Han har ikke vært involvert i kamper siden forrige kamp mot Liverpool, og han uttalte selv etter kampen at han måtte finne seg en annen klubb siden han ikke fikk noe førstelagsspill, og han har heller ikke vært på benken siden september såvidt jeg kan huske.

 

Står forøvrig ingenting om at han er skadet eller ikke :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser ingen grunn til at Senderos ikke skal spille kampen i dag hvis ikke han er skadet, uavhengig om han skal bort i januar eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Synest det er viktig å ha Senderos i klubben, han har vistnok ei høg stjerne blandt lagkameratene. Samtidig som vi er veldig utsatt på midtstopperplassen viss Gallas eller Vermalen skulle bli skadet. Da vil eg heller se Senderos der, enn Silvestre. Og siden DJ er ute mer eller mindre hele sesongen så er det godt å ha Senderos som backup.

 

Poenget mitt var at Wenger hadde klokketro på ham og hvor er han nå? Men jeg kan si meg enig i det du sier her, helt greit å ha han som backup bak soleklare førstevalg. Det samme gjelder Almunia. Han kan godt være backup og det er det han kommer til å ende opp som. Tiden det tar til det skjer er uansett en lidelse.

 

Nå skal ikke alle tråder handle om Almunia, men jeg blir i hvertfall entusiastisk av at en av de andre keeperene får sjansen til å vise seg frem. Så det blir ett av høydepunktene for meg i kveld, for mot City regner jeg med at vedkommende får prøvd seg.

Link to comment
Share on other sites

Er relativt fornøyd med Wenger uttak. Liker at spiller som Rosicky og Vela er med. Eboue hari kke spilt så mye i det siste, så han kommer vel å starte. Gleder meg å se spillere som Merida, ramsey og wilshere. Fabregas sa for noen dager siden at han fryknter plassen sin om noen år...Så det ser bra ut. Senderos er jo sikkert skadet, ellers hadde Wenger tatt han ut. Hvis vi ikke får rapport om han i det hele ikke er skadet, så er det klart at Wenger ikke Senderos videre i planene sine.

 

Alle vet at City kommer til å satse på cupen her, og stiler med toppa lag. De har ikke gjort det bra i det siste, 7 uavgjort på rad eller. Tror City blir litt for sterke(i og med at de spiller på hjemmebane), og vinner den kampen.

Link to comment
Share on other sites

Da var det endelig kamp igjen, ganske greit for oss når det er to kamper i uka :D

 

blir nok vanskelig dette her siden shitti har a laget, men enkelte ganger er vårt b lag bedre enn a laget....

de har tatt pl-motstand før... og vil alltid vise seg verdig for wenger

 

tror dette laget vil kunne ta oss til semi:

 

lukas

 

eboue - silvestre - song - traore

 

wilshere - ramsey - eastmond - rosicky

 

merida

 

vela

 

tror vi skal klare å styre denne kampen, og vinner nok 3-1.

tror ramsey å wilshere kommer til å gjøre det meste riktig her, slik at dette blir tilfellet B)

 

vil bare si til slutt at jeg håper vi kan ofre noen på overtid til å ta ademon(k)ey, enten han er på banen, eller på fanget til hughes :P

 

lykke til!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...