Jump to content

Man City B, 02.12.09


ted_uh

Recommended Posts

  • Replies 197
  • Created
  • Last Reply

Gikk som det måtte gå dette. Wenger er utrolig sta. Det er i henhold til hans oppsett samme hva som skjer. Dette Citylaget er ikke bedre enn at det hadde blitt real kamp med å la Fabregas, Gallas og Vermaelen spille.

 

Vet ikke helt om jeg liker at vi gir bort disse kampene. Har også sett tendenser til det selv i FA cupen.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det nå engang sånn.

Vi må slutte å komme med unnskyldninger, og heller prøve å henge med slik at vi ikke blir akterutseilt...

 

Det var ikke ment som en unnskyldning, men et enkelt faktum. For min egen del synes jeg det er helt riktig å sende laget han gjorde på banen da det er det samme laget som har tatt oss til semien.. For all del, ligacuptrofeet er et trofè det også, men det står ikke høyere enn en seier over stoke hjemme for min del..

Link to comment
Share on other sites

I min mening så er det ramsey og rosicky som bremser spillet veldig, ved flere anledninger har spissene/kantene gått på løp i bakrom, mens tomas og ramsey velger å ta et touch til... Men all respekt går til wenger som sender utpå et såpass ungt lag, og bravo til gutta våre som til tider var MINST like gode som Manc`erne..

 

Syntes gutta våre gjorde en bra kamp. De fleste hadde kanskje venta litt mer av dem, men når city stiller med toppa lag er det ikke veldig lett..

Link to comment
Share on other sites

Eventyret over for iår. Husk vi satset ikke på denne turneringen. Da kan vi heller ikke forvente å vinne den.

Vi må ha lært flere ting:

 

-Få av unggutta holder mål på toppnivået.

 

-Rosicky er ikke den spillern han var når vi kjøpte han, han spiller uten selvtillit, og er ikke klar for nivået. Fryktelig å se på.

 

-Vela er ikke en spiss som kan spille alene på topp. (Ikke noe overraskelse spør du meg, men nå fikk vi vertfall bevist det.

 

-Fabianski hadde flere gode redninger, hadde Almunia stått kunne det fort vore både ett og to mål til.

 

-Song er fantastisk som DM, men som stopper er han ikke på nivå.

Link to comment
Share on other sites

Synes juniorene gjør en grei kamp idag,,skal tross alt huske at de er veldig unge og møter et godt lag.

De som skuffer meg mest er våre senior spillere,,både song,eboue ,silvestre og spesielt rosicky synes jeg til tider gjør en slett innsats.

Gledelig å se Fabianski gjøre en god kamp,,kan desverre ikke gjøre noe med målene i kveld.

Til slutt må jeg bare si at SWP er en fantastisk spiller i mine øyne,,et skikkelig uro moment som har en fantastisk skuddfot!

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke si jeg er skuffet i dag. Da jeg så lagoppstillinga skjønte jeg hvor det bar hen, og alt annet hadde vært bonus i dag. Vil ikke Wenger vinne noe i år heller?

 

 

Blir mer og mer en gåte at ikke Wenger satser på denne cup'en - han må jo se at å vinne noen av de andre er, om ikke umulig, så veldig, veldig vanskelig med det spillermaterialet vi har tilgjengelig i klubben i dag.

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Dec 2 2009, 10:36 PM) 182054[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

En ting er iallfall sikkert, jeg vil se Fabianski bak stengene mot Stoke!

 

Får vel plassere han mellom stengene :P tror ikke han får utrettet mye bak dem.

 

Pirk pirk :P

 

Forøvrig får han vel større tilslag hvis han skal bokse ballen ut fra 16 meteren hvis han får ta fart fra nettmaskene! ;)

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 2 2009, 10:48 PM) 182084[/snapback]

Pirk pirk :P

 

Forøvrig får han vel større tilslag hvis han skal bokse ballen ut fra 16 meteren hvis han får ta fart fra nettmaskene! ;)

Absolutt. For Fabianski er virkelig en keeper som satser og kaster seg inn i situasjoner. Håper også å se han mot Stoke til helgen. De tre målene i dag var det ingenting han kunne ha gjort noe med. En av dagens +'er :P

Link to comment
Share on other sites

Uavhengig av hvordan det går mot Stoke, er vi inne i en krise. Grunnen til det er at nå når Bendtner og vPersie er ute har vi ingen som scorer. Vi har hatt mindre målsjanser de tre siste kampene (PL og cup) enn jeg har fingre (på én hånd). Dette sier endel. Både at spissene ikke er gode nok, og at vi ikke er gode nok ellers heller. Det virker som om at de andre lagene har funnet en måte å stoppe "Arsenalspillet". Det er dette som er krisen! VI HAR INGEN ALTERNATIV MÅTE Å SPILLE PÅ FORDI SPILLERMATERIALET ER SÅ HOMOGENT! Når det andre laget har funnet ut av oss, har vi ingen flere kort å spille...

Link to comment
Share on other sites

Personlig har jeg stor glede av å se ungguttene spille, selv om det gikk skikkelig dårlig i dag. Håper Wenger fortsetter med å sende unggutter ut i denne turneringen.

 

Enig!

Wenger lar talentene få prøve seg i vanskelig kamper, der tempo, teknikk, ballbehandling, system, og organisering er på et helt annet plan enn det de er vant til å spille under til vanlig.

Idag var vi som ventet et par hakk under City, som toppet laget på hjemmebane.

 

Synes likevel vi var godt med i en grei periode i 1.omgang, og vi var ganske gode etter 2-0 målet til City. Vi tør å spille langs bakken, og tar en del risiko. Noen personlige feil ble det, og det svingte i nivå for de "rutinerte" spillerene idag. Litt mer presisjon på stikkballer og løp, så kunne vi hatt et par klare sjanser.

 

Vela synes jeg til dels tok gode løp mot målet, men mangler kamperfaring fra skaden, samt at Lescott/Toure ikke er noen enkle stoppere å lure. Positivt inntrykk, men han må slutte med å overspille skader/frispark.

Wilshere har hatt bedre dager, men man ser på drivet og vendinger/ballhandling at han kan bli noe stort for fremtiden.

 

Traore tok et stort steg i 2.omgang, med et par gode raid. Virket usikker i 1.omgang, og lot SWP få den meteren han ikke skal ha med sitt rykk.

Nei, dette var god læring for flere spillere. Her får de føle på fotball i høy klasse, og kan jobbe videre for å nå målet sitt som 1.lagspillere.

 

Laget får godkjent i store deler av kampen.

 

City vant fortjent, men Hughes er fortsatt en drittsekk :P

Link to comment
Share on other sites

Stolt over gutta til tross for tap. Kjedelig at det sviktet i forsvarsspillet på målet til Tevez. Svakt, svakt av Song i den situasjonen.... Og provoserende likegyldig holdning av Rosicky når han mister ballen :P

 

Her kunne vi fort fått omkamp eller til og med seieren, men det er jo naturlig at lag kjøpt for over 1 mrd klarer å omsette sjansene i større grad enn et Arsenal junior/B-lag. Vi skapte flere gode sjanser gjennom godt spill mens City lagde mål ut av ingenting. Gode mål, det skal nevnes.

 

Til dere som ville vi skulle brukt A-laget: Her er jeg helt uenig. Det på grunn av vårt skadehelvete som ALDRI tar slutt. Greit å spare nøkkelspillerne til ytterst viktige PL-kamper, som kommer tett som hagl i tida fremover.

 

Dessuten fortjener disse unge talentene spilletid. Jeg er mektig imponert over dem :P

Link to comment
Share on other sites

Latterlig å nok en gang la denne cupen gå i boss.

 

Wenger snakker om at han ødelegger talenter ved å hente nye spillere. Ødelegger han ikke like mye med å la dem bli knekt som i kveld? Kun Weiss av unge spillere gikk av banen med en god følelse etter denne kampen. Jeg er også forundret over at alle unge spillere i Arsenal er lik. De er små, lette og teknisk. Det er ingen miks å se. Nytter ikke.

 

Til slutt fremstår Wenger som en idiot nok en gang når han lar være å takke Hughes for kampen. Ekstremt barnslig og et veldig godt forbilde for de unge spillerne. Fyren må jo ha trøbbel for tiden med tanke på de idiotiske utspillene etter kampen mot Chelsea og oppførselen i kveld.

 

Det er ikke sunt for vinnerkulturen til noe lag å prioritere noe lavere enn annet. De bør gå for å vinne det som er å vinne. Helt greit å bruke unge spillere, men det bør vel kunne blandes litt for balansen sin skyld?

 

Det er også beroligende å se nok en kamp der forsvaret er overalt utenom der de skal være. Dette har pågått i åresvis og begynner nå å bli slitsomt. De gjør feil man ser på en del lavere nivå enn det en forventer Arsenal å være på. Forsvarsspillet ødelegger i hver kamp, også når vi vinner. Det er viktig for forsvar å keeper å holde nullen. Det opplever de ikke i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Uavhengig av hvordan det går mot Stoke, er vi inne i en krise. Grunnen til det er at nå når Bendtner og vPersie er ute har vi ingen som scorer. Vi har hatt mindre målsjanser de tre siste kampene (PL og cup) enn jeg har fingre (på én hånd). Dette sier endel. Både at spissene ikke er gode nok, og at vi ikke er gode nok ellers heller. Det virker som om at de andre lagene har funnet en måte å stoppe "Arsenalspillet". Det er dette som er krisen! VI HAR INGEN ALTERNATIV MÅTE Å SPILLE PÅ FORDI SPILLERMATERIALET ER SÅ HOMOGENT! Når det andre laget har funnet ut av oss, har vi ingen flere kort å spille...

 

Jeg er ganske enig meg deg. De størte klubbene har mange forskjellige måter å spille på(Barca har som oss, bare e type fotball å spille på, men de er barca da..), når akkurat ikke den fotball de vanligvis spiller ikke funker. Vi har bare en måte å spille på, og det er "arsenal way". Og når vi ikke klarer det, så er vi egentlig rett og slett dårlige. Nå har vi ikke putta på 3 kamper etter at v.persie ble skadet....Jeg håper at Eduardo finner formen, det er NÅ HAN SKAL BEVISE AT HAN ER BRA NOK.

Link to comment
Share on other sites

I min mening så er det ramsey og rosicky som bremser spillet veldig, ved flere anledninger har spissene/kantene gått på løp i bakrom, mens tomas og ramsey velger å ta et touch til... Men all respekt går til wenger som sender utpå et såpass ungt lag, og bravo til gutta våre som til tider var MINST like gode som Manc`erne..

 

Stort sett enig.. Ramsey syns jeg gjør en OK match, men den som skuffer meg mest idag er Rosicky. Silvestre forventer jeg hverken mer eller mindre av, han er og blir et kjøp jeg ikke forstår! Men at Tomas virker så "uinteressert" idag, overrasker meg.

 

Men alt i alt så syns jeg vi skal applaudere laget idag. Unggutta står opp mot de mer erfarne Cityspillerne og viser at de har hår på brøstet de og :P

 

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Blir så provosert av Adebayor som framstår som at han er selveste Henry som møter Arsenalgutta igjen. Han skal ikke tro at vi er ferdige med den episoden der, og jeg synes det er dårlig at ingen står fram og gir han noen smeller. Forøvrig deilig å se hvor rævva han er.

Håper han får smake litt på Gallas og Vermaelen når han entrer Emirates i Premier League. Om han ikke har sutret seg bort allerede da.

 

Kampen er greit oppsummert her tidligere. Unggutta får viktig erfaring, og de beste står absolutt ikke fram.

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Dec 2 2009, 10:48 PM) 182084[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Pirk pirk :P

 

Forøvrig får han vel større tilslag hvis han skal bokse ballen ut fra 16 meteren hvis han får ta fart fra nettmaskene! ;)

 

Absolutt. For Fabianski er virkelig en keeper som satser og kaster seg inn i situasjoner. Håper også å se han mot Stoke til helgen. De tre målene i dag var det ingenting han kunne ha gjort noe med. En av dagens +'er :P

 

Helt klart. Ingen keepere i verden kunne ha gjort noe med de målene. Fabianski må uten tvil få en fast plass på laget og Almunia henvises til benken. Det må jo bare skje, hvis ikke skjøner jeg ingen ting.

 

Syntes vi virker slitne, tannløse, ufarlige og usikre. Samtidig er vi underlegne dette laget i fysisk styrke i nesten alle posisjoner. Tror vi skal slite mot slike lag om vi ikke får inn noen med mere muskler så vi kan variere taktisk. Slik som laget vårt er nå er vi alt for enkle å forberede seg i mot. Bendtner og Diaby vil hjelpe litt på akkurat det, men jeg etterlyser en Tevez/Rooney eller Carew/Agbonlahor -type nå som Wenger har sagt at han vil hente en spiss.

Link to comment
Share on other sites

Latterlig å nok en gang la denne cupen gå i boss.

 

Wenger snakker om at han ødelegger talenter ved å hente nye spillere. Ødelegger han ikke like mye med å la dem bli knekt som i kveld? Kun Weiss av unge spillere gikk av banen med en god følelse etter denne kampen. Jeg er også forundret over at alle unge spillere i Arsenal er lik. De er små, lette og teknisk. Det er ingen miks å se. Nytter ikke.

 

La dette være sagt: Ingen unge spillere blir ødelagt av å tape en fotballkamp. Det er heller en oppvekker for juniorgutta som surfet gjennom fjorårssesongen med seier i cup og serie. Selvfølgelig er gutta små og lette! De er jo 17-20 år. De har jo såvidt blitt gamle nok til å få medlemskap på et treningsstudio. Nei denne kampen hadde de ikke noe skade av. Jeg tror dette kan bli en inspirasjon til å trene enda hardere i åra som kommer!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...