Jump to content

Sunderland B, 21.11.09


ted_uh

Recommended Posts

Sunderland-ARSENAL

Stadium of Light, lørdag 21. november klokka 16:00

Canal + sport 1

 

tøff bortekamp i nordøst står for tur

 

siste 4 kampar mot Sunderland:

08/09 sesongen:

0-0 H. Midt i den trøsteslause rekka av uavgjortkampar i januar/februar

1-1 B, Fabregas. Vi berga 1 poeng på overtid

07/08 sesongen:

1-0 B, Walcott. Betydningslaus serieavslutning

3-2 H, van Persie 2, Senderos. Vi toppa ligaen etter denne kampen i oktober

 

Steve Bruce har fått bra sving på dei svarte kattane, som kan vere med å kjempe om ein europe league-plass. Etter 12 runder har dei ein 8. plass med sine 17 poeng, 13 av poenga er tatt heime på Stadium of Light. Dei har hatt ei nedadgåande formkurve, noko som vi kan håpe vi kan dra nytte av.

 

siste 5 kampar for sunderland:

spurs B, 0-2

west ham H, 2-2, reid, richardson

aston villa H, 0-0 (ligacup, sunderland tapte på straffer)

birmingham B, 1-2, sjølvmål

liverpool H, 1-0, badeball :D

 

startoppstilling forrige kamp (mot spurs): gordon, bardsley, turner, da silva, mccartney, campbell, henderson, reid, malbranque, richardson, bent

 

Craig Gordon vart skada mot spurs og er ute mot oss.

 

Arsenal 5 siste kampar:

Wolves B, 4-1, sjølvmål, Eduardo, Fabregas, Arshavin

Alkmaar H, 4-1, Fabregas 2, Nasri, Diaby

Tottenham H, 3-0, van Persie 2, Fabregas

Liverpool H, 2-1, Merida, Bendtner

West Ham B, 2-2, van persie, Gallas

 

Startoppstilling i forrige kamp: Almunia, Eboue, Gallas, Vermaelen, Gibbs, Ramsey, Cesc, Diaby, Eduardo, van Persie, Arshavin.

 

Diaby vart skada i denne kampen, og van Persie har blitt skada på landslagsoppdrag.

Tipper at Song og Nasri starter denne kampen.

 

statistikken er jo ikkje mykje å skryte av for bortekampar etter landslagspauser, men håper vi kan dra nytte av at sunderland både har vist sviktande form, og at dei er utan sin glimrande førstekeeper.

 

Resultattips: 2-1, FM: Vermaelen

 

Kjør debatt!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 153
  • Created
  • Last Reply

De er garantert uten Turner, Jones og Cattermole, noe som svekker dem betraktelig. VI må passe oss for Cana som har mange kort. Noen flere skader ønsker jeg ikke! Sunderland har vært gode i år, noe som ikke er så rart når man ser på hvilke forsterkninger de fikk i transfervinduet. Bent med en fantastisk strart, men nå har han som ventet ikke klart å opprettholde den formen. Dne store formspilleren dems for tiden er Reid. Han må vi passe oss for. Ellers er det veldig positivt at en sterk spiller som Jones er ute, samt rivhjernet Cattermole. Det er et gunstig tidspunkt å møte dem, men på en annen side er vi også svekket.

 

Ellers må det nevnes at Song er ETT kort unna suspensjon. Er det slik at suspensjonen som følge av et visst antall gule kort gjelder fra neste kamp eller kampen etter? De fleste av oss har snakket store ord om hvor god offensiv bredde vi har i laget. Nå gjelder det for laget å vise dette. Hva gjør Wenger? Skifter han formasjon eller klarer han å få Arshavin eller Dudu til å fungere i posisjonen til van Persie? Russeren har enda ikke vist seg fra sin beste side, mens Dudu ikke har funnet målformen enda. Begge har potensiale potensiale til å ta steget opp og løfte laget. Arshvain er kanskje verdens beste på entouch-spill, så dette kan funke med god bevegelse rundt han. Dudu på den andre siden vet vi er en god målscorer og har også vist fint samspill med andre. Spørsmålet blir så klart om de klarer å ha like god kjemi med spillerne rundt seg som de van Persie etter hvert hadde. Fabregas kom særlig godt til rette i form av målpoeng, vil dette fortsette når van Persie er ute?

 

I tilegg har spillere som kommer tilbake: Rosicky, Nasri og Vela. De kommer nok alle til å bli rullert mye på med tanke på at formen ikke er 100% enda.

 

Vi får håpe på at spillere ikke kommer tilbake utslitte etter kampene. En seier i denne kampen vil være veldig viktig, da spillerne trenger selvtillit og tro på at vi kan slå Chelsea i neste runde. Go Gunners!!

Link to comment
Share on other sites

Skulle gjerne hatt en enklere kamp etter landslagspause (som jeg forøvrig misliker sterkt og som er utrolig kjedelig). Sunderland blir nok en tøff oppgave, jeg håper vi klarer å kjempe oss til en seier. Blir spennende å se hvem som starter i stedet for van Persie, Eduardo viste form med 2 scoringer for Kroatia, hvis Rosicky eller Nasri er klar igjen kan den hende Arshavin blir dytta inn i midten.

Link to comment
Share on other sites

Er dette den viktigste Premier League kampen Arsenal spiller på flere sesonger?

 

• Vi er med i toppen

• Skadene og november er her

• Internasjonal pause

• Meget guffen motstander

• Chelsea er neste

 

Det er ingen tvil om at vi er med for alvor! Med Chelsea neste helg hjemme kan vi klatre til topps før november er over og med Liverpool- City tidligere på dagen kan vi få enda større luke til to av våre utfordrere.

 

Denne kampen er ”massive” i og med at vi har skader på sentrale spillere og landslagspause som vil sette oss på den ultimate prøve på hvor vi står akkurat nå. Vi skal til en vanskelig og fysisk motstander i nord med svekket mannskap; her har vi falt mange ganger før! På lørdag kveld har vi mange svar på HVOR stor er denne troppen, HVOR mange steg har den tatt og HVOR stor gullkandidat er vi.

 

Når det gjelder van Persie er jeg ikke sikker på at det er en så veldig stor svekkelse. Arshavin/ Walcott/ Nasri/ Rosicky/ Vela/ Eduardo er det INGEN i Premier League som kan vise til akkurat nå, kanskje det er greit at Robin hviler litt slik at Rosicky og Eduardo kommer i skikkelig kampform.

 

Dette blir knalltøft, men med seier her kan vi være på vei til å friskemelde oss fra sykdommne som har hjemsøkt oss siden Leicester ble slått på Highbury 15 mai 2004.

 

Lykke til alle sammen!

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper det er Eduardo som får sjansen som midtspiss nå som både RvP og NB er ute... Spørsmålet er om vi skal satse på å bruke Song på midten og kanskje ende opp med å miste han mot Chelskij. Er nesten så jeg håper på at Wenger velger Vermaelen som DM og Senderos/Silvestre ved siden av Gallas.

 

Bør Wenger satse på en lett og ballsikker midtbane, eller en krigermidtbane?

Med Vermaelen opp som DM mister vi iallefall ikke noe krigersk der.

Og med Senderos i midtforsvaret beholder vi hodestyrke.

Med en lett og ballsikker midtbane vil vi ha muligheten til å spille rundt Cana som blir S'Lands defensive kort på midten. Tror det er det beste for vår del, at vi da prøver å spille vårt spill fremfor å prøve å spille som Sunderland vil.

 

Dette er laget jeg håper starter denne kampen(forbeholdt at ingen flere blir skadet i midtuka)

 

Almunia

Sagna-Gallas-Senderos-Gibbs

Cesc-Vermaelen-Nasri/Rosicky

Eboue-Eduardo-Arshavin

 

Tror det laget kan bite godt fra seg i det defensive arbeidet og også være fullt kapable til å skape nok sjanser til å kare til seg 3 poeng.

Link to comment
Share on other sites

Det er tydelig at folk her inne er lei landslagspausen da kamptråden kommer allerede på en mandag :D

 

Kamper i den nord-østlige delen av England har jo vært et kapitel for seg selv de siste sesongene og dette blir beinhardt fra første spark på ballen. Det blir spennende å se om Wenger benker Song og hvordan ha da velger å komponere midtbanen. Jeg ser absolutt det positive med å flytte Vermaelen opp, men samtidig er jeg ikke komfortabel med tanken på at Silvestre/Senderos skal demme opp for Darren Bent. Eastmond er vel neppe klar for en slik utfordring? Ja, med seier på lørdag får vi virkelig en indikasjon på hvor vi ligger i løypa.

 

Håper på dette laget:

 

Almunia

 

Sagna-Vermaelen-Gallas-Gibbs

 

Fabregas-Eboue/Senderos/Eastmond/Song*-Nasri

 

Rosicky-Eduardo-Arshavin

 

* Jeg er rett og slett ikke sikker på hva jeg håper på. Antar at Wenger har en god plan, og at han ikke gir Diaby det defensive ansvaret.

 

La oss for guds skyld unngå flere skader i midtuka!

 

COME ON YOU ARSENAL!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Det er tydelig at folk her inne er lei landslagspausen da kamptråden kommer allerede på en mandag :D

 

Kamper i den nord-østlige delen av England har jo vært et kapitel for seg selv de siste sesongene og dette blir beinhardt fra første spark på ballen. Det blir spennende å se om Wenger benker Song og hvordan ha da velger å komponere midtbanen. Jeg ser absolutt det positive med å flytte Vermaelen opp, men samtidig er jeg ikke komfortabel med tanken på at Silvestre/Senderos skal demme opp for Darren Bent. Eastmond er vel neppe klar for en slik utfordring? Ja, med seier på lørdag får vi virkelig en indikasjon på hvor vi ligger i løypa.

 

Håper på dette laget:

 

Almunia

 

Sagna-Vermaelen-Gallas-Gibbs

 

Fabregas-Eboue/Senderos/Eastmond/Song*-Nasri

 

Rosicky-Eduardo-Arshavin

 

* Jeg er rett og slett ikke sikker på hva jeg håper på. Antar at Wenger har en god plan, og at han ikke gir Diaby det defensive ansvaret.

 

La oss for guds skyld unngå flere skader i midtuka!

 

COME ON YOU ARSENAL!!!!!!

Song må vel med.

Har kanskje vært blant våre topp to-tre i år.

Tipper ellers at du er inne på noe. Rosicky trekkes ned og vi spiller mer 442.

Link to comment
Share on other sites

Song må vel med.

Har kanskje vært blant våre topp to-tre i år.

Tipper ellers at du er inne på noe. Rosicky trekkes ned og vi spiller mer 442.

Ja det er jo absolutt ideelt å ha med Song, men han har et gult kort igjen før det blir pause for hans del og neste kamp er Chelsea. Vil helle spiller mot Sunderland, uten Song enn mot Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er jo absolutt ideelt å ha med Song, men han har et gult kort igjen før det blir pause for hans del og neste kamp er Chelsea. Vil helle spiller mot Sunderland, uten Song enn mot Chelsea.

 

Vi har ikke råd til å safe, kampen mot Sunderland er den viktigste kampen nå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener Chelskij-kampen er viktigere nå. Iallefall nå som Drogba, Lampard og Cashley er ute. Skal vi ha noe sjanse til å slå Chelsea på hjemmebane mener jeg vi bør ha en Song utvhilt. Derfor håper jeg Wenger velger å hvile Song mot S'Land, eller iallefall gi ham beskjed om å gjøre alt for å unngå å pådra seg gult kort og plassere Nasri/Rosicky som har bra arbeidskapasitet ved siden av ham fremfor Ramsey som ikke er god nok defensivt enda.

Aller helst håper jeg som sagt at han starter med Song på benken og lar evt Vermaelen få sjansen på DM.

Som sagt vil vi da ikke miste posisjoneringsevne og krigerinnstinkt på midten men vi vil ha en uthvilt Song klar for Chelskijkampen.

 

De stiller muligens med dette laget:

Cech

Ivanovic-Carvalho-Terry-Ferreira

Essien

Ballack-Deco-Cole/Malouda

Kalou/Cole-Anelka

 

Har tro på at dette laget kan slå det Chelskijlaget:

Almunia

Sagna-Gallas-Vermaelen-Gibbs

Cesc-Song-Rosicky/Nasri

Eboue-Eduardo-Arshavin

 

Men da må som sagt Song unngå gult kort mot S'Land...

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange hadde vært redd for at Alexander Song(!) måtte stå over en kamp mot Chelsea for et par år siden? Vanvittig utvikling...

Link to comment
Share on other sites

Aller helst håper jeg som sagt at han starter med Song på benken og lar evt Vermaelen få sjansen på DM.

 

Og hva er det som får deg til å tro at Vermaelen er istand til å bekle den deffensive midtbaneposisjonen? Og har du tenkt på at ved å flytte Vermaelen opp til sentral midtbane, vil vi også få en rokkering i midtforsvaret?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke det noen god ide å rokkere i forsvaret nå. Det ønsker nok ikke Wenger heller. Vermaelen er bauta'n i forsvaret og har et bra samarbeid med Gallas. Å bryte opp det stopperparet nå og inn med Silvestre eller Senderos uten matchtrening tror jeg er ikke noe bra løsning. Ramsey er i form og kan sikkert bekle DM-rollen greit og selv om han kanskje ikke har like god taklingsstyrke som Song, men løpsstyrken og teknikken er vel så bra...om ikke bedre. Men jeg tror egentlig ikke Wenger tenker sånn at Song må spares fordi han står i fare for suspensjon mot Chelsea. Samtidig ser han vel an hvem som er best restituert etter landskampene.

 

Blir nok en tøff bortekamp dette, men med Nasri og Rosicky tilbake har vi mye kreativitet på midtbanen og de kan også bidra på kantene. Eduardo får nok starte som midtspiss og vi får bare håpe han finner nettmaskene fremover.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener Chelskij-kampen er viktigere nå. Iallefall nå som Drogba, Lampard og Cashley er ute. Skal vi ha noe sjanse til å slå Chelsea på hjemmebane mener jeg vi bør ha en Song utvhilt. Derfor håper jeg Wenger velger å hvile Song mot S'Land, eller iallefall gi ham beskjed om å gjøre alt for å unngå å pådra seg gult kort og plassere Nasri/Rosicky som har bra arbeidskapasitet ved siden av ham fremfor Ramsey som ikke er god nok defensivt enda.

Aller helst håper jeg som sagt at han starter med Song på benken og lar evt Vermaelen få sjansen på DM.

Som sagt vil vi da ikke miste posisjoneringsevne og krigerinnstinkt på midten men vi vil ha en uthvilt Song klar for Chelskijkampen.

 

 

 

Sunderland kampen er like viktig som Chelsea kampen, så vi kan ikke begynne å spare bestemte spillere i tilfelle de skulle pådra seg et gult kort. Taper vi mot Sunderland så taper vi terreng i forhold til Chelsea uansett som vi ikke har råd til, og en kamp mot Sunderland som har bra med spillere sentralt på midtbanen så trenger vi Song. Vi får konsentrere oss om Sunderland først, og bekymre oss for Chelsea neste uke.

Link to comment
Share on other sites

Å spare spillere eller omrokkere spillere til andre posisjoner tror jeg ikke er noen løsning her.

Taper vi her taper vi terreng. S'land er ikke noe lag å kimse av med en spillesugen Cana på midten.

Da er dumt å spare spesielt Song,kanskje og med tanke på at Diaby er skadet.

Vermaelan er glimrende som midtstopper og der bør han fortsette.

Vil ha dette laget mot S'land:

 

Almunia

 

Sagna Vermaelan Gallas Gibbs

 

Fabregas Song Nasri

 

Eboue Eduardo Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Da vi ikke trodde det kunne bli værre... Har heldigvis flere muligheter på venstrebacken. Sagna eller Eboue, samt Silvestre kan spille der. Traore er jo også tilbake i spill :D

 

Sagna eller Eboue er ikke veldig gode valg på venstrebacken. Det er nok duket for Silvestre, og jeg er helt sikker på at han kommer til å gjøre en meget god jobb.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...