Jump to content

Sunderland B, 21.11.09


ted_uh

Recommended Posts

Det er mulig at jeg har et MEGET forenklet syn på diverse begreper. Jeg skal innrømme at statistikker og tildels harde fakta ikke teller for meg. For meg er det "følelsesmessige" inntrykket av en kamp det viktigeste.

Så det er godt mulig at Arsenal DOMINERTE ut fra de kriterier som du viser til. Dominering for meg det er et klart overtak der man har full spillemessig kontroll over motstanderen og da er det ikke nok å være "litt bedre" enn motstanderen. Men etter kampen så var jeg svært skuffet, ikke ut i fra resultatet men utifra spill og innsats. Jeg har tidligere sett kamper der vi etter min mening dominerer og rundspiller motstander, men likevel ikke klarer å vinne kampen. Da har vi gjerne møtt et lag med en "umulig" målvakt, men jeg har likevel vært imponert over banespillet vårt.

 

Men greit nok, jeg har sikkert misforstått den formelt korrekte definisjon av begrepet "dominere". Men slik jeg tolker dominering så er jeg ute av stand til å bruke det begrepet om kampen på lørdag.

 

Tror ikke du har misforstått i det hele tatt. Vi har enkelt og greit litt forskjellig definisjon på begrepet. Jeg har forklart hva jeg mener og du forklarer veldig greit hva du mener i dette innlegget. Jeg forstår godt at du ikke kan bruke ordet "dominere" om kampen på lørdag ut i fra din definisjon.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 153
  • Created
  • Last Reply

Jeg ser ingen som helst grunn til å krisemaksimere etter denne matchen.

 

Ikke jeg heller. Men dette har jo vært kjenningsmelodien på Gunners.no noen sesonger nå. Det er krise hver gang Arsenal taper. Det er til og med krise når Arsenal vinner.

Link to comment
Share on other sites

Skal vi prøve å legge dette kjedelige tapet bak oss og fokusere litt fremover.

 

Cut and paste fra Sky sports:

 

And with the North London outfit hosting the league leaders on Sunday, live on Sky Sports 1 and HD1, Fabregas knows he and his team-mates are facing a crucial clash.

 

Fabregas said: "The Chelsea game is vital. We have to win, and we will be ready for it.

 

"Chelsea are a great team, one of the best in Europe, are very strong and have been playing together for a long time.

 

"They know each other very well, and you can see that on the pitch.

 

"I respect them a lot, but I know what we can do as well. If we play like we can at our best, then we can beat them.

 

"With the game in hand we have as well, we could still be there.

 

"But first of all, we think about the Liege game, and then about Chelsea, but, yes, it is an important week for us."

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...