Jump to content

2009.09.26 Fulham B


Mr Chapman

Hvem vinner?  

24 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Brede Hangeland & Co får besøk av Arsenal

 

Brede_Hangeland_sco_562687a.jpg

 

Etter tre strake seiere i alle turneringer, skal Arsenal nå reise til Craven Cottage, en stadion de hadde store vanskeligheter på ifjorårssesongen.

 

Fulham får besøk av et uthvilt Arsenal-lag, fordi grunnet Arsene Wengers tradisjoner i Ligacupen, var det ingen av de store stjernene som spilte kampen på tirsdag, som Arsenal vant 2-0. Fulham var i Manchester og brynet seg på City. Zoltan Gera sendte londonerne i ledelsen, men City snudde kampen og Kolo Toure ble matchvinner. Dermed er Ligacup-eventyret til Fulham over for denne gang.

 

Tidligere denne uken ble det kjent at Andrey Arshavin er skadefri, og skal spille kampen. Arshavins retur stryker nok både troen og selvtilliten i Arsenal-stallen. En annen spiller som ikke har spilt i hele år, Theo Walcott, er også skadefri, og kan få noen minutter på banen lørdag kveld. Det negative er at Wenger & Co igjen må klare seg uten førstekeeper Manuel Almunia, spanjolen sliter stadig med en infeksjon i brystet. Johan Djourou, Samir Nasri, Lukasz Fabianski, Denilson og Carlos Vela er fortsatt ute. Robin van Persie testes lørdag formiddag, han skadet ankelen mot Wigan.

 

Fulham sliter ikke med noen skader, og også de sparte noen spillere i Ligacupen i midtuka, deriblant Brede Hangeland, Bobby Zamora og Andy Johnson. Mark Schwarze er forventet tilbake i mål etter at David Stockdale leverte en svak kamp mot Man City.

Mulige lag:

Schwarzer

Konchesky – Hughes – Hangeland – Pantsil

Dempsey – Etuhu – Murphy – Duff

Zamora – Jonhson

Mannone

Sagna – Gallas – Vermaelen – Clichy

Fabregas – Song – Rosicky

Bendtner – Eduardo – Arshavin

 

Lagenes fem siste kamper:

  • Man City 2-1 Fulham
  • Wolves 2-1 Fulham
  • CSKA 1-1 Fulham
  • Fulham 2-1 Everton
  • Aston Villa 2-0 Fulham

  • Arsenal 2-0 West Brom
  • Arsenal 4-0 Wigan
  • Standard 2-3 Arsenal
  • Man City 4-2 Arsenal
  • Man Utd 2-1 Arsenal

Man kan vel si det er Arsenal som har fått en best start på årets sesong av disse to lagene. I ligaen har Fulham scoret fire mål, the Gunners har puttet hele 17. Når det gjelder innslupne kommet faktisk Fulham best ut. Per dags dato ligger hjemmelaget på en 14. plass mens gjestene innehaver 7. Lagene har begge "kun" fem spilte kamper.

 

Når det gjelder tidligere møter har ikke Arsenal vunnet over Fulham siden januar 2008. Ifjor endte det med 1-0 til Fulham, og 0-0 på Emirates, to kamper Brede Hangeland regjerte i. I den nevnte januar-kampen i 2008 vant Arsenal 3-0 på Craven Cottage, da scoret Tomas Rosicky sitt siste ligamål for Arsenal før langtidsskaden.

 

 

Mitt tips: Fulham 1-2 Arsenal.

Fulham - Arsenal, Craven Cottage

Lørdag 26. september, avspark 18:30

Canal + Sport 1

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Godt arbeid, Unitedfan!

 

Fantastisk at Theo og Andrei er tilbake. Håper på dette laget:

Szczesny

Sagna - Gallas - Vermaelen - Clichy

Fábregas - Song - Rosicky

van Persie - Eduardo - Arshavin

 

Så kan Theo komme inn å herje litt med de slitne Fulham-spillerne mot slutten av kampen.

Link to comment
Share on other sites

Godt arbeid, Unitedfan!

 

Fantastisk at Theo og Andrei er tilbake. Håper på dette laget:

Szczesny

Sagna - Gallas - Vermaelen - Clichy

Fábregas - Song - Rosicky

van Persie - Eduardo - Arshavin

 

Så kan Theo komme inn å herje litt med de slitne Fulham-spillerne mot slutten av kampen.

 

Det laget der ser usannsynlig sterkt ut! Håper at Eduardo starter i midten og van Persie på kanten, og ikke at van Persie spiller i midten med Bendtner ute på kanten. Forøvrig hadde van Persie - Bendtner - Arshavin vært en veldig god angrepstrio også!

 

Håper også som deg at Szczesny starter i mål over Mannone, og Wenger sa også at "Mannone would normally start", så det kan tyde på at Szczesny kanskje imponerte Wenger såpass at han starter i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Mannone

Sagna - Gallas - Vermaelen - Clichy

Fabregas - Song - Rosicky

Eboue - V.Persie - Eduardo

 

Tror jeg blir det mest sannsynlige. Dette er typisk en slitekamp som kommer til og bli livsviktig viss Arsenal skal ha noe sjans på ligagull i år. Håper vi spiller dem ut med en pasnings sterk midtbane, og solid forsvarsspill.

Også vært ett fint og fått ett gjensyn med Arshavin og Walcott igjen.

Tipper på 0-2 til Arsenal!

 

Tror desverre ikke det er plass til både Rosiscy og Arshavin på Lørdag. Blir nok Eboue istedet for en av dem. Og så tipper jeg Bendtner nok en gang på Høyre kant med VP sentralt. Vil heller ikke overraske meg om Diaby får sjansen igjen.

 

Jeg blir bare mer og mer oppgitt over kritikken Diaby får hver uke, etter hver eneste kamp. Sannheten er at Diaby har vært en av Arsenal`s beste spille så langt i sesongen. La ham få vise seg! til tider kan jeg innrømme det er frustrerene og se Diaby miste ballen pga for mye føringer. Men gi han kamper, og jeg er trygg på at han kommer til å bli en viktig spiller for oss denne sesongen!

Link to comment
Share on other sites

Håper på :

 

Mannone

 

The usual back four

 

Fab Song Rosicky

 

RVP Bendtner Arshavin

 

...Men det blir med håpet... :P

 

Vil nok tro han dytter innpå Diaby eller Eboue på midtbanen, jeg håper på sistnevnte. Mener selv en midtbane med Fab, Song og Rosicky hadde vært perfekt i denne kampen da vi mest sannsynlig kommer til å styre alt og trenger all den kreative kraft vi kan få for å bryte ned det fordømt kompakte Fulham-laget. Og både Diaby og Eboue synes jeg passer bedre i kamper hvor vi får mer rom. Ellers blir nok ikke dansken plassert i midten desverre. Velger Bendtner fremfor Eduardo på grunn av at jeg rett og slett synes kroaten ikke virker å være helt i på hugget for tida.

Håper på magisk sammarbeid mellom Tomas, Fab og AA! :) GUD hvor deilig det hadde vært

Link to comment
Share on other sites

Blir bra med kamp igjen og har trua. Men jeg mener i motsettning til andre at vi ikke kan stille med lagoppstillinger nevnt ovenfor. Av den enkle grunn at det ikke blir balanse i laget med en sånn oppstillig samt med at vi skal forsvare oss på dødballer og vinne dueller i løpet av kampen. Tror vi ser:

---------------Mannone-------------

Sagna--Gallas---Vermaelen--clichy

----------------Song--------------------

-------Diaby---------Fabregas----------

Bendtner----------------------Arsjavin

--------------RVP----------------------

 

Dette av hva jeg tror Wenger tenker.

Men håper vi ser:

 

----------------Polakken-------------

Sagna----Gallas----Vermaelen---Clichy

----------------Song----------------------

------Diaby-----------Fabregas-----------

Eboue---------------------------Arsjavin

-------------Van Persie----------------

 

Da ville vi stilt med en smått utrolig benk:

Mannone,Silvestre,gibbs,rosicky,eduardo,bendtner,walcott

 

Men denne kampen er en tøff borte kamp. der Fulham vi angripe tungt, med lange baller inlegg og masse dueller. Vi trenger derfor spillere med fysikk samt spillere som kan drive gjennom ledd

Link to comment
Share on other sites

Fin kamptråd! Når det gjelder kampen føler jeg meg sikker på seier, for laget vi har i år kan virkelig vinne noe. 3 - 0 blir stillingen, Van Persie trenger i alle fall å score. Når det gjelder Vela, så skriver du at han fortsatt er ute. Han spilte jo mot W.B.A, så da lurer jeg på: Har han blitt skadet igjen?

Link to comment
Share on other sites

God og utfyllende kamptråd, Håvard!

 

Sett under ett er dette en kamp vi skal vinne, vi er på papiret et mye bedre lag, men vi alle husker hvordan det gikk forrige gang. Skal vi henge med blant de beste må slike kamper som dette vinnes. Jeg tror det blir en jevn og kjedelig førsteomgang, men Arsenal kommer sterkt i andre og scorer to vakre mål. Jeg ville gjerne sett laget til The Gunner starte i dag. Lykke til alle, Gooners! Dette blir bra. :)

 

Har dere for øvrig husket å tippe?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Arsenal gjør en kjempekamp idag med dette laget:

 

Polakken

 

Sagna Gallas Vermaelan Clichy

 

Fabregas Song Diaby

 

Van Persie Eduardo Arshavin

 

Sterk benk også med: Eboue,Rosicky,Bendtner,Walcott,Mannone,Silvestre

Link to comment
Share on other sites

Håper på et kanonmål av Fabregas mål i dag hvor han feirer villt etterpå og kysser klubblogoen!

 

Oppvarming:

En ekstremt bra video som viser det oppturer og nedturer fra 2008

Enig, håper virkelig vi får sett litt glede fra Fabregas idag. Og at han hadde kysset merket hadde ikke gjort noe som helst :)

Fin film btw.

Link to comment
Share on other sites

Nå begynner det å nærme seg luksusproblemer her. Mozart, Arshavin, Walcott og enda har vi Nasri på skade listen. Veien til å spille på midten/angrep begynne å bli lang for for Diaby, Wilshere og resten av gjengen.

Da er det godt å vite at unggutta får med seg ligacupkamp mot Pool, samt et par CL-kamper (etter at vi har vunnet de 4 første kan vi fielde et ungt lag i de to siste CL-kampene :))

Link to comment
Share on other sites

laget i følge Arsenal.com:

 

Vito Mannone

Bacary Sagna

William Gallas

Thomas Vermaelen

Gael Clichy

Abou Diaby

Cesc Fabregas ©

Alex Song

Robin Van Persie

Andrey Arshavin

Nicklas Bendtner

 

Benken:

 

Wojciech Szczesny

Mikael Silvestre

Kieran Gibbs

Emmanuel Eboue

Tomas Rosicky

Aaron Ramsey

Carlos Vela

Link to comment
Share on other sites

laget i følge Arsenal.com:

 

Vito Mannone

Bacary Sagna

William Gallas

Thomas Vermaelen

Gael Clichy

Abou Diaby

Cesc Fabregas ©

Alex Song

Robin Van Persie

Andrey Arshavin

Nicklas Bendtner

 

Benken:

 

Wojciech Szczesny

Mikael Silvestre

Kieran Gibbs

Emmanuel Eboue

Tomas Rosicky

Aaron Ramsey

Carlos Vela

Stemmer det der kan man jo begynne å lure:

- hvor er Eduardo???

- hvorfor har vi blitt fortalt at Walcott skulle være klar??

- er ikke Sczczczczcesny bedre enn Mannone??

- er ikke Rosicky snart klar for å starte?? (da er jo han bedre å ha enn Diaby)

- er Denilson skadet?

Link to comment
Share on other sites

- hvor er Eduardo???

- hvorfor har vi blitt fortalt at Walcott skulle være klar??

- er ikke Sczczczczcesny bedre enn Mannone??

- er ikke Rosicky snart klar for å starte?? (da er jo han bedre å ha enn Diaby)

- er Denilson skadet?

 

Vet ikke.

Kun til trening, ennå.

Absolutt.

Selvsagt.

Ja.

Link to comment
Share on other sites

Ser nikike ut til at kampen skal gå på CDSport1. Her er det spansk fotball. Synes forøvrig den spanske fotballoen ødelegger og roter til Canal Digitals normalt glimrende sendinger og oppbygning til engelske kamper.

Ja, det går ut over både italiensk og engelsk fotball. Gjør ikke så mye med italiensk, men engelsk...

Og det irriterer meg kraftig når de presterer å sende speedway (!!!) når det står oppført at de skulle sende fotball. Det hendte på onsdag da det var ligacup! Er det i det hele tatt noen i Norge som ser på speedway???

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...