Jump to content

2009.09.26 Fulham B


Mr Chapman

Hvem vinner?  

24 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ingen stor kamp fra Arsenal sin side. Det er ikke dermed sagt at Fulham leverte noen stor kamp heller. Fint at vi klarer å vinne på en slik dag. Mannone var banens gigant. Stoppeparet var som vanlig solide, sammen med Song. Målet var ren klasse!

 

Føler at vi er et godt stykke unna når det gjelder det offensive. Det gjelder å få i gang spissene våre, slik at de putter jevnt og trutt. Både van Persie og Bendtner kunne ha fått til mer i går.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

I går var vi fryktelig svake og fortjener faktisk å tape med minst 2. Artig at vi har ein matchvinnar i vårt mål og ikkje motsatt. Det er ein fin egenskap å ta med seg.

 

Svært skuffa over mange spelarar i går, men også laget Arsenal var fryktelig svakt. Vi er ikkje gira frå start. Vi lar Fulham vere sjef og gir Fulham masse sjølvtillit ved å gi vekk ballen utruleg ofte. Værst av alle var igjen Fabregas. Her treng Wenger ta ein prat med kapteinen. Er Barca for stor fristelse er det berre å prøve å få ein god deal ut av det....

 

Elles syns eg backane våre slit fryktelig for tida. Er dette dei same som for to år sidan var dei beste i PL? Eg er som dei flesta andre her nokså sjokka over at Wenger vel å bruke Diaby. Ja han klarer å bryte igjennom eit pressledd med ball inn i mellom, men når ende resultatet som oftast blir balltap i neste trekk er kan eg ikkje sjå nokon grunn til ha denne mannen på bana?

 

Eg klarer heller ikkje å sjå at Song var fantastisk i går, og meiner at han framleis ikkje på det nivået som trengs for å vere fast på Arsenal. Skal Song lykkast i rolla han har, må han klare å rive opp motstandaren sitt spel vesentleg meir, samt redusera talet på balltap mykje. Han viser dog glimt som gir meg håp for framtida.

 

Spisstrioen vår er grisesvak. Det ser ut som dei ikkje har nokon som helst ide om korleis ein skal spele i 4-3-3. Dei spelar mest som tre aleine spissar og virra rundt utan mål og meining. Her har Wenger ein kjeme jobb framover skal prosjekt 4-3-3 fungere for dette har vore gjennomgåande i heile år.

 

Mykje kritikk her, men det viktigaste var 3.poeng i ein vanskelig kamp. Det fekk vi har har da ok heng på dei andre laga. Go Gunners!

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Sep 28 2009, 01:04 AM) 177893[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Takk takk :)

 

Funker ikke...

Hakker HELE tiden

Da har en for dårlig/gammel pc B)
Link to comment
Share on other sites

Deilig å vinne en sånn slitekamp som jeg skjønner det var (fikk ikke sett den selv), og artig at Mannone gjorde en kjempekamp, jeg tror også det er for tidlig å utrope Mannone til vår neste førstekeeper, han må prestere godt over lengre tid og tilegne seg mer rutine! Ikke noe tvil om at Almunia går inn igjen i mål når han er tilbake, med mindre Mannone står som mot Fulham i flere kamper på rad nå....

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig at det er deilig at vi faktisk vinner en kamp der vi sliter med spillet. Vi må huske at i fjor så tapte vi tilsvarende kamp. Når MU, Chelski og Pool vinner slike kamper der de har litt "flaks" så blir det regnet som et tegn på styrke. Etter mitt syn så er den spilleren vi nå savner mest.....Denilson. Han er ikke alltid like synlig men gjør ofte en formidabel ryddejobb ved siden av Fab4.

 

Noen som vet hvorfor Dudu ikke var med? Skadet igjen?

Link to comment
Share on other sites

Det skulle ikke mer til enn en slitekamp som vi faktisk vinner før hylekoret var igang igjen gitt. Why am I not surprised?

 

He he, man lærer jo etterhvert :)

 

Jeg er slett ikke like oppgitt som mange andre etter denne kampen.

Arshavin får spillt seg i form.

Diaby er utrolig viktig på defensiv dødball nå som han har trent litt mot Man U og rydder unna omtrent hvert hjørnespark. Meget sterk defenisivt og er god til å passere pressledd med ball og med raske pass forbi pressledd. Kritikken etter denne kampen er uforståelig. I mine øyne bidrar han med egenskaper vi ellers mangler og kritikken mot ham begynner å ligne en farse. Han har fortsatt noen balltap, men sammenlignet med resten av laget er han på ingen måte verre enn andre i denne kampen.

Song dominerer midten som han vil og vinner omtrent alt av andre-baller. Går av spillere med vendinger begge veier og er stor i andre omgang når vi blir satt under press.

Fabregas gjør veldig mye rart, men viser sin overlegne klasse med gjennomspillet til Persie.

Persie prøver forøvrig veldig mye uten å lykkes.

Eboue viser seg umiddelbart når han kommer inn.

Bendtner, i motsetning til hva mange mener, spiller mye i midten og klarer ikke å dominere der. Bedre på kanten hvor han bidrar mye. Bør helt klart score minst ett mål.

Sagna og Clichy har rimelig god kontroll, bidrar mindre enn vanlig fremover når vi spiller 4-3-3 og det gjør at vi ikke får så mye trykk i mot på sidene.

Gallas og Vermaelen har etterhvert utviklet en god forståelse seg i mellom. En går i duell, den andre tar ut dybde. Fungerte godt bortsett fra ved en anledning hvor begge går i samme duell.

Mannone gjør en god del gode redninger, men jeg syns nesten at han har blitt hauset for mye opp. Han er godt plassert og tjener på det (skal selvfølgelig ha skryt for sin plasseringsevne). Hvis han hadde sluppet inn noen av avslutningene bortsett fra Johnsons avslutning i første ville jeg karakterisert det som svakt. Han tar det han skal ta pluss en meget god reaksjon.

 

MoM er igjen Song.

Link to comment
Share on other sites

Skal nesten ikke gå ant å bli mere fornøyd med utfallet av denne kampen,nemlig 3 poeng! Vi må lære oss å dominere slike kamper fremover om vi skal henge med i toppen.Jeg synes Fulham til tider rundspillte oss noe som både Chelsea,Liverpool og ManU har kommet til å hindret de i! Er veldig enig i RP7 sin vurdering av spillernes prestasjoner men må legge til att jeg kunne tenkt meg å benyttet Bendtler som sentral angriper og RVP på høyrekant.Tror Bendtler kan brukes som oppspillspunkt samt RVP til å skjære inn mot midten og avslutte med sin gode venstrefot.Tror dette er et bedre alternativ enn dagens oppsett med Bendtler i en høyre posisjon i angripet.Er meget fornøyd med Gallas\Vermalen så langt denne sesongen.Rart Gallas ikke ble kjørt av banen i rullestol etter all krigingen Lørdag.Skal bestille meg den nye bortedrakta med nr 10 GLADIATOR på tenker jeg :) Ellers så må det bare nevnes att spådommen min ang att Song kommer til å bli en ny Essien i løpet av kort tid er på god vei,han blir bare bedre og bedre for hvert minutt han spiller.Har en veldig god følelse fremover folkens :)

Link to comment
Share on other sites

Diaby er utrolig viktig på defensiv dødball nå som han har trent litt mot Man U og rydder unna omtrent hvert hjørnespark. Meget sterk defenisivt og er god til å passere pressledd med ball og med raske pass forbi pressledd. Kritikken etter denne kampen er uforståelig. I mine øyne bidrar han med egenskaper vi ellers mangler og kritikken mot ham begynner å ligne en farse. Han har fortsatt noen balltap, men sammenlignet med resten av laget er han på ingen måte verre enn andre i denne kampen.

 

Takk RP7. Godt å se at det er noen som har skjønt det.

Link to comment
Share on other sites

Mye av kritikken mot Diaby er for hard, det er sikkert. Men jeg er ikke helt enig i at Diaby gjør så mye riktig på defensiven. Han klarerte noen dødballer, men han er defivitivt ikke en hodespiller. Han vinner til tross for høyden svært få luftdueller på midten. Og man ser bl.a på den ene store sjansen til Fulham (ved et frispark) at han nærmest hopper unna ballen og tillater Zamora (?) å få headet på mål. Heldig for oss at avslutningen var svak. Men dette gjelder ikke bare han. -Wenger må få LANGT større krigerevne i gutta i "ubehaglige" situasjoner. Hvordan han opptrer i presseledd har ikke imponert meg før, men det er tydelig at han nå har blitt noe bedre på dette. Men fortsatt synes jeg det er ofte litt halvhjerta over det han foretar seg defensivt.

 

Offensivt kan han være glitrende, han har et driv og en teknikk som er fantastisk. MEN... denne teknikken må han ikke overvudere, noe han gjør, gang etter, gang etter, gang etter gang...

 

Skal innrømme han frustrerer meg noe helt enormt til tider, men jeg mener ikke som andre at "han må selges i neste vindu fort som fy". Evnene er der så til de grader. I enkelte kamper kan han være God himself, men dette skjer altfor skjeldent desverre. Avstanden mellom topp -og bunnivå er for stort og jeg gleder meg til Mozart kan begynne å avløse han litt.

Link to comment
Share on other sites

+ Song, Mannone, stopperne.

- fabregas og Arshavin skal være de to beste spillerne på laget, det er de som skal løfte oss noen ekstra hakk.

 

Men bare tenk dere hvordan laget blir når Rosicky er i ordentlig form og kan ta Diabys plass, man merket umiddelbart at Rosicky gjør ting mye enklere (ikke dårligere, men de samme tingene enklere). Han har en god kontroll, bra blikk og det virker som han tilbake til sitt gamle jeg. Når Fabregas kommer i form, sammen med Arshavin, har vi virkelig et sterkt lag! Og folk klager på bredde, når vi har Eduardo, Nasri, Denilson, Wilshere, Eboue, Vela og andre gode spillere som ikke får plass i startelleveren! Vi har også en 3. keeper som hadde en bedre kamp enn Almunia noen gang har hatt, i tillegg til at mange synes Szczesny er bedre enn Mannone. Altså kan tre keepere være skadet uten at vi blir nevneverdig svekket.

 

Det blir minst ett trofe i år, stol på meg.

Link to comment
Share on other sites

Kjekt at ein kan vere ueinige. Eg står 100% på at Diaby var fryktelig svak laurdag. Han vinn veldig lite på midten, og lagar stort sett frispark i farlige situasjonar, (ofte etter at han først har vunne ballen for så å rote seg vekk...)Han gir også vekk ballen veldig mykje. Det han gjere bra, og som ingen andre i Arsenal har no er litt av det gamle Vieira drivet det han berre glir gjennom eit pressledd. Desverre blir det sjeldan eit fornuftig endeprodukt etter ein god involvering....

 

Men Diaby var ikkje den einaste som var svak, det var ein svak kamp mot eit lag som vil skape trøbbel for fleire. 3 poeng er sterkt, og det var som alle peikar på ein viktig slitesiger!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...