Jump to content

Verdens beste fotballspiller gjennom tidene?


Ahmad

Recommended Posts

Det nærmeste vi har i dag(merk ordet nærmeste) er vår

egen Thierry Henry og Ronaldinho etter min mening.

11667[/snapback]

 

 

Ronaldinho har prestert i en toppklubb i 1-2 sesonger....Bør det ikke være et krav at han har prestert over lengre tid?? For etter min mening bør det være et ganske soleklart krav. Og jeg ser på prestasjoner på klubblag som viktigere enn om spilleren har ført landene sine til ørten gull i internasjonale mesterskap. For fotball er jo tross alt et lagspill. Og jeg tror Zidane vil gå inn i historien som en spiller av Cruyff og Beckenbauer. Fantastisk, men allikevel hakket svakere enn Pele og Maradonna. Kanskje fordi heltedyrkelsen er mindre enn i Europa.....

11701[/snapback]

 

Enig, Zidane vil gå inn i historia som ein av dei største. Han har leda landet sitt til VM- og EM-gull, og ellers vunne alt som går ann å vinne. Ein kan ikkje nemne Ronaldinho i den same kategorien heilt enda, men ingen tvil om at han og, med åra, vil kunne bli ein av dei største.

Henry derimot, kan vi nemne som ein av dei største. Han har mange år igjen på det aller høgaste nivået, og har etter mi meining vore den klart beste spelaren i verda dei siste 2-3 åra. Han er fantastisk på bana, men er også fantastisk utanfor. Hans lojalitet mot klubben er enorm. Verkar som Henry ikkje berre er interessert i pengar og flotte bilar. Denne spelaren har eit stort hjarte for Arsenal, og lojaliteten hans er noko heilt uvanleg visst ein ser korleis nesten alle andre spelerar flyttar der det er mest pengar å få. Personligheita til Henry er også fantastisk. Han setter alltid laget framfor seg sjølv....

11711[/snapback]

Jeg kunne ikke sagt det bedre selv. Allez les blues

 

Henry og Zidane er 2 av de aller aller største;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply
Og hva mener du med det spørsmålet?

11686[/snapback]

glem det. Okay Pele har ført sitt Brasil til Vm 3 ganger. Fantastisk prestasjon. Zidane har først sitt land til EM gull, og VM gull noe jeg synes er helt fantastisk.

Store spillere begge to. Det er helt klart.

 

Jeg mener imidlertidig at Zidane er best fordi han har noen ekstreme egenskaper jeg aldri har sett maken til.

Du mener Pele er best. Jeg mener Zidane er best.

 

Enig da?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Det ser ut til at ingen har noe å tilføye i denne debatten. Men er det noen meninger om hvem som er verdens beste spiller 2005?

 

vil foreslå Ronaldinho og schjetschenko

24823[/snapback]

 

 

Ikke dumt valg. Ellers har jeg blitt imponert av spillere som Terry, Lampard og Pirlo.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

En god gammel tråd. Ronaldo? Joda. Det har vært mange fantastiake spillere gjennom tidene, men så langt kun to som danset som guder.

 

Brasil v Argentina. Pele v Maradona. De er fullstendig helt og totalt i egen klasse, langt, langt foran resten av koblet. Hvem var best? Blir en evig debatt, som langt på vei er utdebattert for lengst. Hvem var best av Wassberg og Mieto i Lake Placid? Hvem var først over streken i kollen, Brå eller Zavjalov? Det er så godt som dødt løp, men alle elsket Pele og alle elsket å hate Maradona. Maradona danset med blodhunder glefsende rundt anklene. Likevel danset han like pent. Jeg synes Maradona kom et hundredel før i mål. Akkurat som Wassberg, og det gjorde vel strengt tatt Zavjalov også.

 

Ronaldo, Zidane, Best, Cruyff, Henry, Ronaldinho og mange andre. Fantastiske spillere, men alle er på gratishaugen når Pele og Maradona er ferdig dusjet. Det er synd at så mange etterhvert ikke har fått oppleve disse to utfolde seg og leve med artisteriet. Slikt burde nesten være obligatorisk i skolen.

Link to comment
Share on other sites

Ja enig med deg,men noe som ennå er spikret fast hos meg er VM i 1974.

Det beste VM jeg har sett med nederlandske artister i hovedrollen.

Det nederlandske laget er noe av det beste jeg har sett med en artist ved navn Johan Cruyff i hovedrollen. Han var ikke akkurat på gratishaugen Sir John. En del rangerer faktisk den godeste Johan som den beste gjennom tidene,uten at jeg er enig i det da.

Cruyff finten er jo legendarisk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker også godt VM-74 og Johann Cruyff. Finta er velkjent og bærer hans navn. Cruyff var et syn, men han er ikke i Pele/Maradona klasse. Beklager, men det mangler det mye på. Han kan diskuteres som tredje- eller fjerdemann og ta et oppgjør med George Best om den saken. Mange andre også forresten. Det er Pele/Maradona og så er det de andre.

Link to comment
Share on other sites

Maradona er i en klasse for seg. På annen plass finner vi Pelé og muligens Almunia.

 

BE

 

Almunia?

 

Nå er jeg for ung til og vite noe om Maradona, Pele osv..

Men nå er det nok Ronaldo som er den beste muligens også Messi, men han er ikke i næerheten av Ronaldo når det gjelder å putte ballen i mål.

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å være pirkete,men å dra inn Almunia her for å latterligjøre vår keeper blir rett og slett lavmål.

Her burde det vært moderatorer inne for det begynner å bli Almunia i for mange tråder pga at enkelte har en besettelse ang vår spanske flue.

Og dette er å ødelegge en fin tråd.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det ingen som nevner Zinedine Zidane? EM-gull, VM-gull, VM-finale, CL-vinner flere ganger. Og du verden som han dominerte i de mesterskapene...

 

Jeg vil ikke rangere de, men de tre beste fotballspillerne gjennom tidene er Maradona, Pele og Zidane. Jeg vil vel egentlig påstå at det er umulig å rangere de.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det ingen som nevner Zinedine Zidane? EM-gull, VM-gull, VM-finale, CL-vinner flere ganger. Og du verden som han dominerte i de mesterskapene...

 

Jeg vil ikke rangere de, men de tre beste fotballspillerne gjennom tidene er Maradona, Pele og Zidane. Jeg vil vel egentlig påstå at det er umulig å rangere de.

Vi har jo Puskas også.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det ingen som nevner Zinedine Zidane? EM-gull, VM-gull, VM-finale, CL-vinner flere ganger. Og du verden som han dominerte i de mesterskapene...

 

Jeg vil ikke rangere de, men de tre beste fotballspillerne gjennom tidene er Maradona, Pele og Zidane. Jeg vil vel egentlig påstå at det er umulig å rangere de.

Vi har jo Puskas også.

 

Zinedine Zidane var ikke i samme divisjon som Maradona etter mitt syn og Puskas har jeg aldri sett spille så jeg mener intet om han.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det ingen som nevner Zinedine Zidane? EM-gull, VM-gull, VM-finale, CL-vinner flere ganger. Og du verden som han dominerte i de mesterskapene...

 

Jeg vil ikke rangere de, men de tre beste fotballspillerne gjennom tidene er Maradona, Pele og Zidane. Jeg vil vel egentlig påstå at det er umulig å rangere de.

Vi har jo Puskas også.

 

Zinedine Zidane var ikke i samme divisjon som Maradona etter mitt syn og Puskas har jeg aldri sett spille så jeg mener intet om han.

 

Her kan du lese litt om Puskas: http://no.wikipedia.org/wiki/Ferenc_Pusk%C3%A1s

 

Her kan du se ham spille:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

For meg må dette bli Zinedine Zidane. Av den enkle grunn at jeg aldri har opplevd Pelé, Maradona osv.

 

Måten Zidane beveget seg på og alt han gjorde så så herlig og lekkert ut.

 

Det sier jo litt om hvor respektert og fantastisk mannen er når det franske folk fortsatt hyllet Zidane etter han muligens ødela en vm-finale for laget sitt.

Link to comment
Share on other sites

Her kan du lese litt om Puskas: http://no.wikipedia.org/wiki/Ferenc_Pusk%C3%A1s

 

Her kan du se ham spille:

 

Har ikke sett stort til Puskas før, men dette var jo enormt imponerende!

 

Jeg syns det er ekstremt vanskelig å rangere Verdens beste fotballspillere gjennom tidene. Vi veit jo at nivået, tempoet har bedret seg, noe som taler for en kandidat som Zidane. Men så har også utstyret spillerne bruker forbedret seg kraftig fra den tiden Puskas herjet. Det taler for Pele, Maradona og kanskje George Best. At det er en viss nivåforskjell fra tiden til Pelè og Maradona er ingen tvil. Tempoet er totalt forandra, og det var lettere å briljere offensivt med tanke på at det var mere angrepsvilje da. Færre lag som la seg bakpå i rein Hellas stil. Slike ting gjør rett og slett at jeg vil se det er en relativt stor nivåforskjell fra da til nå. Vi kan jo også se på gamle kamper å se at tempoet er som dag og natt, dagens Arsenal angrep går jo betraktelig raskere enn de gjorde da. Og enda så klager vi på dårlig fremdrift, lite løp rundt ball. Alt dette taler for at Zidane kan ta en slik kåring, men jeg klarer ikke å legge fra meg argumentet om bedre utstyr i dagens fotball. Det er klart det er værra å spille fotball i dårlige fotballsko og med en dårlig ball! Så det er vanskelig å rangere spillere over så lange tidsrom, det er ingen tvil om at Zidane har vært den beste på seit 90-tall og begynnelsen av det 2000 århundre. Og at Pelè og Maradona teler tronen i eldre fotballhistorie, eller eldre fotballhistorie blir kanskje litt feil å si, men det blir det for meg. Å rangere dem mot hverandre er vell umulig!

Link to comment
Share on other sites

For å si det som Sir John sa det (mener å huske at det var han) Pele var en ener blant enere, mens Maradona løftet en hel nasjon til VM gull og to VM-finaler på rad, i tillegg til at han løftet Napoli til seriemesterskap og seier i Uefa-cupen.

 

I mine øyne er Maradona den absolutte ener. Pele var en målmaskin, det skal han ha, men det Maradona gjorde på en fotballbane, var rett og slett kunst av ypperste klasse

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...