Jump to content

Verdens beste fotballspiller gjennom tidene?


Ahmad

Recommended Posts

"Litt krass"? Du skrev som en mindre begavet 8 åring! Du harselerte med, og gjorde narr av en av verdens største idrettsprofiler gjennom de siste 100 år. Samtidig som du fremviste en inkompetanse av de sjeldne. Lavmål........

11530[/snapback]

Jeg mente ikke at Pele var mindre begavet enn en 8 åring, men mange av spillerene han spilt mot var det. Dessuten er det jo ikke ulovlig å harselere med store profilerer, chaz?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

DU skrev som en mindre begavet 8 åring! Dette er et seriøst forum, med seriøse debatanter, og stort sett seriøse tråder og innlegg. Det du har skrevet på denne tråden om Pele er ikke dette forumet verdig. For meg så mister du all form for troverdighet med slike innlegg. Jeg har ingen problemer med at du mener Zidane er verdens beste. Jeg mener noe annet. Og argumenterer for det. Men; jeg har STORE problemer med din ekstremt nedlatende holdning overfor Pele!

Link to comment
Share on other sites

Akkurat nå skjemmes jeg over det enkelte her inne klare å lire ut av seg i en debatt.

 

Her må jeg si meg enig med Jørn. Den latterliggjøringen av Pele som Haraldc kommer med, er rett og slett til å bli kvalm av. Det vitner om en fullstendig mangel på respekt for en av tidenes største fotballspillere. Selv om jeg holder en knapp på Maradona som den aller beste, så er Pele rett og slett mange hakk foran Zidane på en slik ranking. Spillere som Cruyff, Puskas, Platini, Best og van Basten kommer foran Zidane på en slik ranking.

 

Uavhengig av hvor svak eller sterk motstanden måtte ha vært, så er det en prestasjon som verden aldri noensinne kommer til å få se når det kommer til antall mål som Pele gjorde i sin karriere.

11522[/snapback]

 

 

Jeg har kanskje vært litt krass i uttalesen av denne spilleren. Han var scoret mye mål, og ble Verdensmester med Brasil flere ganger. Men jeg mener at en spiller som skal være regnet som tidenes beste må ha spilt på litt mer profilerte klubber en Brasilianske og Amerikanske klubber. Han må dessuten ha noe herlig underholdende over seg. Noe sinnsyke ferdigheter, og det har jeg ikke sett av Pele. en annen ting jeg undrer meg over når eldre mennesker skal utnevne sine beste spillere er at ingen av spillerene er aktive i samtiden. Hva er grunnen til det??

 

Hvorfor mener du at disse spilleren er bedre enn Zidane? jeg bare spørr...vil gjerne ha noen begrunnelser.

11529[/snapback]

 

Og Pelé hadde ikke noe herlig underholdende over seg? I tillegg til at han var en målscorer verden ikke har sett maken til siden, så var han også en meget begavet teknisk spiller. Du kan si hva du vil om klubbene Pelé spillte i. Men det faktum at han har blitt verdensmester 3 ganger, viser at han også taklet å spille mot den ypperste verdenseliten.

 

Årsaken til at jeg mener disse spillerne er bedre enn Zidane? Fordi jeg mener at disse spillerne var absolutt unike. De leverte prestasjoner som ingen andre gjorde etter dem. For meg er ikke Zidane så spesiell, etter som det er flere spillere i dagens absolutte toppfotball, som kan gjøre det samme som han gjør på fotballbanen.

 

Ta Maradona som et eks. Han gjorde et middelmådig Napoli til et av Europas beste lag. Han førte et middelmådig Argentina til 2 Vm-finaler. Greit nok at Frankrike vant VM i 98. Forskjellen der, var at Frankrike var et lag spekket med stjerner. Det var ikke Argentina i 86 eller 90.

 

At ingen av spillerne jeg nevnte spiller i nåtidens fotball, har noe med at det finnes flere fantastiske fotballspillere i dag, slik at det blir vanskeligere å skille seg ut, i forhold til før i tiden. Jeg kan også nevne 2 spillere i dagens fotball, som jeg regner som bedre spillere enn Zidane. Henry og Ronaldinho.

 

Ingen tvil om at Zidane er en stor fotballprofil, men tidenes beste? ikke f***

Link to comment
Share on other sites

Guest GuanXi

:D Her "diskuteres" det.

 

Hvem som er best er noe hver enkelt selv må få avgjøre. Mitt valg er, som allerede nevnt, Maradona. Skal innrømme at jeg ikke har sett for mye av Cruyff og Pele. I en seriøs kåring tror jeg nok valget hadde falt på en av de tre ovennevnte.

 

Spillere som Zidane, van Basten, Platini, Beckenbauer mfl er glimrende spillere som alle har vist høyt nivå over flere år. Jeg tror det var enklere å briljere tidligere. Har faktisk mer tro på at Zidane ville vært stor også på 50- og 60-tallet enn at Pele ville vært like stor i dag.

Link to comment
Share on other sites

Hver enkelt spiller må jo bli målt med den tiden han spiller/spilte i.

 

Av de jeg har sett er Zidane den beste, men Henry og Schevchenko nærmer seg voldsomt. De gutta er garantister for 20 mål hver sesong. Og jeg mener Ronaldinho har et langt stykke igjen før han når de til pungen, men fortsetter han på samme nivå de neste 5 åra er han der.

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Å herregud......

11544[/snapback]

 

Selv om innlegget er skrevet av Chaz, så var de samme eksakte ord i mitt hode da jeg leste Jannis innlegg.

 

Jeg tror imidlertid vi må vise litt overbærenhet når unge debattanter (på 13 år i dette tilfelle) bidrar ut fra sitt ståsted og sin "livserfaring".

Link to comment
Share on other sites

Å herregud......

11544[/snapback]

 

Selv om innlegget er skrevet av Chaz, så var de samme eksakte ord i mitt hode da jeg leste Jannis innlegg.

 

Jeg tror imidlertid vi må vise litt overbærenhet når unge debattanter (på 13 år i dette tilfelle) bidrar ut fra sitt ståsted og sin "livserfaring".

11547[/snapback]

 

Takk....

Tror jeg skal nøye meg med å lese denne delen av forumet...

Link to comment
Share on other sites

B)    Her "diskuteres" det.

 

Hvem som er best er noe hver enkelt selv må få avgjøre. Mitt valg er, som allerede nevnt, Maradona. Skal innrømme at jeg ikke har sett for mye av Cruyff og Pele. I en seriøs kåring tror jeg nok valget hadde falt på en av de tre ovennevnte.

 

Spillere som Zidane, van Basten, Platini, Beckenbauer mfl er glimrende spillere som alle har vist høyt nivå over flere år. Jeg tror det var enklere å briljere tidligere. Har faktisk mer tro på at Zidane ville vært stor også på 50- og 60-tallet enn at Pele ville vært like stor i dag.

11538[/snapback]

Er enig med deg der. Det er enkelte her inne som er vanvittig trangøyde som ikke klarer, vill eller tørr inse at tingenes tilstand ikke er slik han alltid har trod.

Link to comment
Share on other sites

Å herregud......

11544[/snapback]

 

Selv om innlegget er skrevet av Chaz, så var de samme eksakte ord i mitt hode da jeg leste Jannis innlegg.

 

Jeg tror imidlertid vi må vise litt overbærenhet når unge debattanter (på 13 år i dette tilfelle) bidrar ut fra sitt ståsted og sin "livserfaring".

11547[/snapback]

 

Takk....

Tror jeg skal nøye meg med å lese denne delen av forumet...

11567[/snapback]

Jeg synes du skal fortsett med inlegg. Det er ikke ulovlig med litt ungt engasjement. Det er ikke alltid de eldste som er eldst......

 

selv om de gjennom innlegene sine tror det....... bare pga av folk ikke har velformulerte perler trenger de ikke bli hetsa for det lizm B)

Link to comment
Share on other sites

Kven som er den beste gjennom tidene må nødvendigvis bli subjektivt, men ARGUMENTER for dykkar synspunkt!! B)

 

Maradona i mine auge, mest fordi han omtrent på eiga hand spela Argentina fram til 2 finaler, og Napoli vart brått eit storlag då han herja i Italia. Pele har eg diverre ikkje sett nok av, kun enkelte klipp. Zidane tykkjer eg blir ein parantes i ein slik samanheng. For all del; ein glitrande spelar, men han er då ikkje den beste idag eingong! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Haraldac; det er ikke det at du mener Zidane er verdens beste jeg reagerer på. Ei heller det faktum at du, etter mitt hode vel og merke, ikke helt har peiling, men det faktum at du bevisst prøver "å drite ut" en av verdens største idrettsmenn. DET synes jeg er tåpelig, barnslig og helt og totalt forkastelig! Det vitner om svært dårlig debatteknikk.

 

Din utfordring ligger i det faktum at du KNAPT har sett Pele spille. Du har ikke sett HVEM han spilte mot. Ei heller hvor god han gjorde sine medspillere. DET Haraldac, har jeg sett. Dermed vil jeg i all ærbødighet påstå at jeg har et mye bedre grunnlag enn deg for å vurdere den enkelte spiller. Og det trenger du ikke være enig i, men respekter det i det minste som et faktum. Selv om du tydeligvis ser på meg som en "olding".

Link to comment
Share on other sites

Haraldac; det er ikke det at du mener Zidane er verdens beste jeg reagerer på. Ei heller det faktum at du, etter mitt hode vel og merke, ikke helt har peiling, men det faktum at du bevisst prøver "å drite ut" en av verdens største idrettsmenn. DET synes jeg er tåpelig, barnslig og helt og totalt forkastelig! Det vitner om svært dårlig debatteknikk.

 

Din utfordring ligger i det faktum at du KNAPT har sett Pele spille. Du har ikke sett HVEM han spilte mot. Ei heller hvor god han gjorde sine medspillere. DET Haraldac, har jeg sett. Dermed vil jeg i all ærbødighet påstå at jeg har et mye bedre grunnlag enn deg for å vurdere den enkelte spiller. Og det trenger du ikke være enig i, men respekter det i det minste som et faktum. Selv om du tydeligvis ser på meg som en "olding".

11616[/snapback]

Jeg har sett mange videoer og videoklipp av Pele. Promise

Jeg mener Zidane er best fordi han de siste årene har vært stabilt på et meget høyt nivå. Han har dessuten Underholdningsattributer som ingen andre i verden har eller har hatt på det nivået.

Jeg har aldri sett noen "herje" rundt med Verdens beste forsvarspillere på samme måte som han. Noen som så da han først passerte 2 spillere, for så å vende bort 3 forsvarspillere med en vending???

 

Magisk;)

Link to comment
Share on other sites

Haraldac; det er ikke det at du mener Zidane er verdens beste jeg reagerer på. Ei heller det faktum at du, etter mitt hode vel og merke, ikke helt har peiling, men det faktum at du bevisst prøver "å drite ut" en av verdens største idrettsmenn. DET synes jeg er tåpelig, barnslig og helt og totalt forkastelig! Det vitner om svært dårlig debatteknikk.

 

Din utfordring ligger i det faktum at du KNAPT har sett Pele spille. Du har ikke sett HVEM han spilte mot. Ei heller hvor god han gjorde sine medspillere. DET Haraldac, har jeg sett. Dermed vil jeg i all ærbødighet påstå at jeg har et mye bedre grunnlag enn deg for å vurdere den enkelte spiller. Og det trenger du ikke være enig i, men respekter det i det minste som et faktum. Selv om du tydeligvis ser på meg som en "olding".

11616[/snapback]

Jeg har sett mange videoer og videoklipp av Pele. Promise

Jeg mener Zidane er best fordi han de siste årene har vært stabilt på et meget høyt nivå. Han har dessuten Underholdningsattributer som ingen andre i verden har eller har hatt på det nivået.

Jeg har aldri sett noen "herje" rundt med Verdens beste forsvarspillere på samme måte som han. Noen som så da han først passerte 2 spillere, for så å vende bort 3 forsvarspillere med en vending???

 

Magisk;)

11619[/snapback]

 

Jeg tror ganske enkelt ikke du har sett nok. Du har heller ikke sett helheten i Pele`s spill. Pele passerte ikke 3 spillere,han passerte 5 og 6! Og i tillegg; han holdt på i 20 år på samme høye nivå.

 

Uansett; ingenting forsvarer din "pisstaking" av Pele. Ingenting!

Link to comment
Share on other sites

En travel tråd dette. Guds hånd fra Argentina mener jeg er en

av om ikke den beste fotballspilleren gjennom tidene.

Pele vers. Maradona er jo en yndet debatt. Men valget kunne like så fort blitt Pele.

Marginalt som skiller disse.

Disse 2 er nok uten tvil de 2 beste gjennom tidene.

Bak kommer nok spillere som Van Basten,Puskas,Beckenbauer,Cruyff og Best.

 

En av de viktigste spillerne derimot må vel være Karl H. Rummenigge.

Glemmer aldri hvordan han halvskadet kom innpå i en semifinale i VM

og ga tyskerne tilbake all tapt selvtillitt. En stor spiller det og.

Link to comment
Share on other sites

En travel tråd dette. Guds hånd fra Argentina mener jeg er en

av om ikke den beste fotballspilleren gjennom tidene.

Pele vers. Maradona er jo en yndet debatt. Men valget kunne like så fort blitt Pele.

Marginalt som skiller disse.

Disse 2 er nok uten tvil de 2 beste gjennom tidene.

Bak kommer nok spillere som Van Basten,Puskas,Beckenbauer,Cruyff og Best.

 

En av de viktigste spillerne derimot må vel være Karl H. Rummenigge.

Glemmer aldri hvordan han halvskadet kom innpå i en semifinale i VM

og ga tyskerne tilbake all tapt selvtillitt. En stor spiller det og.

11632[/snapback]

 

 

Er det ingen nålevende spiller som er i nærheten av disse??? Som tidligere sagt har jeg ikke sett noen av disse spille noe særlig, enkelte klipp hjelper lite. Men det må jo være noen som er i nærheten av spillere som har spilte de siste 10-12 åra.....?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ganske enkelt ikke du har sett nok. Du har heller ikke sett helheten i Pele`s spill. Pele passerte ikke 3 spillere,han passerte 5 og 6! Og i tillegg; han holdt på i 20 år på samme høye nivå.

 

Uansett; ingenting forsvarer din "pisstaking" av Pele. Ingenting!

11627[/snapback]

mener du man ikke kan få nok av han?

Link to comment
Share on other sites

Det nærmeste vi har i dag(merk ordet nærmeste) er vår

egen Thierry Henry og Ronaldinho etter min mening.

11667[/snapback]

 

 

Ronaldinho har prestert i en toppklubb i 1-2 sesonger....Bør det ikke være et krav at han har prestert over lengre tid?? For etter min mening bør det være et ganske soleklart krav. Og jeg ser på prestasjoner på klubblag som viktigere enn om spilleren har ført landene sine til ørten gull i internasjonale mesterskap. For fotball er jo tross alt et lagspill. Og jeg tror Zidane vil gå inn i historien som en spiller av Cruyff og Beckenbauer. Fantastisk, men allikevel hakket svakere enn Pele og Maradonna. Kanskje fordi heltedyrkelsen er mindre enn i Europa.....

Link to comment
Share on other sites

Guest Magnus
Det nærmeste vi har i dag(merk ordet nærmeste) er vår

egen Thierry Henry og Ronaldinho etter min mening.

11667[/snapback]

 

 

Ronaldinho har prestert i en toppklubb i 1-2 sesonger....Bør det ikke være et krav at han har prestert over lengre tid?? For etter min mening bør det være et ganske soleklart krav. Og jeg ser på prestasjoner på klubblag som viktigere enn om spilleren har ført landene sine til ørten gull i internasjonale mesterskap. For fotball er jo tross alt et lagspill. Og jeg tror Zidane vil gå inn i historien som en spiller av Cruyff og Beckenbauer. Fantastisk, men allikevel hakket svakere enn Pele og Maradonna. Kanskje fordi heltedyrkelsen er mindre enn i Europa.....

11701[/snapback]

 

Enig, Zidane vil gå inn i historia som ein av dei største. Han har leda landet sitt til VM- og EM-gull, og ellers vunne alt som går ann å vinne. Ein kan ikkje nemne Ronaldinho i den same kategorien heilt enda, men ingen tvil om at han og, med åra, vil kunne bli ein av dei største.

Henry derimot, kan vi nemne som ein av dei største. Han har mange år igjen på det aller høgaste nivået, og har etter mi meining vore den klart beste spelaren i verda dei siste 2-3 åra. Han er fantastisk på bana, men er også fantastisk utanfor. Hans lojalitet mot klubben er enorm. Verkar som Henry ikkje berre er interessert i pengar og flotte bilar. Denne spelaren har eit stort hjarte for Arsenal, og lojaliteten hans er noko heilt uvanleg visst ein ser korleis nesten alle andre spelerar flyttar der det er mest pengar å få. Personligheita til Henry er også fantastisk. Han setter alltid laget framfor seg sjølv....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...