Jump to content

Verdens beste fotballspiller gjennom tidene?


Ahmad

Recommended Posts

Pele er oppskrytt???? Hvordan i h****** kan du mene det??? Det Zidane gjorde på Hampden Park gjorde Pele uke ut og uke inn. No contest! Hvor mange mål har Zidane scoret i sin karriere????

 

Zidane??? Det han gjorde med en ball, gjorde Pele med en appelsin. Det Zidane gjorde med en appelsin gjorde Pele med en ert!!!!!

 

Pele har aldri vært oppskrytt. Pele gjorde ting som fotballspiller som ingen andre komme til å være i nærheten av!

11448[/snapback]

Pele er en ert. Zidane er konge uansett. Oppskrytt som f.....

 

Han har ført lagene sine til alt som er mulig å vinne.

 

Når det gjelder scoringer er det vel FERENC PUSKAS som står sterkest. En herlig spiller det også.

Men PELE niet...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Det er nærmest umulig å sammenligne Pele med Maradona, og enda vanskeligere å sammenligne han med Zidane. Jeg har ikke sett all verden, verken til Pele eller Maradona, men Zidane har jeg sett nok av. Det han har vist på fotballbanen de siste ti åra, er det ikke mange andre som klarer/har klart. For meg er Zinedine Zidane verdens beste fotballspiller gjennom tidene.

 

P.S: Nå må vi huske på at tidene har forandret seg også da: Nivået i dag er vesentlig høyere enn det var for 40 år siden ;) :o

Link to comment
Share on other sites

Det er nærmest umulig å sammenligne Pele med Maradona, og enda vanskeligere å sammenligne han med Zidane. Jeg har ikke sett all verden, verken til Pele eller Maradona, men Zidane har jeg sett nok av. Det han har vist på fotballbanen de siste ti åra, er det ikke mange andre som klarer/har klart. For meg er Zinedine Zidane verdens beste fotballspiller gjennom tidene.

 

P.S: Nå må vi huske på at tidene har forandret seg også da: Nivået i dag er vesentlig høyere enn det var for 40 år siden  ;)  :o

11475[/snapback]

Er fullstendig enig med deg. Det er betraktelig vanskeligere å være angripende fotballspiller nå en det var før. Zidane er den aller aller største. No doubt ;)

Link to comment
Share on other sites

Zidane er MILEVIS bak Pele. Han er en kun en parentes i forhold til Pele.

11382[/snapback]

Pele er fra Brasil. Zidane er fra Frankrike. Pele er oppskrytt. Zidan er best. Det er som Wurku poengterer. Heltedyrkelsen var større før, og ikke minst i Sør amerikanske land. Det er flere som jeg kjenner som sier at Maradonna er tidenes spiller, men som aldri har sett en kamp av han.

 

Noen som så scoringen til Zidane i CL finalen mot Bayer Leverkusen???

 

Kunst som Pele og proffen bare kan drømme om....hvis han klarer å forestille seg det da..

 

En herlig spiller..Zizou

11444[/snapback]

Han har skåret 77 mål på 96 landskamper, vunnet VM tre ganger, første gang som 17-åring! Han har scoret 1283 mål for Santos og New York Cosmos. Pele er tidenes fotballspiller!

Link to comment
Share on other sites

Zidane er MILEVIS bak Pele. Han er en kun en parentes i forhold til Pele.

11382[/snapback]

Pele er fra Brasil. Zidane er fra Frankrike. Pele er oppskrytt. Zidan er best. Det er som Wurku poengterer. Heltedyrkelsen var større før, og ikke minst i Sør amerikanske land. Det er flere som jeg kjenner som sier at Maradonna er tidenes spiller, men som aldri har sett en kamp av han.

 

Noen som så scoringen til Zidane i CL finalen mot Bayer Leverkusen???

 

Kunst som Pele og proffen bare kan drømme om....hvis han klarer å forestille seg det da..

 

En herlig spiller..Zizou

11444[/snapback]

Han har skåret 77 mål på 96 landskamper, vunnet VM tre ganger, første gang som 17-åring! Han har scoret 1283 mål for Santos og New York Cosmos. Pele er tidenes fotballspiller!

11483[/snapback]

New york cosmos.............. javel..der kunne jo Kjetil Rekdal scoret 500 mål..tragisk nivå da.....Dessuten tror jeg ikke forsvarspillerne i brasiliansk liga er så mye å skryte av

Link to comment
Share on other sites

Pele er oppskrytt???? Hvordan i h****** kan du mene det??? Det Zidane gjorde på Hampden Park gjorde Pele uke ut og uke inn. No contest! Hvor mange mål har Zidane scoret i sin karriere????

 

Zidane??? Det han gjorde med en ball, gjorde Pele med en appelsin. Det Zidane gjorde med en appelsin gjorde Pele med en ert!!!!!

 

Pele har aldri vært oppskrytt. Pele gjorde ting som fotballspiller som ingen andre komme til å være i nærheten av!

11448[/snapback]

Pele er en ert. Zidane er konge uansett. Oppskrytt som f.....

 

Han har ført lagene sine til alt som er mulig å vinne.

 

Når det gjelder scoringer er det vel FERENC PUSKAS som står sterkest. En herlig spiller det også.

Men PELE niet...

11467[/snapback]

 

Jeg tror rett og slett ikke du vet hva du prater om.......forøvrig er de greit å se at du skriver at Zidane er oppskrytt! :P

 

Vet du forøvrig hvor mange mål Pele har scoret iløpet av sin karriere?

Link to comment
Share on other sites

Vet du forøvrig hvor mange mål Pele har scoret iløpet av sin karriere?

11492[/snapback]

 

Tar jeg ikke feil var det vel 1250 eller noe? Vet du forresten NÅR Pele scoret de målene, og i hvilken serie han gjorde det? Innse det Chaz, det at Pele var så dominerende på den tiden hadde mye med motstanden og nivået generelt. En Pele i sine beste ungdomsår hadde ikke scort 1000 mål i brasiliansk serie med dagens nivå. Det er vel ingen som mener at Henrik Larsson er en av verdens beste spillere til tross for at han bøttet inn mål i skotsk Premier League sesong etter sesong?

Link to comment
Share on other sites

Henke? En glitrende spiller. Jeg har tidligere argumentert forå få ham til Arsenal. Nuff said.

 

Pele hadde vært en stjerne hvor som helst, sammen med hvem som helst, og at ANY TIME!!! Pele hadde puttet just for the fun of it. Hans make finnes ikke. Ikke på denne kloden i hvertfall!

Link to comment
Share on other sites

Henke? En glitrende spiller. Jeg ha tidligere argumentert forå få ham til Arsenal. Nuff said.

 

Pele hadde vært en stjerne hvor som helst, sammen med hvem som helst, og at ANY TIME!!! Pele hadde puttet just for the fun of it. Hans make finnes ikke. Ikke på denne kloden i hvertfall!

11498[/snapback]

hahaha.. det er lett å se hvordan folk tror på ting bare fordi de er blitt fortalt det av så mange. Pele spilte i Usa. Da var Nivået der muligens enda lavere en det er der nå. Ingen stor prestasjon å score så mange mål da. Jeg mente at Pele er veldig oppskrytt. Har sett flere videoer av han, og er ikke despor imponert av han. Måten han forserer motstanderene sine på ville ALDRI gått i dagens fotball.

 

 

Nei...det er bare å inrømmet at ZIDANE er tidenes spiller. Le monsieur de FOotball.

 

Ungarereren Ferenc Pusakas på en andreplass for meg...

Link to comment
Share on other sites

Guest GuanXi

Diego Maradona er mitt svar på spørsmål om tidenes beste fotballspiller. Han rotet seg nok bort i mye utenomsportslig "tull", men på banen var han glitrende.

Mange mener han var god nok til å representere Argentina allerede i VM på hjemmebane i 1978. Han var den gang kun 16- 17 år gammel. Spania- VM i 1982 var nok en liten skuffelse for han, men i Mexico (86) viste han en hel verden hvem som var den tidens klart beste spiller og førte Argentina til VM- gull.

Fire år senere førte han et "grått" Argentina til VM- finale igjen, nærmest på egenhånd. I USA- VM i 94 var Argentina igjen glimrende... inntil Maradona ble utestengt pga doping.

I sin tid i Napoli førte han klubben til sine to eneste triumfer i Serie A.

 

Brasilianske Pele var også en "god" spiller, men han hadde også fordelen med å spille blant bedre spillere. Andre som kan nevnes i denne sammenheng er Di Stefano, Puskas, Cruyff, Beckenbauer, Platini, Zidane og kanskje Ronaldo (gjett hvilken?) og Ronaldinho.

Link to comment
Share on other sites

Henke? En glitrende spiller. Jeg ha tidligere argumentert forå få ham til Arsenal. Nuff said.

 

Pele hadde vært en stjerne hvor som helst, sammen med hvem som helst, og at ANY TIME!!! Pele hadde puttet just for the fun of it. Hans make finnes ikke. Ikke på denne kloden i hvertfall!

11498[/snapback]

hahaha.. det er lett å se hvordan folk tror på ting bare fordi de er blitt fortalt det av så mange. Pele spilte i Usa. Da var Nivået der muligens enda lavere en det er der nå. Ingen stor prestasjon å score så mange mål da. Jeg mente at Pele er veldig oppskrytt. Har sett flere videoer av han, og er ikke despor imponert av han. Måten han forserer motstanderene sine på ville ALDRI gått i dagens fotball.

 

 

Nei...det er bare å inrømmet at ZIDANE er tidenes spiller. Le monsieur de FOotball.

 

Ungarereren Ferenc Pusakas på en andreplass for meg...

11499[/snapback]

 

Har jeg blitt fortalt det av "SÅ MANGE"??? Ærlig talt; Jeg er snart 49 år Haraldac; jeg har sett mer av PELE enn de fleste på dette forumet. Til og med live. Hvor mye har DU sett Pele? Pele oppskrytt??? Don`t give me such crap! Beklager å måtte si det unge mann; men her har du rett og slett ikke peiling. Du vetINGENTING om Pele. Zidane er ikke verdig å knytte lissene til Pele, engang!!!

 

Bare til din info vedrørende mål; Pele scoret sitt 1000 mål i Santos, LENGE før han i det hele tatt tenkte på New York Cosmos.

 

Les, titt og lær litt. Pele;head and shoulder above everybody else.

Link to comment
Share on other sites

Henke? En glitrende spiller. Jeg ha tidligere argumentert forå få ham til Arsenal. Nuff said.

 

Pele hadde vært en stjerne hvor som helst, sammen med hvem som helst, og at ANY TIME!!! Pele hadde puttet just for the fun of it. Hans make finnes ikke. Ikke på denne kloden i hvertfall!

11498[/snapback]

hahaha.. det er lett å se hvordan folk tror på ting bare fordi de er blitt fortalt det av så mange. Pele spilte i Usa. Da var Nivået der muligens enda lavere en det er der nå. Ingen stor prestasjon å score så mange mål da. Jeg mente at Pele er veldig oppskrytt. Har sett flere videoer av han, og er ikke despor imponert av han. Måten han forserer motstanderene sine på ville ALDRI gått i dagens fotball.

 

 

Nei...det er bare å inrømmet at ZIDANE er tidenes spiller. Le monsieur de FOotball.

 

Ungarereren Ferenc Pusakas på en andreplass for meg...

11499[/snapback]

 

Har jeg blitt fortalt det av "SÅ MANGE"??? Ærlig talt; Jeg er snart 49 år Haraldac; jeg har sett mer av PELE enn de fleste på dette forumet. Til og med live. Hvor mye har DU sett Pele? Pele oppskrytt??? Don`t give me such crap! Beklager å måtte si det unge mann; men her har du rett og slett ikke peiling. Du vetINGENTING om Pele. Zidane er ikke verdig å knytte lissene til Pele, engang!!!

 

Bare til din info vedrørende mål; Pele scoret sitt 1000 mål i Santos, LENGE før han i det hele tatt tenkte på New York Cosmos.

 

Les, titt og lær litt. Pele;head and shoulder above everybody else.

11504[/snapback]

 

 

49 år er ingen alder. Zinedine Zidane har vunnet alt som fotballspiller. Dessuten har han en spillestil som er helt unik. En overlegenhet og samtidig ydmykhet og hard jobbing,

 

Jeg synes stakkars på de brasilianerne dine i 1998. Hadde Pele vært ung da hadde han kanskje fått bære vann???

 

Forsvarne han spilte mot hadde jo like gode taktiske egenskaper som en 5 årig Kolo Toure. Jeg har sett lest og hørt mye om Pele men er slettes ikke imponert. Kan du ikke linke noen fine prestasjoner av han her da?

Link to comment
Share on other sites

Helt riktig 49 er ingen alder. Men det er i det minste nok til å ha sett Pele haugevis av gangr. Har du i det hele tatt noensinne sett hva mannen kunne? Ærlig talt Haraldac, og dette liker jeg ikke å skrive til en fellow Gooner, men du har f*** ikke snøring på hva du skriver. I tillegg så er innleggene dine så hånende overfor både Pele og tidligere generasjoners fotballspiller at det er til å spy av!

 

"Mine brasilianere"???? Jeg snakker om Pele, ikke om andre brasilianske spillere. Hva f*** har 1998 med Pele å gjøre? Kom tilbake når du har vasket deg bak ørene, og faktisk talt har litt bakgrunnsstoff for hva du skriver om.

 

Gud hjelpe........

Link to comment
Share on other sites

En kjapp liten "run-down" av Pele`s karriere:

 

Pele's Teams and Successes

1281 goals in 1363 matches - all-time world record

 

Top Brazilian goalscorer of all-time

 

IOC Athlete of the Century 1999

 

 

Clubs

 

1956-1974 Santos

1975-1977 New York Cosmos

 

Club Titles

 

1956 Sao Paulo state champion (Santos)

1957 Top goalscorer in Sao Paulo league (17 goals)

1958 Sao Paulo state champion (Santos)

1958 Top goalscorer in Sao Paulo league (58 goals)

1959 Copa America finalist

1959 Top goalscorer in Sao Paulo league (45 goals)

1960 Sao Paulo state champion (Santos)

1960 Top goalscorer in Sao Paulo league (33 goals)

1961 Sao Paulo state champion (Santos)

1961 Top goalscorer in Sao Paulo league (47 goals)

1961 Copa Libertadores (Santos)

1961 Brazilian Cup winner (Santos)

1962 Sao Paulo state champion (Santos)

1962 Top goalscorer in Sao Paulo league (37 goals)

1962 Copa Libertadores (Santos)

1962 World Club champion (Santos)

1962 Brazilian Cup winner (Santos)

1963 Top goalscorer in Sao Paulo league (22 goals)

1963 World club champion (Santos)

1963 Brazilian Cup winner (Santos)

1964 Sao Paulo state champion (Santos)

1964 Top goalscorer in Sao Paulo league (34 goals)

1964 Brazilian Cup winner (Santos)

1965 Top goalscorer in Sao Paulo league (49 goals)

1965 Sao Paulo state champion (Santos)

1965 Brazilian Cup winner (Santos)

1967 Sao Paulo state champion (Santos)

1968 Sao Paulo state champion(Santos)

1968 Brazilian Cup winner (Santos)

1969 Sao Paulo state champion (Santos)

1969 Top goalscorer in Sao Paulo league (26 goals)

1973 Sao Paulo state champion (Santos)

1973 Top goalscorer in Sao Paulo league (11 goals)

1977 USA champion (Cosmos New York)

 

International Honors

 

1958 FIFA World Cup in Sweden: winner

1959 Copa America: finalist

1959 Top goalscorer in Copa America (9 goals)

1962 FIFA World Cup in Chile: winner

1966 FIFA World Cup in England: first round

1970 FIFA World Cup in Mexico: winner

 

92 caps, 97 goals

Link to comment
Share on other sites

Helt riktig 49 er ingen alder. Men det er i det minste nok til å ha sett Pele haugevis av gangr. Har du i det hele tatt noensinne sett hva mannen kunne? Ærlig talt Haraldac, og dette liker jeg ikke å skrive til en fellow Gooner, men du har f*** ikke snøring på hva du skriver. I tillegg så er innleggene dine så hånende overfor både Pele og tidligere generasjoners fotballspiller at det er til å spy av!

 

"Mine brasilianere"???? Jeg snakker om Pele, ikke om andre brasilianske spillere. Hva f*** har 1998 med Pele å gjøre? Kom tilbake når du har vasket deg bak ørene, og faktisk talt har litt bakgrunnsstoff for hva du skriver om.

 

Gud hjelpe........

11509[/snapback]

Tidligere genrasjoners fotballspillere har jeg ikke noe i mot. Har sett flotte Fotball prestasjoner av Mario Kempes, Alfredo di Stefano, Puskas, Maradonna osv.

 

Men at en spiller som spilte mot så svak motstand på den tiden skal bli kåret til tidenes beste spiller er for meg et hån mot fotballen. Hvor mange mål har Zidane scoret spurte du??

 

Fotball handler ikke bare om hvor mange mål man scorer, men også pasning spill, plasseringsevne, spill uten ball, og overblikk. Alt dette hadde Zidane.

 

For å si det kort: Jeg får ingen glede av å se Pele spille.

 

Det gjør jeg av Zidane fra Marseille

 

Du kan naturligvis si hva du mener, men jeg mener at Zidane er best

Link to comment
Share on other sites

"Ingen glede av å se Pele spille"? Da har du enten fint lite peiling på fotball, er svært vanskelig å glede, eller er toalt historieløs. Eller en kombinasjon av alt sammen.

 

Du må gjerne mene Zidane er best, men din latterliggjøring av Pele, brasilianere og tidligere tiders fotballspillere er i beste fall ren skjær dumskap, eller kanskje ondskap?

 

Jeg gjentar igjen; hva har 1998 med Pele å gjøre?

 

Du skriver om "svake motstander", i neste åndedrag snakker du om Puskas og diStefano, de var gode, for all del, men møtte ikke også disse "svak motstand" da? De spilte jo i samme tidsepoke. Ser du ikke hvordan du driter deg ut?

Link to comment
Share on other sites

"Ingen glede av å se Pele spille"? Da har du enten fint lite peiling på fotball, er svært vanskelig å glede, eller er toalt historieløs. Eller en kombinasjon av alt sammen.

 

Du må gjerne mene Zidane er best, men din latterliggjøring av Pele, brasilianere og tidligere tiders fotballspillere er i beste fall ren skjær dumskap, eller kanskje ondskap?

 

Jeg gjentar igjen; hva har 1998 med Pele å gjøre?

 

Du skriver om "svake motstander", i neste åndedrag snakker du om Puskas og diStefano, de var gode, for all del, men møtte ikke også disse "svak motstand" da? De spilte jo i samme tidsepoke. Ser du ikke hvordan du driter deg ut?

11512[/snapback]

Hehehe du som driter deg ut. Jeg mener at Puskas osv var best på den tiden, men Zidane er fortsatt tidenes beste spiller. 1998..er det året Brasil ble grusa i Paris, og det pele har med saken å gjøre er at hvis han hadde spilt i dag hadde han ikke spilt i det hele tatt fordi han ikke hadde vært på nivå i det hele tatt. u see?

 

Jeg latterligjør gjerne Brasilanerene. Akkurat som Zidane gjør med de.

Link to comment
Share on other sites

Fy f***, usakligheten når nye grenser på dette forumet. Jeg trodde ærlig talt vi overlot den slags til United supportere og diverse andre. Marco; du ha møtt din overmann!!!

 

Haraldac; begynn å følge med synkronsvømming, det tror jeg er mer din sport. Case closed for mitt vedkommende.

Link to comment
Share on other sites

Fy f***, usakligheten når nye grenser på dette forumet. Jeg trodde ærlig talt vi overlot den slags til United supportere og diverse andre. Marco; du ha møtt din overmann!!!

 

Haraldac; begynn å følge med synkronsvømming, det tror jeg er mer din sport. Case closed for mitt vedkommende.

11515[/snapback]

Hvem er Marco??????????????

 

Marco Van BAsten var imidlertidig en fantastisk spiller.

 

Men uansett...usakligheten?????+

 

Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Fordi noen prøver å fortelle deg at det ikke er en sinnsykt stor prestasjon å score for et "eastcoast" lag fra Baseball land???

 

jaja. Han scoret jo mål denne klumpen Pele, men hvis det er mål du regner med så var Puskas flinkere på landslaget. Dessuten spilte han på datidas best lag.

 

ZIDANE;):P;) MAGIKEr

Link to comment
Share on other sites

Akkurat nå skjemmes jeg over det enkelte her inne klare å lire ut av seg i en debatt.

 

Her må jeg si meg enig med Jørn. Den latterliggjøringen av Pele som Haraldc kommer med, er rett og slett til å bli kvalm av. Det vitner om en fullstendig mangel på respekt for en av tidenes største fotballspillere. Selv om jeg holder en knapp på Maradona som den aller beste, så er Pele rett og slett mange hakk foran Zidane på en slik ranking. Spillere som Cruyff, Puskas, Platini, Best og van Basten kommer foran Zidane på en slik ranking.

 

Uavhengig av hvor svak eller sterk motstanden måtte ha vært, så er det en prestasjon som verden aldri noensinne kommer til å få se når det kommer til antall mål som Pele gjorde i sin karriere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fullstendig enig i at Pele var en fantastisk fotballspiller, og det er jo helt opplagt at ingen noensinne kommer til å gjenta prestasjonen hans med å score over 1200 mål i løpet av karrierren. MEN, i statistikken over hva Pele har oppnådd i løpet av sin karrierre, så ser man jo at han har blitt toppscorer år etter år etter år. Men i "Sao Paulo league"?? Det står respekt av det, for all del, men ikke respekt nok til å mene at han utvilsomt er verdens beste spiller gjennom tidene. Jeg tror at den målstatistikken der kunne blitt gjentatt av Sjevtsjenko eller Horseface for den saks skyld i den ligaen på den tiden.

 

Den statistikken gjør han ikke til verdens beste fotballspiller. En god fotballspiller, greit, men ikke nødvendigvis verdens beste. Zidane er kanskje ikke verdens beste fotballspiller gjennom tidene (vanvittig god, og etter min mening er han det), men man kan jo ikke på noe som helst grunnlag sammenligne de to? De er to legender uansett, og hva med å behandle dem begge med litt respekt? To fantastiske fotballspillere som også hevder seg stort utenfor fotballbanen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fullstendig enig i at Pele var en fantastisk fotballspiller, og det er jo helt opplagt at ingen noensinne kommer til å gjenta prestasjonen hans med å score over 1200 mål i løpet av karrierren. MEN, i statistikken over hva Pele har oppnådd i løpet av sin karrierre, så ser man jo at han har blitt toppscorer år etter år etter år. Men i "Sao Paulo league"?? Det står respekt av det, for all del, men ikke respekt nok til å mene at han utvilsomt er verdens beste spiller gjennom tidene. Jeg tror at den målstatistikken der kunne blitt gjentatt av Sjevtsjenko eller Horseface for den saks skyld i den ligaen på den tiden.

 

Den statistikken gjør han ikke til verdens beste fotballspiller. En god fotballspiller, greit, men ikke nødvendigvis verdens beste. Zidane er kanskje ikke verdens beste fotballspiller gjennom tidene (vanvittig god, og etter min mening er han det), men man kan jo ikke på noe som helst grunnlag sammenligne de to? De er to legender uansett, og hva med å behandle dem begge med litt respekt? To fantastiske fotballspillere som også hevder seg stort utenfor fotballbanen.

11525[/snapback]

Pele driver med Viagra utenfor fotballbanen. så ja..bokstavlig talt "hevder" seg utenfor banen :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fullstendig enig i at Pele var en fantastisk fotballspiller, og det er jo helt opplagt at ingen noensinne kommer til å gjenta prestasjonen hans med å score over 1200 mål i løpet av karrierren. MEN, i statistikken over hva Pele har oppnådd i løpet av sin karrierre, så ser man jo at han har blitt toppscorer år etter år etter år. Men i "Sao Paulo league"?? Det står respekt av det, for all del, men ikke respekt nok til å mene at han utvilsomt er verdens beste spiller gjennom tidene. Jeg tror at den målstatistikken der kunne blitt gjentatt av Sjevtsjenko eller Horseface for den saks skyld i den ligaen på den tiden.

 

Den statistikken gjør han ikke til verdens beste fotballspiller. En god fotballspiller, greit, men ikke nødvendigvis verdens beste. Zidane er kanskje ikke verdens beste fotballspiller gjennom tidene (vanvittig god, og etter min mening er han det), men man kan jo ikke på noe som helst grunnlag sammenligne de to? De er to legender uansett, og hva med å behandle dem begge med litt respekt? To fantastiske fotballspillere som også hevder seg stort utenfor fotballbanen.

11525[/snapback]

Pele driver med Viagra utenfor fotballbanen. så ja..bokstavlig talt "hevder" seg utenfor banen :P

11527[/snapback]

 

Herregud for et lavmåls innlegg!

 

Ærlig talt Haraldac; dette er et seriøst forum. Oppfør deg deretter. Les hva Kim skrev, og ta det ad notam. Hvis ikke så finnes det nok av andre rølpeforum å skrive på.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat nå skjemmes jeg over det enkelte her inne klare å lire ut av seg i en debatt.

 

Her må jeg si meg enig med Jørn. Den latterliggjøringen av Pele som Haraldc kommer med, er rett og slett til å bli kvalm av. Det vitner om en fullstendig mangel på respekt for en av tidenes største fotballspillere. Selv om jeg holder en knapp på Maradona som den aller beste, så er Pele rett og slett mange hakk foran Zidane på en slik ranking. Spillere som Cruyff, Puskas, Platini, Best og van Basten kommer foran Zidane på en slik ranking.

 

Uavhengig av hvor svak eller sterk motstanden måtte ha vært, så er det en prestasjon som verden aldri noensinne kommer til å få se når det kommer til antall mål som Pele gjorde i sin karriere.

11522[/snapback]

 

 

Jeg har kanskje vært litt krass i uttalesen av denne spilleren. Han var scoret mye mål, og ble Verdensmester med Brasil flere ganger. Men jeg mener at en spiller som skal være regnet som tidenes beste må ha spilt på litt mer profilerte klubber en Brasilianske og Amerikanske klubber. Han må dessuten ha noe herlig underholdende over seg. Noe sinnsyke ferdigheter, og det har jeg ikke sett av Pele. en annen ting jeg undrer meg over når eldre mennesker skal utnevne sine beste spillere er at ingen av spillerene er aktive i samtiden. Hva er grunnen til det??

 

Hvorfor mener du at disse spilleren er bedre enn Zidane? jeg bare spørr...vil gjerne ha noen begrunnelser.

Link to comment
Share on other sites

"Litt krass"? Du skrev som en mindre begavet 8 åring! Du harselerte med, og gjorde narr av en av verdens største idrettsprofiler gjennom de siste 100 år. Samtidig som du fremviste en inkompetanse av de sjeldne. Lavmål........

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...