Jump to content

Verdens beste fotballspiller gjennom tidene?


Ahmad

Recommended Posts

Hvem er verdens beste spiller gjennom tidene? Eller Europas beste spiller gjennom tidene? Og hvem har scoret det vakreste målet i fotballhistorien?

 

Her burde meningen være mange. Det er selvfølgelig litt vanskelig å ha oversikt over alle mål scoret i fotballhistorien, men det virker som mange har peiling på det meste på denne sida.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply
Versen beste fotballspiller gjennom tidene er Liasm Brady. Ingen tvil!

6641[/snapback]

 

Jeg må skuffe deg og si at Liam Brady ikke er verdensbeste spiller gjennom tidene.

 

Jeg vet at det er Pelè men Ronaldo har også utrettet mye og jeg tror at han er en av de som har gjort det best. Man er større når man legger opp :D

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke si annet enn Maradona jeg. Men det må også sies at jeg ikke har sett nok av Pele til å kunne si at "Maradona var mye bedre enn Pelè". Eneste jeg vet er at Maradona var en fantastisk spiller, og det han gjorde i Napoli var rett og slett utrolig. Virkelig synd at karrieren hans tok en slik vending som den gjorde i VM i USA '94... :D

Link to comment
Share on other sites

Guest ReYeS

må nok si at det var pele som har vært verdens beste fotballspiller.

 

men verdens fineste mål har nok dengodeste maradonna gjort. når han scora mot england(tror jeg). han fikk ballen med egen 16m og dribla alle til og med keeperen og satte den i mål. det var utrloig å se på!!! synd med maradonna i VM 94!!

 

men må også si at vår egen thierry henry har vist fotballverden litt han også!!

Link to comment
Share on other sites

Pele var en ener blandt stjerner, men Maradona gjorde middlemådigheter til stjerner. Maradona vinner.

6674[/snapback]

 

Pelè scoret fler mål og var større. Maradonna var god på banen, men utenfor var han et null. Dette trekker mye ned.

 

Det fineste målet er nok den godeste Seedorf sitt for Inter mot Udinese eller no sånn. Mange har sett det. Roberto Carlos frispark mot Frankrike i 98 var også veldig bra (det med skru'n ja).

 

Beckhams frispark mot Hellas var helt fantastisk. Det var målet som sikra England avansement fra gruppa til EM.

Jeg mener at de målene som er nå til dags er myye finere enn de før i tida. Fotballen nå er bedre, mer spennende og gøyere selfølgelig.

Link to comment
Share on other sites

Dennis Bergkamp er en av mine favoritter her, en unik fotballspiller det bare finnes èn av!

6681[/snapback]

Ja, helt enig ingen er i nærheten av de pasningene og elegansen han innehar i spillet sitt

Link to comment
Share on other sites

Siden jeg sitter her med et titall på brystet og argentina på ryggen,

må jeg vel vel nesten si Maradona.

 

Han er iallefall den største av dem alle. bokstavelig talt

Link to comment
Share on other sites

Pelè scoret fler mål og var større.

 

Hviket må bety at en keeper som aldri har sluppet inn mål er sjanseløs i konkurranse med Pele.

 

Maradonna var god på banen, men utenfor var han et null. Dette trekker mye ned.

 

At han ikke er et eksempel til etterfølgelse utenfor banen er det ingen tvil om, men det tar ikke fra han ferdighetene på banen. Det er ikke historiens prektigste rollemodell det er spørsmål om, men den beste fotballspilleren.

 

 

 

Dette er en evig duskusjon. Det faktum at det i det hele tatt er en diskusjon forteller egentlig det meste om hvem som var best. Dette tatt i betraktning at den ene ble tiljublet av alle (fordi han var en blir smilende ung gutt som spillte lekefotball fra en annen verden - Brasil) og den andre ble latterliggjort av de fleste under mottoet finn 5 feil med Maradona. Anything goes, og som vel de fleste vet er den tabloide presse troende til det meste. Askeladden mot bakgårdskatta.

 

Som sagt Pele var en ener blandt stjerner, men Maradona gjorde middelmådigheter til stjerner.

 

Maradona!

Link to comment
Share on other sites

Pele var en ener blandt stjerner, men Maradona gjorde middlemådigheter til stjerner. Maradona vinner.

6674[/snapback]

 

Diego Armando var god, Pele var glitrende. For en som faktisk talt har sett begge to er det ikke tvil; Pele pisser på Maradona, så mye bedre var Pele. Det Maradona gjorde med en appelsin, gjorde Pele med et ripsbær!

Link to comment
Share on other sites

Thierry Henry.

6667[/snapback]

 

Thierry Henry... ;)

 

Jeg har ikke sett nok på Pelè og Maradonna til at jeg kan si dem men...

 

____________________________________________________________________________

 

If u come one down to High'bry,

u can see Thierry Henry...

he is the best player u can ever see...:

Thierry, ery HENRY!

Link to comment
Share on other sites

Pele var en ener blandt stjerner, men Maradona gjorde middlemådigheter til stjerner. Maradona vinner.

6674[/snapback]

 

Pelè scoret fler mål og var større. Maradonna var god på banen, men utenfor var han et null. Dette trekker mye ned.

 

 

 

Det har da ikke noe å si hvordan han oppførte seg utenfor banen! Er det forresten noen av dere som har sett den dokumentaren om Maradona som ble vist på NRK? Fy søren for en spiller!! :P

Link to comment
Share on other sites

Diego Armando var god, Pele var glitrende. For en som faktisk talt har sett begge to er det ikke tvil; Pele pisser på Maradona, så mye bedre var Pele. Det Maradona gjorde med en appelsin, gjorde Pele med et ripsbær!

 

 

Nja, har nå sett ikke rent så lite Pele jeg heller, fra VM i Sverige til New York Cosmos. Jeg står på mitt. Det Pele gjorde med ripsbæret på en åpen parkeringsplass gjorde Maradona med appelsinen sin i en full telefonkiosk.

 

Maradona! :P

Link to comment
Share on other sites

Fotball ballett, en diamant blandt gråstein - "Life is Life".

 

Den unge Maradona (Boca), lenge før de europeiske parasittene (de som soler seg i glansen og misbruker deg for det det er verdt) "tok rotta på han".

 

Bend it like Beckham?

 

"The hand of God".

 

Anglofiles skrekk.

 

Desverre ble han stort sett behandlet slik, både på og utenfor banen.

 

....noe som medførte stygge ting - både på og utenfor banen.

 

 

 

 

Til slutt noen sitater:

 

'Pele had nearly everything. Maradona has everything. He works harder, does more and is more skilful. Trouble is that he'll be remembered for another reason. He bends the rules to suit himself.' Sir Alf Ramsey (1986)

 

'My main doubt is whether he has the sufficient greatness as a person to justify being honoured by a worldwide audience.' Pele on Maradona

 

...and that sums it all up.

 

Sørgelig historie, men ingen kunne spille som han. Heller ikke Pele.

Link to comment
Share on other sites

Pelè utrettetet mer, scoret mer, spilte fler kamper og var en stor rollemodel for alle unge spillere. Han har forsåvidt hatt lenger karriere. Madonna, ehm...sorry mente Maradona er ikke en spiller som jeg respekterer så mye. Du er ikke en god fotball spiller hvis du doper deg eller er en idiot utenfor banen. Mitt syn på Pennant f. eks er slik. Han har talent men ikke hode.

 

:P <_<

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...