Jump to content

Verdens beste fotballspiller gjennom tidene?


Ahmad

Recommended Posts

Diego Armando var god, Pele var glitrende. For en som faktisk talt har sett begge to er det ikke tvil; Pele pisser på Maradona, så mye bedre var Pele. Det Maradona gjorde med en appelsin, gjorde Pele med et ripsbær!

 

 

Nja, har nå sett ikke rent så lite Pele jeg heller, fra VM i Sverige til New York Cosmos. Jeg står på mitt. Det Pele gjorde med ripsbæret på en åpen parkeringsplass gjorde Maradona med appelsinen sin i en full telefonkiosk.

 

Maradona! :P

6748[/snapback]

 

Det Mardona gjorde med appelsinen i telefonkiosken, gjorde Pele sittende, bakbundet inne i en 2CV med ripsbæret. SÅ mye bedre var nemlig Pele.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Nå er jeg spent på å se hvordan dette kommer til å fortsette <_<

 

Også hadde det vært gøy med et par beviser for påstandene også :P

Link to comment
Share on other sites

Pele var en ener blandt stjerner, men Maradona gjorde middlemådigheter til stjerner. Maradona vinner.

6674[/snapback]

 

Diego Armando var god, Pele var glitrende. For en som faktisk talt har sett begge to er det ikke tvil; Pele pisser på Maradona, så mye bedre var Pele. Det Maradona gjorde med en appelsin, gjorde Pele med et ripsbær!

6719[/snapback]

Har kanskje ikke sett nok av Pele, men jeg vil si meg enig Med Sir og uenig Chaz. Armando vant kamper og VM på egenhånd, spilte også Argentina til finalen i Vm et år på egenhånd. Han løftet også Napoli opp fra mørket. Pele hadde hele tiden et godt lag rundt seg, i hvertfall når man tenker på VM. Føler derfor at Armando overbeviste mer, men som sagt jeg har kanskje ikke sett nok av Pele.

 

Du er for glad i den gamle historien Jørn :D

Link to comment
Share on other sites

Det er der feilen ligger, Kjellus! Du, og de fleste av de som hevder Maradona er den største har rett og slett sett for lite av Pele til virkelig å verdsette hva mannen egentlig var. Og hva han stod for. Pele var et unikum, en once-in-a-lifetime-player. Fyren scoret over 1000 obligatoriske mål. Hele tiden et godt lag rundt seg? Pele? Han bar jo nærmest Santos alene på sine skuldre.

 

Sorry; Edson Arantes do Nachimento overgår absolutt alle. Til og med Alex James! :D

Link to comment
Share on other sites

Det var tydeligvis lite TV signaler i Høyanger for 30-40 år siden! :)

6809[/snapback]

 

 

Jøsses joda. Vi fikk TV i 1963. Den 5. i Høyanger hvis jeg ikke husker feil. Ikke dårlig for en familie på lønnen til en eletriker i de dager. :D Forøvrig finnes alt fra Pele/Brasil på VHS (noe gammelt rask det også). Kan ikke skilte med å ha sett alle 1200+ målene som Pele har scoret (hvilket ikke en gang er brasiliansk rekord). Jeg har sett han gjøre store ting. Jeg har sett Maradona gjøre større ting. Jeg og Sir Alf, men ikke du? Ha, ha. Mye forstyrrelser i Stavanger området?

Link to comment
Share on other sites

Det er der feilen ligger, Kjellus! Du, og de fleste av de som hevder Maradona er den største har rett og slett sett for lite av Pele til virkelig å verdsette hva mannen egentlig var. Og hva han stod for. Pele var et unikum, en once-in-a-lifetime-player. Fyren scoret over 1000 obligatoriske mål. Hele tiden et godt lag rundt seg? Pele? Han bar jo nærmest Santos alene på sine skuldre.

 

Sorry; Edson Arantes do Nachimento overgår absolutt alle. Til og med Alex James! :D

6807[/snapback]

Du har din favoritt, jeg har min !

Link to comment
Share on other sites

Det var tydeligvis lite TV signaler i Høyanger for 30-40 år siden! :)

6809[/snapback]

 

 

Jøsses joda. Vi fikk TV i 1963. Den 5. i Høyanger hvis jeg ikke husker feil. Ikke dårlig for en familie på lønnen til en eletriker i de dager. :D Forøvrig finnes alt fra Pele/Brasil på VHS (noe gammelt rask det også). Kan ikke skilte med å ha sett alle 1200+ målene som Pele har scoret (hvilket ikke en gang er brasiliansk rekord). Jeg har sett han gjøre store ting. Jeg har sett Maradona gjøre større ting. Jeg og Sir Alf, men ikke du? Ha, ha. Mye forstyrrelser i Stavanger området?

6810[/snapback]

 

Trodde Pele scorte litt over 1000, ikke 1200. Men kanskje litt over 1000 for Pele var 200 ekstra..

Hvem har den brasiliasnke scoringsrekorden da?

 

Er det noen som har noen synspunkteer på hvem som er Europas beste spiller gjennom tidene? Det finnes tross alt en del gode å velge mellom i Europa også!

Link to comment
Share on other sites

Europas beste spiller gjennom tidene må nok være Zinedine Zidane eller Michel Paltini kanskje. van Basten var jo en klasse spiller.

 

Thierry Henry ser jo ut til å bli en av europas beste spillere gjennom tidene om ikke verdens beste.

Link to comment
Share on other sites

Pele scoret 1280 mål. Rekorden har Artur Friedenreich med 1329.

 

 

 

Når det gjelder europeiske spillere blir det en diskusjon rundt langt flere enn 2 spillere.

 

En shortlist: Franz Beckenbauer, George Best, Johann Cruyff, Eusebio, Ferenc Puskas, Lev Yashin. Vinneren er vel blandt dem. Tror jeg går for Johann Cruyff, men det er ingen opplagt sak slik det er med Maradona. :D

Link to comment
Share on other sites

Pele scoret 1280 mål. Rekorden har Artur Friedenreich med 1329.

 

 

 

Når det gjelder europeiske spillere blir det en diskusjon rundt langt flere enn 2 spillere.

 

En shortlist: Franz Beckenbauer, George Best, Johann Cruyff, Eusebio, Ferenc Puskas, Lev Yashin. Vinneren er vel blandt dem. Tror jeg går for Johann Cruyff, men det er ingen opplagt sak slik det er med Maradona. :unsure:

6835[/snapback]

 

:D :D :D

 

George Best i Europa, forøvrig!

Link to comment
Share on other sites

Dennis Bergkamp er en av mine favoritter her, en unik fotballspiller det bare finnes èn av!

6681[/snapback]

Ja, helt enig ingen er i nærheten av de pasningene og elegansen han innehar i spillet sitt

6682[/snapback]

 

Min klare favoritt også!!! ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius

trionfo_2.jpg

Har gjort mye dumt, men er likevel en mye større spiller enn Pele.

 

Jeg kjøper at enkelte, for å tviholde på at alt var bedre før, hevder at Pele var en større spiller enn Maradona. Men å hevde at Pele hadde bedre teknikk er jo tøv. Uansett tror jeg dere som er så gamle at dere husker Pele ikke har sett han så mye som dere gir uttrykk for. Tipper dere har sett en del live kamper fra VM 1970. Nekter å tro at dere fikk sett så mye av spillet hans i Santos. Ut over det har vel vi andre sett de samme vhs`ene som dere.

 

Mennesket Pele er større, men som fotballspiller rager han langt under.

Link to comment
Share on other sites

Påstår du med andre ord at jeg lyver, Marius?

 

Og hvorfor er det tøvete å påstå at Pele var et teknisk ballgeni?

 

Forøvrig; alt var ikke bedre før. Men Pele var noe helt, helt unikt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius
Påstår du med andre ord at jeg lyver, Marius?

7802[/snapback]

Eeehhhhhhh....... nei.

 

Men det vil forundre meg om du har sett mye av Pele. Du får unnskylde meg dersom du har flere Santoskamper på samvittigheten. Vil vel tro at de fleste kjenner til Pele gjennom det han presterte i VM. Og som du selv skriver så fikk du TV i 63. Hvilket var til liten hjelp under VM i 66. De fleste som levde på den tiden vil jeg tro så han under sluttspillet i 1970. Og etter dette var Pele på hell.

 

Har selv sett litt av Pele, liten tvil om at han var en fabelaktig spiller. Men teknikk som Maradona hadde han ikke, det er egentlig helt håpløst å diskutere. Forøvrig synes jeg det er vanskelig å sammenligne disse to spillerne. Men jeg mener Maradonas prestasjoner rager over det Pele gjorde.

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius

Har forøvrig aldri sagt at det er tøvete å hevde at Pele var et teknisk ballgeni. Men å hevde han hadde bedre teknikk enn Maradona er tøv.

Link to comment
Share on other sites

MIN personlige mening er at Pele var en større ballvirtuos enn Maradona. Og det står jeg på.

 

Jeg har faktis sett Pele live. Fulham mot Santos. Og jeg har sett haugen på nok av andre kamper med Edson Arantes do Nasimento til å med full tyngde kunne hevde at han overgår Maradona. My view, som jeg står fullt og fast på.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...