Jump to content

2009.08.29 Man Utd B


Mr Chapman

Hvem vinner?  

37 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Husk alle at vi har nesten en hele mittbane ute med skader så stort å ha ballen klart mest borte mot man utd... ofte måtte man utd løpe etter ballen meste parten av kampen.. gud jeg savner nasri, cesc og Theo i går da hadde vi sikkert klart å hale seieren i land..... ;)

Man Utd vinner aldri ligan aldri sett de så dårlige på mange år....

Blir nok Chelsea i år.... for håpe vi kan ta 2 plassen vis vi ikke overasker med å ta 1 plassen da ;)

Wenger må tydelig vis hente inn en spiss for Van Persie har ikke farta til å spille mitt spiss avlene...

Marouane Chamakh er nok rette ungutten vi trener som erstater for AD.

Stor fart og meget go på hode og skorer mål på bestilling....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 208
  • Created
  • Last Reply

Husk alle at vi har nesten en hele mittbane ute med skader så stort å ha ballen klart mest borte mot man utd... ofte måtte man utd løpe etter ballen meste parten av kampen.. gud jeg savner nasri, cesc og Theo i går da hadde vi sikkert klart å hale seieren i land..... ;)

Man Utd vinner aldri ligan aldri sett de så dårlige på mange år....

Blir nok Chelsea i år.... for håpe vi kan ta 2 plassen vis vi ikke overasker med å ta 1 plassen da ;)

Wenger må tydelig vis hente inn en spiss for Van Persie har ikke farta til å spille mitt spiss avlene...

Marouane Chamakh er nok rette ungutten vi trener som erstater for AD.

Stor fart og meget go på hode og skorer mål på bestilling....

Scorer mål på bestilling er vel å ta i? Det meste han har prestert å score i ligaen på en sesong er 13 mål på 34 kamper.

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Chamakh

Link to comment
Share on other sites

Fy faen så skuffa. United skaper ikkje ein kjangse på eigehand i løpet av 90 minutt. Så presterer to idiotar i blå drakt å gi dei to mål gratis. Rooney er eit fittetryne, men Almunia feller han faktisk. Ikkje særlig lurt mtp at ballen var på veg mot tribunen.

 

Eboue vil eg aldri sjå i Arsenal igjen. For ein idiot av ein drittspelar. Skjemmer ut drakten på verste vis. Send han på ein båt til helvete

 

Dette er det groveste og mest uintelligente jeg har sett skrevet på gunners.no noen gang. Du burde skamme deg!!

 

Takk Safe Hands. Jeg hadde tenkt å la det ligge, men når samme person fortsetter sin mindre intelligente tirade i andre innlegg så kan man ikke lengre tie. Dette er ikke innlegg vi ønsker å se.

 

Kampen var forøvrig veldig god fra to lag som ønsker å spille fotball. God stemning mellom spillerene, god stemning på tribunen og to managere som respekterer hverandre. Dommeren har imidlertid ikke helt skjønt dette og gjør alt han kan for å ødelegge. Nivået hans var skremmende dårlig. Han gir kort for tulleting og overser at Carrick lager utallige frispark og at Fletcher holder, sparker og dytter hele kampen uten å bli straffet for det. Helt hårreisende svakt av Mr Dean. Sagna får gult for å slå ut med hånden når han blir snytt for et innkast, mens Rooney løper 30 meter for å skjelle ut dommeren i første når han ikke får hjørnespark. -Noe som forøvrig var en rett avgjørelse-. Stakkars spillere og managere som må forholde seg til slikt.

 

Diaby spiller en fantastisk kamp sammen Song og Denilson på midten. Helt utrolig synd at han klarer å ødelegge med 2 sekunders koma. Håper han selv vil kommentere hva som skjedde i hodet hans de sekundene. Honnør til van Persie som umiddelbart gir ham støtte og backer ham opp. God jobb av kapteinen.

 

Clichy og Arshavin burde kunne lage en venstreside a la Pires og Cole, men sliter foreløbig veldig med å forstå hverandre. Er nok ikke bare enkelt å spille med russeren som kan falle helt ut av kampen i perioder for deretter å utføre fotballmagi noen sekunder senere.

 

Eboue er veldig god i første, men faller litt ut i andre. Blir sliten og blir helt riktig byttet ut.

 

Vermaelen og Gallas sliter noe med posisjoneringen i begynnelsen av første, men spiller seg stort opp og er meget gode i resten av kampen.

 

Sagna er i ferd med å finne formen fra første sesongen.

 

Almunia, tja.. Hva skal man si? Mål nr to er ikke hans feil slik jeg ser det, straffen er en 50-50 situasjon og jeg hadde nok helst sett at han ikke kommer ut der. Når det er sagt så vil han i 9 av 10 tilfeller komme før angriperen, men Rooney er hurtig og veldig dyktig som kommer foran Almunia. Ballen vil Rooney aldri nå (enig Kim? ;)), men kontakten er klar. Straffe eller ikke straffe? Filming er det ikke, men er ikke tvil om at Rooney oppsøker Almunia og går for å få straffe. Når han ikke dømmer på den i første så bør han tvilen komme keeper tilgode i den andre også.

 

van Persie forsvinner litt mot stopperene til United og virker litt svak som oppspillspunkt. Har noen fine flikker, med er dårlig på kontringer hvor han ofte velger feil rom å løpe i. Gjør det vanskelig for ballfører og vi roter bort noen gode overganger på det.

 

Song er igjen MoM i mine øye. Helt utrolig kontroll på midten i første. Har noen ballmiss mer enn i de andre kampene, men det har alle spillere mot denne type motstander. Hans vendinger og måten han skaffer seg rom på er neste på høyde med Zidane. Når han i tillegg løper mer enn de andre og vinner alt i luften begynner gutten å bli komplett som midtbaneanker.

 

-Håper forøvrig at Wenger sender en video av Evras filming til UEFA og ber dem gripe inn. Eboue fikk korrekt gult for sin filming, Evra fikk frispark på hjørne av 16. Klarer forsøk på å lure dommeren er det flere dager siden jeg har sett ;)

 

diaby spiller en fantastisk kamp...?!

 

nei det gjør han ikke. de andre på midten er gode, men diaby roter bort ballen gang på gang. det ser ut som han tror han er copperfield. at han tror han kan gå igjennom spillere. de fintene han bruker, fungerer som bare det, men alt for mange ganger, velger han å bare gå rett i beina på motstanderne. med en teknikk av hans kaliber, er det unødvendig å rote ballen inn i beina på motspillerne gang på gang. han sliter også fryktelig med å skjønna at NÅ bør han spille fra seg ballen. men nei da, da roter vi den heller i beina på en eller annen motspiller.

 

uansett hvor mye rooney har begynt å falt før han blir tatt av almunia, er det et klart straffespark. selvsagt ikke like klart som det arshavin skulle fått. men det er utrolig klønete av almunia å gå i beina på en spiller som beveger seg såpass mye utåver fra mål. der bør han vente i målet, å la forsvarsspilleren presse rooney enda lengre ut. almunia hadde et par turer ut av buret på manu cornere, som jeg ikke kan forstå hva han tenker.

 

diby - fantastisk når han er i flyt, (alt for sjelden) men mangler alt for mye taktisk. (hvor bør jeg spille ballen, NÅR ++) retty og slett rævva når innbiller seg at dette skal jeg ordne på egen hånd (alt for ofte)

 

almunia - meget god til å stoppe skudd som kommer nært inntill han. meget god reaksjon. ganske god en mot en. svært svak i feltet. dårlig til å kommunisere med forsvaret. viser liten autoritet i målgården.

 

Helt enig med deg i at han må slippe ballen tidligere enkelte ganger. Men, det virker ikke som du ser den jobben han gjør ved å frigjøre rom for andre samt en vanvittig defensiv jobb. Han har en veldig stor arbeidskapasitet og dominerer midtbanene sammen med Denilson og Song. De har litt forskjellige arbeidsoppgaver og gjør hverandre gode. Diaby tilfører midtbanen veldig mye tyngde og jeg syns han tiltider var veldig god i går. Selvmålet endrer ikke på det.

Link to comment
Share on other sites

Så skal det i sannhetens navn sies at om ikke Rooney hadde lagt seg selv så hadde Almunia flatet han fullstendig.

 

Som sagt et eller annet sted, forskjellen i situasjonene ligger kun hos keeperene.

Ja d e sant,men ingen tvil om ka Rooney vil oppnå og da e d filming og ikke straffe.

Link to comment
Share on other sites

Irriterer meg over denilson.. Han trøkker ikke til i noen av duellene han var i og han trodde han hadde allverden med tid når han hadde ballen. Synes også Eboue ikke ska spille sånne store kamper pga han gjør for mye feil utpå der, tar feile løp og noen merkelige pasninger

Link to comment
Share on other sites

Så skal det i sannhetens navn sies at om ikke Rooney hadde lagt seg selv så hadde Almunia flatet han fullstendig.

 

Er faktisk ikke heeelt sikker på det! Ballen har han alt vippet opp og han bør da klare å komme seg unna det der?

 

Men overasket over det hele er jeg definitivt ikke!

Link to comment
Share on other sites

Irriterer meg over denilson.. Han trøkker ikke til i noen av duellene han var i og han trodde han hadde allverden med tid når han hadde ballen. Synes også Eboue ikke ska spille sånne store kamper pga han gjør for mye feil utpå der, tar feile løp og noen merkelige pasninger

Mener du helt seriøst at Denilson ikke trykket til i duellene??? Hvilken kamp så du på da?

Link to comment
Share on other sites

Har sett målene om og om igjen nå, og sjansene og alt. Ingen tvil om at arsenal var best ut i fra dette. Og det er det viktigste, vi må bare snu de avgjørende situasjonene til å gå vår vei. Jeg mener at Rooney ikke skal ha straffe. For det første forsvinner ballen lang lang langt bort så han har ingen mulighet til å ta denne igjen, og Almunia's hender ligger langs bakken han har da faktisk muligheten til å løfte beina sine over uten problemer men han legger føttene langs bakken og blir tatt, er veldig veldig rutinert på en stygg måte.

Link to comment
Share on other sites

Straffen er grei den. Det som ikke er greit er at Eduardo er blinket ut som jukemaker, for Rooney gjør nemlig nøyaktig det samme. Han går ned fordi han forventer å bli tatt, akkurat som Eduardo gjorde. Forskjellen er at Boruc trekker seg i siste liten og Almunia gjør det ikke. Forøvrig er denne scoringen kun Almunias feil. Det har du helt rett i.

Link to comment
Share on other sites

ja, dere har rett i at straffen hadde vært grei hvis Almunia faktisk hadde tatt han før han hadde falt, men Rooney legger seg ned før Almunia kommer inn.

Så han burde få samme straffen som Eduardo, selv om Eduardos filming var klarere enn Rooney's så burde utfallet være det samme!

Link to comment
Share on other sites

Me må vel berre innrømme det, Rooney er ein mykje betre filmar enn eit par av våre spelarar. Rooney er rett og slett dyktig i situasjonen der han FÅR eit straffespark. Eduardo hadde uflaks i sin straffesituasjon medan Rooney var dyktig. Begge situasjonane er nesten umulig å sjå for dommaren. Ein episode han burde ha sett var fellingen av Arsjavin, skandale at ikkje Arsenal får straffe i den situasjonen.

 

Høgdepunkt fra kampen.

Link to comment
Share on other sites

Kampen igår kosta meg en stk mobil, en stk snus, en halv fjernkontroll og nesten en 43" plasma. Jeg kan ikke huske og ha fått ett slikt raseriutbrudd etter en kamp siden vi....ja kan ikke huske det rett og slett.

Når det målet ble annulert svartnet det for meg. Så jeg fikk ikke sett reprisen om det var korrekt og jeg fikk ikke sett situasjonen med Wenger. Men ettersom jeg har forstått så var det en korrekt offside, og nok en helt håpløs inngripen av dommeren med og bortvise Le Boss. Noen får si ifra hvis jeg har misforstått.

 

Over til kampen, det KOKER i meg enda når jeg tenker på den. Hvordan det er mulig å blåse straffe til manure og ikke til oss. Dommeren står vel så godt plassert ved begge anledninger. Vi fikk som sagt mål rett etterpå, så målmessig var det ikke noe avgjørende der. Men hvor inkonsekvent dommeren oppfører seg mot oss på OT. Det er det som irriterer meg noe så utrolig. Hvor mange billige kort fikk vi ikke, kontra manure. Den som Gallas får for er ikke kort etter min mening. Sagna sitt er jo håpløst, det var jo vårt kast. Og i slike kamper bør dommeren godta visse utbrudd. Etter min oppfatning skulle vi hatt to kort, Song og Eboue sin(HVORFOR GJØR DU SLIKT EBOUE???RETT ETTER DEN SISTE GREIA!!!) Fletcher kunne MEGET vel fått rødt for den hodeløse taklingen som burde gitt Arshavin straffe. Og da hadde det sett meget annerledes ut. Straffa til manure kan jeg forstå, ser ut som han faller før Almunia er borte i han, men det er håpløst av Almunia uansett og gå i den situasjonen når han er i så stor fart vekk fra mål. MEN tatt i betraktning at vi ikke fikk så blir det for dumt. Er ikke rart det "kortslutter" litt i hode på noen av spillerne våre når de føler seg bortdømt.

 

Diaby sitt selvmål er bare bissart. Skulle neste trodd han hadde fått noen pund sedler i pausen. Er vel helt på linje med Lauren sitt selvmål mot City i 04 og Lee Dixon sitt mot Coventry? på 90 tallet. Men det er utrolig nok slikt som kan skje, og at han ikke greier og putte i neste angrep når han er alene gjennom er nesten like utrolig.

 

Greit nok, det er situasjonene som gjør at vi taper. MEN kampen sett under ett, så skulle en tro at det var vi som var regjerende mestere. Vi var manure totalt overlegne i mesteparten av første. Og vi holder på og punktere kampen i andre. Så kommer denne nevnte fluken til FAT BASTARD!!! Og Diaby sin....ja hva kan man si. Det som er det rare er at manure ikke har en klar målsjangse før helt på tampen når vi presser for utligninga. Alikavel vinner de. Er jo kanskje slikt som kjennetegner ett mesterlag, men dog, vi har startet flying i år. Og HVIS vi kan klare og snu dette tapet til noe posetivt, og ta det som mange sier er den virkelige testen, Man shitty i neste runde, da tror jeg virkelig vi har noe å fare med i år. Men slik jeg ser det, så er det den kampen som kan bli en skikkelig avgjørende kamp for oss i år. Da skal greedybaywhore tuktes og vi skal vise at vi er menn og skikkelig titlecontenders.

 

Er stolt over laget igår selv om det ble tap. Vi virker mye mer samkjørte i år. og det er en helt annen glede i troppen. Jeg har troa på noe stort, men som sagt så kan shitty kampen bli en veldig avgjørende kamp i år.

Det eneste kjipe for min del er at da sitter jeg på flyet til bryllupsreisen min, og der regner jeg ikke med de overfører kampen....men kan jo håpe.

 

 

Gooner for LIFE!

Link to comment
Share on other sites

Straffen er grei den. Det som ikke er greit er at Eduardo er blinket ut som jukemaker, for Rooney gjør nemlig nøyaktig det samme. Han går ned fordi han forventer å bli tatt, akkurat som Eduardo gjorde. Forskjellen er at Boruc trekker seg i siste liten og Almunia gjør det ikke. Forøvrig er denne scoringen kun Almunias feil. Det har du helt rett i.

 

kunne ikke sagt det bedre selv

Link to comment
Share on other sites

Etter et slikt tap er det utrolig viktig å stå samlet og heve seg i neste kamp. Er det sureste tapet jeg har opplevd siden tapet for Pool i CL, og tapet for Barca i CL-finalen...

 

Dommeren dømte veldig 70%-30% i favør hjemmelaget. Det er helt utrolig at verken Carrick eller Valencia fikk gult kort i løpet av kampen. Og så er det helt forferdelig å ikke klare å gi Arshavin straffe når Rooney får det på et så avgjørende tidspunkt. Taklingen på Arshavin var soleklar straffe, og Almunia gjør en skikkelig blemme da han kommer ut for å prøve å stoppe Rooney.

Jeg mener personlig at sånt ikke burde bli straffe, siden Rooney sparker ballen såpass langt bort at han aldri hadde klart å nå den igjen, mens han i tillegg legger seg ned før Almunia i det hele tatt er i nærheten av den! Filming etter mitt syn. Dudus filming er kanskje noe verre, men det er kun fordi han ikke blir truffet av Boruc. Likevel, hadde Dudu holdt seg på beina hadde han etter all sannsynlighet rukket ballen igjen!

 

Selvfølgelig skal ikke dommeren få all skyld, men at det går an å dømme så utrolig dårlig(Har Riley noen gang dømt annet enn til fordel for Manure når vi spiller mot de??!!?) er bare helt latterlig!!

 

Skjønner ikke at det er mulig at vi klarte å rote bort det der... Selvmål og straffe i mot, som jeg mener ikke burde vært dømt...(Igjen, hadde han gitt straffe til Arshavin hadde det kanskje vært greit...)

 

Utrolig viktig at vi står sammen som Arsenal Football Club nå! Håper virkelig vi klarer å reise oss igjen så fort som mulig.

Link to comment
Share on other sites

Vi ødla for oss selv Wenger vil ikke innse at vi har noen klovner på lage som ikke er goe nok....

 

Alle som kan litt om fotball og har litt fotball forståelse ser jo det at spille stallen våres ikke er go nok til å klare å ta et liga gull og CL gull....

 

Er vel bare Cesc som hadde kommet med på Real og Barca vis vi skal sett det virkelig skal ta være virkelige alvorlige.

 

Folk flyr rundt i en drømmen værden å tror vært år at vi skal ta Liga gulle.

 

Men det kommer ikke til å skje vi må bare innse det at når vi mister spillere som Flamini.. Hleb.. Henry... AD .. Vieira.. Toure for å nevne noen... og vi ikke kjøpe inn spillere av samme kaliber og han Wenger drar det med de ungutta alt for langt....

 

Jeg har sitti og sett alle Chelsea kampene til nå de tar dette liga gulle ganske så lett i år tipper de taper toppen 2-3 kamper i år.

 

De har bare spillere med masse erfaring og de måla de har sleppet inn har vært offseid som Bent Sunderland... og det mot Hull var bare uflaks at ballen sprat til Hunt eller hva nå han heter.

 

Poenget er at Wenger er alt for sta til å innse at vi må handle inn værfall en jærnmann på mitten og en spiss som skorer mål og en mittstopper av samme kaliber som Terry og Gallas :P

 

Van Persie blir han brukt på kanten på lanslaget han er ingen mitt spiss, han har ikke farta til det.

 

Dudu tror jeg også ikke er giftig nok når vi møter de sterkeste laga....

 

Bendtner vet vi jo ikke blir noe bedre, så hva har vi i gjen da? Theo er nok ikke den som har blomstra slik alle trodde.

 

Nei ser man på alle de store laga i europa har de mist 4-5 topp spisser vær seg i stallen som skorer mål.

 

Ser man Real... Barca..Chelsea.. Man Utd.... Inter o.s.v har de ikke mangel på spisser som skorer mål.

 

Mens vi for 1-2 spissr skada må vi bruke juniorer på topp i år, samme greia gjentar seg år etter år vi for for mange skader og har for liten stall til å takle det.

 

Arsenal burde nå ha nok penger i banken til å handle inn erstattere for de spillere vi selger.

 

Nasri lagtid skada Thomas skada over 1 år nå... for vi Cesc og Van Persie og Gallas skada kan vi stille med et junior lag til slutt.

 

Hadde Van Persie vært mere giftigere for mål hadde vi nok vinni den kampen i Manchester *the end*

 

Vi har ikke hatt en man etter Henry som bøtta inn mål år etter år og da vant vi pokaler også....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...