Jump to content

Premier League Sesongen 2009/2010


RockyRocastle

Recommended Posts

Våre 38 kamper satt opp, jeg tipper man må ha ca 90 poeng for å stikke av med pokalen i Mai og jeg tipper også at man ikke kan mer enn 3-4 tap om "gullet skal hem".

 

Pr idag rangerer jeg Premier League slik:

 

Toppsjikt:

• Manchester United

• Liverpool

• Chelsea

Mellomsjikt:

• Manchester City

• Tottenham

• Everton

• Aston Villa

• Arsenal

 

For å si litt om det jeg tror om Arsenal:

 

Arsenal er helt avhengig av en god start, unngår man tap de 7-9 første kampen tror jeg at man kan hevde seg opp mot topp 4, er man på topp ved juletider tror jeg man har mulighet til å kjempe hele veien. Med tap allerede i første kamp og en lurvete innledning til sesongen tror jeg det kan bli tøft utover vinteren. Mister man Champions League (mot Celtic )tror jeg også det kan bli tøft å holde rett fokus.

Nøkkelspillere (Men to watch):

• Almunia

• Song

• Bendtner

• Gallas

Almunia fordi han må være matchvinnertypen bakerst.

Song fordi han må slå igjennom og være den DM som har manglet siden Flamini.

Bendtner fordi han må score 20 seriemål

Gallas fordi han må heve seg og være den spilleren han var i sine beste dager i et lag som skriker etter vinnertyper.

 

Arsene Wenger spiller meget høyt. Han kan enten rekke tunge til mange Arsenalfans og si ”I told you so!!” eller så står han overfor et enormt trykk om dette skal begynne å gå galt. Vi har sett det før, fansen et bortskjemt, meget bortskjemt og med en ny trofeløs sesong begynner det for alvor å brenne under beina på Arsene Wenger.

 

Teller ned til første kamp her nå og drister meg til det jeg tror er den beste 11eren akkurat nå:

 

Almunia

Sagna- Gallas- Vermaelen- Clichy

Fabregas- Song- Diaby

Eduardo- Van Persie- Arshavin.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 157
  • Created
  • Last Reply

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article2679594.ece

 

 

Her er et tippetips med litt mer objektive øyne enn våre. Spennende å se hvor vi havner!

 

Ser at de allerede har tatt seg vann over hodet når det gjelder Tottene sin plassering ;)

Spot on :o

Er mer skeptisk til at Everton skal havne så så langt nede. Trur og håper at dem kommer forran tottenham.

Link to comment
Share on other sites

United, Chelsea og Liverpool vil gjøre opp om gullet, iallefall hvis Wenger ikke foretar seg noe på transfermarkedet. Skulle han derimot mot formodning hente inn den defensive midtbanespilleren fansen, ekspertene og stort sett alle andre har skreket etter i over et år så kan det hende vi kan være en utfordrer.

 

Med dagens tropp er jeg faktisk rimelig sikker på at vi blir nr. 4. For det første så kan jeg ikke se for meg at vi kan hamle opp med topp 3. De stiller i en helt annen klasse. For det andre så tror jeg ikke noen av lagene bak er istand til å plukke opp i mot 75 poeng, som er en ganske sannsynlig poengsum for oss.

 

Tabelltips som følger:

 

1. Manchester United (Rooney og Berbatov vil vokse ut av Ronaldos skygge og sikre Uniteds fjerde strake)

2. Chelsea (Vil kjempe helt inn, men Fergusons rutine vil nok en gang vippe det de rødes vei)

3. Liverpool (Hadde Alonso blitt ville de vært favoritter, men nå er de den store outsideren)

4. ARSENAL

 

5. Manchester City (Hughes er helt feil mann til å ta City til nye høyder, heldigvis)

6. Everton (Ikke tilstrekkelig forsterket og vil i tillegg bli svekket av Lescotts sannsynlige transfer til City)

7. Aston Villa (Barry og Laursens avganger vil svi enormt. Har også en meget tynn stall og tåler ikke skader)

8. Tottenham (Bedre enn i fjor, men vil nok en gang skuffe. Noe annet er utenkelig)

 

Sunderland er utvilsomt styrket med Bruce som manager og vil ved siden av Fulham, som også i år vil overraske, være med å kjempe bak de 8 beste. De har definitivt mulighet til å bryte inn, iallefall hvis Tottenham innleder like sterkt som de pleier. I tillegg er jeg spent på både Wigan og West Ham som begge har to unge spennende managere i henholdsvis Martinez og Zola. Blackburn kan også overraske med Allardyce bak spakene.

 

De øvrige lagene vil være fornøyd med å holde plassen og forhåpentligvis rykker Hull ned. ;)

Link to comment
Share on other sites

En liten kikk i RastaPinkys krystallkule viser følgende:

 

Ingen lag får 90 poeng i årets sesong.

 

Chelsea vinner

 

Man U og Arsenal kjemper om 2. og 3. plass

 

Man C og Liverpool kjemper om 4. og 5. plass

 

Krystallkulen har ingen argumenter eller begrunnelser, så de må jeg nesten få tilføye selv.

 

Chelsea er vel eneste av topplagene som virker styrket i forhold til fjoråret. Ancelotti er en vinnertype med hårføner som kan være med å gi den stabiliteten som trengs for å vinne ligaen.

 

Man U er noe svekket i forhold til i fjor (C. Ronaldo) og kan ikke forvente samme glid 2 sesonger på rad. Både Man U og Chelsea hadde 68-24 i målforskjell i fjor, men Man U dro i land flere knepne seire.

 

Arsenal har litt bedre stall i år enn i fjor. Slapp inn for mange mål. I starten av sesongen slapp vi inn en del mål som nærmest må kalles uflaks (vannvittige lykketreff fra motstanderne). I 3 av de 6 tapene var vi det beste laget. I hvertfall 5 av de 12 uavgjorte var vi dominerende. Bør klare 80 poeng.

 

Man C må vel klare 65+ poeng med den stallen? dermed er de i kamp om 4. plassen

 

Liverpool er svekket i forhold til i fjor. Hadde enorm glid i starten av sesongen i fjor. Snudde mange dårlige kamper i sluttminuttene. Var gode mot slutten av sesongen og bør vel klare opp mot 70 poeng. Det har de gjort kun 3 av de siste 8 sesongene.

Link to comment
Share on other sites

skjønner ikke at vi skal nå bare godta att vi er dårligere en liverpool, for det er vi ikke... selv om de har en 10-12 bøtter mer med flaks en oss ser jeg fortsatt på arsenal som et bedre lag en liverpool..

hva har de som vi ikke har?

hvilke posisjoner er de bedre en oss på?

Link to comment
Share on other sites

Spennende spådom det der, men syns du virkelig stallen er styrket fra i fjor? Adebayor/toure ut, Vermaelen inn? Kanskje vi har det, men på papiret er vi vel svekket?

Tipper på en 4.plass i år og med god klaring både oppover og nedover på tabellen.

 

skjønner ikke at vi skal nå bare godta att vi er dårligere en liverpool, for det er vi ikke... selv om de har en 10-12 bøtter mer med flaks en oss ser jeg fortsatt på arsenal som et bedre lag en liverpool..

hva har de som vi ikke har?

hvilke posisjoner er de bedre en oss på?

De scorer mer og slipper inn mindre. Det kan jo vise styrkeforholdet. Men det var i fjor. Tror årets Liverpool vil vise sitt sanne jeg og havne på 3.

Link to comment
Share on other sites

Spennende spådom det der, men syns du virkelig stallen er styrket fra i fjor? Adebayor/toure ut, Vermaelen inn? Kanskje vi har det, men på papiret er vi vel svekket?

 

Jeg ser på mange måter poenget ditt om at vi er svekket hvis man bare ser på transfers.

Jeg håper og tror Vermaelen erstatter Kolo. Eduardo erstatter nesten Ade.

I tillegg bør en rekke av spillerne under 25 år ha utviklet seg positivt, det er jo hele poenget med ungdomssatsingen i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

skjønner ikke at vi skal nå bare godta att vi er dårligere en liverpool, for det er vi ikke... selv om de har en 10-12 bøtter mer med flaks en oss ser jeg fortsatt på arsenal som et bedre lag en liverpool..

hva har de som vi ikke har?

hvilke posisjoner er de bedre en oss på?

 

Det er vondt hardt å svelge, men akkurat nå er det bare å innrømme at Pool ligger et par hakk foran oss. Å skylde på flaks blir for tynt selv om jeg må innrømme at Fru Fortuna har vært ekstra gavmild med Benitez` gutter i CL.

 

hva har de som vi ikke har?: De har en solid ryggrad i laget vi for øyeblikket mangler.

De har en matcvinner mellom stengene som utvilsomt er bedre enn vår Almunia.

De har et midtforsvar med en skikkelig leder i Carragher som er svært lite skadet. Vi har Gallas som dessverre er skadeforfulgt, og akkurat det kan bli et problem for oss. Hvem skal lede linja når Willy er ute?

De har en defensiv midbanespiller som gjør en helt enorm jobb. Mascherano vinner de nødvendige duellene og dekker opp det nødvendige rommet som gjør sitt til at de offensive spillerne får større frihet. Vi har Song og Denilson.

De har ligaens soleklart beste spiss i Torres. Han kan avgjøre enhver kamp på egenhånd. Våre spisser er enten for skadeforfulgt eller for unge og urutinerte til i det hele tatt å kunne sammenlignes med El Nino.

De har en lagmoral og en arbeidsinnsats som det lukter svidd av. Det vant de mange kamper på i fjor. Det samme kan ikke sies om fjorårsutgaven av Wengers Arsenal.

 

Det er også områder som vi er bedre på enn Liverpool, men punktene ovenfor gjør sitt til at Pool definitivt bør anses som en større favoritt til ligatittelen enn oss.

Link to comment
Share on other sites

skjønner ikke at vi skal nå bare godta att vi er dårligere en liverpool, for det er vi ikke... selv om de har en 10-12 bøtter mer med flaks en oss ser jeg fortsatt på arsenal som et bedre lag en liverpool..

hva har de som vi ikke har?

hvilke posisjoner er de bedre en oss på?

 

Det er vondt hardt å svelge, men akkurat nå er det bare å innrømme at Pool ligger et par hakk foran oss. Å skylde på flaks blir for tynt selv om jeg må innrømme at Fru Fortuna har vært ekstra gavmild med Benitez` gutter i CL.

 

hva har de som vi ikke har?: De har en solid ryggrad i laget vi for øyeblikket mangler.

De har en matcvinner mellom stengene som utvilsomt er bedre enn vår Almunia.

De har et midtforsvar med en skikkelig leder i Carragher som er svært lite skadet. Vi har Gallas som dessverre er skadeforfulgt, og akkurat det kan bli et problem for oss. Hvem skal lede linja når Willy er ute?

De har en defensiv midbanespiller som gjør en helt enorm jobb. Mascherano vinner de nødvendige duellene og dekker opp det nødvendige rommet som gjør sitt til at de offensive spillerne får større frihet. Vi har Song og Denilson.

De har ligaens soleklart beste spiss i Torres. Han kan avgjøre enhver kamp på egenhånd. Våre spisser er enten for skadeforfulgt eller for unge og urutinerte til i det hele tatt å kunne sammenlignes med El Nino.

De har en lagmoral og en arbeidsinnsats som det lukter svidd av. Det vant de mange kamper på i fjor. Det samme kan ikke sies om fjorårsutgaven av Wengers Arsenal.

 

Det er også områder som vi er bedre på enn Liverpool, men punktene ovenfor gjør sitt til at Pool definitivt bør anses som en større favoritt til ligatittelen enn oss.

 

Enig med deg.

 

Etter min mening har de Carragher, Torres og Gerrard, 3 av ligaens viktigste 10 spillere på et lag. Alle tre er i stand til å vinne en kamp alene. Matchvinnere, solide, bunnsolide!!

Link to comment
Share on other sites

VI har en Gallas(uten kapteinsbind), når han er i form er han bedre enn Carra. Vi har Arshavin som er en klassespiller og kommer til å ende opp blant topp 3 av PLs beste spillere denne sesongen. Eduardo kommer til å score mye om han klarer å holde seg skadefri. I tillegg har vi Bendtner og RvP.

 

Se på hvem Pool har som 2. og 3. valg på sine beste spilleres posisjoner. Vi har bedre bredde og serien avgjøres over 38 kamper. Etter all sannsynlighet vil ikke både Carra, Torres og Gerrard være skadefrie hele sesongen. Både Gerrard og Torres sleit med skader i fjor. Da sto 2. valgene opp, men tviler på at de vil klare det samme 2 år på rad...

 

Syns det er veldig jevnt kvaliteten på de to lagene, men jeg mener vi er bedre nå som vi har fått inn Arshavin og Vermaelen og de har mistet Alonso(og handlet inn en skadet Aquilani).

Link to comment
Share on other sites

Syns du avskriver Liverpool veldig raskt her. Gerrard tar nok over Alonsos rolle, og Aquilani tar Gerrard-rollen. En løsning som kan fungere veldig bra. Forsvaret er ganske likt som ifjor, Glen Johnson er et godt kjøp og en utmerket erstatter for Arbeloa. I tillegg har Liverpool fått en Andriy Voronin på topp som sikkert er ute etter å vise Anfield-fansen at han kan ting han også. Dessuten har laget antakeligvis to veldig sultne unge spillere i Ryan Babel og Lucas Leiva.

 

Husk at Liverpool nesten ikke merket savnet av Torres ifjor, de ble jo tross alt det mestscorende laget i ligaen...

Link to comment
Share on other sites

Trur Manure tar bøtta i år også. :P

Berbatov frykter jeg at kommer til å bli stor og putte 30 mål bare i ligaen!

Chelsea er jeg usikkre på. Den nye mannen som skal styre skuda (Ancelotti) er en lur og sleip rev, men føler han er mer en CL type, der dem er veldig vanskelige å slå. Men at dem ligger for mye bakpå og skårer for lite mål i løp av en hel sesong til å ta gullet.

 

Liverpool, kan virkelig blir en utfordrer. Men veldig avhengig av Gerrard synest jeg. Han er en C.Ronaldo type som fikser 3 poeng omtrent hver gang det blir 1-0 kamper. Noe Owen ikke er, han putter gjerne 3 mål i en og samme kamp.

 

Og vi da, vi er i mine øyne svekket iht ifjor. Veldig avhengig av at Fabregas og Arshavin holder seg skadefrie og i form.

 

Dette blir spennende til slutten av mai! Gleder meg :P

Link to comment
Share on other sites

Spennende spådom det der, men syns du virkelig stallen er styrket fra i fjor? Adebayor/toure ut, Vermaelen inn? Kanskje vi har det, men på papiret er vi vel svekket?

 

Jeg ser på mange måter poenget ditt om at vi er svekket hvis man bare ser på transfers.

Jeg håper og tror Vermaelen erstatter Kolo. Eduardo erstatter nesten Ade.

I tillegg bør en rekke av spillerne under 25 år ha utviklet seg positivt, det er jo hele poenget med ungdomssatsingen i Arsenal.

Det er sant, og jeg håper inderlig at Vermaelen og Eduardo kan fylle skoene til Ade/kolo men begge de to er usikkerhetsmomenter. Vermaelen er et ubeskrevet blad i PL og Eduardo har en skjør fysisk tilstand. Men det kan gå begge veier med disse to. Jeg tror også at unge spillere som Gibbs, Walcott, Bendtner og Song kommer til å ta større skritt denne sesongen, men det vi mangler er en leder. Fabregas er ingen kommandant som dirigerer, kjefter og maner til kamp. Riktignok inspirerer han gjennom sitt spill, men dog.

Og hva er motivasjonen til de unge spillerene som kommer opp gjennom akademiet vårt?

Kolo Toure, selve symbolet på Wengers ungdomssatsning forsvinner fordi Arsenal ikke møter ambisjonene hans? Benytter unggutta klubben vår som et salgsvindu? Nei, nå skriver jeg meg bort her. Det jeg vil frem til er at årets Arsenal utgave per dags dato, med en skadefri tropp gjennom hele sesongen kan gi oss ei bøtte:) Om det er FA-cup, PL eller CL er egentlig ikke så viktig, det er bare følelsen av å se Arsenal vinne noe. Men da må alt klaffe og det tror jeg ikke det kommer til å gjøre...

Link to comment
Share on other sites

Skader vil det alltid bli iløpet av en sesong, så å håpe på en sesong uten skader blir som å tru på rosa elefanter :P (billedlig talt). Vi har allerede Nasri langtidsskada, Diaby og Vermaelen er småskada og Djourou returnerte nettopp fra landslagssamling med en liten skade. Rosicky er vel og skada har eg lest (står ikkje på arsenal.com), og Eduardo har knapt vært full fit etter skaden.

 

Vi gambler slik det er nå med bredden i stallen. Stallen er tynnslitt og på bristepunktet. Eg kan ikkje se vi vinner PL slik stallen er nå, vi kan kjempe i toppen, men slitne spillere vil koste oss poeng trur eg.

Link to comment
Share on other sites

Dagen før dagen.

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...-the-title.html

 

En ting er helt sikkert, Arsene Wenger spiller meget høyt dagen før Premier League sparkes i gang. De 4 siste sesongene er disse borte:

 

Lehman

Lauren- Toure- Campbell-Cole

Hleb- Gilberto- Flamini- Pires

Ade- Henry

 

Wenger påstår allikvel at dagens mannskap skal kunne stikke av, med ligatrofeet i mai, ganske naivt spør du meg.

 

Vi får heldigvis svarene med en gang med en steintøff bortekamp i første runde. Vi får det første svaret på om dette er Wengers sorti eller store triumf. Dette er Arsene Wengers største sesong som Arsenals manager og på mange måter ”make or break” for sjefen sjøl.

 

Fram til i morgen rundt 2030, Arsene Knows…

Link to comment
Share on other sites

Dagen før dagen.

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...-the-title.html

 

En ting er helt sikkert, Arsene Wenger spiller meget høyt dagen før Premier League sparkes i gang. De 4 siste sesongene er disse borte:

 

Lehman

Lauren- Toure- Campbell-Cole

Hleb- Gilberto- Flamini- Pires

Ade- Henry

 

Wenger påstår allikvel at dagens mannskap skal kunne stikke av, med ligatrofeet i mai, ganske naivt spør du meg.

 

Vi får heldigvis svarene med en gang med en steintøff bortekamp i første runde. Vi får det første svaret på om dette er Wengers sorti eller store triumf. Dette er Arsene Wengers største sesong som Arsenals manager og på mange måter ”make or break” for sjefen sjøl.

 

Fram til i morgen rundt 2030, Arsene Knows…

Ingen av disse ville gjort vår startelver mot Everton noe særlig bedre. Med unntak av Cole, og naturligviss uvisshet rundt de to lyseblå, er det ingen av disse som er bedre nå enn når de var i Arsenal. Halvparten av dette laget knytter dessuten sine aller siste skolisser.

Link to comment
Share on other sites

Dagen før dagen.

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...-the-title.html

 

En ting er helt sikkert, Arsene Wenger spiller meget høyt dagen før Premier League sparkes i gang. De 4 siste sesongene er disse borte:

 

Lehman

Lauren- Toure- Campbell-Cole

Hleb- Gilberto- Flamini- Pires

Ade- Henry

 

Wenger påstår allikvel at dagens mannskap skal kunne stikke av, med ligatrofeet i mai, ganske naivt spør du meg.

 

Vi får heldigvis svarene med en gang med en steintøff bortekamp i første runde. Vi får det første svaret på om dette er Wengers sorti eller store triumf. Dette er Arsene Wengers største sesong som Arsenals manager og på mange måter ”make or break” for sjefen sjøl.

 

Fram til i morgen rundt 2030, Arsene Knows…

Ingen av disse ville gjort vår startelver mot Everton noe særlig bedre. Med unntak av Cole, og naturligviss uvisshet rundt de to lyseblå, er det ingen av disse som er bedre nå enn når de var i Arsenal. Halvparten av dette laget knytter dessuten sine aller siste skolisser.

 

Flamini og Gilberto ville forsterket midtbanen vår. Gidder ikke argumentere ytteligere da jeg er temmelig sikker på at dere skjønner hvorfor.

 

Toure ville forsterket forsvaret vårt. Med Djorou på skadelisten vil en skade på Gallas eller Vermaelen (uprøvd forresten) åpne for Silvestre eller Senderos.

 

Henry ville forsterket angrepet vårt og en Adebayor i form kunne også definitivt hjulpet oss offensivt. Han har bevist at han kan score 30 mål på en sesong. Ingen av de nåværende angriperne har bevist dette.

 

Med Walcott, Rosicky og Nasri ute kan det være duket for Eboue på høyrekant. Mener du han er bedre enn Hleb??

 

Skadelisten vår er allerede lang som et vondt år. Og det er før sesongen i det hele tatt har startet. Wenger MÅ ut på transfermarkedet.

Link to comment
Share on other sites

Dagen før dagen.

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...-the-title.html

 

En ting er helt sikkert, Arsene Wenger spiller meget høyt dagen før Premier League sparkes i gang. De 4 siste sesongene er disse borte:

 

Lehman

Lauren- Toure- Campbell-Cole

Hleb- Gilberto- Flamini- Pires

Ade- Henry

 

Wenger påstår allikvel at dagens mannskap skal kunne stikke av, med ligatrofeet i mai, ganske naivt spør du meg.

 

Vi får heldigvis svarene med en gang med en steintøff bortekamp i første runde. Vi får det første svaret på om dette er Wengers sorti eller store triumf. Dette er Arsene Wengers største sesong som Arsenals manager og på mange måter ”make or break” for sjefen sjøl.

 

Fram til i morgen rundt 2030, Arsene Knows…

Ingen av disse ville gjort vår startelver mot Everton noe særlig bedre. Med unntak av Cole, og naturligviss uvisshet rundt de to lyseblå, er det ingen av disse som er bedre nå enn når de var i Arsenal. Halvparten av dette laget knytter dessuten sine aller siste skolisser.

 

Det må jeg si var et overraskende utsagn! :)

 

Uansett hvem vi har tilgjengelige, ville jeg uten å nøle kasta både Hleb, Henry og Flamini rett inn på laget. Hleb er en bedre spiller enn Walcott, Henry hadde dannet spiss-par med RVP og Flamini hadde danka ut Song/Denilson "any day". Song har riktignok vist gode takter i Pre-S, det skal han ha.

 

Bruk nå litt av disse 300-350 millionene vi er i overskudd etter kjøp/salg da Wenger... Vi er så nære ved å være en utfordrer! Men p.d.d er vi ikke det for meg.

Fortsatt 2 uker til vinduet stenger, so no need to panic, men det hadde vært deilig å ikke sitte 24/7 rundt dataskjermen de to-tre siste dagene av vinduet, kontinuerlig trykkende på F5 på newsnow!! ;P Red Army!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...