Jump to content

Premier League Sesongen 2009/2010


RockyRocastle

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Replies 157
  • Created
  • Last Reply

Etter to viktige seiere mot hardt kjempende Bolton lag går vi nå inn i en kritisk tid om vi skal henge med i kampen om ligagullet. Fram til midten av februar skal vi møte Villa, Man United, Chelsea og Liverpool.

Etter at det en stund i høstsesongen så ut til at vi skulle falle av i kampen om gullet, er vi nå med for fullt i racet. De kommende ukene vil bli vitale for klubbens sesong.

Til tross for at vi gjennom hele sesongen har vært forfulgt av de vanlige skadeproblemene har vi virket sterke store deler av sesongen, noe skjær i sjøen har det vært, men vi har i alle fall stort sett tatt med oss full pott mot de antatt svakeste lagene. Mye av æren for at Arsenal er mer stabile år mener jeg spillere som til tider stod frem som juniorspillere i fjor for alvor har tatt steget opp i år. Spillere som Song, Denilson og Diaby har tatt syvmilssteg og har visst denne sesongen at de kan prestere i flere kamper på rad. Når også Fabregas har tatt ytterligere steg og nå etter min mening er verdens beste (midtbane) spiller, og vårt kjøp i sommer Vermaelen har stått frem som en bauta i midtforsvaret og i tillegg ser det ut som Gallas trives langt bedre med belgieren som makker en Toure.

Jeg begynner virkelig å få troen på at det denne sesongen endelig skal bli påfyll av sølvtøy i ett premieskap som har støvet ned de seneste årene.

Klarer vi å plukke godt med poeng i kampene mot de 4 topplagene i ukene fremover, tror jeg at spillerne vil klare å fortsette det gode spillet mot antatt dårligere motstand fram mot mai måned når bøtta skal deles ut. Med 6-7 poeng fra disse oppgjørene er jeg overbevisst om at vi vil være der oppe helt til siste serierunde mot Fulham på Emirates og kanskje ta i mot pokalen som viser at vi er Englands beste lag denne sesongen.

Skulle vi ikke klar og matche Man U og Chelsea denne sesongen er jeg uansett overbevisst om at om Wenger denne sommeren ikke slipper noen av våre beste spillere, vil Arsenal være en enda hetere kandidat til liga gullet i 2010-11 sesongen. Kanskje (jeg håper) Wenger til sommeren er villig til å åpne lommeboka for 1-3 klassesigneringer, en keeper som holder verdensklasse, en midtstopper som kan konkurrere med våre to nåværende førstevalg og kanskje et rivjern som kan bekle samme posisjon som Alex Song gjør i dag? Hadde dette blitt tilfelle mener jeg Arsenal anno 2011 ville vært nærmest komplett og en soleklar favoritt i alle konkurranser. Uansett er jeg 100% sikker på at vi Arsenal fans går en lys fremtid i møte, med mange pokaler i årene som kommer!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bare en liten oppdatering på mulighetene for gull denne sesongen:

 

Vi er ferdig med de tøffeste kampene, alle topp 4 lag unnagjort.

 

Sjekk hvilke "tøffe" kamper topp tre lagene har igjen

 

Chelsea:

Manchester United( B )

Liverpool(B )

Villa(H )

Manchester City(H )

Tottenham(B )

 

Manchester United:

Chelsea(H )

Everton(B )

Liverpool(H )

Manchester City(B )

Tottenham(H )

 

Arsenal:

Tottenham(B )

Manchester City(H )

 

Vi har 6 poeng til toppen!

 

Det jeg prøver si er:

Ikke gi opp enda, vi har fortsatt muligheter til å ta denne forbannede tittelen. Det er ikke så mørkt som disse kommentatorer, såkalte fotballeksperter og ekle fotballvitere skal ha det til.

 

Vi er nå nesten fulltallige igjen etter mange skader. Det snudde mot Liverpool som det gjorde tidligere i sesongen. Og hva med Champions League? Mulighetene er der, trua må også være der.

 

Go Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Bare en liten oppdatering på mulighetene for gull denne sesongen:

 

Vi er ferdig med de tøffeste kampene, alle topp 4 lag unnagjort.

 

Sjekk hvilke "tøffe" kamper topp tre lagene har igjen

 

Chelsea:

Manchester United( B )

Liverpool(B )

Villa(H )

Manchester City(H )

Tottenham(B )

 

Manchester United:

Chelsea(H )

Everton(B )

Liverpool(H )

Manchester City(B )

Tottenham(H )

 

Arsenal:

Tottenham(B )

Manchester City(H )

 

Vi har 6 poeng til toppen!

 

Det jeg prøver si er:

Ikke gi opp enda, vi har fortsatt muligheter til å ta denne forbannede tittelen. Det er ikke så mørkt som disse kommentatorer, såkalte fotballeksperter og ekle fotballvitere skal ha det til.

 

Vi er nå nesten fulltallige igjen etter mange skader. Det snudde mot Liverpool som det gjorde tidligere i sesongen. Og hva med Champions League? Mulighetene er der, trua må også være der.

 

Go Gunners!

Veldig bra skrevet! :D

Har sagt det hele tiden, vi blir avskrevet for tidlig! Vi er med igjen vi nå... Maksimalt heldig med resultatene i går, og vi er back on track :P

Link to comment
Share on other sites

Vi er med, men alle kommentatorene har helt rett; vi har satt oss i en dårligere posisjon i løpet av disse 3 ukene. Husk på at vi på et tidspunkt i januar ledet serien (om så bare for 3 dager), mens vi nå er 7 poeng bak toppen.

 

En ting er at Chelsea/ManU skal tape 3 kamper, men vi skal også vinne disse tre. At vi har antatt lettere motstand er helt greit, men kampene skal fremdeles vinnes. Og er det en ting vi har erfart så langt i årets PL så er det at alle kan slå alle.

 

Jeg tror vi skal være enige i at vi kan være "forsiktige" optimister, og innse at toget er på vei til å forlate stasjonen for oss. Det har ikke gått enda, men lokføreren har begynt å vifte med flagget.

 

Om en måned vil vi ha svaret på om vi fremdeles har mulighet. Ligger vi mindre poeng bak enn vi gjør i dag, så vil jeg få litt mer optimisme i meg. Er avstanden den samme, eller mer, så blir det tøft. Svært tøft....

Link to comment
Share on other sites

Vi er med, men alle kommentatorene har helt rett; vi har satt oss i en dårligere posisjon i løpet av disse 3 ukene. Husk på at vi på et tidspunkt i januar ledet serien (om så bare for 3 dager), mens vi nå er 7 poeng bak toppen.

 

En ting er at Chelsea/ManU skal tape 3 kamper, men vi skal også vinne disse tre. At vi har antatt lettere motstand er helt greit, men kampene skal fremdeles vinnes. Og er det en ting vi har erfart så langt i årets PL så er det at alle kan slå alle.

 

Jeg tror vi skal være enige i at vi kan være "forsiktige" optimister, og innse at toget er på vei til å forlate stasjonen for oss. Det har ikke gått enda, men lokføreren har begynt å vifte med flagget.

 

Om en måned vil vi ha svaret på om vi fremdeles har mulighet. Ligger vi mindre poeng bak enn vi gjør i dag, så vil jeg få litt mer optimisme i meg. Er avstanden den samme, eller mer, så blir det tøft. Svært tøft....

 

Skjønner helt klart poenget, men ser vi litt på tabellen er det mye positivt å finne også.

Vi har gjort en dårlig jobb mot Chelsea og United i år, no doubt. Vi har 6 tap i serien så langt, 4 av disse er pga disse to lagene. Dersom vi derfor ser på en tabell uten Chelsea og United har vi bare tapt to kamper. Selv tør jeg trekke den konklusjonen at vi har vært veldig stabile mot dårligere lag denne sesongen. Så spiller vi slik vi har gjort til nå er det ingenting som tyder på vi kommer til å gjøre en dårlig serieavslutning.

 

Faktisk er det også ganske tankevekkende hvor mye bedre vi spiller med Diaby på banen. Iløpet av sesongen har han virkelig vist hvor mye han kan bestemme utfallet av midtbanekrigen. Mye mulig det kunne bikket vår vei i kampene mot United og Chelsea hadde han spilt. Det er faktisk utrolig hvor mye involvert han er i kampene.

 

Fooz, heller optimist enn realist :D

Link to comment
Share on other sites

Bevares, Arsenal har fortsatt sjansen, selv om de er avhengig av hjelp fra andre. Men selv om jeg naturligvis håper jeg tar feil, tviler jeg dessverre på at de klarer å passere BÅDE ManU og Chelsea. Men at jeg er notorisk dårlig til å tippe er vel kanskje et godt omen? :D

 

Og med fare for å fremstå som en svartmaler, så er det kanskje på sin plass med en liten brannfakkel? HVIS Arsenal nå går frem og vinner PL, er det bra eller dårlig med tanke på den videre utvikling av klubben og laget? Naturligvis er det positivt å vinne, det gir mer penger i kassa, det kan lokke spillere til klubben, og få de som allerede er der til å innse at fremtiden er der. Og ja, det ville jo vært fantastisk om Wenger hadde lykkes med sin ungdoms-strategi og kunne rekke nese og si, "hva sa jeg?". Det hadde kanskje også vært en stor seier for fotballen om noen kunne bevise at det gikk an å vinne PL uten å sprenge banken eller bedrive økonomisk doping.

 

Samtidig er det jo en viss fare her. En eventuell seier KAN bli en sovepute, der Wenger & Co ikke tar inn over seg den høyst berettigede kritikk de har blitt utsatt for. Da risikerer man at klubben stagnerer ved neste korsvei, og ikke tar de grep som er høyst nødvendig for å ta dette laget videre. Som sagt, naturligvis håper jeg Arsenal vinner, men jeg ser også dette dilemmaet. Hva synes dere? Kjør debatt!

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært vanvittig deilig å vinne serien i år mot alle odds. Arsenal har blitt avskrevet av omtrent alle medier og synsere flere ganger denne sesongen. Klarer vi å komme tilbake nå og ta hjem serien, ville det ha vært en enorm triumf for alle supportere og ikke minst proffesoren og spillerne.

 

At vi denne sesongen stort sett kun har avgitt poeng mot de beste lagene i ligaen lover godt for serie innspurten, av topplagene har vi på papiret det desidert letteste kampprogrammet. Kamper mot antatt dårligere motstand har vi kommet langt bedre ut av i år, en de to siste sesongene.

Både Chelsea og Utd har visst at de avgir poeng i kamper man ikke venter det, som gjør at jeg er nøktern optimist i forhold til våre sjanser til å ta tittelen.

 

Om vi vinner vil det gi godt med penger i kasse, både i form av premier penger og økte reklame/sponsor inntekter.

Våre aller beste spillere vil få smaken av edelt metall og mest sannsynlig velge å fortsette i den røde drakta.

Klubben blir mer attraktiv for de beste spillerene.

 

Om Wenger da klarer å lette litt på skylappene og hente noen etablerte spillere for å dekke posisjoner på laget som trenger forsterkning er det store spørsmålet - er redd for at som Piscator skriver det vil bli en sovepute for Wenger. En bekreftelse på at hans filosofi fungerer. Er redd dette kan bli en fallgruve i så tilfelle. Om vi vinner ligaen kommer vi uansett ikke bort fra at vi har hatt store problemer mot våre 2 største rivaler i medaljekampen denne sesongen.

Enkelte forsterkninger til dette laget trenger vi uavhengig av om vi skulle vinne eller ikke.

 

De kommende månedene blir forhåpentligvis utrolig spennende for oss Arsenal supportere.

Link to comment
Share on other sites

Vinner vi Premier Leauge i år med dette laget så kommer ikke Wenger til å hente inn noen etablerte spillere for å dekke posisjoner. Hvorfor skulle han det?? Han fikk jo rett i at det gikk an å vinne ligaen uten. Filosofien hans virket jo da...

 

Tror ikke vi skal ta helt av før vi ser hvordan det står til i slutten av april. Det som i dag kan virke som "enkle" kamper, kan være en kamp mot et lag med kniven på strupen og som kjemper om å beholde plassen. Akkurat det trenger ikke å være en enkel motstander å møte, tvert imot.

Link to comment
Share on other sites

Vinner vi Premier Leauge i år med dette laget så kommer ikke Wenger til å hente inn noen etablerte spillere for å dekke posisjoner. Hvorfor skulle han det?? Han fikk jo rett i at det gikk an å vinne ligaen uten. Filosofien hans virket jo da...

 

Tror ikke vi skal ta helt av før vi ser hvordan det står til i slutten av april. Det som i dag kan virke som "enkle" kamper, kan være en kamp mot et lag med kniven på strupen og som kjemper om å beholde plassen. Akkurat det trenger ikke å være en enkel motstander å møte, tvert imot.

Ja. Vi har Hull og Stoke borte, men det trenger ikke bli lett. Vi har ikke vunnet over Stoke borte på en stund, og Hull har gjort det godt mot gode lag før. De som tror at det er kun to vanskelige kamper igjen (City og Tott), må tro om igjen!

Link to comment
Share on other sites

De som tror at det er kun to vanskelige kamper igjen (City og Tott), må tro om igjen!

 

Naturligvis, men det gjelder jo i høyeste grad for Chelsea og ManU! Selv om alle kamper er tøffe, Arsenals program er LETTERE (relativt sett) enn programmet til de to andre gullrivalene. Og det er mer enn nok kamper å ta igjen seks poeng på, ihvertfall er mulighetene der. For større undere har skjedd i fotballen enn at Arsenal skal vinne denne sesongen med det utgangspunktet de nå har. I 1998 lå jo Arsenal mer enn ti poeng bak ManU i begynnelsen av mars, men vi husker jo alle hva som skjedde den gangen...! :D

Link to comment
Share on other sites

Ingen kamper i PL er lette, og en del av kampene vi har igjen vil sannsynligvis bli enda tøffere nettopp fordi en del av motstanderene har nedrykkspøkeleset pustene i nakken. Uansett er Arsenals kampprogram etter min mening enkelere en Utd og Chelseas. At vi denne sesongene også stort sett har klart å få de nødvendige resultatene mot antatt svakere lag styrker troen på at vi kan ha mulighet til å hente igjen forspranget opp til 1. plassen.

Om vi skulle vinne ligaen er det som du skriver at Wengers filosfi i prinsippet har virket, men om Wenger ser tilbake på kampene mot de beste lagene skjønner han forhåpentligvis at det allikevel kan være nødvendig med enkelte forsterkninger for å bygge videre på et meget godt og ikke minst fortsatt lovende lag.

Link to comment
Share on other sites

Bevares, Arsenal har fortsatt sjansen, selv om de er avhengig av hjelp fra andre. Men selv om jeg naturligvis håper jeg tar feil, tviler jeg dessverre på at de klarer å passere BÅDE ManU og Chelsea. Men at jeg er notorisk dårlig til å tippe er vel kanskje et godt omen? ;)

 

Og med fare for å fremstå som en svartmaler, så er det kanskje på sin plass med en liten brannfakkel? HVIS Arsenal nå går frem og vinner PL, er det bra eller dårlig med tanke på den videre utvikling av klubben og laget? Naturligvis er det positivt å vinne, det gir mer penger i kassa, det kan lokke spillere til klubben, og få de som allerede er der til å innse at fremtiden er der. Og ja, det ville jo vært fantastisk om Wenger hadde lykkes med sin ungdoms-strategi og kunne rekke nese og si, "hva sa jeg?". Det hadde kanskje også vært en stor seier for fotballen om noen kunne bevise at det gikk an å vinne PL uten å sprenge banken eller bedrive økonomisk doping.

 

Samtidig er det jo en viss fare her. En eventuell seier KAN bli en sovepute, der Wenger & Co ikke tar inn over seg den høyst berettigede kritikk de har blitt utsatt for. Da risikerer man at klubben stagnerer ved neste korsvei, og ikke tar de grep som er høyst nødvendig for å ta dette laget videre. Som sagt, naturligvis håper jeg Arsenal vinner, men jeg ser også dette dilemmaet. Hva synes dere? Kjør debatt!

 

Ha ha- dette var akkurat det eneste som mangler i den pågående diskusjonen rundt Wenger, pengebruk og hans fotballfilosofi. Nå vet jeg Piscator at du er en meget reflektert herre og ikke kritiserer for å kritisere, men å i det hele tatt dra i gang en diskusjon rundt temaet "er det posistivt å vinne" syns jeg var en nokså søkt. Hva forventer du skal skje? At Wenger starter ungdomsrevolusjon nr to og selger alle over 23 for å vise at han også kan vinne med bare 19-åringer, eller vil han satse på å bygge videre på et fundament han nå har lagt over 13 år i klubben?

Wenger er nok sin verste og hardeste kritiker. Hvis vi ser hva som er feil er det vel nokså åpenbart at han ser det også. Alt annet er naivt å tro. Hvis vi alle tenker oss godt om så er det vel egentlig ingen som oppriktig tror at Wenger ikke innser at vi trenger noen forsterkninger. At vi skriker etter signeringer når ting ikke fungerer er en ting, jeg tipper at det skriker enda høyere i hodet til Wenger. Vi lever i "ikke-realistisk" fotballsupporterverden, mens Wenger lever i den realistiske fotballverden. Man kan ikke bare kjøpe en spiller. Spilleren må ønske å komme, spillerens familie må ønske å komme, klubbene må bli enige, spilleren må være disponibel til de turneringer som er aktuelle og prisen må være riktig.

 

Hvis vi vinner i år så er det i mine øyne det mest fantastiske som kunne skje spillerene, Wenger, Arsenal, fansen og fotballverdenen generelt. Det vil bevise for alle at klokskap, fornuft og en gjennomarbeidet fotballfilosofi er den riktige veien å gå også i dagens syke økonomiske marked. Sovepute? -ikke i det hele tatt. Tror heller det ville vært som flybensin på ett ulmende bål

Link to comment
Share on other sites

Wenger har nok verdens tøffeste jobb.

Ikke nok med at han blir til dels slaktet for at vi fortsatt er med i gullkampen når det er februar, så lenge han ikke hører på alle supporterene sine klare meninger. Om han skulle klare å hente pokalen med dette "middelmådige" laget, så vil det stilles spørsmål mot om han ikke evner å ta laget videre........, og om det var bra at vi det hele tatt vant.

 

Piscator:

En eventuell seier KAN bli en sovepute, der Wenger & Co ikke tar inn over seg den høyst berettigede kritikk de har blitt utsatt for.

 

Vil si at om Arsenal vinner pokalen, så er det ganske pinlig hvordan vi som supportere har brukt ordene gjennom store deler av sesongen mot Wenger og spillerene, for så å forsvare det mot at det er/var høyst berettiged kritikk.

Med den ordlyden vi har hatt, så fortjener vi supportere ikke pokalen........ Vi kan være uenige i valgene som blir tatt, men for meg har det blitt tråkket over mange grenser, når man ser hvordan vi ligger ann kontra kritikk/ordlyd.

 

 

RP7:

Hvis vi vinner i år så er det i mine øyne det mest fantastiske som kunne skje spillerene, Wenger, Arsenal, fansen og fotballverdenen generelt. Det vil bevise for alle at klokskap, fornuft og en gjennomarbeidet fotballfilosofi er den riktige veien å gå også i dagens syke økonomiske marked.

Word!

Link to comment
Share on other sites

Er det nå man skal si "Heia Brann!" ??

 

Spøk til side;

 

Det er ikke tvil om en liga seier KAN bli en sovepute som Piscator skriver. Alt annet blir naivt å tro i all den grad Wenger til stadig mener at å få spillere tilbake fra skade er som å signere en ny spiller. Hva med RVP som kommer tilbake i sommer? Kanskje Wenger mener at det er en nysignering, og vi klarte tross alt å vinne serien uten RVP? For ikke å snakke om at Djorou er frisk, Fabiansky er ett år eldre, Whilshere har fått erfaring osv osv...

 

Det er ingenting som ikke tyder på at det KAN være en sovepute om vi vinner serien med dagens stall..

 

Men, det er en lang vei før vi har vunnet... For ikke å snakke om en smal, bratt, humpete og nesten uoverkommelig vei.

Link to comment
Share on other sites

Mange flotte reaksjoner her!

 

Ha ha- dette var akkurat det eneste som mangler i den pågående diskusjonen rundt Wenger, pengebruk og hans fotballfilosofi. Nå vet jeg Piscator at du er en meget reflektert herre og ikke kritiserer for å kritisere, men å i det hele tatt dra i gang en diskusjon rundt temaet "er det posistivt å vinne" syns jeg var en nokså søkt. Hva forventer du skal skje? At Wenger starter ungdomsrevolusjon nr to og selger alle over 23 for å vise at han også kan vinne med bare 19-åringer, eller vil han satse på å bygge videre på et fundament han nå har lagt over 13 år i klubben?

 

Nei, jeg skrev ikke at det ikke var positivt å vinne. Jeg nevnte en rekke faktorer. Og jeg forventer eller frykter heller ikke at Wenger vil starte på nytt. Men jeg frykter likevel at hvis Arsenal skulle vinne denne sesongen så vil Wenger kanskje slå seg til ro med at laget er godt nok (for den type argumentasjon har vi jo sett mange ganger fra Wengers side), og unnlate å videreutvikle laget på viktige områder.

 

Wenger er nok sin verste og hardeste kritiker. Hvis vi ser hva som er feil er det vel nokså åpenbart at han ser det også. Alt annet er naivt å tro. Hvis vi alle tenker oss godt om så er det vel egentlig ingen som oppriktig tror at Wenger ikke innser at vi trenger noen forsterkninger.

 

ja, man burde tro dette, men det er ikke alltid like åpenbart. Husk på at selv den mest intelligente kan bli fastlåst i sine egne ideer og bli "blind" for det som for omverdenen fortoner seg som opplagt. Når det er sagt, så er det jo også slik at vårt inntrykk bare er basert på det som kommer ut, vis media, mens Wenger tross alt sitter med den totale inside-oversikten.

 

Hvis vi vinner i år så er det i mine øyne det mest fantastiske som kunne skje spillerene, Wenger, Arsenal, fansen og fotballverdenen generelt. Det vil bevise for alle at klokskap, fornuft og en gjennomarbeidet fotballfilosofi er den riktige veien å gå også i dagens syke økonomiske marked. Sovepute? -ikke i det hele tatt. Tror heller det ville vært som flybensin på ett ulmende bål

 

Ja, isolert sett ville det være fantastisk, og i mine øyne den største prestasjonen Arsenal noen gang har gjort i mine snartt 40 år som supporter. Og mulig du har rett at det ville virket motsatt av hva jeg frykter KAN skje. La oss håpe du får rett og jeg tar feil! ;)

Link to comment
Share on other sites

Med den ordlyden vi har hatt, så fortjener vi supportere ikke pokalen........ Vi kan være uenige i valgene som blir tatt, men for meg har det blitt tråkket over mange grenser, når man ser hvordan vi ligger ann kontra kritikk/ordlyd.

RP7:

 

Word!

 

Her er jeg utrolig enig med deg. Jeg er enig i mye av det man er kritiske til, men i likhet med deg, synes jeg måten denne kritikken blir fremstilt fra enkelte her inne er rett og slett kvalmende og hoderystende.

 

Og det er verste er at det er de samme supporterne som har krevd Wenger's hode på ett fat de siste par månedene, som kommer til å hylle han og be om livstidskontrakt osv dersom vi vinner serien. Dersom man vinner serien, er det faktisk enkelte som bør gå inn i seg selv, og vurdere om de i det hele tatt takler det å være supporter av verdens mest fantastiske klubb

Link to comment
Share on other sites

Her er jeg utrolig enig med deg. Jeg er enig i mye av det man er kritiske til, men i likhet med deg, synes jeg måten denne kritikken blir fremstilt fra enkelte her inne er rett og slett kvalmende og hoderystende.

 

Og det er verste er at det er de samme supporterne som har krevd Wenger's hode på ett fat de siste par månedene, som kommer til å hylle han og be om livstidskontrakt osv dersom vi vinner serien. Dersom man vinner serien, er det faktisk enkelte som bør gå inn i seg selv, og vurdere om de i det hele tatt takler det å være supporter av verdens mest fantastiske klubb

Enkelte ting som har blitt sagt her inne har vært over grensen, men om Arsenal vinner serien eller kommer på 4.plass, endrer ikke det det faktum at Wenger burde handlet inn en spiss i januar! Gjerne på lån

Link to comment
Share on other sites

Det er enkelt å si det, men en annen ting er jo om en spiller av god nok kvalitet faktisk er tilgjengelig. Det har vært såpass stille i Januar blandt alle klubben og det sier jo litt. Det tyder på at det er lite penger i omløp og lite spillere tilgjengelig.

Link to comment
Share on other sites

Piscator:

 

Jeg vet at du av alle aldri ville antydet noe slikt. Syns bare det var litt morsomt og virkelig passer inn i forumets ånd med stadig endret kritikk avhengig av hva man har mulighet til å kritisere: Er virkelig Song blitt god? -vel da kritiserer vi Diaby. Oi, har han blitt god også? -ta det med ro, vi har alltid Almunia osv osv ;)

 

Wenger er en meget klok og ettertenksom mann. Han har en gang i løpet av 13 år kritisert en spiller i media, for deretter å ta affære (Gallas). Selvfølgelig vil han ikke i midten av en sesong, hvor vi henger med i toppen, ødelegge moralen og selvtilliten til spillerene med å si at de ikke er gode nok. En spiller uten selvtillit er en dårlig fotballspiller. På dette nivået handler alt om ørsmå marginer og har du ikke tro på dine ferdigheter kan du likegodt la være å møte opp. En Torres uten selvtillit er en middelmådig spiller, en Torres med selvtillit kan gå på vannet. Slik er toppidrett og som manager er kanskje den viktigste jobben å få spillerene til å tro på det de gjør og spillet de spiller. Wenger har tatt grep tidligere og vil gjøre det igjen. En ligaseier med dagens stall vil være en prestasjon uten sidestykke i dagens fotball.

 

ArsGun:

 

Hvis vi vinner serien uten van Persie, er vi ikke da styrket når han er tilbake neste år? Eller er vi ikke styrket med en forsvarsspiller når Djourou er tilbake? En kvalitetsspiller tilbake fra skade er en ny kvalitetsspiller i stallen. Slik er det faktisk.

Vi har selvfølgelig ingen garantier for noe her i verden og kjøper vi Buffon, Villa og Ribery så har vi ingen garantier for at de ikke skal skade seg eller ønske seg bort hvis ting ikke klaffer. Å kjøpe en spiller er risikosport. Å kjøpe en meget dyr spiller kan være første steg på veien til uføre for både klubb og spiller hvis alt går galt.

Stallen vi har per i dag er i mine øyne den beste og jevneste vi har hatt siden 2004. Det er i prinsipp dobbel dekning på alle plasser med kvalitetsspillere. Skader er en del av gamet og noen ganger har man flaks, andre ganger ikke. I år har det vært spissene, i fjor var det forsvaret og midtbanen. Gi dette laget to sesonger sammen så er vi virkelig blandt de aller aller beste også over tid.

Wenger er fryktelig nære å lykkes med sitt hasardspill. Hvis det holder helt inn så er det en bragd som vil gå inn i historiebøkene.

Link to comment
Share on other sites

Enkelte ting som har blitt sagt her inne har vært over grensen, men om Arsenal vinner serien eller kommer på 4.plass, endrer ikke det det faktum at Wenger burde handlet inn en spiss i januar! Gjerne på lån

 

Om det skulle skje at Arsenal vinner pokalen i mai, så er det vel ingenting som tilsier at Wenger burde handlet/lånt inn en spiss hverken før sesongstart eller i januar?

Vinner man pokalen, så er man mester. Hvorfor skal det kritiseres at noe burde ha vært gjort annerledes, om man er det beste laget til slutt?

Kan man ikke glede seg over at man er det beste laget i verdens hardeste liga, om man skulle være så heldig å vinne pokalen denne sesongen.................................................

 

Mener ikke, at det ikke skal være muligheter for å mene at noe kunne blitt gjort annerledes underveis (uansett pokal eller ikke), for det er sunt å ytre sine meninger. Det jeg reagerer på er ordlyden som "burde", som er et negativt ladet ord om man skulle vinne pokalen. Krav om at det likevel ikke var bra nok, selv om det ville være en stor prestasjon. For alle har jo dømt nord og ned dette laget, som flere mener faktisk er middelmådig i disse tider også........ ;)

Link to comment
Share on other sites

Om det skulle skje at Arsenal vinner pokalen i mai, så er det vel ingenting som tilsier at Wenger burde handlet/lånt inn en spiss hverken før sesongstart eller i januar?

Vinner man pokalen, så er man mester. Hvorfor skal det kritiseres at noe burde ha vært gjort annerledes, om man er det beste laget til slutt?

Kan man ikke glede seg over at man er det beste laget i verdens hardeste liga, om man skulle være så heldig å vinne pokalen denne sesongen.................................................

 

Mener ikke, at det ikke skal være muligheter for å mene at noe kunne blitt gjort annerledes underveis (uansett pokal eller ikke), for det er sunt å ytre sine meninger. Det jeg reagerer på er ordlyden som "burde", som er et negativt ladet ord om man skulle vinne pokalen. Krav om at det likevel ikke var bra nok, selv om det ville være en stor prestasjon. For alle har jo dømt nord og ned dette laget, som flere mener faktisk er middelmådig i disse tider også........ ;)

JEG er iallfal ikke i tvil om at vi hadde blitt enda bedre med en spiss til, men men...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...