Jump to content

Premier League Sesongen 2009/2010


RockyRocastle

Recommended Posts

Skal vi klare gullet (som må være ein av årets store idrettsprestasjoner, eg syns faktisk det er meget imponerande at vi framleis er oppe og kjempar om gullet, riktig så stolt faktisk) må vi ta 4 poeng på Chelsea. Vi klare aldri å ta igjen målskilnaden dei har til gode på oss. Fy kor bittert det blir hvis vi står med a poeng og taper gullet på målskilnad :( hugser i '99 da vi tapte mot United med ett poeng. Det var bittert det! Riv litt i hjarterota det fortsatt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 157
  • Created
  • Last Reply

Hvordan hadde dette laget klart seg i årets sesong?

 

Lehmann

Diarra - Toure - Upson - Cole

Hleb - Vieira - Flamini

Anelka - Adebayor - Henry

 

Benk: Manninger, Reyes, Bentley, Pires, Sidwell, Sylvinho, Kanu.

 

Dette er et knippe spillere som av forskjellige grunner har forlatt Arsenal og som i årets sesong har vært aktive i andre klubber rundt omkring. Det er nesten scary å se og sammenligne.

Link to comment
Share on other sites

Lehmann<Almunia (Lehmann er gammel nå, og han hadde aldri klart å holde PL-nivå)

Diarra<Sagna (i denne posisjonen tror jeg Sagna er hakket bedre enn Lass)

Toure<Gallas

Upson<Vermaelen

Cole=Clichy

Hleb<Cesc

Vieira<Song

Flamini<Diaby

Anelka=Arshavin

Adebayor<van Persie

Henry>Nasri

 

Henry er den eneste av disse som virkelig hadde forsterket laget vårt, men tanken din er interessant :P

Link to comment
Share on other sites

Lehmann<Almunia (Lehmann er gammel nå, og han hadde aldri klart å holde PL-nivå)

Diarra<Sagna (i denne posisjonen tror jeg Sagna er hakket bedre enn Lass)

Toure<Gallas

Upson<Vermaelen

Cole=Clichy

Hleb<Cesc

Vieira<Song

Flamini<Diaby

Anelka=Arshavin

Adebayor<van Persie

Henry>Nasri

 

Henry er den eneste av disse som virkelig hadde forsterket laget vårt, men tanken din er interessant :P

 

Manninger>Almunia

Diarra<Sagna

Toure<Gallas

Upson<Vermaelen

Cole>Clichy

Hleb<Cesc

Vieira<Song

Flamini>Diaby

Anelka=Arshavin

Adebayor<van Persie

Henry>Nasri

 

La meg sette inn Manninger da. Han er i alle fall bedre enn Almunia.

Ellers vil jeg sette Cole foran Clichy og Flamini foran Diaby.

 

Uansett. Forskjellene er skremmende små spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan hadde dette laget klart seg i årets sesong?

 

Lehmann

Diarra - Toure - Upson - Cole

Hleb - Vieira - Flamini

Anelka - Adebayor - Henry

 

Benk: Manninger, Reyes, Bentley, Pires, Sidwell, Sylvinho, Kanu.

 

Dette er et knippe spillere som av forskjellige grunner har forlatt Arsenal og som i årets sesong har vært aktive i andre klubber rundt omkring. Det er nesten scary å se og sammenligne.

 

 

Toure hadde trykket på panikk knappen i alle kamper med stort press mot seg.

Adebayor ,Diarra og Cole hadde begynt å krangle om hvem som tjener mest.

Spillerstreik ikke uaktuelt her.

 

Hleb begynt å mistrives og bedt om transfer midt i sesongen.

 

Ikke en god spillemessig mix dette her. Og et par spillere med total mangel på

sosial kompetanse. Tror dette hadde gått til h......

 

Kun Vieira,Henry og kanskje Upson som kunne tilført laget noe

Link to comment
Share on other sites

Toure hadde trykket på panikk knappen i alle kamper med stort press mot seg.

Adebayor ,Diarra og Cole hadde begynt å krangle om hvem som tjener mest.

Spillerstreik ikke uaktuelt her.

 

Hleb begynt å mistrives og bedt om transfer midt i sesongen.

 

Ikke en god spillemessig mix dette her. Og et par spillere med total mangel på

sosial kompetanse. Tror dette hadde gått til h......

 

Kun Vieira,Henry og kanskje Upson som kunne tilført laget noe

 

Ja, som sagt alle har forlatt av forskjellige grunner. Noen ville ikke og andre kunne ikke. Dumpingen av både Toure og Adebayor i sommer hadde min velsignelse for å si det sånn. Det er ikke det jeg er ute etter. Jeg bare setter opp et lag med ex-spillere, og det blir på papiret et anstendig lag.

Link to comment
Share on other sites

PFA Player of the Year: Wayne Rooney

PFA Young Player of the Year: James Milner

 

PFA Team of the Season:

 

Joe Hart

Branislav Ivanovic

Richard Dunne

Thomas Vermaelen

Patrice Evra

James Milner

Cesc Fabregas

Darren Fletcher

Antonio Valencia

Didier Drogba

Wayne Rooney

Link to comment
Share on other sites

PFA Player of the Year: Wayne Rooney

PFA Young Player of the Year: James Milner

 

PFA Team of the Season:

 

Joe Hart

Branislav Ivanovic

Richard Dunne

Thomas Vermaelen

Patrice Evra

James Milner

Cesc Fabregas

Darren Fletcher

Antonio Valencia

Didier Drogba

Wayne Rooney

Er dette fakta?? Lampard må vel være heller enn Fletcher... Og young player Milner??? Han er jo eldre enn Cesc!

Link to comment
Share on other sites

Er helt latterlig at spillere som er 23 år i det sesongen starter kan få årets unge spiller. Er også latterlig at Milner får prisen ovenfor Fabregas, bare fordi Fabregas har vært stabil over 4-5 sesonger i ung alder, mens Milner først har blitt stabil denne sesongen.

 

Var forøvrig ingen tvil om at Rooney kom til å få årets spiller i Premier League, han har hatt en knallsesong, mens Fabregas dabbet litt av på slutten. Samt at Rooney er engelsk så det veier opp litt uansett ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvor ble det av Spursspillerene?

Manchester United 4

Arsenal 2

Aston Villa 2

Chelsea 2

Birmingham/Manchester City 1

 

Forøvrig har jeg følgende kommentarer:

Joe Hart

Branislav Ivanovic Glen Johnson

Richard Dunne

Thomas Vermaelen

Patrice Evra

James Milner

Cesc Fabregas

Darren Fletcher Frank Lampard

Antonio Valencia Florent Malouda

Didier Drogba

Wayne Rooney

Link to comment
Share on other sites

Drogba skulle vært årets spiller!

Og at Fletcher kommer med på bekostning av Lampard er jo helt utrolig! United får ufortjent anerkjennelse igjen. Ikke mer enn et år siden Ryan Giggs ble årets spiller etter å ha startet 11 kamper i serien.

 

For et ufyselig lag. Nesten så man håper at rubelgutta stikker av med gullet...

Link to comment
Share on other sites

Drogba skulle vært årets spiller!

Og at Fletcher kommer med på bekostning av Lampard er jo helt utrolig! United får ufortjent anerkjennelse igjen. Ikke mer enn et år siden Ryan Giggs ble årets spiller etter å ha startet 11 kamper i serien.

 

For et ufyselig lag. Nesten så man håper at rubelgutta stikker av med gullet...

 

Hvorfor skulle Drogba vært årets spiller når Rooney har vært klart bedre?

Men er helt enig i at Fletcher ikke har noe å gjøre på årets lag, det er helt latterlig!

Det med Ryan Giggs skjønte jeg ingenting av, han fikk den helt sikkert bare fordi han har vært så god gjennom en årrekke.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skulle Drogba vært årets spiller når Rooney har vært klart bedre?

Men er helt enig i at Fletcher ikke har noe å gjøre på årets lag, det er helt latterlig!

Det med Ryan Giggs skjønte jeg ingenting av, han fikk den helt sikkert bare fordi han har vært så god gjennom en årrekke.

 

Jeg synes Drogba har vært bedre. I tillegg til å å være en fantastisk individualist har han i år også vist at han er en lagspiller i ypperst klasse. En spiller som innehar alt en angrepsspiller kan drømme om. Overlegen fysikk, fantastisk teknikk, utrolig overblikk og matchvinneregenskaper uansett motstand. Akkurat det vi har manglet i årets sesong.

Den beste spilleren i det mest solide og målfarlige laget i årets premier league. Ser man på statistikken vil man også se at Drogba har 13 assists mot beskjedne 5 fra "Shrek". Tar man med at Rooney kun har ett mål mer enn Drogba til tross for at sistnevnte ikke tar straffespark så er ivorianeren også den statistiske vinneren.

 

Giggs ble utvilsomt kåret til årets spiller for lang og tro tjeneste. En skam spør du meg. Neste sesong blir det vel Scholes....

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Drogba har vært bedre. I tillegg til å å være en fantastisk individualist har han i år også vist at han er en lagspiller i ypperst klasse. E Den beste spilleren i det mest solide og målfarlige laget i årets premier league. Ser man på statistikken vil man også se at Drogba har 13 assists mot beskjedne 5 fra "Shrek". Tar man med at Rooney kun har ett mål mer enn Drogba til tross for at sistnevnte ikke tar straffespark så er ivorianeren også den statistiske vinneren.

 

I de kampene jeg har sett har faktisk ikke Drogba imponert meg like mye som årene før. Rooney har vært mer stabil i år enn Drogba. Drogba har sine perioder der han er enorm og samtidig er laget enormt!

Rooney kan finne på å dukke opp inni 5 meteren å avgjøre en kamp, det er sjeldent jeg ser Drogba gjøre det.

Og forresten, i følge Premier League's offisielle side, har Rooney bare 4 assists.

Men dessverre viser ikke statistikkene hvem som er tredje sist på ballen, for Rooney starter de fleste angrepene United lager ved å møte dypt i banen.

Link to comment
Share on other sites

I de kampene jeg har sett har faktisk ikke Drogba imponert meg like mye som årene før. Rooney har vært mer stabil i år enn Drogba. Drogba har sine perioder der han er enorm og samtidig er laget enormt!

Rooney kan finne på å dukke opp inni 5 meteren å avgjøre en kamp, det er sjeldent jeg ser Drogba gjøre det.

Og forresten, i følge Premier League's offisielle side, har Rooney bare 4 assists.

Men dessverre viser ikke statistikkene hvem som er tredje sist på ballen, for Rooney starter de fleste angrepene United lager ved å møte dypt i banen.

 

Her må vi nok bare være enige om å være uenige. ;)

I følge statistikken inne på fantasy premier league så har Rooney 5 assists, så da er det opp til PL å bli enig med seg selv.

Synes forøvrig Drogba har vært strålende hele sesongen. I tillegg gjør han langt mer spektakulære ting enn Rooney. Drogba avgjør ikke kamper bare innenfor 5. meteren. Han kan avgjøre fra alle mulige hold på de utroligste måter.

Rooney har kanskje vært viktigere for United enn Drogba har vært for Chelsea, men jeg synes sistnevnte har hatt en bedre sesong. United og Rooney har delvis snublet seg inn i gullkampen, mens Chelsea og Drogba har spilt feiende flott fotball og jeg har noe bittert latt meg underholde og imponere. Og Drogba har vært den viktigste bidragsyteren til det.

Link to comment
Share on other sites

Milner burde vel egentlig fått prisen som årets spiller......... Både Cesc og Rooney var jo også nominert som årets ungespiller, men ble der slått av Milner......... Når du er åretsspiller og også fyller kravene til årest ungespiller så burde det vel vert samme vinner.....

Link to comment
Share on other sites

Her må vi nok bare være enige om å være uenige. :P

I følge statistikken inne på fantasy premier league så har Rooney 5 assists, så da er det opp til PL å bli enig med seg selv.

Synes forøvrig Drogba har vært strålende hele sesongen. I tillegg gjør han langt mer spektakulære ting enn Rooney. Drogba avgjør ikke kamper bare innenfor 5. meteren. Han kan avgjøre fra alle mulige hold på de utroligste måter.

Rooney har kanskje vært viktigere for United enn Drogba har vært for Chelsea, men jeg synes sistnevnte har hatt en bedre sesong. United og Rooney har delvis snublet seg inn i gullkampen, mens Chelsea og Drogba har spilt feiende flott fotball og jeg har noe bittert latt meg underholde og imponere. Og Drogba har vært den viktigste bidragsyteren til det.

 

Ja, vi får vel det ;)

Drogba har også en spillestil og personlighet som gjør at han bruker nesten mer tid på matta enn faktisk løpende rundt oppå den. Han er til og med verre enn Rooney selv om det har blitt bedre. Han tar hver mulighet han får på å lure dommeren. Han er en kvalmende spiller men utrolig god likevel.

Du har helt rett, Chelsea har spilt fantastisk fotball i år sammenlignet med tidligere år. Men den viktigste bidragsyteren i Chelsea er uten tvil Lampard!

20 mål for en sentral midtbanespiller taler for seg selv, mannen er utrolig!

Link to comment
Share on other sites

Ja, vi får vel det ;)

Drogba har også en spillestil og personlighet som gjør at han bruker nesten mer tid på matta enn faktisk løpende rundt oppå den. Han er til og med verre enn Rooney selv om det har blitt bedre. Han tar hver mulighet han får på å lure dommeren. Han er en kvalmende spiller men utrolig god likevel.

Du har helt rett, Chelsea har spilt fantastisk fotball i år sammenlignet med tidligere år. Men den viktigste bidragsyteren i Chelsea er uten tvil Lampard!

20 mål for en sentral midtbanespiller taler for seg selv, mannen er utrolig!

 

At Lampard er viktig er det ingen tvil om. Noe så sjelden som en engelsk spiller som får for lite anerkjennelse. Har vel prestert på det samme skyhøye nivået i fem-seks sesonger nå. En særdeles undervurdert fotballspiller

Etter min mening burde han blitt utnevnt landslagskaptein da Terry rettmessig måtte gi fra seg armbåndet. Går bestandig stille i dørene utefor banen og fremstår usedvanlig sympatisk til en profilert engelsk fotballspiller å være. Å gi båndet til Captain dive of Liverpool fremstår i beste fall hyklersk. Men det er en annen diskusjon.

 

At Lampard ikke engang er på årets lag er en stor vits. Helt sykt!

Link to comment
Share on other sites

At Lampard er viktig er det ingen tvil om. Noe så sjelden som en engelsk spiller som får for lite anerkjennelse. Har vel prestert på det samme skyhøye nivået i fem-seks sesonger nå. En særdeles undervurdert fotballspiller

Etter min mening burde han blitt utnevnt landslagskaptein da Terry rettmessig måtte gi fra seg armbåndet. Går bestandig stille i dørene utefor banen og fremstår usedvanlig sympatisk til en profilert engelsk fotballspiller å være. Å gi båndet til Captain dive of Liverpool fremstår i beste fall hyklersk. Men det er en annen diskusjon.

 

At Lampard ikke engang er på årets lag er en stor vits. Helt sykt!

 

Da er det hverfall noe vi er svært enige om!

Lampard har stort sett alltid stått frem i media slik en kaptein burde gjøre. At han ikke har kapteinsbindet på landslaget eller i Chelsea er for meg en gåte.

Det jeg ikke skjønner er hva Fletcher har gjort for å fortjene en plass på årets lag, er det noen som kan forklare hvorfor han er valgt foran Lampard?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det helt hull i hodet å si at Drogba har vært årets spiller i Premier League?? Han har jo faktisk reelt sett flere mål enn Rooney (om man ser på antall straffemål). Rooney har 4, mens Drogba ikke får ta straffene i Chelsea. Da er statistikken faktisk 25 mål til Drogba og 22 til Rooney.

 

Jeg er ikke spesielt fan av noen av de, for ordens skyld, men jeg synes det er tåpelig når folk sier at det er helt utelukket at Drogba har vært årets spiller.

 

Synes forøvrig Lampard har vært bedre enn Milner i år.

Og at Milner vinner årets unge spiller er komplett latterlig. Både Hart og Fabregas har vært minst like gode, og de er yngre. Jeg mener dog at årets unge spiller bør gis til en født i 1988 eller senere (altså definert som u21spiller ved seriestart! Blir teit at en 24-åring vinner den prisen!

Link to comment
Share on other sites

Det ble vel bevist i fjor hvor tullete denne kåringen er. I tilegg kan det nevnes at spillernes avgir sine stemmer når sesongen er omtrent halvspilt. Da er det klart at det blir mye tull. En spiller som er nominert til årets spiller kan ikke samtidig være nominert til årets unge spiller. Da sier det seg selv hvor håpløs kåringen er når Fab og Rooney kommer bak Milner som årets spiller. Forøvrig er vel Milner ALT for gammel?

 

Når det kommer til årets spiller setter jeg både Fab og Drogba høyere. Førstnevnte har heves seg stort. Ikke bare er han mye farligere foran mål. defensivt har han også forbedret seg veldig mye. Drogba har vært en bedre spiss en Rooney i år, ingen tvil om det. Rooney har cirka ett målpoeng pr. 82 minutt noe som er ekstremt bra. Drogba har ett målpoeng pr. 68. minutt. Faktisk er det bare 6 kamper hvor Drogba har spilt hvor han ikke har fått målpoeng. Husk også at Rooney tar straffer for laget sitt, noe som gjør målpoengsnittet enda dårligere i forhold til ivorianeren. Rooney får mer oppmerksomhet fordi han endelig har begynt å score mer. Egentlig er det nok ikke så mye forskjell. I fjor var spillet basert rundt Ronaldo, i år rundt Rooney. Dette er også en av grunnene til at Bent og Tevez har scort så mye i år.

 

Mitt lag:

Given

Ivanovic Dunne Vermaelen Cole

Milner Lamps Fab Malouda

Rooney Drogba

 

Honorable mentions: Terry, R. Johnson, Vidic, Evra, Bent, Tevez, Valencia, Fletcher, Song, Defoe, Dawson, Hart, Parker, Mascherano, Pienaar,

 

Forøvrig temmelig dumt at man er bundet til å velge 4 - 4 - 2 og spillere på det ulike plassene. For eksempel har Cole, Evra og Baines vært bedre enn samtlige høyrebacker. Likevel kommer kun én av dem med på laget.

 

Spillere som ville vært høyaktuelle ved flere kamper: RvP, Torres, Arteta, Essien og Lennon

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også enig med de som mener at Drogba fortjente tittelen. Men jeg er ganske imponert over Darren Bent, han har vært helt fantastisk for Sunderland. Kan ikke tenke meg hvordan Sunderland hadde det gjort iår, uten Bent :)

 

Hvorfor i huleste ble ikke song nominert ?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...