Jump to content

Premier League Sesongen 2009/2010


RockyRocastle

Recommended Posts

Jeg er også enig med de som mener at Drogba fortjente tittelen. Men jeg er ganske imponert over Darren Bent, han har vært helt fantastisk for Sunderland. Kan ikke tenke meg hvordan Sunderland hadde det gjort iår, uten Bent :)

 

Hvorfor i huleste ble ikke song nominert ?

Fordi Song har den mest utaknemmelige jobben i fotball lag ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 157
  • Created
  • Last Reply

Jeg kikket akkurat igjennom PL-stats denne sesongen. Vi har til nå brukt tjuesju - 27 spillere på våre 36 PL-kamper. Det er helt sykt. Skadesituasjonen har jo vært bisarr gjennom store deler av sesongen, men jeg var ikke helt klar over at det var så ille. Kun Sagna og Vermaelen som har 30+ kamper.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er det tallet på f.eks. Chelsea og ManU?

 

Oops. Chelsea har faktisk brukt 30 spillere, men mange av de har bare blitt byttet inn en gang. I tillegg har sentrale spillere som Drogba, Anelka, Terry, Lampard, Malouda, Ballack og Cech spilt 30+ kamper.

 

ManU har brukt 28 spillere og Evra, Rooney, Berbatov og Valencia er de eneste med 30+.

 

Dette sier litt om hvor stor stall man trenger på høyeste nivå.

Link to comment
Share on other sites

Var derfor jeg spurte. Det sier faktisk ALT om hvor stor og sterk stall man trenger for å lykkes på toppnivå. Noen bør vise denne statistikken til Wenger, for jeg er sikker på at det antallet er rimelig stabilt de siste 5-6 årene.

 

Den tiden hvor man kunne ha en stall på 22 spillere er forbi for leeeenge siden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Den perfekte dagen:

- Arsenal gruser Fulham

- Chelsea taper 0-2 hjemme mot Wigan, og er overbevist om at seriegullet er tapt

- United leder 1-0 og kontrollerer kampen hjemme mot Stoke, bare for at Neville eller Rooney scorer selvmål på overtid.

 

Ahh... Kjenner det skal bli godt å bli ferdig med denne sesongen nå.

Link to comment
Share on other sites

Det ble en lei sesong in the end likevel! Etter litt opptur kommer nedturen, hadde vi vært i United eller Chesea sin posisjon hadde nok dagen vært enda leiere.. For da hadde vi tapt som vi pleier og gjøre når det virkelig gjelder.

 

Men vi tar med det positive, vi har blitt gode på å slå de dårlige lagene

Link to comment
Share on other sites

Men vi tar med det positive, vi har blitt gode på å slå de dårlige lagene

Jepp, og bare forrige sesong igjen var vi gode på å ta poeng mot de gode lagene i serien, med unntak av en viss kamp på Emirates mot årets velfortjente serievinnere...

 

Klarer vi å forbedre oss enda litt bedre og kombinere seiere mot dårlige lag mot gode lag skal vi ikke se bort i fra at vi står igjen med en eller flere pokaler i løpet av et par sesonger. Spørsmålet er hvor flink Wenger er til å forbedre laget og få ut potensialet vi alle har sett dette laget innehar.

 

Nå er det klart for Silly Season og fotballVM i sør-afrika. Måtte alle våre spillere komme tilbake fit for fight og skadefrie!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...