Jump to content

2009.03.03 West Bromwich Albion B


pekkiry

Recommended Posts

arsenal-vs-wba-5.jpg

West Bromwich Albion - Arsenal

 

Barclays Premier League

 

Tirsdag, 03 Mars 20:45

 

 

Viste du at?

Det er 33% sannsynlighet for at West Bromwich vinner når West Bromwich spiller hjemme mot Arsenal. (Basert på alle spilte kamper siden 1962).

Det scores i gjennomsnitt 2.46 mål per kamp når disse lagene møtes på West Bromwichs hjemmebane i Premier League.

Når West Bromwich scorer først på hjemmebane ender 75.00% av kampene siden 2004 med seier til West Bromwich.

Arsenal har vunnet 5 av 7 kamper mot West Bromwich i denne turneringen med Arsène Wenger som trener.

West Bromwich har vunnet 5 av 13 kamper på hjemmebane i denne turneringen fra og med 2008.

Hvis Arsenal scorer i løpet av kampens første 30 minutter scorer Arsenal 1.71 mål i snitt i resten av kampen.

 

Dommer

?

 

TV Kanaler/Streams

 

Før kamp: Arsenal

"Boooo" var det siste vi hørte da Arsenal spilte kamp. Det forteller vel det meste om Arsenals ligaresultater den siste tiden. Vi har "endelig" tangert vår egen klubbrekord og på tirsdag kan vi gjøre den større. Men heldigvis trenger vi ikke å se så alt for mørkt på det. Det er klare forbedringer i spillet og med små justeringer kan vi lede med både 2 og 3 mål, i tillegg holder forsvaret tett. Det store spørsmålet er hvor godt trent våre spillere er. Fulham spilte nesten "Arsenal" fotball mot oss i 10 minutter på slutten, der våre spillere bare loffet rundt og ikke hadde krefter til å vinne tilbake ballen. Dette var spesielt! W.B.A er vel ikke å si så mye på. Siste plass i tabellen, men bare 4 poeng opp til 16 plassen. Ingen bortekamper er lett, men skal det være håp om 4 plass, må lagene under streken overvinnes. Jay Simpson kan ikke spille mot Arsenal.

 

Pre match News

Arshavin reveals what Wenger said in the Arsenal dressing room after the Fulham game

Arsenal boss continues to defend Bendtner

 

Mulig lagoppstilling:

Almunia

Eboue--Djourou--Toure--Clichy

Arshavin--Diaby--Denilson--Nasri

Bendtner--Van Persie

 

Arsenals utilgjengelige spillere før kamp:

Theo Walcott, Type skade: Skulder, Expected return: 8th Mar 09

Cesc Fabregas, Type skade: Korsbånd i kneet, Expected return: 21st Mar 09

Thomas Rosicky, Type skade: Bakside av lår/kne, Expected return: 21st Mar 09

Mikael Silvestre, Type skade: Bakside av lår, Expected return: 8th Mar 09

Emmanuel Adebayor, Type skade: Bakside av lår, Expected return: 11th Mar 09

Eduardo Da Silva, Type skade: strekk i låret, Expected return: 03rd Mar 09

Alle skader i Premier League trykk her

 

Pre match news: W.B.A

West Bromwich Albion Skipper Greening Targets Arsenal

 

Mulig lagoppstilling: W.B.A

Parker

Zuiverloon--Meite--Donk--Robinson

Morrison--Koren--Greening--Brunt

Fortune--Moore

 

W.B.A's utilgjengelige spillere før kampen

Y Mulumbu Thigh Muscle Strain 3rd Mar 09

J Olsson Knee Injury 3rd Mar 09

I Miller MCL Knee Ligament Injury Jun 09

N Clement Knee Injury Jun 09

Alle skader i Premier League trykk her

 

Tabellposisjon

5.Arsenal 27 38 - 25 46

20.W.B.A 27 24-51 22

 

Current form:

Arsenal: W D D D D D Poeng: 8

W.B.A: W L U L L L Poeng: 4

 

Arsenal på bortebane hittil i sesongen

24/08 Fulham - Arsenal 1-0

13/09 Blackburn Rovers - Arsenal 0-4

21/09 Bolton Wanderers - Arsenal 1-3

04/10 Sunderland - Arsenal 1-1

27/10 West Ham United - Arsenal 0-2

01/11 Stoke - Arsenal 2-1

22/11 Manchester City - Arsenal 3-0

30/11 Chelsea - Arsenal 1-2

13/12 Middlesbrough - Arsenal 1-1

27/12 Aston Villa - Arsenal 2-2

18/01 Hull - Arsenal 1-3

29/01 Everton - Arsenal 1-1

08/02 Tottenham Hotspur - Arsenal 0-0

--------------------------------------------------------------------------------

Borteseire: 5

Uavgjort: 5

Bortetap: 3

Målforskjell: 14:20

 

W.B.A på hjemmebane hittil i sesongen

23/08 West Bromwich Albion - Everton 1-2

13/09 West Bromwich Albion - West Ham United 3-2

21/09 West Bromwich Albion - Aston Villa 1-2

04/10 West Bromwich Albion - Fulham 1-0

25/10 West Bromwich Albion - Hull 0-3

01/11 West Bromwich Albion - Blackburn Rovers 2-2

15/11 West Bromwich Albion - Chelsea 0-3

07/12 West Bromwich Albion - Portsmouth 1-1

21/12 West Bromwich Albion - Manchester City 2-1

28/12 West Bromwich Albion - Tottenham Hotspur 2-0

17/01 West Bromwich Albion - Middlesbrough 3-0

28/01 West Bromwich Albion - Manchester United 0-5

07/02 West Bromwich Albion - Newcastle United 2-3

--------------------------------------------------------------------------------

Hjemmeseire: 5

Uavgjort: 2

Hjemmetap: 6

Målforskjell: 18:24

 

Siste 5 kamper mellom lagene

16/08-08 Arsenal-West Bromwich Albion 1-0

15/04-06 Arsenal-West Bromwich Albion 3-1

15/10-05 West Bromwich Albion-Arsenal 2-1

02/05-05 West Bromwich Albion-Arsenal 0-2

20/11-04 Arsenal-West Bromwich Albion 1-1

 

Head2Head

Fra 2002 til nå:

Totalt Arsenal seire: 6

Totalt uavgjort: 1

Totalt West Bromwich Albion seire: 1

 

Arsenal-West Bromwich Albion: 3 1 0

West Bromwich Albion-Arsenal: 1 0 3

 

Arsenal : Alle statistikker

W.B.A: Alle statistikker

 

Litt om W.B.A

Trener/Manager: Tony Mowbray | Hjemmeside: http://www.wba.co.uk/ | Stadion: The Hawthorns| Kapasitet: 28003 | Stiftet: 1879 | Kallenavn: The Baggies, The Albion, The Throstles| Titler: 1 seriemesterskap, 5 FA cup pokaler og 1 ligacup seier |

 

Husk!

 

Resultat tips

0-0 (o_0)(")

 

Kilder: RB, Football365, Arsenal.com, Physioroom, Premier League.com, Fotballmagasinet, wbafc.co.uk, ESPN soccernet, goal.com, newsnow

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 266
  • Created
  • Last Reply

Fasiten :D :

 

------------Almunia---------------

 

Sagna---Toure---Gallas---Clichy

 

Eboue---Song---Nasri---Arshavin

 

--------Bendtner---RVP------------

Desverre så kan det bli slik.. men jeg håper:

 

 

------------Almunia---------------

 

Eboue---Toure---Gallas---Gibbs

 

----------Diaby-------Ramsey----------

 

Arshavin------Nasri------Vela

 

---------------RVP---------------

Link to comment
Share on other sites

Fasiten :D :

 

------------Almunia---------------

 

Sagna---Toure---Gallas---Clichy

 

Eboue---Song---Nasri---Arshavin

 

--------Bendtner---RVP------------

Desverre så kan det bli slik.. men jeg håper:

 

 

------------Almunia---------------

 

Eboue---Toure---Gallas---Gibbs

 

----------Diaby-------Ramsey----------

 

Arshavin------Nasri------Vela

 

---------------RVP---------------

Hadde vore spennende å sett Eboue på høyrebacken igjen. Og Nasri sentralt, men tviler på at det blir noe av det. Wenger holder vel fast på kjeledeggene sine som Denilson.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det jammen meg på tide at vi vinner igjen, og tabelljumbo WBA skal vanligvis være knus. Dessverre har ikke denne sesongen vært i nærheten av "normal" for vår del...

Gallas er skadet og Djourou tar plassen hans. Vela bør få enda en sjanse på venstrekanten mener jeg... Hadde vært greit med Nasri sentralt, men Diaby er dårligere enn Samir på kanten, så da bør Nasri starte på høyre med Denilson/Diaby i midten. Får håpe de har glemt kampen mot Fulham, og heller bygger videre på det de viste mot Roma.

Vi bør satse offensivt mot WBA, og da kan det være greit med en mer offensiv back enn det Sagna er... Så inn med Eboue!

Får RvP og Bendtner tillit sammen tror jeg de fort kan bli et veldig godt spisspar.

 

Almunia

Eboue-Toure-Djourou-Clichy

Diaby/Nasri-Denilson-Nasri/Diabi-Vela

RvP-Bendtner

 

Med Arsjavin som en joker vi kan hive innpå tidlig i 2. omgangen om vi ikke kommer oss gjennom muren til WBA.

 

Benk: Fabianski, Gibbs, Sagna, Song, Asrjavin, Ramsey, Wilshere.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det jammen meg på tide at vi vinner igjen, og tabelljumbo WBA skal vanligvis være knus. Dessverre har ikke denne sesongen vært i nærheten av "normal" for vår del...

Gallas er skadet og Djourou tar plassen hans. Vela bør få enda en sjanse på venstrekanten mener jeg... Hadde vært greit med Nasri sentralt, men Diaby er dårligere enn Samir på kanten, så da bør Nasri starte på høyre med Denilson/Diaby i midten. Får håpe de har glemt kampen mot Fulham, og heller bygger videre på det de viste mot Roma.

Vi bør satse offensivt mot WBA, og da kan det være greit med en mer offensiv back enn det Sagna er... Så inn med Eboue!

Får RvP og Bendtner tillit sammen tror jeg de fort kan bli et veldig godt spisspar.

 

Almunia

Eboue-Toure-Djourou-Clichy

Diaby/Nasri-Denilson-Nasri/Diabi-Vela

RvP-Bendtner

 

Med Arsjavin som en joker vi kan hive innpå tidlig i 2. omgangen om vi ikke kommer oss gjennom muren til WBA.

 

Benk: Fabianski, Gibbs, Sagna, Song, Asrjavin, Ramsey, Wilshere.

Vil heller ha Arshavin fra start og Bendtner på benken. Slik at han kan komme inn og avgjør. Eg ser ikke for meg noen potensiell matchvinner i noen andre enn Bendtner for tiden. Håper ketchup effekten slår til for fult nå.

Nesten så jeg er glad det er bortekamp. Da må WBA prøve og angripe for dem trenger poeng. Og vi kan få mer rom enn hva vil har gjort hjemme i de siste kampene.

Link to comment
Share on other sites

Får vi en seier uten å unngå skader er jeg fornøyd - tabelljumbo eller ikke. kan Jay Simspin spille mot oss. Det hadde vært veldig typisk om han scoret mot oss! Vi vant ikke veldig overbevisende første serioerunde og jeg frykter vi kan møte på litt problemer i morgen også. Heldigvis er WBA inne i en dårlig formkurve. På slutten av sesongen er det alltid veldig skummelt å møte lagene som ligger langt nede på tabellen. Jeg tror det imidlertid er litt tidlig for at de WBA skal få de mystiske superkreftene bunnlag gjerne får i slutten av sesongen.

 

Eboue synes jeg fortjener fornyet tillit, enten som back eller ving. Gallas er skadet og blir erstattet av DJ. Resten av laget sier seg selv.

Link to comment
Share on other sites

Får vi en seier uten å unngå skader er jeg fornøyd - tabelljumbo eller ikke. kan Jay Simspin spille mot oss. Det hadde vært veldig typisk om han scoret mot oss! Vi vant ikke veldig overbevisende første serioerunde og jeg frykter vi kan møte på litt problemer i morgen også. Heldigvis er WBA inne i en dårlig formkurve. På slutten av sesongen er det alltid veldig skummelt å møte lagene som ligger langt nede på tabellen. Jeg tror det imidlertid er litt tidlig for at de WBA skal få de mystiske superkreftene bunnlag gjerne får i slutten av sesongen.

 

Eboue synes jeg fortjener fornyet tillit, enten som back eller ving. Gallas er skadet og blir erstattet av DJ. Resten av laget sier seg selv.

Enig med at Eboue burde fått prøve seg igjen. Og da håper jeg han tar plassen til Sagna. Han har sikkert godt av kvilen, og jeg føler Eboue er bedre som back. Han og Arshavin på høyre kunne nok blitt en fin duo.

Link to comment
Share on other sites

Gallas bli nødt til å stå over.

 

Det blir et tap å miste mannen som har dominert forsvaret vårt en liten stund nå, men Djourou er også en spennende spiller. Teamtalk er forøvrig veldig tidlig ute med lagoppstilligen :D :

 

 

Almunia

Sagna - Toure - Djourou - Clichy

Arshavin - Denilson - Diaby - Nasri

Van Persie - Vela

 

Benk: Fabianski, Ramsey, Song, Gibbs, Eboue, Bendtner, Merida.

 

Vet ikke om dette er fakta eller ren gjetting, dog. Et spennende lag er det uansett. Gleder meg sinnsykt til å se russeren i aksjon nok en gang. Han klarte virkelig å åpne opp forsvaret til Fulham med de utsøkte gjennombruddspasningene sine, og nå har han fått enda mer trening, og spiller mot et enda dårligere lag. Dette går vår vei! Så taper forhåpentligvis Villa mot City.

Link to comment
Share on other sites

Gallas bli nødt til å stå over.

 

Det blir et tap å miste mannen som har dominert forsvaret vårt en liten stund nå, men Djourou er også en spennende spiller. Teamtalk er forøvrig veldig tidlig ute med lagoppstilligen :D :

 

 

Almunia

Sagna - Toure - Djourou - Clichy

Arshavin - Denilson - Diaby - Nasri

Van Persie - Vela

 

Benk: Fabianski, Ramsey, Song, Gibbs, Eboue, Bendtner, Merida.

 

Vet ikke om dette er fakta eller ren gjetting, dog. Et spennende lag er det uansett. Gleder meg sinnsykt til å se russeren i aksjon nok en gang. Han klarte virkelig å åpne opp forsvaret til Fulham med de utsøkte gjennombruddspasningene sine, og nå har han fått enda mer trening, og spiller mot et enda dårligere lag. Dette går vår vei! Så taper forhåpentligvis Villa mot City.

Spennende lag det der. Det eneste jeg kunne tenkt meg annerledes var Ebouè på høyrebacken istedenfor Sagna. Ikke fordi Sagna hhar vært dårlig, men fordi Ebouè har vært meget god ;)

Link to comment
Share on other sites

hva er det med oss og skader på viktige spillere?! helt utrolig.. ikke rart vi sliter!

 

ellers håper jeg på dette laget:

 

Almunia

 

Eboue - Djourou - Toure - Gibbs

 

Nasri - Diaby - Ramsey - Vela

 

Arshavin

 

Van Persie

 

Syns vi kan gjøre noen endringer fra laget som har spilt 4 0-0 resultater på rad, Sagna og Clichy har vert langt fra fjorårs sesongen og innleggs kvaliteten har rett og slett vert bånn i bøtta.. Vi vet alle hvor god Eboue kan være på høyre back, og han serverer ofte gode innlegg. Gibbs trenger jeg vel ikke si noe om, vi vet alle hvor god han er .. Kanskje kan det være godt for våre ellers meget gode backer med en liten pause også..

Arshavin har vist hvor god han er til å spille opp og finne rom for spissene, så en rolle som hengende spiss tror jeg vil passe han godt.. Nasri kan spille både høyre og venstre, mens Vela er en veldig god venstrekant, hvor han kan utfordre med gode finter og stor fart..

Diaby får fortsette sentralt, håper han kan finne tilbake til det han viste i Roma kampen .. Ellers så setter jeg ut Denilson og bytter han med Ramsey, rett og slett fordi han i det siste ikke har vist noe i PL som tilsier at han skal ha klippekort i starts 11`ern. Da syns jeg heller en sulten Ramsey som er ivrig etter å vise seg frem kan få sjangsen ..

 

tviler noe på at dette laget starter men ..

 

Tror det endelig løsner i PL i denne kampen, og vi vinner 2-0, etter 2 mål fra Persie med assist av Arshavin på begge :D

 

Proud to be a gunner

Link to comment
Share on other sites

Spennende lag det der. Det eneste jeg kunne tenkt meg annerledes var Ebouè på høyrebacken istedenfor Sagna. Ikke fordi Sagna hhar vært dårlig, men fordi Ebouè har vært meget god ;)

 

Sagna har ikke vært så altfor god i det siste heller så det vil være greit å prøve Eboue på HB :D

Link to comment
Share on other sites

Ja, enig med de som også mener Gibbs kanskje burde få prøve seg. Men så er spørsmålet hvor mange fra forsvarsrekka vår som har holdt nullen 5 kamper på rad bør vi bytte ut? Tror ikke det er så veldig positivt å bytte 3 av 4 her... Gallas er jo som kjent ute med skade, så da har vi en forandring allerede.

Gibbs vet vi lite om enda, selv om han har klart seg bra de kampene han har fått prøve seg. Han minner om Clichy og sliter med posisjoneringa si i tillegg.

Vil heller at Gibbs får innhopp som evt venstreving og kan veksle med Clichy om hvem som blir liggende igjen bak. Tror den kombinasjonen kunne funket rimelig bra faktisk.

 

Eboue vet vi kan være knallgod på høyreback, offensivt vel og merke, men sliter litt med det defensive i motsetning til Sagna som er bedre defensivt enn offensivt. Med tanke på motstanderen kan det være lurt å bruke Eboue for å få mer trykk på høyresiden.

 

Djourou har vært solid i år, og jeg tror ikke forsvaret svekkes nevneverdig av at han tar plass sammen med Kolo der.

Link to comment
Share on other sites

Tror egentlig ikke Arshavin starter her. Han har jo uttalt de siste dagene at han er langt fra kampform og når vi da hadde kamp på lørdag så tror jeg det blir en joker-rolle på vår kjære russer. Håper på dette laget:

 

Almunia

 

Eboue-Djorou-Toure-Gibbs

 

Nasri-Denilson-Diaby-Vela

 

Bendtner - Van Persie

 

Benk: Fabianski-Ramsey-Song-Arshavin-Wilshere-Sagna-Clichy

 

Nasri putter rett før pause før Arshavin kommer fra benken og punkterer det hele i det 80.minutt!

Link to comment
Share on other sites

Tror egentlig ikke Arshavin starter her. Han har jo uttalt de siste dagene at han er langt fra kampform og når vi da hadde kamp på lørdag så tror jeg det blir en joker-rolle på vår kjære russer. Håper på dette laget:

 

Almunia

 

Eboue-Djorou-Toure-Gibbs

 

Nasri-Denilson-Diaby-Vela

 

Bendtner - Van Persie

 

Benk: Fabianski-Ramsey-Song-Arshavin-Wilshere-Sagna-Clichy

 

Nasri putter rett før pause før Arshavin kommer fra benken og punkterer det hele i det 80.minutt!

Arshavin har jo prestert og vært god i kampene han har spilt hittil, lurer på hvordan han er når han er i kampform:O

Men jeg tror nok Arshavin garantert starter denne kampen..

 

almunia

 

eboue-djourou-toure-clichy

 

arshavin-denilson-diaby-nasri

 

vela-Persie

 

Tror nok wenger gir vela like mye tilitt som han har gitt bendtner, håper på det hvertfall:)

Link to comment
Share on other sites

Dette blir langt fra enkelt. Alle som så Everton-West Brom skjønner det. Den kampen skulle minst vært uavgjort. Lukter 0-0 lang vei i en kamp mellom to lag som ikke kan score mål.

Vi skulle hatt 6 poeng mer i de siste 3 kampene og da hadde vi vært nummer 4. Nå kan vi bare takke Stoke for at vi fortsatt er med.

Link to comment
Share on other sites

Tror egentlig ikke Arshavin starter her. Han har jo uttalt de siste dagene at han er langt fra kampform og når vi da hadde kamp på lørdag så tror jeg det blir en joker-rolle på vår kjære russer. Håper på dette laget:

 

Almunia

 

Eboue-Djorou-Toure-Gibbs

 

Nasri-Denilson-Diaby-Vela

 

Bendtner - Van Persie

 

Benk: Fabianski-Ramsey-Song-Arshavin-Wilshere-Sagna-Clichy

 

Nasri putter rett før pause før Arshavin kommer fra benken og punkterer det hele i det 80.minutt!

Helt enig i denne 11'ern. Skysports.com har også spekulert i at Arshavin blir hvilt i denne kampen.

Håper mer enn alt på jord at vi drar i land en overbevisende seier i denne kampen og gjerne scorer 3-4 mål. Der er på tide med "ketchupflaske-effekt" nå.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...