Jump to content

2009.02.08 Tottenham B


Mr Chapman

Hvem vinner?  

55 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

I begynnelsen av kampen kunne mann godt høre Tottenhams versjon av Adebayor sangen. Er ikke den VELDIG på kanten når det gjelder rasisme?

Teksten:

Adebayor,

Adebayor,

your father washes elephants,

and your mother is a whore.

 

Ikke bare på kanten, men langt, langt utenfor. Jeg har også hørt at Adebayors far er død. Det gjør det ikke veldig mye bedre.

Nå må vi ikke kaste stein i glasshus her. Hadde det vært en lignende sang på Emirates rettet mot Keane, Cashley eller CRonaldo, hadde vi bare ledd av det.

Når det gjelder kampen mot Cardiff vil jeg se dette laget her:

 

Fabianski

Sagna Toure Djourou Gibbs

 

Arshavin Song Ramsey Vela

 

Bendtner Eduardo

 

Subs: Mannone, Nordtveit, Gallas, Wilshere, Merida, Nasri, vPersie

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 317
  • Created
  • Last Reply

I begynnelsen av kampen kunne mann godt høre Tottenhams versjon av Adebayor sangen. Er ikke den VELDIG på kanten når det gjelder rasisme?

Teksten:

Adebayor,

Adebayor,

your father washes elephants,

and your mother is a whore.

 

Ikke bare på kanten, men langt, langt utenfor. Jeg har også hørt at Adebayors far er død. Det gjør det ikke veldig mye bedre.

Nå må vi ikke kaste stein i glasshus her. Hadde det vært en lignende sang på Emirates rettet mot Keane, Cashley eller CRonaldo, hadde vi bare ledd av det.

Når det gjelder kampen mot Cardiff vil jeg se dette laget her:

 

Fabianski

Sagna Toure Djourou Gibbs

 

Arshavin Song Ramsey Vela

 

Bendtner Eduardo

 

Subs: Mannone, Nordtveit, Gallas, Wilshere, Merida, Nasri, vPersie

 

Er det ikke litt tidlig å ta ut det laget nå :huh:

 

Anyways, hvis laget holder seg som nå i forhold til skader o.l. synes jeg det ser ut som et veldig spennende lag. Med både Eduardos comeback og Arsjavins debut blir dette veldig spennende. ;)

Link to comment
Share on other sites

Kort oppsummert:

 

2 ekstremt unødvendige gule kort, og det er en prestasjon i seg selv at han klarer å få begge etter alt oppstyret rundt han. Trodde det var det stikk motsatte av dette han ville bevise nå.

 

Satt å venta i en halvtime på byttene som aldri kom. Er det muuulig?

 

Man of the match: Almunia punktum

Link to comment
Share on other sites

Noe jeg lot merke til som jeg syne var ekstremt merkelig: van Persie fikk ikke ett eneste frispark i kampen - selv om han ble lagt i bakken nærmere 10 ganger. Håpløst av dommeren som selv kasta kort etter spillere i første. Hvorfor er legger han en mye lavere grense for noen spillere enn andre? Har van Persie fått på seg et rykte for å filme / legge seg lett ned, er det derfor han ikke fikk frispark? Det ene målet som kom på frispark mot spurs sist var jo av den billige sorten etter at van Persie la seg ned.

 

Hvorfor sende de høye ballene oppover? Hverken Bendtner eller Ade vinner nok hodedueller til at det er effektivt. Slutt med en gang! van Persie hadde mange fine løp rundt Bendtner som ville ført til flere målsjanser DERSOM Bendtner hadde klart å vinne de viktige hodeduellene. Det hendte derimot aldri. Greit nok at vi ikke hadde noen lynraske spillere på topp i dagens kamp, men det behøver ikke å bety at vi ikke kan spille dem ut ved å bruke gode bevegelser.

 

På kontringer er vi ikke smarte nok. Spillere løper feil og det er ikke mange nok raske spillere på banen. Denilson hadde noen unødvendige ballmiss ved flere kontringmuligheter. Dog skal de si at bevegelsene rundt han ikke alltid var gode nok.

 

Ellers stort pluss til Gallas og Almunias redninger i dag - selv om en del av redningene var keepermat. VI holder nullen og skal være fornøyd med det. Faktisk KAN vi vinne kampen. Song hadde en stor sjanse og Eboue fikk et annulert mål. Er ikke sikker på om alle dommere hadde annulert slike mål. For det ser litt ut som at spilleren som blir spent av Ade legger seg litt ned med vilje. Vanskelig å si utifra bildene, men jeg er ikke helt 100% på at det var den rikige avgjørelsen.

 

Vi var best sist oppgjør, men fikk uavgjort. Denne gangen var det omvendt. Sånn sett er det greit at det ble uavgjort begge kampene. Poengmessig er det dog bedre hvis vi hadde tapt 1 og vunnet 1. Vi får se på det positive ved at kamper-uten-tap rekka har blitt enda lenger, både i PL og oppgjør mot Spurs.

Link to comment
Share on other sites

synes det var jævlig synd at eboue ble utvist for det var jo faktisk han som satte fart i angrepa og skapte de største sjangsene for oss. og det annulerte målet som han scora så skjønner jeg ikke helt hvorfor mike BEAN blåste. han var rett og slett ræva!

Link to comment
Share on other sites

I begynnelsen av kampen kunne mann godt høre Tottenhams versjon av Adebayor sangen. Er ikke den VELDIG på kanten når det gjelder rasisme?

Teksten:

Adebayor,

Adebayor,

your father washes elephants,

and your mother is a whore.

 

Ikke bare på kanten, men langt, langt utenfor. Jeg har også hørt at Adebayors far er død. Det gjør det ikke veldig mye bedre.

 

Denne sangen er nok bare lavpanna som så mange andre sanger om fotballspillere er. Jeg klarer ikke helt å se det rasistiske i denne sangen og jeg er en hardbarka antirasist.

 

Slik jeg opplever den, sikter den til fattigdommen i Afrika og fremstiller det på en negativ og latterliggjørende måte. Det er nok sant at det finnes mange tilsvarende fotballsanger. Arsenal har nok også noen slike sanger (men jeg synes ikke dette virker som et stort problem fra vår side).

Link to comment
Share on other sites

I begynnelsen av kampen kunne mann godt høre Tottenhams versjon av Adebayor sangen. Er ikke den VELDIG på kanten når det gjelder rasisme?

Teksten:

Adebayor,

Adebayor,

your father washes elephants,

and your mother is a whore.

 

Ikke bare på kanten, men langt, langt utenfor. Jeg har også hørt at Adebayors far er død. Det gjør det ikke veldig mye bedre.

 

Denne sangen er nok bare lavpanna som så mange andre sanger om fotballspillere er. Jeg klarer ikke helt å se det rasistiske i denne sangen og jeg er en hardbarka antirasist.

 

Slik jeg opplever den, sikter den til fattigdommen i Afrika og fremstiller det på en negativ og latterliggjørende måte. Det er nok sant at det finnes mange tilsvarende fotballsanger. Arsenal har nok også noen slike sanger (men jeg synes ikke dette virker som et stort problem fra vår side).

Toleransen skal kanskje være større i fotballsammenheng. På den annen side jobbes det mye MOT slike holdninger i fotballverden.

Om dette ikke regnes som rasisme på fotballbanen er det i alle fall svært krenkende overfor personen det gjelder. Det å høre mange tusen synge nedsettende om en uskyldig mor og far er i alle fall i mine øyne bermeadferd. Jeg tror faktisk det er viktig at noen tør å si at det ikke er ok. Husker med gru hva en stors piller. toppskårer og hedersmann, og hans familie. fra Trondeheim har måttet gjennomgå.

Link to comment
Share on other sites

I begynnelsen av kampen kunne mann godt høre Tottenhams versjon av Adebayor sangen. Er ikke den VELDIG på kanten når det gjelder rasisme?

Teksten:

Adebayor,

Adebayor,

your father washes elephants,

and your mother is a whore.

 

Ikke bare på kanten, men langt, langt utenfor. Jeg har også hørt at Adebayors far er død. Det gjør det ikke veldig mye bedre.

 

Denne sangen er nok bare lavpanna som så mange andre sanger om fotballspillere er. Jeg klarer ikke helt å se det rasistiske i denne sangen og jeg er en hardbarka antirasist.

 

Slik jeg opplever den, sikter den til fattigdommen i Afrika og fremstiller det på en negativ og latterliggjørende måte. Det er nok sant at det finnes mange tilsvarende fotballsanger. Arsenal har nok også noen slike sanger (men jeg synes ikke dette virker som et stort problem fra vår side).

Toleransen skal kanskje være større i fotballsammenheng. På den annen side jobbes det mye MOT slike holdninger i fotballverden.

Om dette ikke regnes som rasisme på fotballbanen er det i alle fall svært krenkende overfor personen det gjelder. Det å høre mange tusen synge nedsettende om en uskyldig mor og far er i alle fall i mine øyne bermeadferd. Jeg tror faktisk det er viktig at noen tør å si at det ikke er ok. Husker med gru hva en stors piller. toppskårer og hedersmann, og hans familie. fra Trondeheim har måttet gjennomgå.

hvem da?

Link to comment
Share on other sites

Just for the record, jeg synger aldri noe slikt om noen.

Enig!

 

Det er virkelig lavmål av Tottenham supporterene, og de må skjønne at det ikke bare er en spiller de konfronterer, men hele den Afrikanske kulturen. Dette må jo selvfølgelig være med å svekke prestasjonene til Adebayor, det virker som han tar det pent, og med en klype salt, men ingen godtar sånne fornermelser mot han og sine.

 

Tottenham supporterene må skjønne at det er dette som gjør fotballen skitten på mange måter. Dra inn noe så fornermende mot de mørkhudede Afrikanerne og personen Adebayor selv, det er virkelig lavmål mener jeg, og sangen burde regla burde forbys!

 

-Lundasus-

Link to comment
Share on other sites

Syns ganske mange imponerer i dag. Alle fem bak gjør en bra jobb, spesielt Gallas,Toure og Almunia. Clichy slet litt til tider, men det er mange som gjør det mot lynkjappe Lennon!

Song og spesielt Nasri jobber heroisk på midten, mens Denilson var (u)vanlig svak...

Eboue mistet hodet totalt, og ødela dermed mye av kampen for oss.

Ellers syns jeg Bendtner var den som imponerte av de to på topp, med vanskelige arbeidsforhold.

 

Enig i dette. Fryktelig typisk at det er Eboue som havner i disse situasjonene, selv om dommeren heller

kanskje burde lagt lista litt høyerel. Her sier han dog unnskyld

 

Denilson gjorde sin dårligste kamp jeg har sett, og hvorfor han ikke blir byttet ut er snodig. Han mistet ballen

altfor ofte. Men når kampen ble som den ble, er 1 poeng ok. Men det er MYE rusk i maskineriet om dagen, når

spilte vi to 0-0 kamper på rad i liga sammenheng sist?

Link to comment
Share on other sites

Song gjør ein særdeles god kamp. Kommer til to av våre største sjanser (1 på innlegg fra Clichy etter at Corluka rota vekk ballen, og 1 på corner hvor han setter ballen like utenfor). I tillegg jobber han meget bra på midtbanen, og det er synd han ikkje får bedre hjelp av Denilson i dag.

 

Det virker som om Malariaen til Toure har ødelagt et par sentralnerver. Det var rein bingo det han holdt på med i går. Heldigvis holdt me nullen på tross av vaklende opptredener. Hjertet og hjernen min krangler om han bør fortsette i startelleveren.

 

Eboue er vår klart beste mann den første halvtimen, men med god dommerhjelp ble det med den halvtimen. Naturligvis fryktelig unødvendig av Eboue, men direkte latterlig av dommeren å gjenspeile nerven i kampen med å dele ut ein tidlig dusj. Modric sitt gule var enda latterligere.

 

Og Adebayor? Desverre gjorde han ingenting riktig i går. Den gamle tottenham-dødaren var mer til hjelp for hjemmelaget enn han bidro for oss. Enough said...

 

Ellers må laget få stor honnør for å heve seg etter utvisning, og selv om tottenham styrte første omgang, var det me som utvilsomt var det beste laget etter hvilen, og nærmest seier i kampen.

Link to comment
Share on other sites

Syns faktisk Song gjør en god kamp. Han er faktisk vår beste spiller.

Dette er vel kampen hvor de mest utskjelte gjør en god kamp.

Almunia er som han er i mål men redder når Modric er alene med han i slutten og hindrer tap.

Eboue er en av våre bedre og livligste spiller før idiotien tar overhånd.

Syns dommer er streng på denne situasjonen og kunne ha gitt tilsnakk...men men.

Gallas er også god baki der og forstår ikke at Djorou er vraket for han er mange hakk bedre enn Toure som jeg syns er uhyre svak.

Link to comment
Share on other sites

Huff, midtbanen, og spesielt den sentrale midtbanen vår er utrolig stusselig. Song og Denilson...

 

Jeg syns ofte Denilson virker for veik i dueller, han har en til tider rar måte å gå inn i dueller på som gjør at han lett blir driblet. Han jobber imidlertid meget godt. Song var en av banens giganter slik jeg så det og jeg har store problemer med å forstå hvorfor han kritiseres etter denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Syns faktisk Song gjør en god kamp. Han er faktisk vår beste spiller.

Dette er vel kampen hvor de mest utskjelte gjør en god kamp.

Almunia er som han er i mål men redder når Modric er alene med han i slutten og hindrer tap.

Eboue er en av våre bedre og livligste spiller før idiotien tar overhånd.

Syns dommer er streng på denne situasjonen og kunne ha gitt tilsnakk...men men.

Gallas er også god baki der og forstår ikke at Djorou er vraket for han er mange hakk bedre enn Toure som jeg syns er uhyre svak.

 

Her er jeg stort sett enig i alt.

 

ang. Almunia.

etter 3 minutter så skjermer Kolo ballen til Almunia men Almunia kommer ikke ut, dårlig.

2 tilfeller der han går 3 skritt ug og 2 skritt tilbake ved innlegg. Det fører selvsagt til at han havner bakpå. Dårlig.

2 Tilfeller plukker han ned ballen på corner på ca 5 meter streken. Veldig mange keepere ville ha plukket disse, men at Almunia gjør det får han en + i margen for. er det flere enn meg som så at han var skikkelig stolt for at han endelig klarte å plukke ett innlegg som er keepermat? Latterlig.

Ved ett tilfelle da han skulle ta sin elendige 3 skritt fram og 2 tilbake så var han skikkelig på bærtur og lot målet stå åpent. Elendig.

3 gode redninger på skudd som keepere skal redde. Virket veldig trygg på skuddene. Bra.

1 gang var han meget godt ute i beina på motstander og hindret ham i å avslutte, meget bra.

En matchvinnende redning på slutten (avslutningen var riktignok elendig) bra.

 

Alt i alt bra til å være Almunia.

 

Ukens Almunia pris går til Eboue for to latterlige gule kort.

 

BE

 

Edit: Klart målet skulle være avblåst. Adebayor satte bein på Woodgate slik at han ikke fikk klarert.

Link to comment
Share on other sites

Edit: Klart målet skulle være avblåst. Adebayor satte bein på Woodgate slik at han ikke fikk klarert.

Det sies at målet ble avblåst fordi Eboue dyttet til Woodgate. Ikke pga. Adebayor

Jeg har fått med meg det, for meg er det ett fett hva det sies at det ble avblåst for. Jeg mener det skulle ha vært avblåst for at Adebayor satte bein på Woodgate. Mål skulle det uansett ikke ha vært.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg må le litt etter å ha lest denne kamptråden. Folk her inne har faktisk forsøkt å legge skylden over på dommeren for Eboues oppførsel. La oss ta det steg for steg:

 

1. Det annulerte målet:

 

Det annulerte målet er faktisk riktig annulert. Her er det faktisk meget god dømming fra dommer og linjemann. Eboue dytter Woodgate i ryggen, noe som gjør at han faller over Adebayor. Dommeren hadde også blåst lenge før Eboues skudd ble avlevert, noe som gjorde at Tottenhams spillere på streken sto helt stille. Mest sannsynligvis hadde skuddet blitt klarert på streken.

 

2. Eboues første gule kort:

 

Ett soleklart gult kort. Han var først borte og kjeftet på dommeren etter annuleringen av målet. I situasjonen der han får gult kort, er han først ute og kritiserer dommeren for at han har gitt ett frispark som var ett soleklart frispark. Deretter nekter han å flytte seg, selv om dommeren ber han gå unna. Godt å se at dommere slår ned på slik latterlig oppførsel.

 

3. Eboues andre gule kort:

 

Nok ett soleklart gult kort. Han får kortet pga to ting. For det første pga at han "sparker" ned Modric etter å selv ha blitt felt. Deretter går han rundt og klapper Modric på ryggen, og later som han ikke har gjort noe som helst. Nok engang godt å se at dommeren slår ned på latterlig oppførsel.

 

ang. Almunia.

etter 3 minutter så skjermer Kolo ballen til Almunia men Almunia kommer ikke ut, dårlig.

2 tilfeller der han går 3 skritt ug og 2 skritt tilbake ved innlegg. Det fører selvsagt til at han havner bakpå. Dårlig.

2 Tilfeller plukker han ned ballen på corner på ca 5 meter streken. Veldig mange keepere ville ha plukket disse, men at Almunia gjør det får han en + i margen for. er det flere enn meg som så at han var skikkelig stolt for at han endelig klarte å plukke ett innlegg som er keepermat? Latterlig.

Ved ett tilfelle da han skulle ta sin elendige 3 skritt fram og 2 tilbake så var han skikkelig på bærtur og lot målet stå åpent. Elendig.

3 gode redninger på skudd som keepere skal redde. Virket veldig trygg på skuddene. Bra.

1 gang var han meget godt ute i beina på motstander og hindret ham i å avslutte, meget bra.

En matchvinnende redning på slutten (avslutningen var riktignok elendig) bra.

 

Nå må du se til å slutte med den stadige latterlige kritikken av Almunia.

 

Ingen av situasjonene du nevner hvor han tar 3 skritt ut og 2 skritt tilbake fører til farligheter, derfor unødvendig å nevne. Almunia er vår beste i dag, og sørger for at vi tar med oss 1 poeng istedet for 0. Det at du prøver å få det til å høres ut som at hans matchvinnende redning ikke var så mye å skryte av, ved å skrive at avslutningen var elendig, blir bare rett og slett patetisk. Men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg blir sjokkert. Burde vel ikke vente annet fra deg.

Link to comment
Share on other sites

 

Nå må du se til å slutte med den stadige latterlige kritikken av Almunia.

 

 

Kanskje du skulle slutte med din latterlige kritikk av Wenger Kim, eller er det slik at du kan kritisere hva du vil og så ofte du vil, men andre ikke får lov til det samme?

 

For øvrig syns jeg Almunia var meget god mot Tottenham. Han er en meget stygg utrusning som gjør at Keane kan heade mot åpent mål. Bortsett fra den situasjonen så var det minimalt å utsette på ham. Song var banens beste etter mitt syn. Andre som spilte meget godt var Almunia, Gallas og Sagna (og Eboue fram til utvisningen :) )

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...