Jump to content

2009.02.08 Tottenham B


Mr Chapman

Hvem vinner?  

55 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg må le litt etter å ha lest denne kamptråden. Folk her inne har faktisk forsøkt å legge skylden over på dommeren for Eboues oppførsel. La oss ta det steg for steg:

 

1. Det annulerte målet:

 

Det annulerte målet er faktisk riktig annulert. Her er det faktisk meget god dømming fra dommer og linjemann. Eboue dytter Woodgate i ryggen, noe som gjør at han faller over Adebayor. Dommeren hadde også blåst lenge før Eboues skudd ble avlevert, noe som gjorde at Tottenhams spillere på streken sto helt stille. Mest sannsynligvis hadde skuddet blitt klarert på streken.

 

2. Eboues første gule kort:

 

Ett soleklart gult kort. Han var først borte og kjeftet på dommeren etter annuleringen av målet. I situasjonen der han får gult kort, er han først ute og kritiserer dommeren for at han har gitt ett frispark som var ett soleklart frispark. Deretter nekter han å flytte seg, selv om dommeren ber han gå unna. Godt å se at dommere slår ned på slik latterlig oppførsel.

 

3. Eboues andre gule kort:

 

Nok ett soleklart gult kort. Han får kortet pga to ting. For det første pga at han "sparker" ned Modric etter å selv ha blitt felt. Deretter går han rundt og klapper Modric på ryggen, og later som han ikke har gjort noe som helst. Nok engang godt å se at dommeren slår ned på latterlig oppførsel.

 

ang. Almunia.

etter 3 minutter så skjermer Kolo ballen til Almunia men Almunia kommer ikke ut, dårlig.

2 tilfeller der han går 3 skritt ug og 2 skritt tilbake ved innlegg. Det fører selvsagt til at han havner bakpå. Dårlig.

2 Tilfeller plukker han ned ballen på corner på ca 5 meter streken. Veldig mange keepere ville ha plukket disse, men at Almunia gjør det får han en + i margen for. er det flere enn meg som så at han var skikkelig stolt for at han endelig klarte å plukke ett innlegg som er keepermat? Latterlig.

Ved ett tilfelle da han skulle ta sin elendige 3 skritt fram og 2 tilbake så var han skikkelig på bærtur og lot målet stå åpent. Elendig.

3 gode redninger på skudd som keepere skal redde. Virket veldig trygg på skuddene. Bra.

1 gang var han meget godt ute i beina på motstander og hindret ham i å avslutte, meget bra.

En matchvinnende redning på slutten (avslutningen var riktignok elendig) bra.

 

Nå må du se til å slutte med den stadige latterlige kritikken av Almunia.

 

Ingen av situasjonene du nevner hvor han tar 3 skritt ut og 2 skritt tilbake fører til farligheter, derfor unødvendig å nevne. Almunia er vår beste i dag, og sørger for at vi tar med oss 1 poeng istedet for 0. Det at du prøver å få det til å høres ut som at hans matchvinnende redning ikke var så mye å skryte av, ved å skrive at avslutningen var elendig, blir bare rett og slett patetisk. Men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg blir sjokkert. Burde vel ikke vente annet fra deg.

 

 

kamerat supermoderator, kritikken til almunia er ikke på noe vis latterlig. sier ikke at jeg har noen strålende keeperbakgrunn, men jeg har vært med en god del år, og vet hva som kjennetegner en god keeper. det er i det hele tatt ikke mye som minner om toppkeeper når det gjelder almunia. han er svak i feltet, har dårlig rekkevidde og det som irriterer meg aller mest, er at han er usansynlig treig til å sette i gang spillet. det han derimot er rimelig god på, er skudd som går nærmest midt på han, og å beherske seg. almunia er ingen dårlig keeper, det er ikke det jeg sier. han er en middels god keeper med mange gode egenskaper. oppførselen hans er stort sett eksemplarisk, men det er ikke sånn en toppkeeper skal te seg. han viser ingen autoritet i noen av spillets faser, han har ikke styring på forsvarslinja og han har en lei tendens til å være bitte litt feilposisjonert. videre har han en lei tendens til å ta en barthez, altså gjøre tv-redninger, som ser tåpelige ut.

 

jeg mener at almunia er en topp backup keeper, men han er ikke på noe vis et klart førstevalg for en klubb som tar mål av seg å kjempe om 2-4 titler hver sesong. klubber med ambisjoner som arsenal har, bør ha en keeper som kamp etter kamp gjør gode inngrepener og matchvinnende redninger, og på den måten gjør forsvarsspillerne trygge på han. på den måten vil også de klare å gjøre jobben sin på en mer tilfredstillende måte enn det vi har sett denne sesongen.

 

i skrivende øyeblikk, har tottenham et bedre førstevalg enn arsenal. det er ikke noe som vi arsenalsupprtere kan leve med. cudicini er en meget god keeper, og har helt klart mange flere kvaliteter enn det almunia har. hva fabianski er god for, er ikke godt å si for øyeblikket, men jeg ser der et poteniale som går utenpå almunias egenskaper. kan godt hende at fabianski ikke er så god som jeg håper, men er han det, har vi et godt førsteval i han. og en meget brukbar backup i almunia.

 

det jeg sulle ønske mest av alt, var at seaman hadde sluttet på et tidligere tidspunkt, og at manninger hadde fått fortsatt den fine trenden han hadde. der var det både kvalitet og et enormt potensiale. det er etter min, og svært mange andres mening alt for mage lag i premier league som har bedre førstevalg enn det almunia er. given, friedel og van der sar er nok de aller beste, men det er nok enda en par til som er på almunia sitt nivå. keepere som buffon og frey oser av kvalitet og matchvinneregenskaper. det er det en klubb som arsenal trenger, og skal ha.

 

noen blir leie av kritikken mot almunia, denilson, adebayor og eboue. det jeg blir minst like lei av, ja faktisk så inn i hel... lei av, er de som skal forsvare middelmådigheter som ikke presterer for klubben. arsenal skal være en storklubb, og da må det gå an å forvente at de har toppspillere over hele banen. mye av kritikken mot en del spillere er uberettiget og urettferdig, det kan jeg se. men, en del av de forvarene som enkelte inne på forumet klarer å komme med overfor enkelte spillere er langt over grensen til usakelig.

 

almunia holder til backup. det samme gjelder song og muligens eboue(som back). denilson og diaby har ikke vist meg mye som gjør at jeg kan tro at de blir toppspillere. når det gjelder adebayor, har vel han gjort sitt beste for klubben. han kan selvsagt, når arsenal har alle sine beste på banen, få bedre oppspill og rom. men i den siste tiden har han vist at han ikke er en spiss av den ypperste klasse.

 

her må det handles. ganske enkelt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 317
  • Created
  • Last Reply

 

ang. Almunia.

etter 3 minutter så skjermer Kolo ballen til Almunia men Almunia kommer ikke ut, dårlig.

2 tilfeller der han går 3 skritt ug og 2 skritt tilbake ved innlegg. Det fører selvsagt til at han havner bakpå. Dårlig.

2 Tilfeller plukker han ned ballen på corner på ca 5 meter streken. Veldig mange keepere ville ha plukket disse, men at Almunia gjør det får han en + i margen for. er det flere enn meg som så at han var skikkelig stolt for at han endelig klarte å plukke ett innlegg som er keepermat? Latterlig.

Ved ett tilfelle da han skulle ta sin elendige 3 skritt fram og 2 tilbake så var han skikkelig på bærtur og lot målet stå åpent. Elendig.

3 gode redninger på skudd som keepere skal redde. Virket veldig trygg på skuddene. Bra.

1 gang var han meget godt ute i beina på motstander og hindret ham i å avslutte, meget bra.

En matchvinnende redning på slutten (avslutningen var riktignok elendig) bra.

 

Nå må du se til å slutte med den stadige latterlige kritikken av Almunia.

 

Ingen av situasjonene du nevner hvor han tar 3 skritt ut og 2 skritt tilbake fører til farligheter, derfor unødvendig å nevne. Almunia er vår beste i dag, og sørger for at vi tar med oss 1 poeng istedet for 0. Det at du prøver å få det til å høres ut som at hans matchvinnende redning ikke var så mye å skryte av, ved å skrive at avslutningen var elendig, blir bare rett og slett patetisk. Men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg blir sjokkert. Burde vel ikke vente annet fra deg.

 

Nå er det på tide at du skjønner at det er ett fett om det blir farligheter ut av Almunias vurderinger eller ikke. Hans bevegelser er feil uansett. Han står på hælene i 3 situasjoner hvor det kommer ett innlegg fra siden. To av situasjonene var ufarlige fordi det ikke ble avsluttet på mål, men det tredje bommet Keane på åpent mål.

Hvis for eksempel Clichy står 5 meter bak resten av forsvaret og opphever offside 3 ganger i snitt pr. kamp. Er det greit at han gjør det så lenge det ikke blir mål i mot?

 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Faktisk var noe av det jeg reagerte mest på defensivt var Toure.

Har sjelden sett Toure blitt så lett driblet som mot Tottene.

Jeg lurer svært på hva som skal skje før Djorou får plassen ved siden av Gallas.

For Gallas er flere hakk bedre enn Toure etter min mening.

 

Når det gjelder Almunia og sine meritter i feltet ser det ikke ut som det blir bedre,men han redder iallefall;-)

Link to comment
Share on other sites

Faktisk var noe av det jeg reagerte mest på defensivt var Toure.

Har sjelden sett Toure blitt så lett driblet som mot Tottene.

Jeg lurer svært på hva som skal skje før Djorou får plassen ved siden av Gallas.

For Gallas er flere hakk bedre enn Toure etter min mening.

 

Når det gjelder Almunia og sine meritter i feltet ser det ikke ut som det blir bedre,men han redder iallefall;-)

 

Toure har desverre vært dårlig i svært lang tid nå. Vi burde faktisk ha solgt ham i januarvinduet hvis det stemmer at Man City faktisk var villige til å gi 8-10 mill pund for ham.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Syns Djorou skal starte kampene fra nå av i stedet for Toure.. Djorou har vist at han kommer til å bli en kongestopper, så han bør det satses på! Men allikevel, har alltid likt Toure, ikke bare som spiller, men også sånn måten han er på utenfor banen.. Hjertet sier at TOure skal fortsette, mens hjernen er overbevist om at Djorous tid er her

Link to comment
Share on other sites

Dette ble ingen stor kamp, mye takket det røde kortet. Synes Arsenal viste mye bra innledningen og Eboue må nevnes her. Synes han gjør mye bra, men noen idiotiske handlinger satte en effektiv stopper for han og laget. Hadde vi spilt hele kampen med 11 mann, så er hadde oddsen garantert vært mye bedre for oss.

 

Ut i fra at vi spilte såpass lenge med 10 mann borte mot erkefienden, så skal man være veldig fornøyd med at vi klarte et poeng. Nå venter en serie med «lette kamper» i PL. Nå må det vinnes!

 

PS! Gøy at Gibbs kom innpå.

Link to comment
Share on other sites

"It's freaky, but it's a fact". På 8 kampar har Almunia den Skrekkelege, vårt vaklevorne, gebrekkelege forsvar og vår utskjelte, udugelege midtbane sluppe inn 3 mål. Med litt velvilje kan ein sjå det som eit teikn på at me er på rett veg. Slik stoda er har vel kanskje også Wenger forstått kor viktig det er å tette att bakover. Regel nr. 1 i fylgje George Graham. Så får heller godspelet framover komme etter kvart.

 

Elles viste Tottenham-publikummet nok ei gong sitt sanne ansikt med hemningslaus jubel idet Adbayor forsvann ut på båre. Alle andre stader er det vanleg med høfleg applaus, men altså ikkje på White Hart Lane.

Ein burde eigentleg ikkje være overraska, men dette er eit sjokkerande lågt nivå altså, og nok ei gong total mangel på klasse.

Det er vel når sant skal seiast også eit mål på kor djupt hatet stikk. Det rare er at sjølv om eg som Arsenal-supportar sikkert også vert hata, så er ikkje kjenslene gjensidige. Tottenham og deira tilhengarar er berre eit ufyseleg hår i suppa som eg overser etter beste evne.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det på tide at du skjønner at det er ett fett om det blir farligheter ut av Almunias vurderinger eller ikke. Hans bevegelser er feil uansett. Han står på hælene i 3 situasjoner hvor det kommer ett innlegg fra siden. To av situasjonene var ufarlige fordi det ikke ble avsluttet på mål, men det tredje bommet Keane på åpent mål.

 

Jo da, Almunia har mange generelle svakheter som vi har gjentatt nesten til det kjedsommelige, og på sikt bør Arsenal skaffe seg en bedre keeper. Men vi må jo gi han den kreditten han fortjener, og jeg mener han spilte en av sine beste kamper i Arsenal trøya nå på søndag (så kan man jo diskutere om det er et godt eller dårlig tegn! :blink: ). Sånn sett fikk han jo litt revansje for den pinlige 4-4 kampen i høst. Og jeg mener statistikken de siste kampene vitner om at man har klart å gjøre noen grep for å kompensere for de individuelle svakhetene hos keeper og forsvarere, det er vel ikke bare flaks...? Den senere tids resultater vitner jo faktisk om at de største problemene er av offensiv art. Ja, det kan synes som om Arsenal er blitt smittet av Liverpool-syken...! :D

 

Elles viste Tottenham-publikummet nok ei gong sitt sanne ansikt med hemningslaus jubel idet Adbayor forsvann ut på båre. Alle andre stader er det vanleg med høfleg applaus, men altså ikkje på White Hart Lane. Ein burde eigentleg ikkje være overraska, men dette er eit sjokkerande lågt nivå altså, og nok ei gong total mangel på klasse. Det er vel når sant skal seiast også eit mål på kor djupt hatet stikk. Det rare er at sjølv om eg eg som Arsenal-supportar sikkert også vert hata, så er ikkje kjenslene gjensidige. Tottenham og deira tilhengarar er berre eit ufyseleg hår i suppa som eg overser etter beste evne.

 

Nei, at Tottenham og deres fans fullstendig mangler klasse er ikke noe nytt. Ja, Tottenham som klubb har ikke hatt snev av klasse siden Bill Nicholson var manager. Deres fans har aldri hatt klasse... eller sans for humor for den saks skyld! Og denne episoden viser med all tydelighet forskjellen påde to klubbene. Selv om rivaliseringen er, og skal være hard, så har vel vi goonere aldri hatet Tottenham på den ynkelige måten de hater oss. Faktisk hater jeg ikke Tottenham, jeg ser heller på dem med en slags lattermild medynk over hvor tragikomisk en fotballklubb kan bli. Og den tåpelige oppførselen til spurs-fansen bør man egentlig bare forbigå i stillhet.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det på tide at du skjønner at det er ett fett om det blir farligheter ut av Almunias vurderinger eller ikke. Hans bevegelser er feil uansett. Han står på hælene i 3 situasjoner hvor det kommer ett innlegg fra siden. To av situasjonene var ufarlige fordi det ikke ble avsluttet på mål, men det tredje bommet Keane på åpent mål.

 

Jo da, Almunia har mange generelle svakheter som vi har gjentatt nesten til det kjedsommelige, og på sikt bør Arsenal skaffe seg en bedre keeper. Men vi må jo gi han den kreditten han fortjener, og jeg mener han spilte en av sine beste kamper i Arsenal trøya nå på søndag (så kan man jo diskutere om det er et godt eller dårlig tegn! :blink: ). Sånn sett fikk han jo litt revansje for den pinlige 4-4 kampen i høst. Og jeg mener statistikken de siste kampene vitner om at man har klart å gjøre noen grep for å kompensere for de individuelle svakhetene hos keeper og forsvarere, det er vel ikke bare flaks...? Den senere tids resultater vitner jo faktisk om at de største problemene er av offensiv art. Ja, det kan synes som om Arsenal er blitt smittet av Liverpool-syken...! :D

 

Hei Piscator

 

Jeg pleier som oftest å være enig med ben elfen i deres evigvarende "diskusjoner" om Almunia, men her må jeg nok støtte deg. Almunia spilte en god kamp mot Tottenham. Jeg er helt enig i at han hadde en fæl utrusning som kunne endt i baklengs, men det gikk heldigvis bra denne gangen. Han var ute av femmeteren og plukket ballen to eller tre ganger og det er en stor forbedring som han fortjener honnør for. Han hadde også noen meget gode redninger.

 

Jeg syns ben elfen tar feil når han diskrediterer Almunias matchvinnende redning mot Modric helt på tampen. Jeg er enig i at avslutning hans ikke var bra, det skyldes blant annet at Almunia var så tidlig ute at han stresser Modric. Det er Almunias fortjeneste.

 

Jeg forbauses over at folk ikke ser eller vil se at laget har tatt seg grundig sammen etter en forferdelig periode som endte med at vi ble rundspilt og utklasset av et middelmådig Manchester City lag. Jeg liker mye av det jeg ser for tiden og syns laget viser muskler. Det har godt på bekostning av det offensive, men det var riktig å prioritere defensiv sikkerhet først.

Link to comment
Share on other sites

Piscator: Jeg gav han jo den kreditten han fortjente. Jeg skrev at han hadde gode redninger, god utrustning og en matchvinnende redning. Hva mer forlanges?

 

Tapapa: Jeg skriver at Almunia hadde en matchvinnende redning på slutten av kampen, men at avslutningen var dårlig. Du skriver at avslutningen ikke var bra, grunnet Almunia. Det kan jeg være enig i, men poenget er at du er uenig med meg når du mener det samme som meg. Det er litt rart.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Piscator: Jeg gav han jo den kreditten han fortjente. Jeg skrev at han hadde gode redninger, god utrustning og en matchvinnende redning. Hva mer forlanges?

 

Tapapa: Jeg skriver at Almunia hadde en matchvinnende redning på slutten av kampen, men at avslutningen var dårlig. Du skriver at avslutningen ikke var bra, grunnet Almunia. Det kan jeg være enig i, men poenget er at du er uenig med meg når du mener det samme som meg. Det er litt rart.

 

BE

 

Jeg mener det er Almunia som gjør en stor jobb der og det derfor ikke er noen grunn til å diskreditere hans redning ved å hevde at avslutningen er dårlig. Så fint som Almunia var ute i den situasjonen så skal det godt gjøres for noen å score fra den vinkelen Modric hadde, samme hvordan han hadde avsluttet.

 

Ser du nyansen BE?

Link to comment
Share on other sites

Piscator: Jeg gav han jo den kreditten han fortjente. Jeg skrev at han hadde gode redninger, god utrustning og en matchvinnende redning. Hva mer forlanges?

 

Tapapa: Jeg skriver at Almunia hadde en matchvinnende redning på slutten av kampen, men at avslutningen var dårlig. Du skriver at avslutningen ikke var bra, grunnet Almunia. Det kan jeg være enig i, men poenget er at du er uenig med meg når du mener det samme som meg. Det er litt rart.

 

BE

 

Jeg mener det er Almunia som gjør en stor jobb der og det derfor ikke er noen grunn til å diskreditere hans redning ved å hevde at avslutningen er dårlig. Så fint som Almunia var ute i den situasjonen så skal det godt gjøres for noen å score fra den vinkelen Modric hadde, samme hvordan han hadde avsluttet.

 

Ser du nyansen BE?

Jeg synes jo også det var en god og ikke minst en viktig redning, men jeg synes også det var en dårlig avslutning. Og jeg er enig i at avslutningen muligens ble dårlig fordi Almunia var tidlig ute og gjorde det vanskelig for Modric. Men det var absolutt mulig å score der.

 

Her er høydepunktene

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Piscator: Jeg gav han jo den kreditten han fortjente. Jeg skrev at han hadde gode redninger, god utrustning og en matchvinnende redning. Hva mer forlanges?

 

Tapapa: Jeg skriver at Almunia hadde en matchvinnende redning på slutten av kampen, men at avslutningen var dårlig. Du skriver at avslutningen ikke var bra, grunnet Almunia. Det kan jeg være enig i, men poenget er at du er uenig med meg når du mener det samme som meg. Det er litt rart.

 

BE

 

Jeg mener det er Almunia som gjør en stor jobb der og det derfor ikke er noen grunn til å diskreditere hans redning ved å hevde at avslutningen er dårlig. Så fint som Almunia var ute i den situasjonen så skal det godt gjøres for noen å score fra den vinkelen Modric hadde, samme hvordan han hadde avsluttet.

 

Ser du nyansen BE?

Jeg synes jo også det var en god og ikke minst en viktig redning, men jeg synes også det var en dårlig avslutning. Og jeg er enig i at avslutningen muligens ble dårlig fordi Almunia var tidlig ute og gjorde det vanskelig for Modric. Men det var absolutt mulig å score der.

 

Her er høydepunktene

 

BE

 

Jeg liker Almunia, så misforstå meg rett. Redningen var god, men avslutningen var ikke god.

Det er som "ekspertene" i studio sier, en spiss ville satt den sjansen. Uten at det skal frata noe av Almunias redning, han gjorde alt etter læreboka og var veldig god i den situasjonen.

Link to comment
Share on other sites

 

ang. Almunia.

etter 3 minutter så skjermer Kolo ballen til Almunia men Almunia kommer ikke ut, dårlig.

2 tilfeller der han går 3 skritt ug og 2 skritt tilbake ved innlegg. Det fører selvsagt til at han havner bakpå. Dårlig.

2 Tilfeller plukker han ned ballen på corner på ca 5 meter streken. Veldig mange keepere ville ha plukket disse, men at Almunia gjør det får han en + i margen for. er det flere enn meg som så at han var skikkelig stolt for at han endelig klarte å plukke ett innlegg som er keepermat? Latterlig.

Ved ett tilfelle da han skulle ta sin elendige 3 skritt fram og 2 tilbake så var han skikkelig på bærtur og lot målet stå åpent. Elendig.

3 gode redninger på skudd som keepere skal redde. Virket veldig trygg på skuddene. Bra.

1 gang var han meget godt ute i beina på motstander og hindret ham i å avslutte, meget bra.

En matchvinnende redning på slutten (avslutningen var riktignok elendig) bra.

 

Nå må du se til å slutte med den stadige latterlige kritikken av Almunia.

 

Ingen av situasjonene du nevner hvor han tar 3 skritt ut og 2 skritt tilbake fører til farligheter, derfor unødvendig å nevne. Almunia er vår beste i dag, og sørger for at vi tar med oss 1 poeng istedet for 0. Det at du prøver å få det til å høres ut som at hans matchvinnende redning ikke var så mye å skryte av, ved å skrive at avslutningen var elendig, blir bare rett og slett patetisk. Men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg blir sjokkert. Burde vel ikke vente annet fra deg.

 

Nå er det på tide at du skjønner at det er ett fett om det blir farligheter ut av Almunias vurderinger eller ikke. Hans bevegelser er feil uansett. Han står på hælene i 3 situasjoner hvor det kommer ett innlegg fra siden. To av situasjonene var ufarlige fordi det ikke ble avsluttet på mål, men det tredje bommet Keane på åpent mål.

Hvis for eksempel Clichy står 5 meter bak resten av forsvaret og opphever offside 3 ganger i snitt pr. kamp. Er det greit at han gjør det så lenge det ikke blir mål i mot?

 

 

BE

 

Poenget mitt, er at når Almunia spiller såpass godt som han gjør, ikke slipper inn noen mål, ikke gjør noen tabber som skaper farligheter som er verdt å snakke om, så går det faktisk an å utelukke kritikken, og heller fokusere på det han gjorde bra. Det er faktisk ikke slik at man på død og liv må kritisere en spiller. Og fordi om man gir spilleren skryt etter en kamp, så er ikke det det samme som at man plutselig er fornøyd med keepersituasjonen i klubben.

 

Og det som på en måte blir toppen av kransekaken, er når du forsøker å trekke ned prestasjonen ved matchvinnerredningen, ved å påpeke at avslutningen var dårlig. Det kan jo faktisk være sånn at avslutningen ble dårlig pga det Almunia gjorde. Og å trekke inn en påstand om at hvilken som helst spiss ville lagd mål i situasjonen blir fullstendig urelevant i denne situasjonen, da det ikke var en spiss som kom til avslutning. Og Modric er faktisk kjent for å ha gode avslutteregenskaper.

Link to comment
Share on other sites

 

ang. Almunia.

etter 3 minutter så skjermer Kolo ballen til Almunia men Almunia kommer ikke ut, dårlig.

2 tilfeller der han går 3 skritt ug og 2 skritt tilbake ved innlegg. Det fører selvsagt til at han havner bakpå. Dårlig.

2 Tilfeller plukker han ned ballen på corner på ca 5 meter streken. Veldig mange keepere ville ha plukket disse, men at Almunia gjør det får han en + i margen for. er det flere enn meg som så at han var skikkelig stolt for at han endelig klarte å plukke ett innlegg som er keepermat? Latterlig.

Ved ett tilfelle da han skulle ta sin elendige 3 skritt fram og 2 tilbake så var han skikkelig på bærtur og lot målet stå åpent. Elendig.

3 gode redninger på skudd som keepere skal redde. Virket veldig trygg på skuddene. Bra.

1 gang var han meget godt ute i beina på motstander og hindret ham i å avslutte, meget bra.

En matchvinnende redning på slutten (avslutningen var riktignok elendig) bra.

 

Nå må du se til å slutte med den stadige latterlige kritikken av Almunia.

 

Ingen av situasjonene du nevner hvor han tar 3 skritt ut og 2 skritt tilbake fører til farligheter, derfor unødvendig å nevne. Almunia er vår beste i dag, og sørger for at vi tar med oss 1 poeng istedet for 0. Det at du prøver å få det til å høres ut som at hans matchvinnende redning ikke var så mye å skryte av, ved å skrive at avslutningen var elendig, blir bare rett og slett patetisk. Men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg blir sjokkert. Burde vel ikke vente annet fra deg.

 

Nå er det på tide at du skjønner at det er ett fett om det blir farligheter ut av Almunias vurderinger eller ikke. Hans bevegelser er feil uansett. Han står på hælene i 3 situasjoner hvor det kommer ett innlegg fra siden. To av situasjonene var ufarlige fordi det ikke ble avsluttet på mål, men det tredje bommet Keane på åpent mål.

Hvis for eksempel Clichy står 5 meter bak resten av forsvaret og opphever offside 3 ganger i snitt pr. kamp. Er det greit at han gjør det så lenge det ikke blir mål i mot?

 

 

BE

 

Poenget mitt, er at når Almunia spiller såpass godt som han gjør, ikke slipper inn noen mål, ikke gjør noen tabber som skaper farligheter som er verdt å snakke om, så går det faktisk an å utelukke kritikken, og heller fokusere på det han gjorde bra. Det er faktisk ikke slik at man på død og liv må kritisere en spiller. Og fordi om man gir spilleren skryt etter en kamp, så er ikke det det samme som at man plutselig er fornøyd med keepersituasjonen i klubben.

 

Og det som på en måte blir toppen av kransekaken, er når du forsøker å trekke ned prestasjonen ved matchvinnerredningen, ved å påpeke at avslutningen var dårlig. Det kan jo faktisk være sånn at avslutningen ble dårlig pga det Almunia gjorde. Og å trekke inn en påstand om at hvilken som helst spiss ville lagd mål i situasjonen blir fullstendig urelevant i denne situasjonen, da det ikke var en spiss som kom til avslutning. Og Modric er faktisk kjent for å ha gode avslutteregenskaper.

da lurer jeg på hvor du har hørt om modric sine gode avslutningsegenskaper? i følge hans tidligere lagkammerater og trener, var det kreative, blikket og teknikken som var modric sine sterke sider. har ikke sett noe spesielt som tyder på at han har noe spesielt godt skuddbein. men det spiller liten rolle. gjort er gjort og spist er spist

Link to comment
Share on other sites

 

ang. Almunia.

etter 3 minutter så skjermer Kolo ballen til Almunia men Almunia kommer ikke ut, dårlig.

2 tilfeller der han går 3 skritt ug og 2 skritt tilbake ved innlegg. Det fører selvsagt til at han havner bakpå. Dårlig.

2 Tilfeller plukker han ned ballen på corner på ca 5 meter streken. Veldig mange keepere ville ha plukket disse, men at Almunia gjør det får han en + i margen for. er det flere enn meg som så at han var skikkelig stolt for at han endelig klarte å plukke ett innlegg som er keepermat? Latterlig.

Ved ett tilfelle da han skulle ta sin elendige 3 skritt fram og 2 tilbake så var han skikkelig på bærtur og lot målet stå åpent. Elendig.

3 gode redninger på skudd som keepere skal redde. Virket veldig trygg på skuddene. Bra.

1 gang var han meget godt ute i beina på motstander og hindret ham i å avslutte, meget bra.

En matchvinnende redning på slutten (avslutningen var riktignok elendig) bra.

 

Nå må du se til å slutte med den stadige latterlige kritikken av Almunia.

 

Ingen av situasjonene du nevner hvor han tar 3 skritt ut og 2 skritt tilbake fører til farligheter, derfor unødvendig å nevne. Almunia er vår beste i dag, og sørger for at vi tar med oss 1 poeng istedet for 0. Det at du prøver å få det til å høres ut som at hans matchvinnende redning ikke var så mye å skryte av, ved å skrive at avslutningen var elendig, blir bare rett og slett patetisk. Men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg blir sjokkert. Burde vel ikke vente annet fra deg.

 

Nå er det på tide at du skjønner at det er ett fett om det blir farligheter ut av Almunias vurderinger eller ikke. Hans bevegelser er feil uansett. Han står på hælene i 3 situasjoner hvor det kommer ett innlegg fra siden. To av situasjonene var ufarlige fordi det ikke ble avsluttet på mål, men det tredje bommet Keane på åpent mål.

Hvis for eksempel Clichy står 5 meter bak resten av forsvaret og opphever offside 3 ganger i snitt pr. kamp. Er det greit at han gjør det så lenge det ikke blir mål i mot?

 

 

BE

 

Poenget mitt, er at når Almunia spiller såpass godt som han gjør, ikke slipper inn noen mål, ikke gjør noen tabber som skaper farligheter som er verdt å snakke om, så går det faktisk an å utelukke kritikken, og heller fokusere på det han gjorde bra. Det er faktisk ikke slik at man på død og liv må kritisere en spiller. Og fordi om man gir spilleren skryt etter en kamp, så er ikke det det samme som at man plutselig er fornøyd med keepersituasjonen i klubben.

 

Og det som på en måte blir toppen av kransekaken, er når du forsøker å trekke ned prestasjonen ved matchvinnerredningen, ved å påpeke at avslutningen var dårlig. Det kan jo faktisk være sånn at avslutningen ble dårlig pga det Almunia gjorde. Og å trekke inn en påstand om at hvilken som helst spiss ville lagd mål i situasjonen blir fullstendig urelevant i denne situasjonen, da det ikke var en spiss som kom til avslutning. Og Modric er faktisk kjent for å ha gode avslutteregenskaper.

da lurer jeg på hvor du har hørt om modric sine gode avslutningsegenskaper? i følge hans tidligere lagkammerater og trener, var det kreative, blikket og teknikken som var modric sine sterke sider. har ikke sett noe spesielt som tyder på at han har noe spesielt godt skuddbein. men det spiller liten rolle. gjort er gjort og spist er spist

 

 

Mener å huske at han svingte skuddfoten på Emirates en tre- fire minutter på overtid...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...