Jump to content

2009.02.08 Tottenham B


Mr Chapman

Hvem vinner?  

55 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 317
  • Created
  • Last Reply

Jeg syns vi viste bra taktikk og heroisk innsats i 2.omg. og holdt ganske bra unna resten av kampen.

Vi skaper litt, men ikke bra nok såklart, men hva skal man gjøre?

Det ville blitt for risikabelt å sende utpå Arshavin og Dudu i en sånn situasjon.

Synd med Eboue som på mange måter ødelegger kampen for oss med sitt stadig tilstedeværende tull og tøys. Ikke noe å si på utvisningen når han er så dum og provoserer/tirrer dommeren selv etter det første gule.

 

Vi må si oss forholdsvis fornøyd med 1 poeng siden vi var med 10 mann i 1 time, men 4. plassen triller fort avgårde nå...

Link to comment
Share on other sites

Med uavgjort mellom Chelsea og Villa neste kamp, mens vi vinner er de bare 3 og 5 p foran oss. Da er det ikke håpløst lenger...

 

Men med en seier idag så hadde det vært 1 og 3 ;) uansett utrolig irriterende av Eboue - trodde vi var kvitt dette tullet hans - men den gang ei.

Link to comment
Share on other sites

Med uavgjort mellom Chelsea og Villa neste kamp, mens vi vinner er de bare 3 og 5 p foran oss. Da er det ikke håpløst lenger...

 

Men med en seier idag så hadde det vært 1 og 3 ;) uansett utrolig irriterende av Eboue - trodde vi var kvitt dette tullet hans - men den gang ei.

Hmm, jeg blir kalt pessimistisk støtt og stadig her inne, men når jeg er positiv for en gangs skyld, blir jeg møtt med negativitet? Nei, vi får håpe vi vinner neste kamp

Link to comment
Share on other sites

Eboue kan sette seg på første fly hjem til Elfenbenkysten!

 

Denilson og Song sentralt er så utrolig svakt, helt utrolig.

 

Denilson og Song klarte seg faktisk relativt bra på midtbanen i dag. Problemet var bare at Palacios hos Tottenham var bedre. Denilson gjorde mange viktige løp både offensivt og defensivt, og Song var veldig god til å bryte opp flere Tottenham angrep. Syns ikke dette var kampen hvor de fortjener så mye kritikk.

 

Eboue var nok en gang klønete, men allikevel syns jeg utvisningen er drøy. Dette er et lokalderby, og da må dommeren sette lista deretter. At Eboue får rødt kort for etterslengen skjønner jeg, ettersom han har gult kort fra før av, men det første gule kortet kunne dommeren klarte seg uten. Der burde han heller gitt han tilsnakk.

Det er også pussig at dommeren er i ferd med å løpe bortifra situasjonen og virker å la det gå videre, før han så ombestemmer seg og lager unødvendig mer av dette enn det burde vært. Syns ikke Modric gjorde så mye galt heller, og her kunne han også gitt tilsnakk til begge to i stedet for å gi rødt til Eboue og gult til Modric. Evt hadde Eboue fått tilsnakk ved den første situasjonen så hadde det vært greit å gitt gult til Eboue og bare tilsnakk til Modric. Knuffing og høy temperatur i et lokalderby skal det være, og da nytter det ikke å begynne å legge lista så lavt. Allikevel så er dette takter som Eboue har klart å legge litt av seg den siste tiden, så det var skuffende å se han mistet hodet på denne måten igjen i dag, ettersleng bør man alltid klare å unngå.

Link to comment
Share on other sites

Start grininga, Gibbs inn.

 

Jaha, hvorfor det?

Les innlegget mitt i konteksten, ikke dra det ut av sammenhengen slik. Om du ser på oedegaards innlegg rett over mitt regner jeg med at du forstår det. ;)

 

Fulgte ikke med i samtalen, bare bladde kjapt gjennom tråden etter kampen. Skjønner det nå! ;)

Link to comment
Share on other sites

Ser man på hvordan kampen utviklet seg og hvilket mannskap vi stiller med, så er 1 poeng godkjent. Det er bare å se det i øynene, midtbanen vi har i dag er ikke et topplag verdig. Denilson er desverre veldig svak og Song imponerer ikke veldig de heller. Synd Eboue mister hodet så totalt, for syntes han startet bra! Utvisningen er det ingenting å si på, dumt og urutinert! Synes heller ikke Clichy hadde noen god dag. Mye balltap og blir lett dratt av defensivt.

 

Synes Almunia var vår beste i dag. Gir også kreditt til Bendtner, endelig en spiller som i det minste prøver! Adebayor var som vanlig ufattelig tafatt før han fikk strekken. Forøvrig enig med Wenger i byttene, tror det kunne blitt i overkant risikabelt å sette inn Dudu eller Arshavin med 10 mann på banen.

Link to comment
Share on other sites

Med uavgjort mellom Chelsea og Villa neste kamp, mens vi vinner er de bare 3 og 5 p foran oss. Da er det ikke håpløst lenger...

 

Men med en seier idag så hadde det vært 1 og 3 ;) uansett utrolig irriterende av Eboue - trodde vi var kvitt dette tullet hans - men den gang ei.

Hmm, jeg blir kalt pessimistisk støtt og stadig her inne, men når jeg er positiv for en gangs skyld, blir jeg møtt med negativitet? Nei, vi får håpe vi vinner neste kamp

 

Hehe - var ikke slik ment. Bare ufattelig skuffet over Eboue og måten han presterer å miste hodet totalt på. Han burde fått direkte rødt kort for den idiotiske handlingen. Når vi i tillegg har en manager som ikke ser hvor handlingslammet vi er sentralt og gjør noen tiltak så blir det bare veldig skuffende. men 1 poeng er bra hele kampen tatt i betrakting.

Link to comment
Share on other sites

en ting som iriterer meg VELDIG:p Ikke noe stort, men kan bli fort irritert:P

Når man ser på VG live så blir lagoppstillingen til Man utd skrevet i fullt navn, imens alle andre blir skrevet med etternavnet:P Blææææææææææh:P

 

Du glemte å si at det laget som United spiller mot har også fult navn.

Link to comment
Share on other sites

Syns ganske mange imponerer i dag. Alle fem bak gjør en bra jobb, spesielt Gallas,Toure og Almunia. Clichy slet litt til tider, men det er mange som gjør det mot lynkjappe Lennon!

Song og spesielt Nasri jobber heroisk på midten, mens Denilson var (u)vanlig svak...

Eboue mistet hodet totalt, og ødela dermed mye av kampen for oss.

Ellers syns jeg Bendtner var den som imponerte av de to på topp, med vanskelige arbeidsforhold.

Link to comment
Share on other sites

Eboue kan sette seg på første fly hjem til Elfenbenkysten!

 

Denilson og Song sentralt er så utrolig svakt, helt utrolig.

 

Denilson og Song klarte seg faktisk relativt bra på midtbanen i dag. Problemet var bare at Palacios hos Tottenham var bedre. Denilson gjorde mange viktige løp både offensivt og defensivt, og Song var veldig god til å bryte opp flere Tottenham angrep. Syns ikke dette var kampen hvor de fortjener så mye kritikk.

 

 

 

Helt enig med Bergkampboy(Edit: I det siste utsagnet). Song var helt ok idag, men er ingen mann som skal starte for Arsenal, syns jeg, om vi skal kjempe om titler. Og Denilson... Sier det igjen... Wenge sier han er så effektiv: Hva er effektivt med å miste ballen hver eneste gang du har den, bli fraløpt gang etter gang, og tape så og si alle hodedueller? Dette var tilfellet idag. Er vanligvis noe bedre, men jeg mener han ikke er god nok.

 

Nå høres jeg fryktelig negativ ut her, men de få spillerne jeg mener ikke er gode nok for Arsenal (der er ikke Eboue) sier jeg rett ut hva jeg mener om.

Link to comment
Share on other sites

almunia har gjort noen gode inngrepener i dag, men han er så treig til å få fra seg ballen, at om han hadde spilt handball, ville det vært avblåst for passivt hver gang han fikk ballen

 

edit: denilson har mistet ballen 11 av 12 ganger i løpet av 2. omg. helt uforståelig at den guttevalpen får være på banen gjennom hele kampen. dette var en av de aller dårligste forestillingene jeg har sett av en arsenalspiller på mange mange år.

 

Tror faktisk grunnen til at Almunia bruker litt tid med å sette igang spillet er at det rett å slett er få folk å kaste den til.

På midtbanen er det vel strengt talt bare Nasri som er i stand til å kunne finne på noe.

 

Dette hadde tottenham god kontroll på,mye takket være utvisningen og at vi i utganspunktet stiller med en mye svakere midtbane enn de gjør.

Hadde ikke forventet mer enn 1 poeng idag,grunnen til det er rett å slett at vi ikke har god nok midtbane for øyeblikket.

Link to comment
Share on other sites

No begynner eg å miste tålmodigheten når det gjelder Song/Denilson. Skal du spille sentralt på midtbanen til selveste Arsenal, så holder det ikkje å kunne vinne ballen og bryte et par pasninger. Du må kunne gjøre noe mer enn bare det. På midtbanen til Arsenal bør det være en selvfølge å kunne treffe medspiller i tillegg. Det finnes virkelig ingenting ved Denilson som tilsier at han e god nok for Arsenal. Verken Song eller Denilson ser ut som de vet ka de prøver på, eller kem de sikter på.

Skal du spille på midtbanen til Arsenal, så må du ha noe ekstra. Enkelt og greit.

Link to comment
Share on other sites

Eboue kan sette seg på første fly hjem til Elfenbenkysten!

 

Denilson og Song sentralt er så utrolig svakt, helt utrolig.

 

Denilson og Song klarte seg faktisk relativt bra på midtbanen i dag. Problemet var bare at Palacios hos Tottenham var bedre. Denilson gjorde mange viktige løp både offensivt og defensivt, og Song var veldig god til å bryte opp flere Tottenham angrep. Syns ikke dette var kampen hvor de fortjener så mye kritikk.

 

 

 

Helt enig med Bergkampboy(Edit: I det siste utsagnet). Song var helt ok idag, men er ingen mann som skal starte for Arsenal, syns jeg, om vi skal kjempe om titler. Og Denilson... Sier det igjen... Wenge sier han er så effektiv: Hva er effektivt med å miste ballen hver eneste gang du har den, bli fraløpt gang etter gang, og tape så og si alle hodedueller? Dette var tilfellet idag. Er vanligvis noe bedre, men jeg mener han ikke er god nok.

 

Nå høres jeg fryktelig negativ ut her, men de få spillerne jeg mener ikke er gode nok for Arsenal (der er ikke Eboue) sier jeg rett ut hva jeg mener om.

 

 

Dette handler ikke først og fremst om at Song eller Denilson er for dårlige, men det er pinlig tydelig at hver eneste gang de to nevnte herrer spiller sentralt sammen så spiller Arsenal svakt. At Wenger lot Palacios gå når Song og Denilson spiller uke inn og uke ut synes jeg er høyst merkverdig.

Link to comment
Share on other sites

I begynnelsen av kampen kunne mann godt høre Tottenhams versjon av Adebayor sangen. Er ikke den VELDIG på kanten når det gjelder rasisme?

Teksten:

Adebayor,

Adebayor,

your father washes elephants,

and your mother is a whore.

 

Veldig!

Link to comment
Share on other sites

I begynnelsen av kampen kunne mann godt høre Tottenhams versjon av Adebayor sangen. Er ikke den VELDIG på kanten når det gjelder rasisme?

Teksten:

Adebayor,

Adebayor,

your father washes elephants,

and your mother is a whore.

Det er rasisme,

Håper aldri vi synker til noe slikt.

Link to comment
Share on other sites

I begynnelsen av kampen kunne mann godt høre Tottenhams versjon av Adebayor sangen. Er ikke den VELDIG på kanten når det gjelder rasisme?

Teksten:

Adebayor,

Adebayor,

your father washes elephants,

and your mother is a whore.

 

Ikke bare på kanten, men langt, langt utenfor. Jeg har også hørt at Adebayors far er død. Det gjør det ikke veldig mye bedre.

Link to comment
Share on other sites

I begynnelsen av kampen kunne mann godt høre Tottenhams versjon av Adebayor sangen. Er ikke den VELDIG på kanten når det gjelder rasisme?

Teksten:

Adebayor,

Adebayor,

your father washes elephants,

and your mother is a whore.

 

Ikke bare på kanten, men langt, langt utenfor. Jeg har også hørt at Adebayors far er død. Det gjør det ikke veldig mye bedre.

 

Denne sangen er nok bare lavpanna som så mange andre sanger om fotballspillere er. Jeg klarer ikke helt å se det rasistiske i denne sangen og jeg er en hardbarka antirasist.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...