Jump to content

2009.01.17 Hull City B


Guest EvenA

Recommended Posts

  • Replies 186
  • Created
  • Last Reply

Hadde Diaby, Denilson og Eboue spilt på Manu, hadde de blitt satt på transferlista for lenge siden. Hvor kommer denne ukritiske overtolmodige troen på egne udugelige spillere fra. De har fått vise seg frem gang etter gang, men har ikke tatt vare på sjansen! Få de vekk

 

enig...

Hvis vi kvitter oss med disse, så hvem skal vi da bruke?? Vi vet jo av erfaring at vi bruker lang tid når vi skal skaffe oss spillere og for det andre er ikke Wenger veldig glad i å kjøpe.. Nei vi må nok bare godta de vi har.. Spillet de viser er ikke bra, men de har mer inne en det de for vist. Så dårlig er ikke Diaby, Denilson og Eboue, men er det gode nok det er det som er spørsmålet .. Det som skuffer meg mest er Wenger, hvorfor får han ikke mer ut av spillerene våre.. Vi kan ikke bare skylde på "elendige" spillere.

Klart det ikke er riktig tidspunkt å kvitte seg med de nå, men de burde jo vært vekke for lenge siden. I sommer som var kanskje?? Jeg husker Diaby var veldig god i Ligacupfinalen 07, men det er 2 år siden!!! Siden da har han vært meget svak (nesten bare Derby-målet i fjor og Villa-målet i år som har vært bra)

Denilson har vel aldri vist noe særlig, bortsett fra på latterlige misvisende OPTA-statistikker.

Ja, jeg tviler også på at de er gode nok.. mange spillere kan spille godt når det går på skinner for laget, da brillierer spillere som Diaby, Denilson. Men det i motgang at man ser hvem som er gode nok. Og du har rett i at det har ikke Denilson og Diaby gjort..

Link to comment
Share on other sites

Bendtner er bedre som Supersub en når han starter fra start..Morsomt å se han idag, han begynner å vise det han kan, det samme gjelder Adebayor..Utrolig deilig med tre poeng, selv om måten vi får dem på ikke er så imponerende.. Men topplagw vinner på en litt dårlig og det er det Arsenal gjør idag..

Vil også dra fram Van Persie sin innsats, han har tre assists og er hjernen bak vårt offansive spill, kampens beste spiller!;I

Og Nasri var god idag ;)

Link to comment
Share on other sites

De andre kampene i dag tydet på at dette kunne bli en sånn dag hvor alt går galt. Heldigvis gikk det bra til slutt. 3 mål (det siste dog offisde på RvP) og 2 avslutninger i treverkene. Absolutt forbedring offensivt. Deilig å se vi presse høyt i starten av andre. Særlig Diaby var god i denne lille perioden. Mer av det takk. Jeg var egentlig aldri redd for at Hull skulle score et mål til etter at de hadde fått sitt første. De skulle dog hatt en straffe i forkantet av deres mål, men jeg følte at de ikke var så farlige. Presset og viljen hadde de så absolutt. Sjansene var ikke like mye til stede.

 

Målet er delt uheldig, delt Clichy sin skyld. Ballen får en deflection som fører til at den får en annen bue og Cousin (riktig skrevet?) header ballen kontant inn. Hadde ikke ballen endret retning, er jeg 99,99999% sikker på at det ikke ville blitt et mål. Clichy burde vært tettere oppi mannen sin. Det at han står så langt unna gjør at han bare kan trekke opp beinet sitt og sleiver ballen.

 

En del positivt å trekke fram i dag:

+ Vi vinner i regnet. Jeg har lagt merke til at vi veldig ofte sliter når det regner. Banespillet var fortsatt ikke det beste, men absolutt en forbedring.

+ Eboue setter fart inn mot boksen. Her må flere andre prøve det samme. Det trengs bedre bevegelse rundt spilleren som setter fart for at det skal bli effektivt nok.

+ 3 assist på van Persie. Vi skaper mye på cornerne hans! Nederlenderen er ikke den som har scort flest mål på frispark i PL de siste årene, men jeg kan ganske sikkert si at han er den som har flest treverk-skudd ;).

+ Bendtners innhopp. Sist kamp scorte han mål ,men var mer middelmådig i banespillet. I dag var driblingene, pasningene og ikke minst bevegelsene bedre. Dansken hadde et mål, et stolpeskudd og flere gode involveringer. Bevegelsene i boksen var gode.

+ For første gang på en stund scorer vi endelig mer enn 2 mål i ligaen og vinner også med mer enn ett mål.

 

- Vi gir bort intiativet i kampen. I starten av andre var som sagt gode. Men plutselig snur der og vi gir dem håpet. Om jeg ikke tar feil er vi det laget som har gitt bort en ledelse flest ganger i år. Det var ikke en gjengangsmelodi for noen år siden.

- Før Bendtner kom innpå var vi ikke gode nok i boksen. For eksempel var det ved to anledninger i andre at Diaby kom til en 45 grader på høyresiden. Ingen av gangene var det noen som gikk på løp på første stolpe. Særlig den første gangen hadde det vært enkelt å score dersom en spiller hadde kommet på første stolpe. Fy!

- Kontringene våre er nok en gang dårlige. Bevegelsene er ikke gode nok. Vi trenger flere overlappinger, motsatte bevegelser og ikke minst intiativ.

- Forsvaret er nervøst etter at vi går opp i ledelsen. Vi trenger mer selvtillit.

der bak, og jeg håper dagens kamp var et steg i riktig retning.

- Fortsatt er det kommunikasjonssvikt mellom keeper og forsvar.

- Vi må klare å drepe kamper tidligere. Det sliter ut spillerne å måtte jobbe 100% hele kampen. Utover sesongen i fjor fikk stallen merke de harde kampene de hadde tidligere i sesongen. Liten tvil om at dette hadde en medvirkende årsak til skader, slitne bein og dårlig spill.

 

Vi fikk 3 poeng, tydeligvis ingen nye skader og ikke minst mer selvtillit. Flere spiller ser ut til å komme i god form. Vi får håpe at van Persie ikke blir skadet når han endelig ser ut til å være i storform. Alle skadene hans de siste årene har vært etter at han har vært i god form. Blir han rett og slett for ivrig når han vet at han er i stand til å gjøre hva som helst på banen?

 

Go Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Det som skuffer meg i dag er faktisk folk på forumet. Hærregud sier jeg bare.

Kan dere faen ikke bare vente til kampen er ferdig med og bynne å hyle å skrike at nå er fjerde plassn i faresonen? Blir så irritert hver bidige gang vi får et mål i mot oss eller ikke klarer å score å lese folk som skriver negative ting. EN KAMP VARER FAKTISK I 90 HELE MINUTTER!!!!!

 

Kampen: Kjempekamp fra vår side. RvP er bare helt fantastisk for tiden og jeg unner han et mål på frispark. stakkars mann. Treffer tverliggeren gang på gang. Nasri og Bendtner hadde og 2 kjempe mål.

 

RvP dagens mann ;)

Link to comment
Share on other sites

De andre kampene i dag tydet på at dette kunne bli en sånn dag hvor alt går galt. Heldigvis gikk det bra til slutt. 3 mål (det siste dog offisde på RvP) og 2 avslutninger i treverkene. Absolutt forbedring offensivt. Deilig å se vi presse høyt i starten av andre. Særlig Diaby var god i denne lille perioden. Mer av det takk. Jeg var egentlig aldri redd for at Hull skulle score et mål til etter at de hadde fått sitt første. De skulle dog hatt en straffe i forkantet av deres mål, men jeg følte at de ikke var så farlige. Presset og viljen hadde de så absolutt. Sjansene var ikke like mye til stede.

 

Målet er delt uheldig, delt Clichy sin skyld. Ballen får en deflection som fører til at den får en annen bue og Cousin (riktig skrevet?) header ballen kontant inn. Hadde ikke ballen endret retning, er jeg 99,99999% sikker på at det ikke ville blitt et mål. Clichy burde vært tettere oppi mannen sin. Det at han står så langt unna gjør at han bare kan trekke opp beinet sitt og sleiver ballen.

 

En del positivt å trekke fram i dag:

+ Vi vinner i regnet. Jeg har lagt merke til at vi veldig ofte sliter når det regner. Banespillet var fortsatt ikke det beste, men absolutt en forbedring.

+ Eboue setter fart inn mot boksen. Her må flere andre prøve det samme. Det trengs bedre bevegelse rundt spilleren som setter fart for at det skal bli effektivt nok.

+ 3 assist på van Persie. Vi skaper mye på cornerne hans! Nederlenderen er ikke den som har scort flest mål på frispark i PL de siste årene, men jeg kan ganske sikkert si at han er den som har flest treverk-skudd ;).

+ Bendtners innhopp. Sist kamp scorte han mål ,men var mer middelmådig i banespillet. I dag var driblingene, pasningene og ikke minst bevegelsene bedre. Dansken hadde et mål, et stolpeskudd og flere gode involveringer. Bevegelsene i boksen var gode.

+ For første gang på en stund scorer vi endelig mer enn 2 mål i ligaen og vinner også med mer enn ett mål.

 

- Vi gir bort intiativet i kampen. I starten av andre var som sagt gode. Men plutselig snur der og vi gir dem håpet. Om jeg ikke tar feil er vi det laget som har gitt bort en ledelse flest ganger i år. Det var ikke en gjengangsmelodi for noen år siden.

- Før Bendtner kom innpå var vi ikke gode nok i boksen. For eksempel var det ved to anledninger i andre at Diaby kom til en 45 grader på høyresiden. Ingen av gangene var det noen som gikk på løp på første stolpe. Særlig den første gangen hadde det vært enkelt å score dersom en spiller hadde kommet på første stolpe. Fy!

- Kontringene våre er nok en gang dårlige. Bevegelsene er ikke gode nok. Vi trenger flere overlappinger, motsatte bevegelser og ikke minst intiativ.

- Forsvaret er nervøst etter at vi går opp i ledelsen. Vi trenger mer selvtillit.

der bak, og jeg håper dagens kamp var et steg i riktig retning.

- Fortsatt er det kommunikasjonssvikt mellom keeper og forsvar.

- Vi må klare å drepe kamper tidligere. Det sliter ut spillerne å måtte jobbe 100% hele kampen. Utover sesongen i fjor fikk stallen merke de harde kampene de hadde tidligere i sesongen. Liten tvil om at dette hadde en medvirkende årsak til skader, slitne bein og dårlig spill.

 

Vi fikk 3 poeng, tydeligvis ingen nye skader og ikke minst mer selvtillit. Flere spiller ser ut til å komme i god form. Vi får håpe at van Persie ikke blir skadet når han endelig ser ut til å være i storform. Alle skadene hans de siste årene har vært etter at han har vært i god form. Blir han rett og slett for ivrig når han vet at han er i stand til å gjøre hva som helst på banen?

 

Go Gunners!

 

En utrolig bra oppsummering Magnus87. Ja, fortjent seier, selv om den satt noe inne. Håpløst å gi fra seg initiativet. Laget virket helt paralysert i den timinuttersperioden midtveis i den andre omgangen der Hull utliknet. Og Hull kunne fort fått TO straffer; nedskallingen til Djorou og Toures holding i forkant av corneren i første minutt (skjønt man kan spørre hvor ofte det gis straffe på slike?). Og ja, van Persie var i offside foran målet til Bendtner selv om det var et glimrende angrep som "fortjente" et mål! :D For øvrig hadde man marginene mot seg, med alle treffene i treverket, og overtak i antall sjanser. Van Persie imponerer, og Bendtner hadde et MYE bedre innhopp nå. Han spilte jo glimrende de minuttene han fikk i dag! Klar årsbeste for hans del. Og helt klart framgang offensivt for laget, selv om de fortsatt har utrolig mye å gå på. Her gjelder det kanskje å skynde seg langsomt, og bygge selvtillit. Det er jo utolig at man kun er 6 poeng bak teten, dog med en kamp mer enn Pool og ManU. Så sjansene er der fortsatt!

Link to comment
Share on other sites

Her nettopp lest gjennom kamptråden og det er utrolig hvor mye negative og defensive tanker som rår.

 

Personlig hadde jeg en rolig dag foran skjermen. Jeg såg igjen en usikker Almunia, jeg såg en Clichy som er langt under pari for tiden. Jeg såg også at det fortsatt er Nasri og van Persie som holder høyest nivå, men også at Adebayor hadde en bedre kamp enn på lang, lang tid. Jeg såg også at Diaby kan være en ballvinner.

 

Ikke minst såg jeg et Arsenal som var langt, langt bedre enn motstanderen, offside mål eller ikke. Vi spiller ikke Wengerball i øyeblikket, men vi er heller ikke håpløst hektet av i gulldiskusjonen. Arsenal er fortsatt et meget godt fotballag og alle piler, trender og forutsetninger peker i øyeblikket oppover.

 

Begriper ikke all denne dommedagsproferien.

Link to comment
Share on other sites

En tøff bortekamp, men vi tar med oss tre poeng og det er det viktigste. Nasri og RVP står frem som de beste i dag. Ellers har Adebayor en bedre kamp enn på lenge.

 

Denilson var svak, det samme var Diaby. Forsvaret greide seg brukbart. Eboue var frisk til å starte med, men dabbet litt av etterhvert. Bendtner kommer nok en gang innpå og gjør et godt innhopp. Han er en super-sub og viser det igjen i dag. Laget fortsetter fremgangen og det er gledelig. ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er en gedigen kritikk jeg har til Wenger - og det er at han tillater Diaby å spille hele kampen. Han var mildt sagt elendig - hadde det vært Eboue som var på det nivået, hadde fans og kommentator brukt han som verdens største hoggstabbe. At ikke Vela kom inn på stillingen 1-1 er meg en gåte. Hvertfall når man så hvor godt det funka å dytte Nasri i midt, med vela på kant mot Bolton.

 

Men men. 3 poeng er herlig! Og RvP var stor idag - og frisparket hans fortjente en bedre skjebne.

Link to comment
Share on other sites

Virker som vi har noen Arsenal-fans på Skysports etter at jeg så denne spillerbørsen:

 

http://www.skysports.com/football/user_rat...3004428,00.html

 

"Robin Van Persie

The best striker in the Premier League bar none"

 

Jøss, men han er vel faktisk en av de beste spissene i Premier League. Er vel ikke så mange andre som har så mange assists og mål som RvP hittil i år?

 

Forøvrig må jeg si at det var deilig med 3 poeng i dag, og Bendtner var rett og slett fabelaktig i dag! :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...