Jump to content

2009.01.17 Hull City B


Guest EvenA

Recommended Posts

bhh8rd.jpg

2009.01.17 18:30

Kingston Communications Stadium

 

Hulls utilgjengelige spillere:

Chris Folan

Andy Dawson

Anthony Gardner

 

Arsenals utilgjengelige spillere:

Francesc Fabregas

Thomas Rosicky

William Gallas

Mikael Silvestre

Theo Walcott

Eduardo er klar til kamp, men usikkert om han innehar god nok kamptrening til å bli med på denne kampen.

 

 

Dagen for revansje!

Vårt forrige møte mot Hull City var et særdeles flaut kapittel i vår klubbs lange historie. Hvordan det var mulig å tape hjemme for bittelille Hull var uforståelig. Og det var ikke få som satt smått forvirret og stirrende i veggen, og prøvde å svare seg selv på hva som akkurat hadde skjedd. Alt så vell ut til å væra i lomma, og det hele skulle bare kjøres inn som en rutine seier for vår del når Geovanni kliner ballen i nettet bak Almunia. Det var jo helt ærlig et fantastisk skudd og et mål av høy klasse, dog trodde de fleste at det var med det. Og at vi bare trengte å stille opp farten noen hakk for å ta tilbake ledelsen. Men det var akkurat da Cousin sjokkerte et fotball-lag, en by, et land og en hel verden. Hvem hadde trodd det? Jeg husker hvordan kommentatoren på Canal+ satt og pratet om Hull på en måte som om dem hørte til på laveste nivå i England. Det hørtes rett og slett ut som om han hadde fått med seg at Hull var et lag i Premier League.

 

Men i ettertid har det vist seg at vi så absolutt ikke har vært alene om å bli slått av Hull. De har vist enorm vilje til å prestere, og de har spilt en fotball som har gjort dem til et lag som er vanskelig å slå. Jeg vil på mange måter dra paralleller imellom Hull og Bolton. Begge lag spiller fotball som er enormt fysisk, noe som vårt lag har slitt med nesten uansett. Noe som er forståelig, for det er ikke det letteste som er å være liten franskmann, spanjol eller ivorianer når det kommer en 100 kilos okse sklienes inn i en sklitakling som kan knekke hva som helst. Men det er faktisk slik at man ikke får straff om man treffer ballen, og det er dem gode på – det skal dem ha! Men det gjør det vanskelig for oss, vi takler det rett og slett ikke. Det kan gjøre denne kampen mot Hull vanskelig. Men uansett hvordan denne kampen går, så skal vi ikke klage over at vi ikke klarer å spille fotballen vår på grunn av størrelsen på gressmatta eller skumle motspillere. For det første, gressmatta er like stor, og vi bør være forbredt på de motspillere som spiller hardt og som ikke legger noen ting imellom i duellene.

 

Fordelen vår før denne kampen er at vi ikke har noen midtuke kamp, for det har Hull. De skal møte Newcastle United i midtuka i FA Cupen. Dette kan gi oss en fordel, uten at vi skal trenge det for at vi skal slå Hull. Jeg har vært inne på hvordan Hull spiller. Stikkordet er fysisk, men det har også vist seg at de kan spille fotball, dog mot mye svakere motstand enn Arsenal. Men deres største styrke er uten tvil viljen, og at de aldri gir seg. Vi så det i forrige kamp vi spilte mot dem, og vi så det mot United. De lå under med flere mål, og hentet det nesten opp. Og det viser at vi har noe å frykte, uansett hvor mye vi leder og uavhengig hvor lenge det er igjen av kampen. Her må vi virkelig passe oss, Geovanni har av mange blitt hyllet som en stor stjerne. Men han har ikke vært så glitrende som vi så han mot oss selv hele sesongen hittil. Han er ganske så opp og ned i formen, men har han dagen er han nok den beste spilleren i laget. Jeg må også trekke fram stopper Turner, som har vist seg som en knall god stopper hittil i sesongen. Og han skal nok ha mye av æren for at Hull faktisk har klart å gjøre det så godt som dem har hittil i sesongen. Turner vil nok sperre mye av luftrommet, selv om vi så mot United at vi kjørte på stopperne sterkeste sider. I den kampen kjørte vi fullt ut på innlegg og dette skapte suksess. Jeg tviler på at Wenger vil kjøre på en slik taktikk i denne kampen. Jeg har også lyst til å trekke fram Marlon King, som kan være en skummel spiss. Han har en relativt god fart, og er ekstremt sterk i kroppen. Jeg tror han kan være med på å skape trøbbel for vårt forsvar. Selv om vi skal ta han på både hurtighet og styrke i forsvaret, i hvert fall om DJ og Toure starter som midtstoppere. Vi kan vell heller ikke la være å trekke fram keeper Myhill, han er helt klart i stand til å bli matchvinner i hvilken som helst kamp. Gode ferdigheter, men han må ha en god dag om det skal fungere, det er det ingen tvil om. Alt i alt er Hull et lag som varierer veldig i prestasjon, fra å vinne mot oss til å tape så det suser mot andre dårligere lag.

 

For vår egen del så har vi Fabregas, Rosicky, Walcott, Gallas og Silvestre ute. Dette vil selvsagt hemme oss en del, men jeg tror laget vårt skal holde et godt nok nivå uansett. Vi har fortsatt ei forsvarslinje som er veldig god i:

 

Sagna – Toure – Djourou – Clichy

 

Jeg mener i hvert fall at denne forsvarslinja holder like høyt nivå som den linja vi har stilt tidligere i sesongen. Jeg syns Toure var bedre enn tidligere i sesongen mot Bolton, om han fortsetter i samme form er jeg sikker på at han vil gjøre en god jobb også neste kamp! Djourou har jo vist seg som en kanonspiller etter at han fikk muligheten på stopperplass, så han svekker oss ikke på noen måte – bortsett fra mye mindre erfaring. Om vi skal se videre på midtbanen så kan vi stille gjøre det på enormt mange forskjellige måter. Men jeg syns Vela gjorde en god jobb ute på kant i slutten mot Bolton, så jeg håper vi får se han der også mot Hull. Jeg tror ikke det er sannsynelig at Wenger starter med han der:

Eboue – Denilson – Diaby – Nasri

Jeg tror det er sannsynelig at vi starter likt som mot Bolton. Og at Diaby kommer til å gå ut i starten av andre omgang for Vela, og vi da får se Nasri sentralt. Jeg regner også muligheten for en Ramsey fra stort som sannsynelig. Diaby hadde en mer eller mindre dårlig kamp mot Bolton, noe som gjør at Wenger kanskje ser etter en annen mulighet å sette opp laget i neste kamp. Jeg tror ikke Wenger satser på å bruke en 4-5-1 formasjon, rett og slett fordi vi trenger høyt press og mye folk for å trenge opp den forsvarsmuren Hull vil sette opp for å demme opp for angrepet vårt. Derfor tror jeg det er sannsynelig med en 4-4-2 formasjon med Van Persie som henger litt bak Adebayor. Så angrepsleddet tror jeg vil bli slik:

 

Van Persie - Adebayor

 

Alt i alt er det vell bare midtbanen som blir ordentlig rystet av skadene. Det er klart at når vi har to nøkkelspillere som Rosicky og Fabregas ute så blir det hardt å stille en midtbane som står opp imot det. Men det jeg tror midtbanen vår er mer enn sterk nok til å vinne mot Hull!

 

Vil gjerne har tilbakemeldinger på hvordan dere syns kamptråden var, spesielt hva dere savner!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 186
  • Created
  • Last Reply

Vi skal opp mot et Hull Citylag i fritt fall. Med følgende lag bør vi ta dem uten store problemer.

 

Almunia

Sagna - Toure - Djourou - Clichy

Eboue - Denilson - Nasri - Vela

Van Persie - Adebayor

Helt enig! Håper vela får starte og Nasri starter i en sentral rolle:)

Tipper 3/4-0 Til The Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Vi skal opp mot et Hull Citylag i fritt fall. Med følgende lag bør vi ta dem uten store problemer.

 

Almunia

Sagna - Toure - Djourou - Clichy

Eboue - Denilson - Nasri - Vela

Van Persie - Adebayor

Helt enig! Håper vela får starte og Nasri starter i en sentral rolle:)

Tipper 3/4-0 Til The Gunners!

 

Ja helt enig jeg og.

Man så når de spilte slik mot Bolten i de siste kvartere at de ble farligere.

Vela spilte jo mye av utlånsperioden sin på vingen så det kan han.

Og Nasri kan ta over rollen til fabregas mens han er ute.

Han virket farlig med sine pasninger mot Bolten.

Og Denilson synes jeg blir bare bedre og bedre i love it. :P

Link to comment
Share on other sites

Vi skal opp mot et Hull Citylag i fritt fall. Med følgende lag bør vi ta dem uten store problemer.

 

Almunia

Sagna - Toure - Djourou - Clichy

Eboue - Denilson - Nasri - Vela

Van Persie - Adebayor

 

Jeg kan være tildels enig med dette oppsettet, bortsett fra klippekortholder Denilson. Bytt han ut med Ramsey eller Diaby så er jeg enig. Denilson lager farlige og unødige frispark, slår håpløse pasninger, eier ikke kreativitet og får panikk med engang han får ballen i beina.

Link to comment
Share on other sites

Vi skal opp mot et Hull Citylag i fritt fall. Med følgende lag bør vi ta dem uten store problemer.

 

Almunia

Sagna - Toure - Djourou - Clichy

Eboue - Denilson - Nasri - Vela

Van Persie - Adebayor

 

Jeg kan være tildels enig med dette oppsettet, bortsett fra klippekortholder Denilson. Bytt han ut med Ramsey eller Diaby så er jeg enig. Denilson lager farlige og unødige frispark, slår håpløse pasninger, eier ikke kreativitet og får panikk med engang han får ballen i beina.

 

Denilson er ikke så vimsete.

Han er bedre en Diaby synes jeg. Enig med deg at Ramsey kanskje skulle fått prøvd seg men er ikke den utrettelige midtbanen vi trenger. Jeg ser mer den spilleren i Denilson.

Link to comment
Share on other sites

Vi skal opp mot et Hull Citylag i fritt fall. Med følgende lag bør vi ta dem uten store problemer.

 

Almunia

Sagna - Toure - Djourou - Clichy

Eboue - Denilson - Nasri - Vela

Van Persie - Adebayor

 

Jeg kan være tildels enig med dette oppsettet, bortsett fra klippekortholder Denilson. Bytt han ut med Ramsey eller Diaby så er jeg enig. Denilson lager farlige og unødige frispark, slår håpløse pasninger, eier ikke kreativitet og får panikk med engang han får ballen i beina.

Enig, inn me Ramsey eller Diaby.

Adebayor burde blitt benket men, vi har jo ikke noen gode erstattere vist Eduardo ikke spiller.

Link to comment
Share on other sites

Vi skal opp mot et Hull Citylag i fritt fall. Med følgende lag bør vi ta dem uten store problemer.

 

Almunia

Sagna - Toure - Djourou - Clichy

Eboue - Denilson - Nasri - Vela

Van Persie - Adebayor

 

Jeg kan være tildels enig med dette oppsettet, bortsett fra klippekortholder Denilson. Bytt han ut med Ramsey eller Diaby så er jeg enig. Denilson lager farlige og unødige frispark, slår håpløse pasninger, eier ikke kreativitet og får panikk med engang han får ballen i beina.

Enig, inn me Ramsey eller Diaby.

Adebayor burde blitt benket men, vi har jo ikke noen gode erstattere vist Eduardo ikke spiller.

 

Kjenr jeg Wenger rett så blir det sammen startoppstilling som mot Bolten

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget

 

Almunia

Sagna-Toure-Djorou-Glichy

Bendtner-Diaby-Nasri-Vela

Adebayor-Van Persie

 

Tror vi vinner 6-0 fordi stemningen begynner virkelig å stige syntes jeg.Jeg tror jeg spillerene vil hver mer fokusert siden jeg tror ikke at de glemmer hva som skjedde sist gang og Hull har litt dårlig selvtillit nå

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Sagna - Toure - Djourou - Clichy

Eboue - Denilson - Nasri - Vela

Van Persie - Adebayor

 

Ganske enig med laget, men føler ikke det passer med Eboue og Sagna på samme kant, siden begge to er defansive spillere. Men Sagna på en god dag, så kan det fungere, men ikke ellers.

 

Eboue er alt for innstilt på det defensive til å komme seg fremover på banen. Det ser man jo egentlig, Wenger bruker Eboue for å stabilisere midtbanen, men de fungerer ikke når vi ikke spiller med høyre kant spiller.

 

Vil ellers se dette laget, men kanskje uten Adebayor så han skjønner at han ikke er en selvfølge på laget.

 

- Lundasus -

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Sagna - Toure - Djourou - Clichy

Eboue - Denilson - Nasri - Vela

Van Persie - Adebayor

 

Ganske enig med laget, men føler ikke det passer med Eboue og Sagna på samme kant, siden begge to er defansive spillere. Men Sagna på en god dag, så kan det fungere, men ikke ellers.

 

Eboue er alt for innstilt på det defensive til å komme seg fremover på banen. Det ser man jo egentlig, Wenger bruker Eboue for å stabilisere midtbanen, men de fungerer ikke når vi ikke spiller med høyre kant spiller.

 

Vil ellers se dette laget, men kanskje uten Adebayor så han skjønner at han ikke er en selvfølge på laget.

 

- Lundasus -

 

Bendtner inn for Ade her så har me toppa laget! Eduardo blir matchet forsiktig, så det blir ikkje førstelagsaction på han enda.

 

Er uenig i din fremstilling av Eboue. Etter mitt syn er han den midtbanespilleren som er flinkest til å komme på gjennombruddsløp fra midtbanen. Han har vist fine tendenser de siste kampene, og er nok hovedårsaken til at også Sagna har klart å løfte spillet sitt igjen.

 

Hjertet mitt håper denne forsvarsfireren klarer å spille seg sammen og levere varene i vårsesongen. Toures karisma er uvurderlig for klubben, og det gleda meg å sjå kapteinsbindet på ivorianeren mot Bolton!

Link to comment
Share on other sites

 

Eboue er alt for innstilt på det defensive til å komme seg fremover på banen. Det ser man jo egentlig, Wenger bruker Eboue for å stabilisere midtbanen, men de fungerer ikke når vi ikke spiller med høyre kant spiller.

 

 

Var jo nettopp dette som gjorde at Sagna spilte ufattelig bra i fjor. At han har en makker på kanten som har defensive fibre i kroppen. Sagna tørr å komme på flere overlapper, når han vet at Eboue evner å ta tak bakover. Sagna har prøvd dette også med Walcott, men da ble vi tatt hardt på kontringer på vår høyre side.

 

De beste kantene vi hadde forrige sesong, var både spillmessig og statistikkmessig:

 

Sagna - Eboue og Clichy - Rosicky.

 

 

Ellers håper jeg på laget til Helmik'n - og at Eduardo er på benken, kommer inn etter 60 minutter, og banker inn 2 mål som gir oss seieren 4-0 (RvP scorer de to første.)

Link to comment
Share on other sites

De beste kantene vi hadde forrige sesong, var både spillmessig og statistikkmessig:

 

Sagna - Eboue og Clichy - Rosicky.

 

Så du mener at Eboue var bedre enn Hleb ifjor? Den er jeg ikke helt for.

 

Til kampen - Mitt største ønske til lørdag er at Wenger bruker Nasri sentralt fra starten av.

 

Forhåpentligvis i denne duren :

 

Almunia

Sagna - Toure - Djourou - Clichy

Eboue - Nasri - Denilson - Diaby

Adebayor - van Persie

Link to comment
Share on other sites

Helt enig! Håper vela får starte og Nasri starter i en sentral rolle:)

Tipper 3/4-0 Til The Gunners!

 

Jeg tror neppe vi vinner med 3-4 mål i dag, jeg tror kampen kommer til å minne mye om kampen mot Bolton, der vi triller mye ball, tar ikke unødvendige sjangser, og håper på et mål mot slutten. Ren kjelski taktikk.

 

Vi skal faktisk helt tilbake til tottenham kampen i oktober i fjor der vi klarte å score mer en 2 mål i en PL kamp. Selv om Hull daler i form, så blir det ingen lekestue.

 

Jeg håper forøvrig at du får rett i din tipping! på samme tid i fjor ville dette vært høyt realistisk.

 

Optimistisk nok: jeg tipper vi vinner 1-0.

 

Jeg er klar til å motta slakt hvis det viser seg at Patryk2402 får rett :)

Link to comment
Share on other sites

Streams, statistikker og dommer feks. :)

Tv-kanaler

 

Kampen går på Canal+ Sport 1 kl: 18:30

 

Om kampen:

 

Jeg håper følgende spiller i dag:

 

-Almunia-

Sagna-JD-Kolo-Clichy

 

Eboue-Denilson-Nasri-Diaby

 

RVP-Bendtner

 

Grunnen til at jeg håper Bendtner starter på bekostning av Ade er vel rett og slett holdningene til Ade. Ser noen skriver på Ade forumet at grunnen til at Ade spiller dårlig er midtbanen, men han må nu vel likevell vise at han vil spille for Arsenal. Syns det er rart at V.Persie klarer å spille bra og ikke ade når dem har samme midtbane.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...