Jump to content

2009.01.10 Bolton H


pekkiry

Hvem vinner?  

42 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Arsenal v Bolton

Barclays Premier League, Emirates Stadium

Saturday, January 10 16:00

 

Første PL kamp i det nye året. Kampen mot Plymouth var en grei gjennomkjøring for laget. Nå er det bare å vise stabilitet i serien. La oss håpe det nye året gjør noe med laget og spillet, og at kampen mot Bolton blir en skikkelig maktdemonstrasjon.

 

TV Kanaler/Streams

 

Dommer

.....

 

Spillere som er skadet/suspendert

Skadet:

Theo Walcott

Eduardo Da Silva

Thomas Rosicky

Cesc Fabregas

Mikael Silvestre

William Gallas

Alexandre Song (usikker)

Trykk her for mer info om skadene

 

Form utvikling

 

Tabellposisjon Arsenal

5 Arsenal 33 - 23 35

 

Tabellposisjon Aston Villa

11. Bolton 22 - 28 23

 

Siste fem møter

20/09-08 Bolton Wanderers-Arsenal 1-3

29/03-08 Bolton Wanderers-Arsenal 2-3

20/10-07 Arsenal-Bolton Wanderers 2-0

14/04-07 Arsenal-Bolton Wanderers 2-1

25/11-06 Bolton Wanderers-Arsenal 3-1

 

Fra 2001 til nå

Totalt Bolton Wanderers seire: 3

Totalt uavgjort: 5

Totalt Arsenal seire: 7

 

 

Bolton Wanderers-Arsenal: 3 2 3

Arsenal-Bolton Wanderers: 4 3 0

 

 

Hjemmelagets siste fem

28/12-08 Arsenal-Portsmouth 1-0

26/12-08 Aston Villa-Arsenal 2-2

21/12-08 Arsenal-Liverpool 1-1

13/12-08 Middlesbrough-Arsenal 1-1

06/12-08 Arsenal-Wigan 1-0

 

Bortelagets siste fem

28/12-08 Bolton Wanderers-Wigan 0-1

26/12-08 Liverpool-Bolton Wanderers 3-0

20/12-08 Bolton Wanderers-Portsmouth 2-1

13/12-08 Aston Villa-Bolton Wanderers 4-2

06/12-08 Bolton Wanderers-Chelsea 0-2

 

Arsenals hjemmeform denne sesongen

16/08 Arsenal - West Bromwich Albion 1-0

30/08 Arsenal - Newcastle United 3-0

28/09 Arsenal - Hull 1-2

18/10 Arsenal - Everton 3-1

30/10 Arsenal - Tottenham Hotspur 4-4

08/11 Arsenal - Manchester United 2-1

15/11 Arsenal - Aston Villa 0-2

06/12 Arsenal - Wigan 1-0

21/12 Arsenal - Liverpool 1-1

28/12 Arsenal - Portsmouth 1-0

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Hjemmeseire: 6

Uavgjort: 2

Hjemmetap: 2

Målforskjell: 17:11

 

Boltons borteform denne sesongen

23/08 Newcastle United - Bolton Wanderers 1-0

13/09 Fulham - Bolton Wanderers 2-1

27/09 Manchester United - Bolton Wanderers 2-0

05/10 West Ham United - Bolton Wanderers 1-3

26/10 Tottenham Hotspur - Bolton Wanderers 2-0

08/11 Hull - Bolton Wanderers 0-1

22/11 Middlesbrough - Bolton Wanderers 1-3

29/11 Sunderland - Bolton Wanderers 1-4

13/12 Aston Villa - Bolton Wanderers 4-2

26/12 Liverpool - Bolton Wanderers 3-0

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Borteseire: 4

Uavgjort: 0

Bortetap: 6

Målforskjell: 17:14

 

For øvrige statistikker

 

Litt om motstanderen

Stiftet: 1874 | Kallenavn: The Trotters | Stadion: Reebok Stadium | Kapasitet: 28101 | Trener/Manager: Gary Megson | Hjemmeside :

Trykk her |

 

31mararse.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 146
  • Created
  • Last Reply

Fin fin kamptråd pekkiry!

 

Ved "Worst case scenario"(mtp skader) vil muligens lagoppstillingen bli slik:

-------Almunia----------

Sagna--Djourou--Gallas--Clichy

Eboue--Ramsey--Nasri--Vela

------Ade------RvP-----

 

Forsvaret er etter min mening våres beste uansett skader. Selv føler jeg Djourou har spilt bedre enn både Gallas og Toure og fortjener en plass i førsteleveren.

Spissparet er det heller ingenting å utsette på. RvP er for tiden i knallform, endelig tilbake der han stoppet for et drøyt år siden.

Det er midtbanen som her usikkerhetsmomentet i denne kampen. Kommer Wenger til å kjøre 5 på midten med Diaby som hengende spiss? Kommer Song til å være friskmeldt og steppe inn for en fortsatt ganske uerfaren Ramsey? Vil kanskje Denilson være tilbake og Eboue flyttes inn som DM på midten?

 

Er ganske optimistisk foran denne kampen. Jeg har troen på Eboue, Ramsey, Nasri og Vela. De har alle en teknikk i verdensklasse. Nasri kan briljere i Fabregas klasse og Vela har hurtighet i Walcott klasse.

 

3-1 til gunners, Mål: Rvp, RvP, Vela

Link to comment
Share on other sites

Fin kamptråd. Denilson og Song er usikre, så da skal det bli spennende å se hva Wenger gjør på midten, dersom ingen av de to starter. Kanskje DJ blir flyttet opp som DM, slik at Gallas danner stopperparet med f.eks. Sagna? Spissene og backene sier seg selv.

 

Bolton er et lag vi har slitt med tidligere, men som vi endelig ser ut til å få taket på igjen, noen som også gjenspeiler seg i statistikken. Vi trenger muskler på midten, for Bolton kommer som alltid til å prøve å ta oss på duellspillet. Diaby tror jeg kan bli en nøkkelspiller i denne kampen i og med at han er en av de få offensive spillerne i laget som er sterk i duellene. Han må bare passe seg for at han ikke blir utvist slik som skjedde i fjorårets kamp mot laget.

 

Hver gang vi får en overgansmulighet eller lignende, kommer Bolton til å prøve å bremse den ned. De kommer til å ligge lavt og dra ut tempoet av kampen. Derfor blir det utrolig viktig at vi har et høyt tempo i spillet vårt og prøver på overgangs de gangene vi har mulighet til det. Hitill i år har det nettopp vært en av våre store svakheter, så dette kan bli en stor test. Vi har slitt med lignende lag i år (f.eks. Sunderland og Boro) og det er langt ifra sikkert at vi tar alle poengene til helgene.

 

Måtte fotrballåret 2009 bli bedre for oss både resultat- og pokalmessig. Proud to be a Gooner.

Link to comment
Share on other sites

Har forhåpninger foran denne kampen, vår første seriekamp i 2009. Nå har vi ikke rå til flere feilskjer i ligaen.. Og da må hjemmekamp mot Bolton vinnes. Det tror jeg vi klarer, men vi har slitt mot Bolton før. Som det står i kamptråen har Bolton tapt fire av de fem siste kampene noe som ikke vitner om storform.. Men Bolton er et sliterlag og vi må forvente at de legger seg bakpå og Arsenal styrer spillet.. Nøkkelen blir å få opp tempoet slik at vi kan åpne opp forsvaret til Bolton.. Viktig at enten Denilson eller Song blir klar til kampen..Vi trenger iallefall en av dem på midten..

 

Bolton har ikke vært så halvgærne på bortebane, men dette tar vi!! 3-1 til Arsenal <_<

 

Tror på dette laget: (Tar hensyn til at kanskje Denilson og Song ikke rekker kampen, derfor har jeg dem ikke med)

---------------Almunia------------------

Sagna----Djourou----Gallas----Clichy

Eboue-----Nasri------Diaby------Vela

----------- RVP------Adebayor---------

 

Kamptråden føyer seg inn i rekken av mange flotte kamptråder pekkiry... Flott arbeid :)

Link to comment
Share on other sites

Da er det klart for første PL-kamp i 2009. Har sett stort sett alle kampene denne sesongen og må si at jeg har vært alt annet en fornøyd, men som den store optimisten jeg er har jeg troa på at ting kommer til og snu. Får vi inn 1-2 ordentlig gode spillere i januar så har jeg stor tro på at vi kan være med å kjempe om en plass blant de 3 beste.

 

Jeg håper og tror at laget blir følgende (tar hensyn til at Song og Denilson blir klar vist ikke håper jeg på ramsey sammen med nasri på midten og Vela ut på venstre kant):

 

------------Almunia----------

 

Sagna----JD----Gallas----Clichy

 

Eboue----Song----Denilson----Nasri

 

----------RvP--------Ade-----------

 

Nasri hadde en kjempekamp mot Plymouth på midten, men siden Denilson har vært så begredelig på venstre kant så håper jeg at han starter på midtban sammen med Song som er den beste defansive midtbanespilleren vi har til nu. spissene er vell så godt som bænkers og det samme med forsvaret selv om jeg stiller spørsmålstegn til Clichy's form den siste tiden.

 

Tipper en grei 2-0 seier etter scoring av RvP og Nasri :)

Link to comment
Share on other sites

Håper på at dette laget stiller til start på lørdag:

 

:::::::::::::::::::::Manuel Almunia:::::::::::::::::::::::::::::::

 

Bacary Sagna - William Gallas - Johann Djourou - Gael Clichy

 

:::::::::::::Abou Diaby - Emmanuel Ebouè:::::::::::::::::::::

 

::::::::Robin Van Persie - Samir Nasri - Carlos Vela:::::::::::

 

:::::::::::::::::::Emmanuel Adebayor:::::::::::::::::::::::::::

 

Keeper og forsvarsrekka er bankers selv uten skader. Framover på banen håper jeg på Diaby og Eboue som defensive ankere med sikte på at Denilson og Song fortsatt er skadet. Ingen av de er genuine ballvinnere og ankere, men har aldri sett disse to sammen som DM og tar sjansen på at de klarer det greit. Framover på banen har vi en hengende spiss/ offensiv midtbane-trio som jeg tror kan komme til å herje hvis de får starte. RVP i en ikke ukjent rolle fra landslaget, Nasri som "egentlig" er sentral offensiv midtbane og Vela som kan ta over Walcott-rollen. På topp finner vi en Adebayor som ikke har levert som forventet i det siste, men som det er få alternativer til ettersom Bendtner heller ikke har overbevist. En annen mulighet er å bytte Adebayor med Van Persie for såigjen bytte Adebayor med Ramsey. Selv om jeg i utgangspunktet Van Persie er god nok fysisk og på hodet til å være enslig spiss.

 

Uannsett tror jeg dette kan bli en bra kamp og at gutta vinner.

 

Satser på 3-0 med scoringer av Van Persie, Gallas og Adebayor! :)

Link to comment
Share on other sites

Har forhåpninger foran denne kampen, vår første seriekamp i 2009. Nå har vi ikke rå til flere feilskjer i ligaen.. Og da må hjemmekamp mot Bolton vinnes. Det tror jeg vi klarer, men vi har slitt mot Bolton før. Som det står i kamptråen har Bolton tapt fire av de fem siste kampene noe som ikke vitner om storform.. Men Bolton er et sliterlag og vi må forvente at de legger seg bakpå og Arsenal styrer spillet.. Nøkkelen blir å få opp tempoet slik at vi kan åpne opp forsvaret til Bolton.. Viktig at enten Denilson eller Song blir klar til kampen..Vi trenger iallefall en av dem på midten..

 

Bolton har ikke vært så halvgærne på bortebane, men dette tar vi!! 3-1 til Arsenal :)

 

Tror på dette laget: (Tar hensyn til at kanskje Denilson og Song ikke rekker kampen, derfor har jeg dem ikke med)

---------------Almunia------------------

Sagna----Djourou----Gallas----Clichy

Eboue-----Nasri------Diaby------Vela

----------- RVP------Adebayor---------

 

Kamptråden føyer seg inn i rekken av mange flotte kamptråder pekkiry... Flott arbeid ;)

Stiller meg bak alt og alt og alt i denne posten, utenom resultatet, som jeg tror blir 4-0!..... Ja dere hørte rikitg, 4-0! :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet at vi aldri kommer til å stille med dette laget. Men håper på dette:

 

Almunia

Sagna - Djourou - Song - Clichy

Eboue - Diaby - Denilson - Nasri

Adebayor - van Persie

 

Det blir langt verre om vi mister Song og Denilson, da kan det bli tøft. Vi har i hvert fall Kolo som sikkert spiller er med mot Bolton, hvis ikke så kan vi jo prøve å ta ned Adebayor som stopper. Rask, duellsterk og målfarlig! :)

 

Nei, dette kan bli meget vanskelig. Men jeg er optimist med tanke på seier, til tross for alle skadene vi har i øyeblikket.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet at vi aldri kommer til å stille med dette laget. Men håper på dette:

 

Almunia

Sagna - Djourou - Song - Clichy

Eboue - Diaby - Denilson - Nasri

Adebayor - van Persie

 

Det blir langt verre om vi mister Song og Denilson, da kan det bli tøft. Vi har i hvert fall Kolo som sikkert spiller er med mot Bolton, hvis ikke så kan vi jo prøve å ta ned Adebayor som stopper. Rask, duellsterk og målfarlig! :)

 

Nei, dette kan bli meget vanskelig. Men jeg er optimist med tanke på seier, til tross for alle skadene vi har i øyeblikket.

 

Laget du har her er greit nok det, men jeg lurer på Song. Har ikke sett en verdens ting om skaden han pådro seg mot Bolton, så hvis Song er ute så kan det jo hende at Sagna blir midtstopper par med Djourou? Eller kanskje at Nordtveit får en plass på benken eller fra start? :D

Link to comment
Share on other sites

------------Almunia------------

Sagna----Toure--DJ----Clichy

Eboue----Nasri--Song----Vela

----van Persie---Adebayor----

 

Da er vi klare for vår første seriekamp i 2009, og vi har vertfall ikke råd til å gå på en smell i slike kamper som dette. Måtte vi vinne denne, og måtte 2009 bli et knallår for oss fans og ikke minst våre spillere. Tipper at Bolton legger seg bakpå og satser på kontringer og dødballer når det passer de. Men det er slike lag som bruker å slå/spille jevnt Arsenal. Derfor ønsker jeg styrke i form av Eboue og Song i midtbanen og Toure i forsvaret sammens med Djourou.

 

Det er viktig at vi er våkne på dødballer i mot. Tror også at vi må sette de sjansene vi får, for jeg tror neppe dette vil bli en kamp der alt går på skinner med vårt fine spill uten at Bolton vil smelle til med fysisk spill og harde taklinger. Vi skal vertfall ikke ta lett på de, men jeg er framdeles ganske sikker på at vi sitter igjen med tre poeng. Ikke bare er jeg sikker, men vi må rett og slett bare vinne denne.

Link to comment
Share on other sites

Første seriekamp 2009. Og utrolig viktig.

Ikke er det bare mot vårt 'bogey' lag, men vi må også vise at vi fremdeles skal væ're med å kjempe i toppen. Da skal dette bli seier.

 

Blir interessant å se hva Wenger gjør med Denilson. Setter han D rett inn i laget og flytter Nasri til vingen igjen. Jeg håper han ikke gjør det.

Nasri har virkelig vært god sentralt.

 

Toure kommer inn i vår leders fravær, og det blir å hoppe etter Wirkola.

Gallas har vært god etter at han mistet kapteinsbåndet og er en vinner utpå der. Det er nå Toure virkelig han må vise at han fremdeles er god nok.

 

Laget;

 

Almunia

 

Sagna Toure Djorou Clichy

 

Eboue Nasri Diaby Denilson/Vela

VP Ade

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Sagna - Gallas - Djourou - Clichy

 

Eboue- Nasri- Diaby- Vela

 

v.Persie - Emmanuel Adebayor

 

Stiller meg bak dette laget. Dette er kanskje ikke Vela sin type kamp, men syns han har hatt mange så friske innhopp

at han bør få muligheten fra start her. Midtbanen er kanskje vel offensiv, men angrep er beste forsvar! :)

 

Kevin Nolan er suspendert til denne kampen, noe som er godt nytt. Davies elsker å spille mot Arsenal, da han

alltid ler når han får gule kort for vel drøye taklinger på spillerne våre. Her er det bare å peise på fra start,

tempo har vært mangelvare en god stund, men med det laget tror jeg det kan løsne.

Link to comment
Share on other sites

Har skrevet kamptråd fra et annet forum. Tenkte jeg bare kunne legge det ut her.

 

Arsenal v Bolton

 

Premier League er endelig i gang igjen. Dette blir årets aller førsteseriekamp for både Arsenal og Bolton som kun har spilt cup så langt i år. Arsenal på sin side vant komfortabelt med sifrene 3-1 mot Plymouth, mens Bolton gikk på en smell borte mot Sunderland. Bortelaget måtte seg slått da Sunderland gikk opp til 2-0, Bolton reduserte, men det hjalp svært lite for Megsons menn som er ute av FA-cupen 2008/09.

 

Arsenal har hatt en fryktelig ujevn sesong, i det siste har det vært få lyspunkter å glede seg over. Skader, interne problemer og tynn stall har vært mye av Arsenals varemerke i det siste. Det tar lengre og lengre tid mellom hver gang vi får se Arsenal spille det "the Arsenal way", som vi har sett i flere sesonger. Arsenal har tapt noen svært viktige poeng mot lag som Fulham, Hull og Sunderland, bare for å nevne noen. Til gjengjeld har "The Gunners" tatt 7 poeng mot Chelsea, Manchester United og Liverpool noe som er veldig gledelig. Den tendensen så vi mye av i forfjor der laget avgir poeng mot antatt lette motstand, mens de virkelig er på hugget i de store engelske ligaoppgjørene. Før denne kampen ligger Arsenal på en noe skuffende femteplass, men med tre poeng og litt flaks i de andre kampene kan Arsenal både avansere 1 og 2 plasser på tabellen, selv om jeg tviler på at både Aston Villa og United avgir poeng på likt. Men det skal nevnes at Chelsea og United møtes, der kan alt skje.

 

Bolton sin sesong har til nå vært helt på det jevne. Gary Megsons elever står bokført med 7 seiere, 2 uavgjort og 11 tap. Det holder til en fin 11. plass på tabellen. Som nevnt tidligere i tråden ble laget slått ut av FA-cupen mot Sunderland. Bolton kunne ikke hindre at Cisse og Jones scoret hver sitt mål. Ebi Smolarek reduserte for gjestene men det holdt altså ikke. Både Bolton og Arsenal er ute av Carling-cupen som nærmer seg slutten. Det er kun fire lag igjen av den turneringen.

 

De siste sesongene har Arsenal slitt med skader på nøkkelspillere, den trenden ser ut til å fortsette. I øyeblikket 7-8 mann som er på skadelisten til Arsenal. Det er ikke uvanlig for laget fra Nord-London. Både Theo Walcott, Eduardo Da Silva, Thomas Rosicky, Cesc Fabregas, Mikael Silvestre og William Gallas er ute til denne kampen. Alexandre Song er dessuten usikker, og det er 50/50 sjanse at han spiller eller ei. For Arsenals del kan det bli viktig å få Song klar til denne kampen. Vil du vite mer om Arsenals skader? Trykk her.

 

Bolton har også noen skader, men få av dem er virkelig store tap. Tamir Cohen, Gary Cahill og Joe O'Brien er alle usikre til denne matchen, men jeg tror i hvert fall en av disse er med mot Arsenal. De to siste er i hvert fall gode spillere som Bolton sikkert kan trenge i en slik match. I tillegg til disse skadene er Ricardo Vaz Te definitiv ute til denne kampen. Kaptein Kevin Nolan spiller heller på lørdag, grunnet susepensjon. Det er nok det verste tapet for Boltons del.

 

De siste sesongene har virkelig Bolton-spiss Kevin Davies vært en fryktet spiller. Han er alltid i form mot Arsenal. Han spiller uten stor respekt og går inn i hver duell, han er dessuten en meget fysisk spiller som er sterk i lufta. En spiller som Arsenal absolutt burde se opp for. Av øvrig fakta vil kampen vises direkte på Canal+Sport1. For de som ikke har den kanalen er streams et alternativ. Det kan du finne her, eller i forumets streamseksjon. Av tidligere erfaringer er Veetle et godt stream alternativ.

 

Oppgjørene mellom disse to de siste årene har vært tøffe. Arsenal har i perioder slitt med å få taket på Bolton, men det ser ut til å ha løsnet litt. Forrige gang lagene møttes vant Arsenal 3-1 på Reebok Stadium. Bolton tok ledelsen, men det holdt ikke helt inn. Dessverre for Bolton-tilhengerne. Fra 2001 og til i dag har lagene spilt mot hverandre 14 ganger i forskjellige sammenhenger. På Reebok er det helt likt ettersom lagene har tatt tre seiere hver, mens to av dem har endt med poengdeling. På Highbury/Emirates er det en større forskjell. Arsenal har vunnet fire av kampene, mens tre av dem er blitt spilt uavgjort. De siste fem kampene i ligaen har Arsenal vunnet to og spilt tre uavgjort, mens Bolton har vunnet en og tapt hele fire kamper. Foran denne kampen er Arsenal favoritter, men jeg tror Bolton vil heve seg til denne kampen. Lykke til, folkens!

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Gud som jeg misliker kampene mot Bolton. Trodde faktisk alt skulle bli så mye bedre når de ble kvitt Big Sam, men den gang ei.

 

Men nå er det hjemmekamp. Ser ut til at Bolton sliter med mer skader enn hva tilfellet er for oss. I tillegg har vi hjemmebane, noe som bør vippe pendelen i våres favør. Satser på at vi har de offensive ferdighetene som må til. Suma summarum så bør dette bli en seier for oss. Alt annet vil være en fornærmelse ovenfor Charlie.

 

Tar en blåkopi av lagoppstillingen som redaktøren har satt opp:

 

Almunia

Sagna – Kolo – JD - Clichy

Eboue – Denilson – Diaby - Nasri

Adebayor - Van Persie

 

2-0 til Arsenal! :)

Link to comment
Share on other sites

Tøff kamp å starte det nye året med. Bolton kan fort bli en knallhard prøvelse, spesielt uten kreativiteten til Cesc og fighterviljen til Gallas. Håper Kolo står frem i Gallas' fravær og muligens gjør plassen ved siden av Djourou til sin?

 

Denilson tar vel plassen ved siden av Song, og Nasri går tilbake ut på kanten sin.

Vi trenger Eboue og Song i denne kampen om vi skal klare å komme unna krigen på midtbanen med æren i behold. Håper også Clichy har hatt godt av å sitte litt på benken de siste kampene og er klar til å finne frem til formen han hadde i fjor.

 

Håper på dette laget:

 

Almunia

Sagna-Kolo-Djourou-Clichy

Eboue-Song-Denilson-Nasri

RvP-Ade

 

Om Song ikke blir klar er dette midtbanen jeg håper på:

 

RvP-Denilson-Eboue-Diaby-Nasri

 

med Ade alene på topp altså..

Link to comment
Share on other sites

Ny kamp, nye muligheter, gleder meg til å se spillesugne gutter :) Håper vi finner rytmen fra start idag, og går ut i hundre. Er LENGE siden vi har gått ut og overkjørt og skapt sjanser fra første minutt, det er et savn.

Tviler på at dette blir laget, men hadde ikke hatt noe imot å se det.

God kamp :P

 

Almunia

Sagna-Djourou-Kolo-Clichy

Diaby-Eboue-Nasri-Vela

Ade-RvP

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...