Jump to content

Manchester City B


pekkiry

Recommended Posts

mange nye spillere vi trenger nå, men problemet nå kan vel bli at vi ikke er noe særlig attraktiv klubb i øyeblikket, kan ikke se for meg at klassespillere er særlig lysten på å komme til oss i øyeblikket. desverre.

Tror ikke spillere som evt skal til Arsenal tenker på hvordan de ligger på tabellen nå, de vet hva Arsenal står for og alle vet at dette kommer til å snu seg om ikke så lenge. Dette er opp til Wenger, hva han tørr å invistere i!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 270
  • Created
  • Last Reply

Tror ikke at enkeltmansprestasjoner kan bli dratt frem idag, ettersom at hele laget ha slitt med jobb i Championship hvis de spilte konsekvent på et slikt nivå(noe de nesten gjør om dagen). Men det er trossalt en spiller som stikker seg ut for min del og det er Bendtner. Jeg har sjeldent sett makan til slik en dårlig teknikk og at han konsekvent bryter ned spillet vårt med elendige tøtsjer og dårlige passninger i feil retning. Husker ifjor hvor jeg tenkte meg at han kunne være en utypisk Arsenal spiss som gjerne kunne gi oss en litt annen trussel foran motstanderens mål, men haha nei så feil jeg tok.

 

Dette var trist, trist og atter trist og jeg kjenner iløpet av kampen at jeg begynner å få en følelse hvor jeg håper at motstanderen gjør det bra fordi spillerne vår ikke fortjener mer.

Link to comment
Share on other sites

Vi må bare innse at vi er i en krise, både med skader og innad i klubben, og da fungerer ikke spillet.

 

I fjor var dette "dream team":

 

Almunia

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Rosicky-Flamini-Fabregas-Hleb

Adebayor - Van Persie

 

Da skulle det stå 0-3, ikke 3-0

 

Dessverre var dette dagens oppskrift:

 

Almunia

Hoyte - Djorou - Silvestre - Clichy

Diaby - Song - Denilson - Nasri

X - Van Persie

 

(velger å sette X på Bendtner siden han ikke var til stede, i dag heller)

 

Studerer man dette litt så skjønner man hvorfor arsenal ikke er arsenal lengre, når kun 3 av de samme spillerene spilte i dag.

Link to comment
Share on other sites

Men det er trossalt en spiller som stikker seg ut for min del og det er Bendtner. Jeg har sjeldent sett makan til slik en dårlig teknikk og at han konsekvent bryter ned spillet vårt med elendige tøtsjer og dårlige passninger i feil retning. Husker ifjor hvor jeg tenkte meg at han kunne være en utypisk Arsenal spiss som gjerne kunne gi oss en litt annen trussel foran motstanderens mål, men haha nei så feil jeg tok.

 

Ganske så enig i den.

 

Når hele laget har selvtillit, da kan Bendtner glimte til, men når ingen andre spiller med selvtillit så er det vanskelig for han å vise noe. Enkeltprestasjoner er ikke hans spesialitet.

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger nok etpar solide forsterkninger,men føler ikke at det bare er der det sitter.

Når man ser på et lag som tottenham så har de veldig mange gode spillere,men likavel så sliter de også.

Her sitter det nok veldig mye i hodet på spillerene,og hvordan man fikser det hvet jeg ikke.

Ellers så føler jeg at vi får for mange ballkjelere på midten,alle skal ha ballen i bena og det blir veldig korte avstander mellom back og ving når vi angriper.

Savner noen som kan sette fart inn bak backene og forsvarsfireren generelt.

Veldig trist at theo ble skadd,føler han er den eneste av den typen vi hadde i laget.

 

Synes denne sesongen begynner å minne veldig om første sesongen på Emirates,og det hele føles veldig mørkt for øyeblikket.

Samtidig så sitter jeg med et inntrykk av at det ikke er så veldig mye som skal til før vi kommer oss tilbake på vinnersporet,men vi må nok håpe på etpar solide forsterkninger i januar.

Link to comment
Share on other sites

Helsvart for Arsenal

Dette står øverst på Nettavisen.. Dystert, men ganske sant.. :lol: Det er jo alltid dritt å tape, men når det å tape begynner å bli enn vane er det jo enda verre.. Når man ser på spillet idag, så sitter iallefall jeg å tenker på hvor mye har mistet siden vi gode.. Ikke bare har vi mistet mange klassespillere som ikke er erstattet !! Men vi spiller jo ikke "the Arsenal way"..

I fjor så var jo ikke stallen så mye breiere, men vi spilte bra.. Selv om vi sprakk litt på slutten så var det en bra sesong tross alt..

 

MEN i år har nesten ingen ting fungert... En bra kamp i ny å ne, men hva hjelper det når vi er så dårlige på vårt dårligste.. Personlig mener jeg at denne sesongen har vært ett stort sukk fra overgangsmarkedet til idag.. Nesten ingen forsterkninger, masse skader, usikkert og trøbbel rundt kaptein og ikke minst masse dårlig spill...

Selv sitter jeg å lurer på hvordan det har kunne gå så galt. ?? Hva har skjedd med Wenger, den ungdomlige etusiasmen og alt talentet.. Vi står jo igjen med mange talenter som har strøket på eksamen.. Og jeg gidder ikke å nevne navn.. :(

 

Hva nå da?? Det spør nok alle seg, er Wenger rett man. jeg begynner å lure, noe jeg ikke trodde var mulig for er det en manager jeg respekter så er det vår egen Wenger. Men solbrillene må bort og sannheten må ses i øynene.. Vi er ikke gode nok. Å da må det gjøres noe!! For Arsenal er et lag som skal få motstandere til å skjelve. Vi er klubb som fortjener trofeer..

Om vi ikke vinner noe i år så iallefall vis oss Arsenal at dere kan spille fotball og vis at dere er spillere som duger.. For stoltheten til oss alle har fått seg noen stygge hakk.. :(

 

Hva framtiden bringer er et stort mysterium, men jeg sitter iallefall å drømmer om nye øyeblikk der vi kan være verdens gladeste og stolteste supportere..

Så Wenger & co , gi oss disse øyeblikkene tilbake!!!

 

WE LOVE ARSENAL!!!!

Link to comment
Share on other sites

Kampen var en fryd å se i forhold til store deler av innleggene her på forumet i etterkant av kampen. Tragiske holdninger over hele linja! Hva f*** skylder dere på Almunia kamp etter kamp for? Vi har nesten en hel f**** 11'er ute med skader eller suspensjon, vi vraker kapteinen og gir oss selv et komisk utgangspunkt før kampen.

 

Noen som vet hvilket grunnlag dommern bruker ved å ikke la van persie få tidenes frekkeste mål?! Å dømme straffer i ettekant er en prestasjon i seg selv!

 

Føler vi trenger vinnerinstinktet, tenningen og forsterkninger ved siden av Cesc og Kolo!

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke sett kampen i dag, men skuffende at vi taper igjen.

Slik vi har spilt i det siste så var det vel å regne med, men allikevel hadde jeg jo trodd at vi skulle klare å få med oss noe fra denne kampen.

 

Får tro vi snart får tilbake noen spillere og klarer å komme oss på vinnersporet igjen!

 

Come on you Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Kampen var en fryd å se i forhold til store deler av innleggene her på forumet i etterkant av kampen. Tragiske holdninger over hele linja! Hva faen skylder dere på Almunia kamp etter kamp for? Vi har nesten en hel faens 11'er ute med skader eller suspensjon, vi vraker kapteinen og gir oss selv et komisk utgangspunkt før kampen.

 

Noen som vet hvilket grunnlag dommern bruker ved å ikke la van persie få tidenes frekkeste mål?! Å dømme straffer i ettekant er en prestasjon i seg selv!

 

Føler vi trenger vinnerinstinktet, tenningen og forsterkninger ved siden av Cesc og Kolo!

 

er det ikke slik at når keeperen slepper ballen så skal den sprette en gang før du kan røre den?

Er ikke sikker på det,men kan jo forklare hvorfor det ble annulert.

Husker Henry gjorde det samme mot friedel for noen år tilbake,resultatet ble annulert mål og gult kort til henry

Link to comment
Share on other sites

10 poeng bak chelsea og liverpool.. Hmm, lagene må tape 3 kamper sånn at vi kan gå forbi dem..

 

jeg så ikke kampen i dag, men 3-0 er ett skuffende resultat.. Vi har MASSE tull og MANGE skader i troppen nå, får håpe det blir full konsentrasjon til neste PL kamp!

 

JEG har trua!

Link to comment
Share on other sites

Mye frustrasjon i denne tråden - forståelig nok. Forhåpentligvis vil 90% av de som skrev inn under kampen angre seg når de kan gå tilbake etter en god natts søvn og se hva de lirte av seg...

 

Stygt tap, og dårlig spill. Med nesten en hel ellever ute synes jeg ikke at et tap kom helt ut av det blå, men jeg håpet at de som gikk i krigen i dag virkelig gjorde det. Om ikke annet så for å gni det inn mot en eks-kaptein...

 

Jeg synes ikke dette laget er langt unna å være en tittelkandidat. Faktisk tror jeg at med Flamini, eller en Flamini-lignende spiller på plass hadde vi hatt en førsteellever på høyden med de beste. Denilson, Song, Wilshere og de andre sentrale midtbanespillerne er gode spillere, men kan ikke, med sin alder, forventes å prestere maks uke ut og uke inn.

 

Og DER er jeg med på kritikken av Wenger. Han måtte vite at det var en gambling å gå inn i sesongen med en så urutinert midtbane. Han MÅ handle en solid DM i januar, eller tror jeg for alvor at han er angrepet av et overmot som sier han at han skal klare å forme disse unge spillerne til garva Premier League-stjerner på rekordtid. Det går ikke, Wenger, og det må du snart innse!!

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hva som er verst. Tapet idag eller dette forumet.

En må bittelitt ryggrad og støtte et lag som sliter.

Mange skader og spillere blottet for selvtillitt. Dette må Wenger få skikk på.

 

Personlig er jeg mer møkklei den trangsynte Almuniagjengen som ikke evner å se at hele laget vårt er tragisk idag.

De eneste som får godkjent er Silvestre og Ramsey.

 

Middels var Djorou...resten spilte langt under pari med Clichy,Bendtner og Denilson som de verste.

Link to comment
Share on other sites

Kampen ble som forventet, ræva.

 

Jeg regnet med ett tap så jeg var ikke overrasket i det hele tatt. Lagoppstillingen vår skremmer ingen, benken likeså.

Vi skapte knapt en dritt hele kampen og som vanlig scorer motstanderen på stort sett alt de har av sjanser. Det er helt sikkert tilfeldig.

I dag var det mange som pekte seg ut i en negativ retning. De som var verst var Denilson, Song, Diaby, Bendtner og Nasri.

Den eneste som får godkjendt er Silvestre.

Hva er det med Denilson? Han går fra det fantastiske til det katastrofale. Diaby er alltid ræva når han er på kant, Song er vanligvis ganske god, hva skjedde med ham i dag? Bendtner og Nasri har begge kjempe potensiale, men var i likheten med flesteparten dårlige.

Djourou klarte seg helt greit til han lagde en idiotisk straffe. det var totalt unødvendig.

almunia kan ikke lastes for målene i mot. Det første er ene og alene Clichy sin feil. Nå trenger han en liten pause fra spillet. Det andre målet kommer av at forsvaret av en eller annen merkelig grunn velger å stå framfor å rygge når city har ballen helt upresset på midtbanen. Det er j ofor selvmord å regne. Det tredje målet er ene og alene Djourou sin skyld. idiotisk takling.

Jeg har fått beskjed om å fokusere på det positive Almunia gjør kontra det negative. Jeg husker ikke hvilken bruker på dette forumet som foreslo det, men jeg skal prøve etter beste evne.

1- Almunia var flott ute og plukket ned ett helt ufarlig løst og upresset innlegg UTENFOR fem meteren. Jeg anslår avstanden for å være hele seks meter fra mål.

2- Almunia gav en drit dårlig retur i retning Robinho som han viste skulle bli feilaktig avblåst for offside. Lurt.

3- Almunia gidder ikke å slenge seg da robinho kommer alene mot ham, han velger heller å løpe etter som en klovn fordi han vet Djourou redder på strek likevel.

 

Til Orakelet:

Det er ikke en eneste her på denne tråden av det jeg har lest som sier at Almnia er skyld i tapet i dag. Men at flere skriver at han ikke imponerte er vel ikke uventet. Du så vel kampen du også?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det er vel liten tvil om at noko må gjerast etter siste vekes flaue episodar. At me tapar borte mot City er vel kanskje ikkje den største bomba og noko eg burde ha rekna med da eg satte opp ein odds med. Chelsea U, Liverpool U, Portsmouth U, Stoke H og Arsenal B. Arsenal tapet kosta meg 16000 kroner. :-(

 

Me mangla mange spelarar i dagens kamp og eg trur me vil reise oss igjen. Men når januar kjem så MÅ Wenger handle hvis han framleis sit ved roret. Når det gjeld kapteinsrollen: Gje armbandet til Fabregas, det vil skape ny glød i laget hvis han vil ha ansvaret.

 

enig i det du sier med fabregas, tror det vil gi gutten en ny vår!!!

Link to comment
Share on other sites

Fekk med meg berre andre omgang i dag, og den var trist. Det eg såg stadfestar berre noko av det eg har sett gjennom året. Av dei som spelte idag vil eg konkludere følgjande på bakgrunn av det vi har sett av dei til. Så spørs det om Wenger er einig.....Eg håpar at sesongen til no har gitt Wenger følgjande svar:

 

Bendtner er ikkje god nok. Wenger har hatt trua eg har hatt trua. Dersom Wenger framleis har trua bør han leigast ut å spele fast på eit lavare nivå enn for oss eit år til, så får vi sjå.

Diaby er ingen Vieira. Han har ein fysikk han ikkje brukar og bidrar med ingenting.

Denilson har potensiale, men er alt for ustabil til å spele kvar veke. Han treng forsiktig matching i enda nokre år framover.

Nasri treng minst 6 månader på å bli klar. Han har scort nokre viktige mål, men når etter mi meining ikkje Hleb til knea i forhold til å påvirke ein kamp i vår fordel. Gje denne mannen tid!

Song er laaaaaaangt unna det nivået ein kan forvente.

Almunia er ein ok keeper, men ikkje ein keeper som gir deg trofe. Men dersom det ikkje er aktuelt og bruk tid og pengar på skaffe ein betre mann, så er han ein keeper som gjere relativt få feil, og relativt få gode redningar.

Clichy er ikkje i form.

Silvestre er backup. Det har Ferguson vist i mange år alt.

Van Persie vil aldri bli ein spelar som leiar oss til noko stort. Han er likevel så bra at han saman med dei rette spelarane kan vere i verdsklase

Hoyte er lovande, men han er ikkje ein spelar som er god nok til å starte i bortekampar i PL!

Djouro bør få fleire sjansar. MEN han er ingen messias som kan berge vårt forsvar

Vela har vist glimt når vi er i medgang. I motgang bidreg han med omtrent 0. Må matchast forsiktig og i kampar der laget presterar.

Ramsey som Vela men er kanskje enda nærmare å få speletid.

Link to comment
Share on other sites

Så ble det tap. Er vel egentlig ikke så veldig overrasket. For det er jo noe med dette å stikke fingeren litt i jorda, slik at man kan få et litt realistisk syn på det hele:

 

Vi har nesten en hel startoppstilling ute av diverse årsaker:

Forsvar: Sagna, Toure og Gallas

Midtbane: Eboue, Fagbregas, Walcott og Rosicky

Angrep: Adebayor og Eduardo

 

Synes dette er noe som gjentar seg ofte. Muligens/trolig et resultat av Wengers forsiktige innkjøpspolitikk. Sitter med en følelse av at det ikke er mange andre klubber som stiller med så stort forfall.

 

Faktor nummer to er at laget er helt ute av fasong. Også dette av forskjellige årsaker. Selvsagt skal dagens utvalgte klare mer, men dagens prestasjon sitter nok like mye i hodene som i beina. Videre har tumultene rundt Gallas gjort sitt.

 

Faktor nummer tre er den bekymringen som mange hadde allerede før sesongen ble sparket i gang. Wenger holdt en lav profil når han når nye spillere skulle hentes inn. Trolig er savnet etter Hleb og spesielt Flamini mye større enn hva mange har trodd.

 

Jeg setter en strek over denne kampen. Håper dog at ikke Wenger og Arsenal gjør det! Noe må gjøres asap og noe må gjøres i januar! Basta! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Sørgelig at det skjer nok en gang, men vi må stå sterke sammen når det går dårlig! Har fortsatt stor tiltro til vår klubbs største manager noen sinne som har skapt en revolusjon på de fleste områder! Mannen har sin egen byste stående i vårt mekka. Blir nok ikke premier league triumf i år, men har stor tro på en cup triumf.

Ikke gi opp alt og trekk så drastiske konklusjoner. Vi tåler dette!

 

In Arsene I still trust :lol: og GO GUNNERS!

In Arsene I still trust? Vi har ikke vunnet en dritt siden 2004

Og hans måte å spille fotball på og måten han opptrer i transfer markedet appelerer såpass til meg at jeg gir han mer tid. Vil vell tro at alle, ja deg og, trodde på Arsene når vi hadde slått united!? skakke så mye til før ting vipper til vår fordel. Wenger har vell ikke akkurat vært heldig med skader! Skulle likt å se hva de tre andre topplagene skulle gjort hvis 6-7 av normale "start-ellever spillere" var skadet samtidig :(

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fått beskjed om å fokusere på det positive Almunia gjør kontra det negative. Jeg husker ikke hvilken bruker på dette forumet som foreslo det, men jeg skal prøve etter beste evne.

1- Almunia var flott ute og plukket ned ett helt ufarlig løst og upresset innlegg UTENFOR fem meteren. Jeg anslår avstanden for å være hele seks meter fra mål.

2- Almunia gav en drit dårlig retur i retning Robinho som han viste skulle bli feilaktig avblåst for offside. Lurt.

3- Almunia gidder ikke å slenge seg da robinho kommer alene mot ham, han velger heller å løpe etter som en klovn fordi han vet Djourou redder på strek likevel.

 

Det gjorde jeg, men det var med den hensikt å fremprovosere det faktum at det egentlig er fint lite bortsett fra det mest selvsagte.

Link to comment
Share on other sites

Så ble det tap. Er vel egentlig ikke så veldig overrasket. For det er jo noe med dette å stikke fingeren litt i jorda, slik at man kan få et litt realistisk syn på det hele:

 

Vi har nesten en hel startoppstilling ute av diverse årsaker:

Forsvar: Sagna, Toure og Gallas

Midtbane: Eboue, Fagbregas, Walcott og Rosicky

Angrep: Adebayor og Eduardo

 

Synes dette er noe som gjentar seg ofte. Muligens/trolig et resultat av Wengers forsiktige innkjøpspolitikk. Sitter med en følelse av at det ikke er mange andre klubber som stiller med så stort forfall.

 

Faktor nummer to er at laget er helt ute av fasong. Også dette av forskjellige årsaker. Selvsagt skal dagens utvalgte klare mer, men dagens prestasjon sitter nok like mye i hodene som i beina. Videre har tumultene rundt Gallas gjort sitt.

 

Faktor nummer tre er den bekymringen som mange hadde allerede før sesongen ble sparket i gang. Wenger holdt en lav profil når han når nye spillere skulle hentes inn. Trolig er savnet etter Hleb og spesielt Flamini mye større enn hva mange har trodd.

 

Jeg setter en strek over denne kampen. Håper dog at ikke Wenger og Arsenal gjør det! Noe må gjøres asap og noe må gjøres i januar! Basta! ;)

 

Det er godt å lese dette innlegget. Så avbalansert og rolig. Har ikke lest på forumet på et døgn og det har kommet inn en drøss med innlegg som jeg bare ruller over. Om hvor håpløst alt er og at den er en drittspiller og den udugelige manager må gå. Sure smileys og banneord med caps lock på. Etcetera etcetera.

Syntes det er fantastisk på Anfield når publikum står igjen etter et tap med skjerfene i været.

På Emirates vil undertegnede og forumets Charlie George og noen til fra forumet stått igjen. Mens resten av forumet ville forsvunnet ut på gaten som iltre bier.

Hør kjære forumist: Det er nå du trengs. Med skjerfet ditt i været og signalisere at jeg støtter og støtter.

Derfor er jeg så glad for slike saklige innlegg, som over, innlegg som forsøker si noe mer enn det å ønske noen til guiljotinen når det ikke går som man vil.

Mange har spurt og jeg spør igjen; er Arsenalfansen den mest bortskjemte og sutrete supportergjengen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...