Jump to content

Manchester City B


pekkiry

Recommended Posts

Manchester City - Arsenal

Lørdag 22/11 2008 Avspark:kl 16:00

 

En ny PL helg med nye muligheter. Forrige helg var pinlig, elendig, og alle andre ord man kan komme på. Cesc Fabregas er suspendert, Van Persie er tilbake fra suspensjon, dermed skal Arsenal være godt rustet for den vanskelige bortekampen mot City. Her forventes det innsats og vinnerlyst fra spillerne, og bare seier er godt nok for fansen og laget for å holde liv i håpet om medalje. Manchester City kommer fra en bortekamp mot Hull, der det endte 2-2, de viser at de kan score mål, men også slippe inn. Så dette skal ikke være en umulig oppgave.

 

TV Kanaler/Streams

 

Dommer

Kommer

 

Spillere som er skadet/suspendert

Skadet:

Theo Walcott

Eduardo Da Silva

Thomas Rosicky

Emmanuel Eboue (usikker)

Bacary Sagna

Suspendert:

Cesc Fabregas

Trykk her for mer info om skadene

 

Form utvikling

 

Tabellposisjon Arsenal

4. Arsenal 13 25-15 23

 

Tabellposisjon Aston Villa

12. Manchester City 13 26-22 14

 

Siste fem møter

02/02-08 Manchester City-Arsenal 1-3

25/08-07 Arsenal-Manchester City 1-0

17/04-07 Arsenal-Manchester City 3-1

26/08-06 Manchester City-Arsenal 1-0

04/04-06 Manchester City-Arsenal 1-3

 

Fra 1996 til nå

Totalt Manchester City seire: 1

Totalt uavgjort: 1

Totalt Arsenal seire: 13

Manchester City-Arsenal: 1-0-6

Arsenal-Manchester City: 7-1-0

 

For øvrige statistikker

 

Litt om motstanderen

Grunnlagt: 1880, Nickname : The Blues, Stadion : City of Manchester Stadium, Kapasitet : 47715, Trener : Mark Huges

 

2317861624-soccer-barclays-premier-league-manchester-city-v-arsenal-city-manchester.jpg

 

Måtte innsatsen være på plass!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 270
  • Created
  • Last Reply

Tviler på at det skjer, men hadde jeg vært manager hadde dette vært laget mot City:

 

Almunia

Toure-Gallas-Djourou-Silvestre

Ramsey-Song-Denilson-Nasri

Vela-Bendtner

 

Almunia, siden han faktisk ikke er så dårlig som mange skal ha det til...

Toure, siden Sagna ikke er fully fit og Toure er bedre å ha på høyreback enn som midtstopper i den formen han er nå.

Gallas, siden han er kaptein og sjøl har sagt innsatsen bør opp og at han er ute etter å forbedre seg, bør han få én sjanse til

Djourou, siden han er muligens den midtstopperen som bør få flere sjanser og som har vist seg solid de gangene han har fått sjansen.

Silvestre, siden Clichy ikke er i form og gjør feil på feil for tia...

Ramsey, siden han fortjener en sjanse.

Denilson, siden han har vært vår "most consistent performer"

Song, siden han er den eneste defensive midtbanespilleren vi har i a-troppen akkurat nå.

Nasri, siden han er målfarlig.

Vela, Bendtner, Pre-season, 'nuff said.

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at det skjer, men hadde jeg vært manager hadde dette vært laget mot City:

 

Almunia

Toure-Gallas-Djourou-Silvestre

Ramsey-Song-Denilson-Nasri

Vela-Bendtner

 

Almunia, siden han faktisk ikke er så dårlig som mange skal ha det til...

Toure, siden Sagna ikke er fully fit og Toure er bedre å ha på høyreback enn som midtstopper i den formen han er nå.

Gallas, siden han er kaptein og sjøl har sagt innsatsen bør opp og at han er ute etter å forbedre seg, bør han få én sjanse til

Djourou, siden han er muligens den midtstopperen som bør få flere sjanser og som har vist seg solid de gangene han har fått sjansen.

Silvestre, siden Clichy ikke er i form og gjør feil på feil for tia...

Ramsey, siden han fortjener en sjanse.

Denilson, siden han har vært vår "most consistent performer"

Song, siden han er den eneste defensive midtbanespilleren vi har i a-troppen akkurat nå.

Nasri, siden han er målfarlig.

Vela, Bendtner, Pre-season, 'nuff said.

 

Sorry, Simbad. Jeg ønsker ikke å gjøre dette til en Almunia tråd også og jeg fikk med meg at du i forrige kamptråd trodde at en løsning på problemet var å gi Almnia kapteinsbindet. Det fikk fram smilet i meg. Men det du skriver her er jo bar tull.

Du vil ha Almunia i mål fordi han ikke er så dårlig som mange skal ha det til.

Så du mener han er dårlig men ikke sååå dårlig derfor er det greit? La meg påpeke at dette ikke er knøttefotball hvor målet er at alle skal være involvert. Dessuten synes jeg det er litt rart med 4 midtstoppere i forsvar.

 

Jeg ønsker følgende lag (tar forbehold om evt. skader og suspensjoner)

 

Fabianski

Sagna-Gallas-Silvestre-Clichy

Nasri-Denilson-Ramsey-Eboue

Adebayor-Van Persie

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Fabianski

Toure - Gallas - Djourou - Silvestre

Song - Denilson

Walcott - van Persie - Vela

Adebayor

 

Jeg forventer STORSPILL mot Manchester Shitty. De driter kanskje penger, men Wenger & Co skal vise dem hva fotball virkelig handler om. Shitty er mitt hatlag nummer tre i Enlgand, la oss knuse dem! 0-4, Vela, Walcott, Adebayor og Robinho selvmål.

 

COME ON ARSENAL!!

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Toure - Gallas - Silvestre - Clichy

Walcott - Song - Ramsey - Nasri

van Persie - Adebayor

 

Ja, dette kan bli spennende. City borte er en sabla vanskelig kamp. I fjor vant vi så vidt jeg husker 3-1 etter flotte mål av Adebayor og Eduardo. Året før der mener jeg det ble tap 1-0 etter at Clichy (eller var det Hoyte?) lagde straffe.

 

Jeg tipper en absolutt knepen Arsenal-seier, men da må vi ta i skikkelig. Man får ikke mye gratis mot City lenger..

Link to comment
Share on other sites

...

Sorry, Simbad. Jeg ønsker ikke å gjøre dette til en Almunia tråd også og jeg fikk med meg at du i forrige kamptråd trodde at en løsning på problemet var å gi Almnia kapteinsbindet. Det fikk fram smilet i meg. Men det du skriver her er jo bar tull.

Du vil ha Almunia i mål fordi han ikke er så dårlig som mange skal ha det til.

Så du mener han er dårlig men ikke sååå dårlig derfor er det greit? La meg påpeke at dette ikke er knøttefotball hvor målet er at alle skal være involvert. Dessuten synes jeg det er litt rart med 4 midtstoppere i forsvar

...

Først og fremst var grunnen til at jeg foreslo Almunia som kaptein er at han faktisk er et bedre alternativ enn Gallas akkurat nå, i tillegg stod han knallbra da han fikk bære bindet mot Fenerbahce.

Du mener Gallas var god i noen situasjoner mot Villa, der er jeg enig men du argumenterer sjøl med at "noen" bra situasjoner er nok til at Gallas skal være et bedre alternativ enn Almunia er på keeperplassen(ja, han har faktisk "noen" bra involveringer han også. Du sier også at han gjorde riktig ved mål nr 2. Der er jeg veldig uenig siden han ikke har kontroll på Agbo i det hele tatt. Han blir fraløpt og presser Agbo fryktelig dårlig. I tillegg er forsøket på å blokkere så sein at han uansett ikke hadde klart å blokkere om Agbo hadde skutt i lengste. Nok om Gallas.

 

Grunnen til at jeg vil at Almunia skal fortsette i mål er at han tross alt er et bedre alternativ enn Fabianski enda. Jeg mener Fabianski ikke er klar enda, og hvis vi får Djourou inn i midtforsvaret vil vi ikke trenge en offensiv keeper i like stor grad som når vi har to midtstoppere på 183 cm.(les:Gallas,Silvestre.)

 

Clichy sliter defensivt for tiden og er involvert i altfor mange baklengsmål og farlige situasjoner, og nei jeg tenker ikke kun på situasjonen mot Scums og selvmålet mot Villa men generellt har han vært fryktelig dårlig defensivt den siste tiden. Og siden alternativene er enten Silvestre eller Gibbs, velger jeg Silvestre pga den defensive tryggheten han gir i motsetning til en unggutt som fortsatt er altfor offensiv og enda dårligere defensiv enn Clichy.

 

Sagna er ikke helt restituert enda etter skaden virker det som derfor bør Kolo få sjansen her, og han er bedre som sagt på høyre i den formen han er nå.

 

Kan godt være du mener det her er bare tull, men det er sånn jeg ser situasjonen. Når våre to sidebacker ikke er i form, enten mentalt eller fysisk er det på tide at vi gjør noe her. Da inn med alternativene vi har når Eboue er skadet og Gibbs ikke er i nærheten av å være klar.

Link to comment
Share on other sites

Tipper Arsenal 2 Man City 1

Etter mål av Denilson, Vela og Robinho

 

Off topic:

Det virker som mange tror Gibbs er venstreback, men han er jo naturlig ving. Han har altid spillt ving både som yngre arsenal spiller og på diverse engelske landslag..! Han er litt som flamini var i 06 ( ? ) sesongen og kommer nok etter vert som han blir eldre til å kommentere at det ikke er rett posisjon for han, men han er nok for øyeblikket fornøyd med å spille.

Kanskje litt rotete innlegg men men.

Link to comment
Share on other sites

Nå må Wenger gjøre noe med laget. Det er jammen meg på tide at spillere som Djourou og Song får sjansen fra start. Denne kampen blir langt i fra enkel, men jeg forventer likvel tre poeng. Det er slike kamper vi må vinne for å henge med i toppen.

 

Håper på dette laget:

 

Almunia

Toure - Gallas - Djourou - Silvestre

Eboue - Song - Denilson - Walcott

Simpson - van Persie

Link to comment
Share on other sites

Off topic:

Det virker som mange tror Gibbs er venstreback, men han er jo naturlig ving. Han har altid spillt ving både som yngre arsenal spiller og på diverse engelske landslag..! Han er litt som flamini var i 06 ( ? ) sesongen og kommer nok etter vert som han blir eldre til å kommentere at det ikke er rett posisjon for han, men han er nok for øyeblikket fornøyd med å spille.

Kanskje litt rotete innlegg men men.

Ja, han er naturlig ving, men han blir satset på som venstreback. Ashley Cole var jo naturlig spiss, og Sol Campbell var også det før de etablerte seg som to av englands beste forsvarsspillere

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Toure-Gallas-Silvestre-Clichy

Walcott-Song-Denilson-Nasri

Adebayor-Vela

 

Almunia er ingen kremkeeper, men likevel vårt beste valg.

 

Toure fordi Sagna er skadet.

Gallas fordi han er den mest vinnervillige i stallen.

Silvestre fordi han er en no nonsence forsvarer.

Clichy fordi han er vår desidert beste i posisjonen.

 

Walcott fordi han er et uromoment.

Song for å balansere midtbanen.

Denilson fordi uten Fabregas er han vår beste pasningslegger.

Nasri fordi han er langt mer målfarlig enn noen av alternativene.

 

Adebayor fordi han tross alt er milevis bedre enn Bendtner.

Vela fordi han fortjener det, van Persie får bli super-sub.

Link to comment
Share on other sites

Håper Wenger har baller nok til å hvile (vrake) spillere som underpresterer. I og med at Sagna og Fabregas er ute så vil vi nødvendigvis se forandringer men jeg vil ha fler.

Gi spillere som Djourou, Ramsey, Wilshere, Vela og Simpson sjansen. Det fortjener de og ikke minst vi. Lei av å se arogante middelmådigheter på laget vårt :)

Link to comment
Share on other sites

Er spent på hvor mange skader vi får etter privatlandskampene idag. Får jo så og si alltid en viktig spiller skadet etter hvert landslagsoppdrag.

 

Forhåpentligvis ingen!! ;)

 

Walcott er allerede ute...

 

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/eng...icle2406960.ece

 

Ajajaj :( At det går ann!

Link to comment
Share on other sites

Herrigud. Er det ikke det ene så er det det andre. Hvorfor har vi så utrolig mange skader hele tiden? Er vi for dårlig trent eller, for jeg vil påstå at spillerne våre er hyppigere skadet i forhold til de andre i toppen. ;)

 

Men tilbake til kampen. Jeg som flere krever full innsats og da må Wenger plukke ut et lag med den psykiske på plass. Håper en del av CC-gutta får starte, i hvertfall kommer inn før overtiden starter...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...