Jump to content

Manchester City B


pekkiry

Recommended Posts

Huff, for en periode! Jeg har ikke opplevd lignende fra Arsenal noengang! Det er trist! Vi har tatt 2 poeng tilsammen mot følgende lag: Fulham, Hull, Sunderland, Spurs, Stoke, Villa og City. Her skulle vi minst hatt 19/21 mulige, istedenfor står vi med 2. Men en eller annen gang må det jo snu, jeg trodde det skulle snu etter tapet mot Hull, da trodde jeg vi hadde våkna opp, men neida! Uansett så var jo ni spillere ute, så om vi skulle tapt en kamp denne sesongen, så kunne det jo vært denne, men siden at vi har tapt så mange poeng fra før av, så er det utrolig vanskelig å akseptere. Tviler på at vi vinner serien om vi vinner resten herfra, men alt kan skje! Det sier til og med Sir Alex: - Arsenal har alt for mye kvalitet til at man kan si at de er hektet av i gullkampen." Men jeg er redd det er over for denne sesongen. Jeg velger å tro at vi kommer tilbake mot Chelsea neste helg, og klarer 4.plassen, sånn at vi kan starte med blanke ark neste sesong. Og en ting til, Wenger is the man who is able to get The Gunners back on track!! ;)

 

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 270
  • Created
  • Last Reply

Takk for tilbakemeldingen ben lakris!

 

Selv når det stormer som verst, så er det lov til å holde hodet sånn noenlunde kaldt. Jeg forstår godt frustrasjonen i kampens hete (joda, jeg var meget sur og irritert), men det er faktisk lov til å tenke seg litt om før man hamrer løs på tastaturet. Når jeg leser innlegg av fans som bl.a. forlanger Wengers hodet på et fat, blir jeg skremt. Å sparke Wenger tror jeg virkelig ville ha snudd ting opp ned i Arsenal.

 

Innerst inne har jeg fremdeles troen på Arsenal, Wenger og spillerne. Som nevnt i forrige innlegg, så tror jeg mye av problemet sitter i hodet på spillerne. Få orden på dette, få spillere tilbake fra skade, samt at Wenger supplerer med noen spiller/spillere som kan heve laget.

 

Til tross for to strake tap, så er fremdeles Arsenal nesten i toppen. Runden i går viste at de andre lagene også ikke alltid klarer å innfri. Tipper at flesteparten hadde forventet solide seire til både Liverpool og Chelsea. Legg også merke til at våre konkurrenter har snublet mot lag som Newcastle, Stoke, Burnley, Spudz m.fl.

 

Ting vil snu. Tipper at Arsenal sikrer plass i neste runde av CL på tirsdag.

 

Hilsen Charlie George som synes det var tøffere i 94/95-sesongen. Den gangen var jeg på Highbury når Arsenal spilte 1-1 mot Spudz. Etter kampen pustet vi lettet ut, da vi skjønte at plassen var sikret. Heldigvis var ikke forumet på plass den gangen! ;)

Link to comment
Share on other sites

Hva skal man si etter en slik kamp som dette? 0-3 er ikke et akseptabelt resultat mot noe som helst lag, ikke engang på bortebane. Dette er noe av det svakeste jeg har sett av Arsenal noensinne!

 

Førsteomgang var ok, og hadde vi ikke fått målet imot helt på slutten, kunne nok andreomgang sett annerledes ut, men slik ble det altså ikke. Andreomgang setter jeg bare en strek over.

 

Almunia - 6: Virker på hugget, og gjør så godt han kan for å holde oss inn i kampen. Desverre får han lite hjelp fra de andre.

Hoyte - 4: Synes ikke han gjorde seg bort i førsteomgang. Robinho begynte først å briljere i andre, og da falt desverre Gavin helt gjennom.

Djourou - 7: Arsenals soleklart beste. Viser nok en gang at han bør være førstevalg. Blør for drakta, og tråkker til i dueller.

Silvestre - 6: Synes han gjør en helt grei jobb. Fungerer som utespillernes kaptein, og dirigerer forsvaret. Mangler litt fart.

Clichy - 3: Makan, Gael. I kampen jeg ville hatt deg til kaptein, spiller du dårligere enn noensinne. Ingenting sitter.

Diaby - 5: Han prøver og prøver, og kun stillestående lagkamerater gjør at det ikke blir noe ut av det. Mye ufortjent kjeft.

Denilson - 2: Nå har han hatt 2-3 slike kamper i år. Wenger må snart se at han ikke er god nok til å spille fast over en hel sesong.

Song - 4: Starter greit, men blir svakere og svakere. Fem-meters-pasninger sitter ikke, og han virker puslete tross sin fysikk.

Nasri - 4: Prøver, men får ingenting til. Frykter at han har for dårlig fysikk foreløpig, og at han faller gjennom mot gode backer.

Van Persie - 6: Også Robin prøver, og viser en del fin teknikk. Desverre vokser ryggsekken for hver kamp, og han er lite effektiv.

Bendtner - 2: Synes han vokser så snart en kreativ midtbanespiller i Ramsey kommer inn, og han blir for alene sammen med Robin.

 

Nei, som sagt i flere tråder, Wenger må enten innrømme at han har tatt feil med sin kraftige satsing på unge spillere og handle rutinert i januar, eller så må han nok gå. En manager varer ikke evig, og jeg er redd Wengers æra er over. Nå kan han trekke seg tilbake med æren i behold, eller ta laget til en 5-6-7. plass i mai og få sparken etter en gigantfiasko. Uten forsterkninger i januar er jeg faktisk redd for at både 4. og 5. plassene kan ryke, og for en klubb som Arsenal så må ikke det skje.

Link to comment
Share on other sites

Almunia - 6: Virker på hugget, og gjør så godt han kan for å holde oss inn i kampen. Desverre får han lite hjelp fra de andre.

Dette er bare tull. Hvor og når virker han på hugget? Og hva gjorde han for å holde oss inn i kampen?

 

Ja, det er mange som gjorde en verre jobb en Almunia, og det er ikke Almunias skyld at vi tapte, men det du skriver er enten en motvekt mot hans kritikk, uavhengig om den er sann eller ei, eller så er det kødd. en ting er ialelfall sikkert. Det er ikke sant.

 

Ang. Clichy som kaptein (ikke bare rettet mot deg Helmik'n). Hvilke egenskaper er det han har som gjør at han er et kapteinsemne? Det er utenfor min fortstand.

 

Og det å si at Djourou er arsenals soleklart beste når han lager en helt unødvendig straffe blir useriøst.

 

BE

 

Sir John: egentlig visste jeg at det var du som hadde bedt meg om å gjøre det, men jeg skjønte ikke dengang hva som var din hensikt :-)

Link to comment
Share on other sites

Vel, BE, jeg endret litt mening angående Gael i går. Selvsagt går det ikke an å bedømme om man er kapteinsemne etter èn kamp, men backen viste en gang for alle at han er litt utrygg og skelven i diverse tilfeller, og ennå ikke er helt stabil. Derfor er jeg nå enig i at han ikke er et kapteinsemne foreløpig.

 

Det at jeg i det hele tatt kom inn på tanken med Clichy som kapteinsemne, er at han er den eneste spilleren som har stått frem som en løpssterk arbeidshest som blør for drakta. Ingen andre spillere kan strengt tatt sette sine lagkamerater på plass da de ikke presterer selv. Clichy har faktisk noe han skulle ha sagt. I tillegg har han ved flere tilfeller vist at han kan dirigere medspillerne og løfte sine laget med sin utrolige innsats.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk ikke sett kampen i går, men det var kanskje like så greit. Jeg må si at jeg ble faktisk mer trist av å se innleggene her, enn å lese at Arsenal tapte 0 - 3. Fryktelig mye unødvendig frustrasjonsinnlegg som folk bør holde seg for gode til.

 

Noe positivt kom i alle fall fra kampen:

+ Djourou gjorde tydeligvis en god kamp (i alle fall i forhold til de fleste andre), noe som forhåpentligvis betyr at han er nærmere førstelaget. Det at Wenger synes straffen var billig, betyr at treneren synes det var mer uflaks enn udyktighet.

+ Wenger ser når forhåpentligvis at Denilson ikke er klar for å være førstevalg på midtbanen og at andre spisser enn Bendtner bør få sjansen. van Persie jobber i rommet mellom forsvaret og midtbanen til motstanderen. De må han ha en bevegelig spiss som går på mange løp. Simpson og Vela er begge gode på dette. Bendtner fungerer overhode ikke som targetman, og må ha en folk rundt seg hvis han skal fungere.

+ Til tross for mange svake kamper ligger vi ikke sååå dårlig ann som mange her skal ha det til.

+ Heldigvis var det ikke den komplette førsteelleveren som spilte

+ Det var ikke en cup-kamp. Ligagullet er nå så usannsynlig at vi må prioritere cupene isteden. Vi kan fortsatt vinne 3 cuper, noe som ville betydd en meget god sesong - til tross for flere svake resultater i ligaen. Liverpool vant CL med et svakt lag (noe Benitez også har sagt i etterkant), Porto vant for ikke mange år siden og Hellas vant EM for to mesterskap siden. Med andre ord kan vi fint vinne pokaler i år.

+ Til neste kamp har vi flere spillere tilbake og går inn som underdogs. I slike kamper skuffer vi sjelden.

Neste runde får vi et godt resultat mot Chelsea, det er jeg helt sikker på. Får håpe at vi klarer å bygge en platform på den kampen, noe vi ikke klarte etter kampen mot Man U.,

 

Proud to be a Gooner

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk ikke sett kampen i går, men det var kanskje like så greit. Jeg må si at jeg ble faktisk mer trist av å se innleggene her, enn å lese at Arsenal tapte 0 - 3. Fryktelig mye unødvendig frustrasjonsinnlegg som folk bør holde seg for gode til.

 

Noe positivt kom i alle fall fra kampen:

+ Djourou gjorde tydeligvis en god kamp (i alle fall i forhold til de fleste andre), noe som forhåpentligvis betyr at han er nærmere førstelaget. Det at Wenger synes straffen var billig, betyr at treneren synes det var mer uflaks enn udyktighet.

+ Wenger ser når forhåpentligvis at Denilson ikke er klar for å være førstevalg på midtbanen og at andre spisser enn Bendtner bør få sjansen. van Persie jobber i rommet mellom forsvaret og midtbanen til motstanderen. De må han ha en bevegelig spiss som går på mange løp. Simpson og Vela er begge gode på dette. Bendtner fungerer overhode ikke som targetman, og må ha en folk rundt seg hvis han skal fungere.

+ Til tross for mange svake kamper ligger vi ikke sååå dårlig ann som mange her skal ha det til.

+ Heldigvis var det ikke den komplette førsteelleveren som spilte

+ Det var ikke en cup-kamp. Ligagullet er nå så usannsynlig at vi må prioritere cupene isteden. Vi kan fortsatt vinne 3 cuper, noe som ville betydd en meget god sesong - til tross for flere svake resultater i ligaen. Liverpool vant CL med et svakt lag (noe Benitez også har sagt i etterkant), Porto vant for ikke mange år siden og Hellas vant EM for to mesterskap siden. Med andre ord kan vi fint vinne pokaler i år.

+ Til neste kamp har vi flere spillere tilbake og går inn som underdogs. I slike kamper skuffer vi sjelden.

Neste runde får vi et godt resultat mot Chelsea, det er jeg helt sikker på. Får håpe at vi klarer å bygge en platform på den kampen, noe vi ikke klarte etter kampen mot Man U.,

 

Proud to be a Gooner

Du har noen poeng her, men it all boils down:

 

et lag uten mye kvalitet, men med mye innsats er én ting.....

et lag med kvaliteter, men uten innsats er en annen ting. Uten innsats blir man straffet uansett.

 

Så kan man jo i tillegg stille spørsmål ved om Arsenal har så mye kvalitet som vi tror

Link to comment
Share on other sites

Trenden fortsetter, spillerne er blottet for selvtillit, og klarer knapt nok å

dempe ball og sende enkle pasninger. Absolutt ingenting sitter.

 

Så det er med litt rar magefølelse jeg i dag pakker bagen, og tar turen over

i morra for å se kampen på tirsdag. Jeg skal synge meg hes, og håper på

innsats. Så får vi ta det derfra..

Link to comment
Share on other sites

Vel, BE, jeg endret litt mening angående Gael i går. Selvsagt går det ikke an å bedømme om man er kapteinsemne etter èn kamp, men backen viste en gang for alle at han er litt utrygg og skelven i diverse tilfeller, og ennå ikke er helt stabil. Derfor er jeg nå enig i at han ikke er et kapteinsemne foreløpig.

 

Det at jeg i det hele tatt kom inn på tanken med Clichy som kapteinsemne, er at han er den eneste spilleren som har stått frem som en løpssterk arbeidshest som blør for drakta. Ingen andre spillere kan strengt tatt sette sine lagkamerater på plass da de ikke presterer selv. Clichy har faktisk noe han skulle ha sagt. I tillegg har han ved flere tilfeller vist at han kan dirigere medspillerne og løfte sine laget med sin utrolige innsats.

Vel, du endret mening etter kampen igår, det betyr vel at du så på ham som en kaptein før gårsdagens kamp. Jeg er ser ikke på ham som noen god kaptein i dag og jeg gjorde ikke det for to dager siden heller. Faktisk ser jeg ikke en eneste god lederegenskap hos gutten i det hele tatt. Problemet er at vi ikke har noen lederfigurer i laget i det hele tatt, men unntak av Silvestre.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Dette kan bli Wengers dårligste år siden han kom til Arsenal.....

 

Chelsea bort neste lukter tap lang vei....

 

For å være helt erlig tror jeg vi kansje for oppleve at vi spiller i Uefa cupen neste sesong....

 

Vi har 5 tap allerede og vi er halgveis i sessongen en gang....

 

Aston Villa er faktisk så goe i år at er veldig redd for de skal kaprer 4 plassen i år.

 

De har mange rutinerte og komplette spillere/lag....

 

Nei Wenger CL nesten år henger i en tynn trå...

 

Aston Villa - Fulham ...... Hjemme

 

Chelsea - Arsenal ....... Hjemme

 

Villa er i fører sete når det kommer til plassen om CL

 

Kampene skal spilles men er ganske så sikker på det blir Hjemme i begge de kampene.

 

 

Kjøper ikke Wenger noen over nyttår tror jeg vi blir Uefa cup deltakere neste sesong.

 

Arsenal styre burde nå skjønne alvoret å få Wenger til å gjøre noen nye grep.

 

For slik det er nå kaller jeg det krise delux, alle som har noe mellom øra skjønner at vis ikke noe skjer.

 

Enner det med at vi sikker mister Cesc o.s.v neste sesong.

 

Alle goe fotball spillere vil vinne noe, å jeg kan vont for å se at vi skal klare å vinne noe som helst i år.

 

Tror neppe Cesc blir serlig mye lenger vis vi ikke begyner å vinne noen pokaler snart...

 

Vært år mister vi de beste vi har å de blir ikke erstatta, bare med ungutter som ikke vet hva det er å blø for drakta og har den erfaringen vi trenger til å vinne de kampene mot små laga.

Link to comment
Share on other sites

Aston Villa - Fulham ...... Hjemme

 

Chelsea - Arsenal ....... Hjemme

 

Villa er i fører sete når det kommer til plassen om CL

 

Kampene skal spilles men er ganske så sikker på det blir Hjemme i begge de kampene.

 

 

Det var da fælt så hvor mye du skulle fokusere på neste helg's kamper. Hvis jeg forstår deg rett, tror du vi spiller UEFA Cup neste sesong, hvis vi taper og Villa vinner neste helg. Og hvor mange kamper er det egentlig igjen? 25 eller noe sånt. Nei, huff, enig med deg; tap på brua neste helg, da kan man like gjerne legge ned laget!

Link to comment
Share on other sites

Aston Villa - Fulham ...... Hjemme

 

Chelsea - Arsenal ....... Hjemme

 

Villa er i fører sete når det kommer til plassen om CL

 

Kampene skal spilles men er ganske så sikker på det blir Hjemme i begge de kampene.

 

 

Det var da fælt så hvor mye du skulle fokusere på neste helg's kamper. Hvis jeg forstår deg rett, tror du vi spiller UEFA Cup neste sesong, hvis vi taper og Villa vinner neste helg. Og hvor mange kamper er det egentlig igjen? 25 eller noe sånt. Nei, huff, enig med deg; tap på brua neste helg, da kan man like gjerne legge ned laget!

 

Legge ned laget hvis det taper mot et godt lag:S?

 

Vi hadde nedgang før gaychester kampen, den vant vi, håper noe av det samme skjer denne gangen!

F it! vi vinner ikke, men jeg har trua på en god 3 plass!!

Link to comment
Share on other sites

Aston Villa - Fulham ...... Hjemme

 

Chelsea - Arsenal ....... Hjemme

 

Villa er i fører sete når det kommer til plassen om CL

 

Kampene skal spilles men er ganske så sikker på det blir Hjemme i begge de kampene.

 

 

Det var da fælt så hvor mye du skulle fokusere på neste helg's kamper. Hvis jeg forstår deg rett, tror du vi spiller UEFA Cup neste sesong, hvis vi taper og Villa vinner neste helg. Og hvor mange kamper er det egentlig igjen? 25 eller noe sånt. Nei, huff, enig med deg; tap på brua neste helg, da kan man like gjerne legge ned laget!

 

Legge ned laget hvis det taper mot et godt lag:S?

 

Vi hadde nedgang før gaychester kampen, den vant vi, håper noe av det samme skjer denne gangen!

F it! vi vinner ikke, men jeg har trua på en god 3 plass!!

Når jeg leste united fanen :( sitt innlegg ringte det en ironialarm, men hva vet vell jeg ;) Tror vi kommer fint tilbake. Folk svartmaler sjansene for medalje hvertfall, noe jeg syntes er feil spesielt med tanke på alle skadene vi er så heldige å måtte styre med ;)

Link to comment
Share on other sites

Fikk mail fra Wenger der han skriver hva han synes om kampen og jeg synes det er latterlig at han skriver at "det er vanskelig å spille mot lag som Manchester City som legger seg bakpå og forsvarer seg slik som de gjorde på 0-0", videre sier han "at de Man City ingen sjanser før 1-0..."

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...