Jump to content

2008.11.11 Wigan Athletic H


Jazze

Recommended Posts

carlingcupnn4.png

Arsenal - Wigan Athletic

Emirates Stadium, Tirsdag 11 November, klokken 20.45

 

 

Dommer:

Steve Tanner

 

 

Skader/Suspendert/Utilgjengelig:

Sheyi Emmanuel Adebayor (Skadet, spilleklar 22 November 2008)

Eduardo Alves da Silva (Skadet, spilleklar 22 November 2008)

Tomáš Rosický (Skadet, spilleklar Januar, Februar 2009)

 

 

Før avspark

Arsenal jakter på avansement i Ligacupen etter 6-0 hjemme mot Sheffield United i siste cup kamp og Wigan står nå for tur.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 279
  • Created
  • Last Reply

Nå kommer kampene tett!

 

Ligacupen, ja. Jeg håper vi kan ta oss videre her igjen. Jeg ser muligheten til å ta CC-trofeet hjem. Mange tar det for gitt, men jeg tar denne cupen dønn seriøst. I tillegg er det flott at juniorene kan få så mange slike kamper som mulig. Det betyr mye for Arsenal FC.

 

Ellers så ber jeg om at denne kampen skal gå på TV!

Link to comment
Share on other sites

Wenger kommer jo som vanlig til å sende et ungt lag mot Wigan, som han som oftest gjør i ligacupen. Men selv med mange unggutter på banen så er Arsenal fantastiske bare spør Sheffield U.. :)

 

Jeg tror på en 3-1 seier her, Wigan er jo et bedre lag enn Sheffield U, men jeg tror ikke de skal gi oss store problemmer.. Pluss at vi har hjemmefansen i ryggen.

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg, Zaldor. Håper vi tar den på alvor og det hadde vært utrulig artig vist vi hadde tatt hjem en pokal :-|

Forventer/håper at vi stiller med et lag som kan slå Wigan, vill komme lengst mulig..

 

Tipper en 3-1 seier :)

Link to comment
Share on other sites

Et spørsmål.. Kan van Persie spille denne kampen?

 

Det mener jeg han kan, Gilberto ble vel i 2006/07-sesongen utvist mot Blackburn i Premier League, men spilte i Ligacupen mot Tottenham...?

 

Uansett så tviler jeg på van Persie-minutter i denne kampen her. Med mindre man havner under, og man trenger en ordentlig avslutter på topp.

 

Tipper 1-0, scoring av Ramsey! :)

Link to comment
Share on other sites

Håper på:

 

Mannone

Hoyte-Nordtveit-Djourou-Gibbs

Wilshere-Ramsey-Merida-Randall

Vela-Simpson

 

Kanskje litt å drømme? Eller kan dette være laget som løper ut på Emirates på tirsdag?

 

Nordtveit får ikke spille før 1.januar.

Link to comment
Share on other sites

Spennende kamp. Selv om Wenger ikke tar denne cupen så alvorlig, så er den ihvertfall meget viktig for fremtiden til mange av spillerne. Her får reserver som bl.a Vela, Ramsey, Djourou, Wilshere, Fabianski og Song prøve seg mot god motstand. I tillegg har de en mulighet til å bevise at de har noe å gjøre på førstelaget.

 

Lukasz Fabianski

Gavin Hoyte - Johan Djourou - Alex Song - Kieran Gibbs

Jack Wilshere - Aaron Ramsey - Amaury Bischoff - Fran Merida

Robin van Persie* - Carlos Vela

 

* Sjekket reglene for Liga Cupen på Carling's hjemmesider, men fant ingenting angående suspensjoner hverken i Liga Cupen for seg selv, eller om spillere som er suspenderte i PL kan spille i LC. Håper inderlig han får spille, da jeg gjerne vil se Vela og Robin sammen på topp, i tillegg til at det er godt å ha hollenderen i kampform til han er tilbake.

 

Jeg synes dette ser ut som et meget solid lag. Det har ikke gått veldig bra med reservelaget denne sesongen, men det har vel litt å gjøre med at mange spillere har vært borte, av forskjellige grunner. Allikevel ser dette laget langt sterkere ut enn reservelaget. Her har vi fått inn spillere som er reserver på førstelaget, men ikke er helt nede på B-laget, som Vela, Song, Djourou, Ramsey og til dels Wilshere. I tillegg får vi eventuelt Robin inn.

 

Tror faktisk vi kan gå seirende ut av denne kampen, spesielt hvis vi ikke gir Zaki noen som helst rom å boltre seg i. Han kan fort bli avgjørende i denne kampen, mot et urutinert stopperpar.

 

Tipper faktisk, som mange andre, 3-1 her. Vi har hjemmepublikummet i ryggen, og Wigan er inne i en noe svak periode selv om de slo Pompey forrige helg.

 

COME ON YOU(ngguns) GUNNERS!!

Link to comment
Share on other sites

Synes Carling Cup kampene er noe av de mest morsomme kampene jeg kan se, grunnet alle talentene som får prøvd seg! Håper iallfall denne kampen går på TV, forrige kamp sendte de jo ikke og da vant Arsenal 6-0, så kanskje de har lært litt?

 

Uansett så ville det vært morsomt å sett Nordtveit, men som noen andre har påpekt kan han vel ikke spille før 1. januar grunnet utlån og spill i den spanske cupen?

 

Håper forøvrig at stopperparet blir Song - Djourou og at Van Persie kanskje får noen minutter slik at han holder seg i form!

Link to comment
Share on other sites

Robin van Persie ble suspendert i tre domestic games. Dette inkluderer også Carling Cup så han spiller ikke mot Wigan. Han blir derimot klar litt tidligere i PL og spiller derfor mot Manchester City.

det er jo i hvertfall bedre enn 3 kamper ute i PL da :huh:

 

håper på dette laget:

 

Fabianski

 

Hoyte-Djourou-Song-Gibbs

 

Diaby

 

Wilshere-Ramsey-Bischoff

 

Vela-Walcott

Link to comment
Share on other sites

Robin van Persie ble suspendert i tre domestic games. Dette inkluderer også Carling Cup så han spiller ikke mot Wigan. Han blir derimot klar litt tidligere i PL og spiller derfor mot Manchester City.

det er jo i hvertfall bedre enn 3 kamper ute i PL da :huh:

 

håper på dette laget:

 

Fabianski

 

Hoyte-Djourou-Song-Gibbs

 

Diaby

 

Wilshere-Ramsey-Bischoff

 

Vela-Walcott

Stilig lagoppstilling. Skal bli morsomt å se Bischoff i så fall. Vi har også Coquelin som jeg kunne tenke meg å se. Blir spennende.

Link to comment
Share on other sites

Nordtveit får ikke spille før 1.januar.

 

hvorfor får han ikke det? <_<

 

Fordi han sikkert ikke er registrert til spill.

 

- Ja, han er tilbake, og har allerede trent med oss. Han vil være tilgjengelig for spill 1. januar, sa Arsenals reservelagstrener Neil Banfield

 

Nordtveit mister dermed neste ukes ligacupkamp mot Wigan, hvor manager Arsene Wenger helt sikkert stiller med mange reservelagsspillere. (ANB)

Link to comment
Share on other sites

Dette blir en helt annerledes kamp enn den mot United. Ettersom flere A-lag spillere har fått kjørt seg den siste tiden ville jeg valgt å satse på unggutta i denne kampen. Spillere som Bendtner burde normalt spilt en slik kamp som dette, men han jeg håper han hviler i denne kampen. Jeg har faktisk ikke tro på noen kjempe stor seier. 2-0 eller noe i den duren er det lov å håpe på. Satser på dette laget:

 

Fabianski

Hoyte - Djourou - Song - Gibbs

Wilshere - Ramsey - Bischoff - Merida

van Persie - Vela

 

Husk: har du tippet?

 

<_<

 

EDIT: Ser nå at laget er identisk med Helmik'n sitt.

EDIT 2: Okei, var litt usikker angående van Persie. Da kan det fort bli Bendtner, ja.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir en helt annerledes kamp enn den mot United. Ettersom flere A-lag spillere har fått kjørt seg den siste tiden ville jeg valgt å satse på unggutta i denne kampen. Spillere som Bendtner burde normalt spilt en slik kamp som dette, men han jeg håper han hviler i denne kampen. Jeg har faktisk ikke tro på noen kjempe stor seier. 2-0 eller noe i den duren er det lov å håpe på. Satser på dette laget:

 

Fabianski

Hoyte - Djourou - Song - Gibbs

Wilshere - Ramsey - Bischoff - Merida

van Persie - Vela

 

Husk: har du tippet?

 

<_<

 

EDIT: Ser nå at laget er identisk med Helmik'n sitt.

 

van Perise er suspendert fra all 1.lags-fotball i regi av FA i 3 kamper. Dvs til etter A Villa kampen 151108.

 

Tipper vi vil få se Bendtner på topp sammen Vela. Han trenger å få kamper slik at fomen kan spisses. Var god mot United og en ny god kamp her vil kunne løfte selvtilliten hans mye.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir en helt annerledes kamp enn den mot United. Ettersom flere A-lag spillere har fått kjørt seg den siste tiden ville jeg valgt å satse på unggutta i denne kampen. Spillere som Bendtner burde normalt spilt en slik kamp som dette, men han jeg håper han hviler i denne kampen. Jeg har faktisk ikke tro på noen kjempe stor seier. 2-0 eller noe i den duren er det lov å håpe på. Satser på dette laget:

 

Fabianski

Hoyte - Djourou - Song - Gibbs

Wilshere - Ramsey - Bischoff - Merida

van Persie - Vela

 

Husk: har du tippet?

 

:)

 

EDIT: Ser nå at laget er identisk med Helmik'n sitt.

 

van Perise er suspendert fra all 1.lags-fotball i regi av FA i 3 kamper. Dvs til etter A Villa kampen 151108.

 

Tipper vi vil få se Bendtner på topp sammen Vela. Han trenger å få kamper slik at fomen kan spisses. Var god mot United og en ny god kamp her vil kunne løfte selvtilliten hans mye.

Har ikke bendtner nok av selvtillit da? hehe føler han har selvtillit nok for hele laget. <_<

Link to comment
Share on other sites

Spennende kamp dette, frykter at vi fort kan komme nedpå etter en kjempe kamp i helgen.

 

Tviler på at Walcott og Bendter spiller denne kampen. Dem trenger vi full fit til helgens kamp mot aston villa. (Forhåpentlig vis uten Carew).

 

Kan Eboue spille denne kampen? Trur han tar høyrebacken visse til. Og Ramsey på høyre flanke slik han var forje CL kamp.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir en helt annerledes kamp enn den mot United. Ettersom flere A-lag spillere har fått kjørt seg den siste tiden ville jeg valgt å satse på unggutta i denne kampen. Spillere som Bendtner burde normalt spilt en slik kamp som dette, men han jeg håper han hviler i denne kampen. Jeg har faktisk ikke tro på noen kjempe stor seier. 2-0 eller noe i den duren er det lov å håpe på. Satser på dette laget:

 

Fabianski

Hoyte - Djourou - Song - Gibbs

Wilshere - Ramsey - Bischoff - Merida

van Persie - Vela

 

Husk: har du tippet?

 

:)

 

EDIT: Ser nå at laget er identisk med Helmik'n sitt.

 

van Perise er suspendert fra all 1.lags-fotball i regi av FA i 3 kamper. Dvs til etter A Villa kampen 151108.

 

Tipper vi vil få se Bendtner på topp sammen Vela. Han trenger å få kamper slik at fomen kan spisses. Var god mot United og en ny god kamp her vil kunne løfte selvtilliten hans mye.

Har ikke bendtner nok av selvtillit da? hehe føler han har selvtillit nok for hele laget. <_<

 

Han har hatt det tidligere. Mot Man U gjorde han det meste riktig til han nærmet seg 16 m, ble da ubesluttsom og nølende. Noe scorede mål og han vil være mye mer på hugget innenfor 16.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...