Jump to content

Diaby - må skjerpe seg


Ravenghost

Recommended Posts

Etter taklingen hans på Sneijder i går, lurer jeg fælt på omDiaby ikke husker hva som skjedde med han borte mot Sunderland i 2006. Dette er andre gangen (minst), at han setter inn en fullstendig håpløs takling. Alle husker vel det meningsløse angrepet på Gretar Steinsson (Bolton) i vår. Enten har han utviklet en svært merkelig måte å takle på, eller hvis man ser på taklingen på Steinsson skulle man tro Diaby ikke har alle hjernecellene på riktig sted. I den taklingen gå han jo faktisk bevisst inn mot stamfoten, som jo er langt fra ballen. Håper Wenger tar seg noen minutter med han hver dag slik at det forhåpentligvis blir en bedring. Ikke bare skader han motstanderen, men han skader sitt eget rykte og ikke minst laget pga at slike taklinger gjerne fører til rødt kort...

Link to comment
Share on other sites

Her er taklingen:

http://www.youtube.com/watch?v=kjPRR917OY4

 

Synes ikke der er så ekstremt stygg som mange skal ha det til. Diaby går absolutt ikke inn for å skade Sneijder. at skaden til Sneijder kommer er selvfølgelig synd, men den var selvfølgelig ikke tilsiktet fra Diaby.

 

 

Personlig er jeg i mye høyere grad bekymert over hvordan supporterne har inne gang på gang vender ryggen til egne spillere. Spillere som Bendtner, Adebayor, Almunia, Eboue, Diaby og mange fler har gang på gang blitt skjelt ut her på forumet. De er like mye arsenallspillere som det Fabregas, Clichy og Sagna er.

Og når man først absolutt har tenkt seg å kritsere en arsenalspiller kan man vel gjøre det i spillerens egen tråd i steden for å måtte åpne nye tråder hver gang spilleren gjør noe du ikke liker.

Link to comment
Share on other sites

taklingen var da ikke så veldig stygg da!

 

tja, den var kanskje mer klønete enn stygg? Men likevel er det slett ikke bra at Arsenals spillere gjør sånt. Hvordan kan vi klage på andre lags spillere, og deres overfall av våre, som feks Taylor på Eduardo, når våre spillere er like stygge/klønete/hodeløse (stryk det som ikke passer)? Og Diaby selv ble jo selv offer for det samme mot Sunderland. Da virker tacklingene hans både mot Bolton, og nå mot Real M, ekstra ille. For han, som har fått så til de grader kjenne på kroppen effekten av tulletacklinger, burde vel mer enn de fleste unngå å drive med sånt?

 

 

Synes ikke der er så ekstremt stygg som mange skal ha det til. Diaby går absolutt ikke inn for å skade Sneijder. at skaden til Sneijder kommer er selvfølgelig synd, men den var selvfølgelig ikke tilsiktet fra Diaby.

 

Personlig er jeg i mye høyere grad bekymert over hvordan supporterne har inne gang på gang vender ryggen til egne spillere.

 

Han har naturligvis ikke til hensikt å skade Sneijder. Det hadde vel heller ikke taylor mot Eduardo? Nei, vi vender ikke Diaby ryggen. Men han også må tåle kritikk, når han gjør feil. Det har INGENTING med å vende ham ryggen å gjøre. Og særlig når en av "våre" spillere gjør feil som vi har hudflettet andre for å gjøre mot Arsenal, er det ekstra viktig å markere at en feil er like ille uansett hvem som gjør den. Så må man gjerne diskutere gradsforskjeller, uten å miste verken gangsyn eller integritet.

Link to comment
Share on other sites

Her er taklingen:

http://www.youtube.com/watch?v=kjPRR917OY4

 

Synes ikke der er så ekstremt stygg som mange skal ha det til. Diaby går absolutt ikke inn for å skade Sneijder. at skaden til Sneijder kommer er selvfølgelig synd, men den var selvfølgelig ikke tilsiktet fra Diaby.

 

 

Personlig er jeg i mye høyere grad bekymert over hvordan supporterne har inne gang på gang vender ryggen til egne spillere. Spillere som Bendtner, Adebayor, Almunia, Eboue, Diaby og mange fler har gang på gang blitt skjelt ut her på forumet. De er like mye arsenallspillere som det Fabregas, Clichy og Sagna er.

Og når man først absolutt har tenkt seg å kritsere en arsenalspiller kan man vel gjøre det i spillerens egen tråd i steden for å måtte åpne nye tråder hver gang spilleren gjør noe du ikke liker.

 

at jeg eller noen andre mener at eboue er mer et problem for arsenal enn noe positivt må du bare leve med..

når det gjelder de andre spillerne du nevner har jeg ikke noe problemer med noen av de bare noen få spørsmålstegn..

 

tror de fleste her inne vil det beste for klubben, er bare forskjellige meninger om hva som er best, for min del synes jeg at f eks eboue har brukt opp sinn kvote med idiotiske ting og elendig spill og står i veien for utviklingen til meget spennende spillere som kommer etter han i køen som jeg tror kunne gjort en bedre jobb allerede då, gi meg en grunn til og like han då så skal jeg prøve..

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns det var mye uflaks i denne episoden. Bena til Snejder og Diaby ble flettet i hverandre og det er sånn som skjer (snakker av erfaring). Diaby er nok mer klar over at han må skjerpe seg enn noen annen. Jeg tror det ligger i konsentrasjonen, og det bør bedres. Etter et par klønete/stygge taklinger har man glemt raidene, teknikken og det herlige skuddet mot Derby?

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns det var mye uflaks i denne episoden. Bena til Snejder og Diaby ble flettet i hverandre og det er sånn som skjer (snakker av erfaring). Diaby er nok mer klar over at han må skjerpe seg enn noen annen. Jeg tror det ligger i konsentrasjonen, og det bør bedres. Etter et par klønete/stygge taklinger har man glemt raidene, teknikken og det herlige skuddet mot Derby?

 

Jo, det var uheldige tilfeldigheter tilstede, og som du sier kan det hende det er et konsentrasjonsproblem. Men vi har da ikke glemt de positive bidragene fra Diaby selv om vi kritiserer ham for feil han gjør... og jeg har fortsatt tro på ham.

Link to comment
Share on other sites

Uflaks og uflaks. Det er en tackling som burde vært belønnet med kort.

Om han er uheldig eller ei vet jeg ikke,men slike saksetacklinger hører ikke hjemme på en fotballbane.

Link to comment
Share on other sites

Meget ufin takling!!

 

Synes dessuten Diaby ikke spillte en god kamp.

Så flere ganger der han ødela det fine spillet til arsenal, ved en feilpassning eller dårlig mottak.

 

Bort med!

 

Så du synes Diaby spilte en dårlig kamp? Det synes ikke eg, han leverte noen dårlige pasninger i løpet av kamnpen, men hvem gjorde ikke det?? Det er fortsatt Pre-Season og de fleste som spilte i går kommer til å heve seg utover i sesongen, inkludert Diaby! Taklingen er heller ikke så stygg som mange skal ha det til, men den er meget uhelldig og hvis du husker Salgado som taklet Wilshere i går så synes eg den var værre enn den Diaby serverte, men det heldigvis bra med han..Bendtner og fikk seg en trøkk helt på slutten av kampen i går som kanskje bør nevnes!

 

hva mener du med bort med? Begrunn det!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes taklingen til Diaby langt fra var så stygg som enkelte her inne skal ha det til. Nei, det er ikke bra med slike taklinger, men Diaby er faktisk på ball, og at Sneijder blir skadet, er selvfølgelig uheldig for han. Da mener jeg at taklingen til Guti var ennå verre. Wenger bør nok uansett ha seg en prat med Diaby vedrørende hvordan man takler. Men vi skal heller ikke glemme at Vieira hadde mange slike taklinger iløpet av sin Arsenalkarriere. Kan ikke huske at hylekoret var like stort de gangene. Dette er bare ett bevis på at stjernene i klubben slipper lettere unna kritikk enn de som ikke har like høy stjerne i klubben

 

Ganske utrolig at man kan sitte og kritisere Diaby for spillet hans. Han gjorde seg absolutt ikke bort, og vi må heller ikke glemme at han ikke har hatt ett eneste minutt med kamptrening siden sesongslutt, før kampene i Emirates Cup.

Link to comment
Share on other sites

Enig Kim.

 

Storm i et vannglass. Diaby går etter ball, vinner ball og har begge sine ben foran Sneijder. At så Sneijder ramler over Diaby og bena vikles sammen er så sin sak. Uheldige omstendigheter og langt fra noe gult kort (noe som selvsagt heller ikke ble delt ut).

 

Forøvrig er Diaby etter min mening et soleklart valg som makker for Fabregas dersom ingen andre kjøpes inn i den rollen. Han har et potensial som er langt større enn hva Denilson har etter min mening. Han er blant annet langt sterkere og har minst like god teknikk. Sammenligningen med Vieira er også relevant. Vieira var langt "villere" i sin tid enn hva Diaby er.

Link to comment
Share on other sites

Stiller meg bak de to siste innleggene. Taklingen var ikke stygg og korsbåndsskader er ofte tikkende bomber. En feil bevegelse på kneet er nok og har løper Wesley seg inn i benina på Abou.

 

Og ikke bare hadde Pat en del av disse taklingene, men vår godeste Fabregas er vel en av de dårligste taklerene vi har på laget. Når han først smeller til er det bare lotto at ingen brekker beina.

 

Diaby er en spiller jeg har trua på, ikke gi han så mye tyn før han har fått igang blodomløpet. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg så ikke taklingen før nå og er forskrekket. Jeg skammer meg faktisk. Det er ikke taklingen, men reaksjonene jeg så klart snakker om. Jeg kan skjønne at visse Real Madrid supportere på diverse forum mister hodet der og da - på lik linje som det mange gjorde da Dudu ble skadet. At derimot folk snakker om at de vil ha Diaby vekk og lignende er bare tull.

 

Taklingen er en 50/50 duell der BEGGE prøver å få sitt eget bein rundt ballen, slik at beinet skjermer ballen for motspilleren. En 50/50 duell som kunne gått begge veier. Sneijder tar også en stor risiko når han planter stamfoten rett foran en svær slugg som kommer taklende mot han og prøver å ta ballen. Diaby prøver på slutten, da han drar ned Sneidjer, å dra med seg ballen, men drar isteden ned Sneijder via beinet. Jeg kan være enig i at det var litt klønete, men han hadde ikke som hensikt å skade han. Diaby har selv vært lenge ute med skade og vet hvor ille det er. Tviler på at han ønsker at andre skal oppleve samme skademarerittet.

 

Veira og Cole var skikkelig skitne spillere i sin tid, noe jeg heller aldri la skjul på mens de spilte for oss. Hatet jeg dem for det? Nei, så klart ikke. Faktisk er Veira den spiller mest flest Røde kort i PL om jeg ikke tar helt feil. Selv Toure har hatt noen hodeløse taklinger som er langt verre. Lauren er et kapittel for seg selv. Av andre stor espillere kan jeg nevne Gerrad og Scholes som har hatt noen av de styggeste takligene jeg noensinne har sett. Kaller man den taklingen til Diaby for stygg, har man ikke sett mye.

 

Det spillemessige nivået til Diaby er noe jeg derimot har vært litt skuffet over. Franskmannen har ikke vært helt den samme etter at han kom tilbake fra skaden. Raidene er færre og pasningene sitter ikke like bra. Til tross for at han er stor og sterk er han verken en god takler eller hodespiller. Dersom han hadde lært seg dette, kunne han blitt en meget god midtbanespiller. Ronaldo har lært seg å heade, hvorfor skal ikke Diaby klare det? Raskere avleveringer kommer etter hvert som Diaby får selvtillit og kontinuerlig kamptrening sentral på midten. Jeg håper at Diaby kommer tilbake i gammelt slag, for jeg likte han veldig godt før han ble skadet. Jeg husker flere ganger Diaby lignet veldig på Henry i drivet. Det drivet ønsker jeg å se igjen. Venstrebeinet til Diaby er like slapp som død fisk, så det blir tull å la han spille på venstresiden. La han få prøve seg i midten over en periode, så skal vi se hva vårt lille powerhouse kan klare :-|

Link to comment
Share on other sites

Sorry gutter,men her er jeg helt uenig med dere. Dette er en meget stygg tackling og om det er Fabregas eller hvem spiller liten rolle.

Diaby hiver seg kraftig inn med beina først.

Hadde ikke vært noe å si på om det hadde blitt kort.

Dette er ikke tacklinger jeg vil se arsenalspillere gjøre i framtiden.

Link to comment
Share on other sites

Sneijders skade var ikke SÅ ille, bare ute i rundt 3 mnd i følge real madrids leger. Og etter å ha sett episoden ett par ganger er ikke taklingen så håpløs, det er kamp om ballen, Diaby er uheldig og sakser Sneijders fot. Det ser verre ut enn det er.

Link to comment
Share on other sites

Sneijders skade var ikke SÅ ille, bare ute i rundt 3 mnd i følge real madrids leger. Og etter å ha sett episoden ett par ganger er ikke taklingen så håpløs, det er kamp om ballen, Diaby er uheldig og sakser Sneijders fot. Det ser verre ut enn det er.

 

Jeg fikk desverre ikke sett den taklingen, kom meg først på stream litt senere. Siden jeg ikke har sett taklingen, så har jeg heller ingen formening om den var stygg eller ei. Det som er helt irrelevant i så måte er om motstanderen ble hardt skadet eller ikke. Hvis det var en stygg takling, så er det forkastlig om spilleren kommer seg opp på beina igjen eller om karrieren hans får en brå stopper.

 

Det er alt for mange stygge taklinger i fotball og jeg skulle personlig ønske med at dommeren slo hardere ned på dette uvesenet. Jeg tror vi hadde tjent mye på om så var tilfellet, da vi som oftest har ballen mest og triller den rundt motstanderne våre. For noen år siden ble vi jo regelrett taklet i stykker av lag som Bolton og fakisk Manu, desverre.

 

Man bør beskytte spillende lag og slå ned på grisespillere, det være seg våre gutter eller spillerne til våre motstandere.

 

...jeg ønsker også at skal bli lettere å få straffer når spillere blir holdt i sekstenmeteren. Er det frispark utenfor sekstenmeteren, så burde en tilsvarende forseelse resultere i straffe hvis det foretas innenfor sekstenmeteren. Slå hardt ned på dette slik at usportslige ting blir ulønnsomt.

Link to comment
Share on other sites

Meget ufin takling!!

 

Synes dessuten Diaby ikke spillte en god kamp.

Så flere ganger der han ødela det fine spillet til arsenal, ved en feilpassning eller dårlig mottak.

 

Bort med!

 

Så du synes Diaby spilte en dårlig kamp? Det synes ikke eg, han leverte noen dårlige pasninger i løpet av kamnpen, men hvem gjorde ikke det?? Det er fortsatt Pre-Season og de fleste som spilte i går kommer til å heve seg utover i sesongen, inkludert Diaby! Taklingen er heller ikke så stygg som mange skal ha det til, men den er meget uhelldig og hvis du husker Salgado som taklet Wilshere i går så synes eg den var værre enn den Diaby serverte, men det heldigvis bra med han..Bendtner og fikk seg en trøkk helt på slutten av kampen i går som kanskje bør nevnes!

 

hva mener du med bort med? Begrunn det!

 

 

Bort med slike taklinger...

Men jeg så taklingen på youtube linken som lå ute nå og da så ikke taklingen så stygg ut. så faktisk ut som han var mer uheldig.

Link to comment
Share on other sites

Inntil vidare held eg framleis Denilson for å være det beste altenativet. Ei handfull treningskampar er uansett for lite til å trekkje ein endeleg konklusjon. Det kjem kampar også denne sesongen der me kjem til å få eit stort trykk på forsvaret, og er meiner Denilson er den som er best skikka til å demme opp. Betre taklingar, betre arbeidsmoral, brukbar framover og godt skotbein. I denne rolla vil eg heller ha ein arbeidshest enn ein artist, om eg ikkje kan få begge deler. Diaby er for mykje av ei laus kanon på dekk, slik eg ser det.

 

Skulle det verte noko av ryktene om Alonso, er situasjonen annleis. Han vert neppe kjøpt inn for å varme benken.

Link to comment
Share on other sites

Synes denne taklingen er både klønete og uheldig, men langt i fra stygg. Ser ut til at motspilleren er maks uheldig. Synes dog at Diaby bør gå en runde med seg selv, samtidig som Wenger bør rette en advarende pekefinger.

 

Ellers er det for tidlig å avskrive gutten. Diaby har et stort potensiale, og fremstår som et bedre valg enn Denilson når vi skal velge den som skal spille ved siden av Fabregas.

Link to comment
Share on other sites

Ok Rødøy..eg trodde det var spilleren du ville ha bort eg, men ok..men eg tipper at det er Diaby som blir makker til Cesc..eg er overbevist etter å ha sammenlignet Denilson og Diaby i disse pre-season kampene!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...