Jump to content

Diaby - må skjerpe seg


Ravenghost

Recommended Posts

Nei, jeg synes ikke taklingen er så stygg, han er litt uheldig med at han glir litt lenger enn planlagt og får endel tyngde på foten til Sneijder, noe som fører til en vridning, en ellers en ok takling, Vieria-takter over den. Jeg håper at Diaby kan spille seg i form til å være partneren til Cesc i år!

Link to comment
Share on other sites

Fra min posisjon så taklingen grisstygg ut selv om den ikke er så alftor ille i ettertid.Men hva er grisestyggt i en treningskamp folkens? Unødvendig å skade hverandre i slike kamper selv om det ikke var med hensikt.Diaby hadde jo ikke trengt å trø i slik i en treningskap men men..Når det gjelder Diabys prestasjoner i disse to kampene i helgen så er jeg skuffet over han.Om han virkelig skal spille DM i Arsenal må han få føttene på jorda og slutte med alle klovnefaktene sine.Da tenker jeg spessielt på alle de håpløse dribblingene sine på egen halvedel.Spørrs om han passer inn lengre fremme på banen og det blir jo dessverre i Fabregas sin posisjon :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg går for Diaby i denne rollen. Enig med andre her at han ikke har imponert i treningskampene, og at Denilson leder racet. Men jeg tror Diaby har et større potensial. Som Stewart Robson sier vil mye løse seg om han får tillit. Da vil det være mulig å luke bort noen av feilene.

 

Jeg håper Diaby får spille til helgen. Laget toppes nok etterhvert, selvom Wenger sjelden stiller med samme lag i en pre-season kamp som i åpningskamp i serien. Det er alltid vanskelig for oss å "se" lagoppstillinger i forkant.

 

Men Diaby er mitt valg! Og jeg har mistet troen på noen ny spiller. Alonso er for lik Fabregas, og Barry er ikke aktuell lenger. Jeg hørte om en spanjol, og Robson ønsket seg ham... :D

Link to comment
Share on other sites

enig med innlegget ovenfor, jeg tror Diaby med noen kamper på rappen og tillit fra Wenger kan bli en kjempe på midtbanen! Jeg tror heller ikke noen ny toppspiller blir hentet inn (Alonso e.l.), men Diaby har vært i klubben drøyt et par år og er klar for å overta på midten nå - perfekt tidspunkt for han at Flamini gikk, tror jeg!

Link to comment
Share on other sites

Diaby er ute for en måned og vi har før sesongen starter en 'midtbanekrise'. Kjøp nå denne DM Wenger og gjør laget klart for sesongen.

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...icle1540122.ece

Ja, dette ligner litt krise. Med Nasri, Rosicky og Diaby ute, er vel Denilson eneste alternativ, om da ikke Wenger setter Soneller Touré frem. Uansett er nok det beste å få kjøpt en ny spiller...

Link to comment
Share on other sites

Diaby er ute for en måned og vi har før sesongen starter en 'midtbanekrise'. Kjøp nå denne DM Wenger og gjør laget klart for sesongen.

Ja, dette ligner litt krise. Med Nasri, Rosicky og Diaby ute, er vel Denilson eneste alternativ, om da ikke Wenger setter Soneller Touré frem. Uansett er nok det beste å få kjøpt en ny spiller...

 

Ja, dette er ikke noen bra sesongopptakt. Ikke bare er alternativene skadet, det er store spørsmål ved om de er gode nok I ROLLEN SOM DM. Så Wenger burde nok kjøpe for å løse dette (kanskje) kortvarige problemet. Og den beste "kriseløsningen" per i dag er vel å skyve Toure frem som defensivt anker på midtbanen og bruke Senderos ved siden av Gallas... Hvis det fungerer er kanskje ikke behovet for kjøp like stort?

Link to comment
Share on other sites

Denne jobben må Wenger prioritere NÅ - å få kjøpt inn en midtbanespiller som kan forsterke laget, ikke bare gi stallen bredde. Både pga at han selv har sagt at vi trenger en på midten (noe som er en solid bekreftelse på at det VIRKELIG er tynt), i tillegg til at vi nå har fått en skade på den mannen det tydet på at Wenger ville bruke ved siden av Fabregas.

Link to comment
Share on other sites

Var ikke Kolo høyrekant i sine tidlige dager i klubben?

 

Veldig synd at Diaby er ute i en måned nå. Vi må håpe Denilson kan gjøre seg til en verdig makker til Fabregas. Tror egentlig ikke at Toure har utholdenhet nok til å spille sentralt. Har lagt merke til at han flere ganger blir utslitt som høyreback. Toure er egentlig litt for energisk i mine øyne til å spille sentral midtbane.

 

 

Topp at vi får skadekrise allerede før sesongen er i gang! Lover virkelig godt, altså!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen tro på nødløsninger el Toure i denne rollen. Her trenger vi en ny spiller inn allerede nå.

Pre-season har vel vist at det er ingen som klart fyller gapet Flamini etterlot seg.

Dette er etter min mening Wengers viktigste jobb nå.

Link to comment
Share on other sites

Ikke bare Diaby som er skadeutsatt. Noe gjøres galt ett eller annet sted. Det er ikke tilfeldig at det til enhver tid er snakk om Arsenals skader. Enten bør det gjøres bedre resarch ved spillerkjøp ellers må man se på treningsmetoder etc for å forebygge skader. Begynner å bli lei faktisk.

Link to comment
Share on other sites

Kolo er ingen langsiktig løsning på den sentrale midtbaneplassen. Vi trenger han bak som midtstopper, og det er der han er best. Noen som ser for seg Kolo som både en ballvinner og ballfordeler? Det gjør hvertfall ikke jeg. Enten må Wenger satse på Denilson/Diaby, eller så må han til innkjøp av en defensiv midtbanespiller. Problemet med de to nevnte er at de er mye bedre offensivt enn defensivt. Har sett Denilson en del nå, og han taper nesten hver eneste nærduell, desverre. Når det gjelder Diaby er han veldig uryddig i spillestilen, har noen håpløse taklinger og er veldig mye skadet.

Wenger har fortsatt nesten 3 uker på seg på å hente en spiller til, så mulig han avventer å ser hvordan han synes det fungerer med de han har, men fungerer det IKKE da, så bør noe gjøres, for vi har en relativt grei åpning hvor oppgavene bare blir større og større

Link to comment
Share on other sites

En krise fordi midtbanen vår er ribbet etter denne sommeren, men ingen krise med tanke på hvor god Diaby er. Uansett synes jeg virkerlig at vi trenger en ny defensiv midtbane, og når jeg mener at vi trenger noe, så gjør vi det virkelig, for jeg slår meg nesten alltid til ro med situasjonen og er kanskje både godtroende og naiv mange ganger. Vi har mange spillere som kan spille ved siden av Fabregas, men alle er noen år for unge. Rosicky kunne kanskje fungert bra, men han har fortsatt et stykke igjen før han er skadefri. Huff..

Link to comment
Share on other sites

Det er jo klart at situasjonen er bekymringsverdig. De fleste av kandidatene er for dårlige defensivt og/eller for skadeforfulgt. I tillegg er det for lite rutine. Og selv om Toure kanskje kan fungere som en nødløsning, er og blir dette en gambling, som i tillegg etterlater seg et "hull" i det bakerste leddet. Nei, Wenger bør nok trå til å skaffe en rutinert, lite skadeforfulgt defensiv midtbanespiller snarest. Men om han gjør det er en helt annen sak...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har egentlig aldri vært spesielt begesitret for Diaby og ser ingen passende egenskaper for ham som defensiv midtbane anker.

 

Mulig det hadde fungert med Diaby og Cesc i midten men da måtte Cesc ha brukt mye mer tid og krefter på defensive oppgaver i år i forhopld til i fjor. Jeg ønsker ikke en slik løsning. Jeg ønsker en ryddegutt ved siden av Cesc slik vi hadde det i fjor.

 

Diabys positive egenskaper:

Skyter godt,

kreativ

god til å utfordre

 

negative egenskaper:

mister for ofte ballen (gjerne i farlige situasjoner)

for treig til å avlevere ball

ikke god nok arbeidskapasitet. (dette er noe jeg inbiller meg).

Ikke god gjenvinner.

 

Jeg ser ingen gode defensive midtbaneegenskaper hos denne mannen, men jeg ser en del positive offensive egenskaper. Men der har vi Fabregas og vi trenger ikke en til på banen samtidig.

 

Av de vi har i stallen pr. dags dato ser jeg på Eboue som det beste alternatviet. Jeg tviler på at Wenger ser det samme som meg her. Alternativt kunne det kanskje fungert med Sagna som defensivt midtbane anker og Eboue ned som høyre back.

Ikke vet jeg, men det jeg vet, eller det jeg tror jeg vet, er at Diaby ikke passer inn som defensivt anker.

 

Jeg tipper denilson starter på midten sammen med Cesc neste kamp.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...