Jump to content

Amsterdam Tournament


magys

Recommended Posts

  • Replies 206
  • Created
  • Last Reply

Nå har vi 8 poeng, etter denne kampen, 1 poeng for uavgjort resultatet og 1 poeng for målet. Sevilla har trasige 3 poeng, Ajax har 2, Inter med bare 1. Dvs at Ajax eller Inter må vinne med mange mål for å gå forbi Arsenal. Altså er vi så å si mestre ;) Tenker meg at Ajax-Inter blir en jevn kamp, tipper det ender med uavgjort.

Link to comment
Share on other sites

bra dette, 1-1 mot et godt Sevilla-lag. Hadde vel ikke vært noe å si på om Sevilla hadde vunnet, men bra av unggutta å holde unna ;) Fabianski er vår beste spiller idag, blir spennende å se om han kan ta de nødvendige stegene som trengs for å bli en toppkeeper.

Link to comment
Share on other sites

Nå har vi 8 poeng, etter denne kampen, 1 poeng for uavgjort resultatet og 1 poeng for målet. Sevilla har trasige 3 poeng, Ajax har 2, Inter med bare 1. Dvs at Ajax eller Inter må score mange mål for å gå forbi Arsenal. Altså er vi så å si mestre ;) Tenker meg at Ajax-Inter blir en jevn kamp, tipper det ender med uavgjort.

Link to comment
Share on other sites

der utlignet sevilla mot fabianski!

 

synnsykt svakt forsvarsspill. tragisk senderos. dette holder ikke. satser på en god avslutning av de som vil vise seg frem. randall, djorou og senderos er ikke bra. ginns har åpnet motorvei på sin side...

 

Det målet der er jo ikke Senderos sin skyld? ;)

 

Målet måtte jo komme

Link to comment
Share on other sites

Fabianski viser strålende takter. Den ene redningen, da en Sevilla spiller står fri og skyter fra 5 meter har han marginen på sin side. Men det skal også sies at han uredd stupte inn og holdt faktisk ballen. Lite minus er kanskje felt arbeidet, selv om han ikke gjorde noen tabber, men kunne kanskje ha vært ute å snappet noen baller. Men hvis han er slik god hele tiden, så ser jeg ingen grunn til at Almunia skal være vår nr. 1.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski viser strålende takter. Den ene redningen, da en Sevilla spiller står fri og skyter fra 5 meter har han marginen på sin side. Men det skal også sies at han uredd stupte inn og holdt faktisk ballen. Lite minus er kanskje felt arbeidet, selv om han ikke gjorde noen tabber, men kunne kanskje ha vært ute å snappet noen baller. Men hvis han er slik god hele tiden, så ser jeg ingen grunn til at Almunia skal være vår nr. 1.

 

Kritiserer du Fabianskis feltarbeid?! Han gjør det en keeper skal gjøre, akkurat som Lehmann; prøve å ta hver eneste ball, og dette gjør han forrykende godt i motsetning til en viss førstekeeper som kun står på streken og håper på det beste.

 

Kjære Wenger, la nå den beste keeperen stå i mål, skal du første satse på en dårlig keeper som Almunia, kan du ihverfall satse på en som er ung og lovende med et feltarbeid som Lehmann.

Link to comment
Share on other sites

Ingen stor kamp av Arsenal! Kanskje ikke så rart når man ser laget som Arsenal stiller med. Usikker på hvor godt det Sevilla-laget er, men virket som de stilte med et ganske så bra lag. Fabianski var meget god. Viste at han er en solid konkurrent til Almunia. Forsvaret rydder stort sett greit unna, men var på skikkelig skogtur når 1-1 målet kom. Ingen på midtbanen briljerte, mens spissene fikk lite hjelp av resten av laget. Vela scorer en flott mål. Viser at han vet hvor målet står.

 

Nå starter alvoret! ;)

Link to comment
Share on other sites

Kritiserer du Fabianskis feltarbeid?! Han gjør det en keeper skal gjøre, akkurat som Lehmann; prøve å ta hver eneste ball, og dette gjør han forrykende godt i motsetning til en viss førstekeeper som kun står på streken og håper på det beste.

 

Kjære Wenger, la nå den beste keeperen stå i mål, skal du første satse på en dårlig keeper som Almunia, kan du ihverfall satse på en som er ung og lovende med et feltarbeid som Lehmann.

 

Har alltid synes Fabianski minner om Lehmann, temmenlig uredd i feltet, gjør mange "rare" men gode redninger, og virker som om han faktisk er en veldig god igangsetter, som Lehmann.

 

Var kanskje ikke en av de beste kampene hittil, men vi vant fortsatt turneringa ;)

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen viser at det maks blir noen få innhopp på Ramsey i år, at Almunia skal passe seg så han ikke taper plassen til Lukasz, at Randall er storie i Arsenal (som jeg har sagt lenge), at Wilshere er et stort talent, men at det er litt tidlig for han enda, og at Thomas er ferdig i klubben

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen viser at det maks blir noen få innhopp på Ramsey i år, at Almunia skal passe seg så han ikke taper plassen til Lukasz, at Randall er storie i Arsenal (som jeg har sagt lenge), at Wilshere er et stort talent, men at det er litt tidlig for han enda, og at Thomas er ferdig i klubben

Viser vel også at Bendtner og Vela er gode alternativer. Og at Senderos er en spiler med sjel og som har utviklet seg.

Syntes Randall gjør en del rart, roter seg inn i mange situasjoner med motstanderen, etterslenger og den slags, men at han har mye vilje.

Link to comment
Share on other sites

Absolutt godkjent turnering. Vi "knuser" de andre lagene med antall mål og poeng, og var godt med denne bøtta ettersom Emirates-cupen glapp til den verste av de verste :P Morro å se van Persie med trofeet, alene! For de som ikke fikk det med seg var Persie eneste av spillerne som ble igjen får å motta lagets trofee. Han og Wenger satt å så Inter slå Ajax 1-0, og han gikk også bort og takket de få Arsenalsupporterne med stor tålmodighet for støtten... Vi var uheldig med to kjappe i mot igår, med et noe rustent forsvar. Men vi kom da mesterlig tilbake, som vi pleier! Det viste seg at igjen klarer vi å skape masse sjanser, samtidig slippe inn et par mål.

 

Kolo er ikke helt seg selv ennå, det tror jeg ikke Billy heller er. Men jeg har tro på at de får en god sesong sammen, om alt går som det skal. Sammen med Bac og Gael har de potensiale til å være blant de beste backfirerne i Europa. Og med Senderos, Djourou og co som backuper synes jeg ikke vi sliter så voldsomt her. Hoyte har en del å bevise, men er grei å ha i stallen. Traore sliter pga vår fantastiske nr.22, om han da ikke blir flyttet opp til vingen, men hvem vet hva han kan få til? Det er jo Wenger som har hentet ham... Men det er altså først og fremst Gallas og Toure det er opp til nå der bak, spesielt Captain Gallas!

 

I dag var det en mer eller mindre fantastisk prestasjon å kapre uavgjort mot Sevilla, med b-laget! Vi viser igjen hva unggutta våre er gode for. Fabianski vår strålende som flere har nevnt, og håper dette er en keeper for fremtiden, han eller Mannone. Jeg klarer meg fint med Almunia et par sesonger framover, og så får vi da håpe vi ikke trenger hente en ny en etter sesongen. Jeg tror ikke at Almunia vil koste oss ligagull eller alt for mange poeng denne sesongen. Han har trolig vokst siden i fjor og med et forhåpentligvis mer solid forsvar tror jeg ikke dette er noe å bekymre seg over. Han fikk tilliten nærmest 100% for første gang i fjor, og det tror jeg han har tjent på. Han har vist at han har matchvinner-redninger enkelte ganger. Så jeg tror dette er det riktige, i stedet for å punge ut for en Boruc, Buffon, Frei, Akinfeev eller hvem som helst, selvom det kanskje er bedre målmenn. Men jeg tør å påstå at vi hadde klart oss vel så godt med Jensemann både i år og ifjor. Som mange har påpekt, var det synd at et par tabber kostet ham plassen. Men Almunia gjorde seg absolutt ikke bort, og jeg tror vi kan føle oss trygge på ham etter hvert.

 

Hvis vi nå får orden på dette, er vårt neste "problem" å score mål, samtidig å være tette og kreative på midtbanen. Og jeg mener absolutt, som sikkert alle andre, at en ny midtbanespiller må inn. Bare tenk om Fabregas blir skadet i et par måneder, hva gjør vi da? Jeg trenger nok ikke nevne navn, men hvertfall en av dem som er linket til oss må inn! Flamini kom jo fra ingenting i fjor. Men da hadde vi Gilberto som makker til Fabregas i bakhånd uansett, og nå er begge disse borte. Ellers håper jeg Diaby kommer tilbake til god gammel form, og kan gi oss noe fra både kanten og sentralt. Denilson og Song er også spennende spillere, men de bør nok være backup et par sesonger til, så får vi se hvordan de utvikler seg. Ramsey og Bischoff vil jeg ikke se i en første-ellever med det samme. Inn med nytt blod her, så blir vi farlige Mr. Wenger.

 

Så var det å score mål. Adebayor kommer, tro meg, til å leve opp til forvetningene fra forrige sesong. Van Persie kommer også til å være utrolig viktig for oss, om han ikke blir skadet. Hehe... det er problemet hans! Samme med Rosicky, som er en effektiv målscorer når han er i form, så får vi også håpe han holder seg skadefri, selv med høye odds. Så var det også Nasri og Walcott. Tror Nasri er en kjempesignering og blir spennende å se hvordan han klarer seg i sin første sesong i England. Om han bare er halvparten så god som Zizou, sier det seg selv at vi har fått inn en stjerne, og det tror jeg Wenger er klar over. Theo er en jeg er mer skeptisk til i dagens stall. Men han har jo vist seg å være utrolig til tider. Om han bare scorer flere mål er han nok en bedre spiss enn ving. Heller Persie på vingen og Walcott framme for meg. En virkelig spennende spiller uansett dette, og så får vi se hva han har lært og hvordan han har utviklet seg fra i fjor.

 

Bendtner kan også vise seg å være målfarlig, og hver gang jeg ser ham spille, glemmer jeg hvor ung han egentlig er. Tiden vil vise seg hvor god han kan bli, han er også en med stort potensiale. Det samme med Vela og Wilshere, som jeg håper vil utvikle seg voldsomt framover. Dette er virkelige stjerner, men vi bør ikke ha for høye forvetninger til disse ennå, selvom de har vært svært så positive i sommer. Må nå ikke glemme Eduardo, en gutt med så stor personlighet at det minner meg en del om Solskjaer, som kom tilbake fra skade flere ganger. Det tror jeg også Eddie vil. ;)

 

Såå... Om alle lever opp til sitt beste jevnt over denne sesongen, blir vi utrolig sterke! Det viste vi ifjor på vårsesongen. Det er nå i år vi får se om gutta har lært fra den triste avslutningen. Dette er proffesjonelle fotballspillere som har spilt fotball flere timer til dagen i mange år, og noen av dem har vunnet trofeer her og der. Så tror de vet hva dette dreier seg om.

 

Jeg selv er som alltids optimist foran neste sesong, og er sikker på at vi til slutt vil lykkes med å vinne noe. Det er bare å ha troen! Tenk, til og med Tottenham Hotspur vant et trofee i fjor, og vi er nå "hakket" bedre enn nevnte.

 

Mye av dette er nok skrevet før, men nå vet dere hvertfall hvor dere har meg. Og så håper jeg har fått fram det jeg skal. Off Topic eller ei. Når jeg først har lyst, kan jeg skrive i timesvis B) Men når jeg ser på klokka er dt på tide å legge seg, og være 8-10 timer nærmere seriestart når jeg vokner. Jeg er forresten glad jeg har overlevd denne sommeren, men jeg er bekymret for framtiden hvordan jeg skal takle ca 3 mnd uten ordentlige Arsenalkamper... Men det er jo en sjarm i det også. Når man venter på noe godt, venter man ikke forgjeves!

 

COME ON ARSENAL!!!

Link to comment
Share on other sites

Flott oppsummering Daniel! Enig i det aller meste!

 

 

 

 

..og at Thomas er ferdig i klubben

 

..?? Gutten har endå ikkje fylt 18 år, og har vore i Arsenal i såvidt eit år, og du avskriv han allereie og det samme gjeld forsåvidt Randall..

Einaste eg kan seie er; takk og lov for at dei som styrer klubben ikkje er så bastante som du.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Flott oppsummering Daniel! Enig i det aller meste!

 

 

 

 

..og at Thomas er ferdig i klubben

 

..?? Gutten har endå ikkje fylt 18 år, og har vore i Arsenal i såvidt eit år, og du avskriv han allereie og det samme gjeld forsåvidt Randall..

Einaste eg kan seie er; takk og lov for at dei som styrer klubben ikkje er så bastante som du.. ;)

 

Noen her på forumet har evnen til å se det MYE bedre enn Wenger :P

Link to comment
Share on other sites

Jepp, Arsenal vant med 8 poeng, tre poeng foran Inter med 5 poeng. Deretter fulgte Sevilla med 3, før Ajax på siste med skuffende 2 poeng.

 

Synd at det ikke ble skikkelig feiring med pokalen. Det eneste som skjedde var at Van Persie (som var Arsenals representant i denne turneringen) gikk frem og mottok pokalen og tok en runde med den foran publikum og viste den frem.

 

God kamp av gutta i dag, med tanke på at det egentlig var et rent reservelag som ble sendt ut på banen mot et meget sterkt Sevillalag. Synes mange viste gode takter, mens flere skuffet stort.

 

LUKASZ FABIANSKI Sin klart beste kamp i Arsenaldrakt. Meget trygg i alt han foretok seg, både på strek og i feltet. Ingen unødvendige eller farlige returer. Heller ikke uredd i dueller der han måtte snappe ballen like foran motstanderen. Fortsetter han dette, kan han helt klart utfordre Almunia i den kommende sesongen.

 

JUSTIN HOYTE: Gjorde ingen spesielt god kamp. Var veldig usynlig, men fikk riktignok svært hard motstand mot Diego Capel på sin kant. Han ble gang på gang parkert av den unge spanjolen, og la mye defensivt ansvar på skuldrene til høyreving Wilshere. Han uttalte nylig at han må bevise at han er like god som Sagna. Det har han ikke gjort, og slik jeg ser det så er lillebror Gavin Hoyte nærmere førstelaget enn bror Justin.

 

JOHAN DJOUROU: Gjorde en ok kamp, selv om jeg synes han la mye ansvar over på partner Senderos i midtforsvaret. Fabiano fikk mye rom fordi Djourou ikke var raskt nok opp i situasjonene. Generelt sett var Djourou litt for sløv i presset i de fleste situasjoner, noe som skapte mye rom for Sevillas angriper til å komme til skudd. Ellers får han godkjent for sin stort sett gode duell- og hodestyrke.

 

PHILLIPE SENDEROS: Sveitseren gjorde en meget god kamp, og stort sett en bra figur som kaptein. Han gjorde en rekke gode involveringer inne i feltet, og var trygg i det meste han foretok seg. Mange gode taklinger og viste bedre posisjonering enn tidligere. Jeg tror Senderos vil vokse dersom han får tillitt, og at enten Kolo eller Gallas, som begge har virket fryktelig utrygge til nå i pre season, kan benkes for å gi plass til Senderos - en mann med rett innstilling og som blør for drakten. Jeg vil nok en gang sammenligne ham med Tony Adams, som i første rekke hadde det i hodet og ikke i beina.

 

JAY EMMANUEL-THOMAS: Jeg synes han startet bra, og fikk godkjent når han spilte på vingen. Han viste god duellstyrke og var til tider en trussel for Sevilla inne i feltet. Men når Gibbs viste seg å bli litt for svak defensiv til å fortsette på backen ble Thomas dyttet ned, der han ikke spilte like godt. Allikevel synes jeg, selv om han ikke gjorde noen spesielt god kamp, at han ikke bør bli utskjelt på grunn av sin unge alder. Det er tross alt nesten hans første a-lagskamp, og det mot ekstremt god motstand i klassespiller Jesus Navas på kanten.

 

JACK WILSHERE: Som nevnt gjorde ikke Hoyte noen god kamp defensivt, som resulterte i at Wilshere måtte ta i et tak defensivt, noe han ikke er veldig vandt til, både fra tidligere treningskamper eller reservelagskamper. Dette gjorde at han var mye mer usynlig enn tidligere, men allikevel synes jeg han viste gode defensive kvaliteter ved flere anledninger, og hadde en intern fight mot Diego Capel på vingen der han viste god fighting spirit og fysikk når han gang på gang stoppet den kjappe spanjolen. Godt å se Wilshere fra andre sider enn kun det eminente offensive spillet, og at han også mestrer det defensive.

 

MARK RANDALL: Mark har skuffet meg i denne års utgave av pre season. På reservelaget har han vært frisk, men han har ikke klart å markere seg når han har fått sjansen på førstelaget. Alt for mange slurvefeil som feilpasninger, unødvendige frispark og dårlige skudd. Han er ennå ung, men jeg tviler på at denne mannen har noen stor fremtid i klubben. Det eneste riktige vil nok være å sende ham på utlån nok en gang, i en klubb der han nærmest er garantert fast spill, sånn som Simpson ble forrige sesong, ellers tror jeg han vil stagnere og etter hvert bli solgt.

 

AARON RAMSEY: Han har vært enorm på midten i de fleste andre kampene han har spilt, men i dag forsvant han totalt. En meget skuffende kamp, hvor han var usynlig og knapt involvert i det hele tatt. Tidligere synes jeg han har virket litt som en Fabregastype som sprer om seg med perlepasninger og har meget bra overblikk. Men når han fikk ballen i dag gikk han seg enten fast, eller spilte en feilpasning. I tillegg gjorde han ingen god innsats i det defensive spillet. Skuffende, men han er selvfølgelig meget ung, så jeg fortviler slett ikke.

 

KIERAN GIBBS: Han startet på backen, men viste seg for dårlig defensivt mot Jesus Navas til å fortsette, så han byttet plass med Emmanuel-Thomas og spilte resten av kampen på vingen. Der gjorde han det bedre, og jobbet godt som førsteforsvarer. Jeg har mer tro på Gibbs enn Randall, for å si det på den måten, og at han kan spille i flere posisjoner gjør heller ikke noe. Mye av grunnen til at Gibbs blir plassert på backen er nok at han skal få bedre fotballforståelse, og se spillet fra flere vinkler. Jeg har tro på Gibbs, men jeg tror et nytt utlån kan være en god løsning for å gi ham mer fast spill.

 

CARLOS VELA: Han åpnet bra, og målet oste det klasse over. Bra fysisk styrke for å holde motstanderen borte, og meget god avslutning. Resten av omgangen var han stadig et uromoment for motstanderen, og viste glimrende teknikk og rykk. I andre omgang forsvant han riktignok, men mye av grunnen til dette var selvfølgelig at Arsenal la seg mye mer bakpå, og han fikk veldig lite å jobbe med.

 

NICKLAS BENDTNER: Nicklas var en av Arsenalspillerne som utmerket seg mest positivt mener jeg. Spesielt i første omgang slet Sevillas forsvarere fryktelig med å få tak på ham. Han er sterk som en okse, og er faktisk meget giftig foran mål. Jeg mener at Bendtner faktisk er vår soleklart beste avslutter, og treffer så og si alltid på mål når han skyter. Ikke alle som går inn, selvsagt, men treffer man ikke mål kan man heller ikke score, så han har den basisegenskapen som er meget viktig som spiss. Han kan virkelig utfordre, først og fremst, Adebayor denne sesongen, da det er de to som er mest like spillertyper. Jeg tror ikke Ade - Bendtner er noe bra spisspar, men RvP - Bendtner lukter det mål av lang vei.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...