Jump to content

Xabi Alonso


taugooneren

Recommended Posts

10.43 The agent of Xabi Alonso has claimed the Liverpool midfielder is aware of interest from Arsenal. Alonso had looked to be on his way to Juventus before the Old Lady declared there would be no more summer spending. Where will the Euro 2008 winner be playing his football next season?

(Transfer Clockwatch, Sky Sports)

 

Hmm, vet ikke hvor troverdig dette ryktet er, men spør du meg så hadde Alonso vært en fantastisk erstatter for Flamini!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 155
  • Created
  • Last Reply

jeg tror ikke at Alonso ville vært en god erstatter for flamini. Selfølglig er han god men ikke en god ballvinner slik som flamini var skal vi ha Alonso må vi kvitte oss med Fabregas for å få plass til han og det gjør vi IKKE..

Hvorfor i all verden må vi selge vår offensive midtbanespiller for å få plass til en mer defensiv midtbanespiller? Men jeg ville nok heller hatt Barry. Han er engelsk og i mine øyne en mer fysisk spiller enn alonso.

Link to comment
Share on other sites

jeg tror ikke at Alonso ville vært en god erstatter for flamini. Selfølglig er han god men ikke en god ballvinner slik som flamini var skal vi ha Alonso må vi kvitte oss med Fabregas for å få plass til han og det gjør vi IKKE..

Hvorfor i all verden må vi selge vår offensive midtbanespiller for å få plass til en mer defensiv midtbanespiller? Men jeg ville nok heller hatt Barry. Han er engelsk og i mine øyne en mer fysisk spiller enn alonso.

Fordi Alonso selv om han er def midt eier han ikke taklings eller ballvinner evner og han har ikke god nok løpskapasitet. Så selv om han eller noen andre kaller han def midt er han mye bedre offensivt og elendig defensivt.

Det er iallefall min mening.

Link to comment
Share on other sites

jeg tror ikke at Alonso ville vært en god erstatter for flamini. Selfølglig er han god men ikke en god ballvinner slik som flamini var skal vi ha Alonso må vi kvitte oss med Fabregas for å få plass til han og det gjør vi IKKE..

Hvorfor i all verden må vi selge vår offensive midtbanespiller for å få plass til en mer defensiv midtbanespiller? Men jeg ville nok heller hatt Barry. Han er engelsk og i mine øyne en mer fysisk spiller enn alonso.

Fordi Alonso selv om han er def midt eier han ikke taklings eller ballvinner evner og han har ikke god nok løpskapasitet. Så selv om han eller noen andre kaller han def midt er han mye bedre offensivt og elendig defensivt.

Det er iallefall min mening.

 

Helt enig, med oscar16 her. Fabregas - Alonso er ikke noe godt midtbanepar i Premier League.

Vi trenger en spiller som er fysisk, taklingssterk, ballvinner og en som kan løpe som en hest.

 

Måtte det for guds skyld ikke være noe i dette ryktet.

Link to comment
Share on other sites

Alonso virker jo like passnings-sikker som Fabregas, noen som la spesielt merke til hvordan samarbeidet deres var de gangene de fikk sjans til å spille sammen under EM?

 

Var vel minimalt med spilletid dem fekk sammen. Alonso vel nesten ikke innpå?

 

Trur Alonso blir for treig for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Alonso og Fabregas ville fungert bra sammen, da begge er spanjoler og har vel erfaringer med hverandre gjennom Spanias landslag.

 

Men så spørs det om Benitez vil slippe han til en av deres rivaler? Jeg er tvilsom, men alt kan skje.

 

Jeg er hvertfall ikke i tvil om at Alonso kunne blitt en bra mann for Arsenal, men har han den løpsstyrken til Flamini? Jeg ser heller på han som en sentral midtbanespiller og ikke en spiller som takler Flamoney-rollen like bra som evt. Barry/Veloso, og jeg ser fortsatt på Barry som et mye bedre alternativ.

Link to comment
Share on other sites

Enig med de fleste her at Velosco og Barry hadde vært ett bedre kjøp enn Alonso. Men ikke undervurder Xabi, han er en defensiv midtbane spiller. Ikke ala Makele, men heller lik Pirlo. Han er en ball distrubitør, og kontrollerer midtbanen. Han er veldig flink til å vinne ballen har jeg lagt merke til. Fabregas er en mer bevegelig midtbane spiller, lik Steven Gerrard på noen måter(og bedre).

 

Så jeg tror med mindre vi får Barry eller Velosco, så tror jeg Xabi Alonso kommer til å være ett knall kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Alonso er grei nok han,men ikke mer enn det. Har ikke spilt fast på LFC på en stund nå, spesielt etter Marcherano kom.

Liverpool har vel satt en prislapp på han på £14-15 mill. noe som er for mye mener jeg.

Tror vi kan få noen bedre for den prisen til tross for at han er vant til PL.

I tillegg...hvis vi kjøper Alonso er det fritt fram for Liverpool å kjøpe Barry.

Jeg mener det er bedre at vi prøver å snappe opp Barry før Liverpool.

Barry er nok bedre og litt mer anvendelig enn Alonso.

Link to comment
Share on other sites

Alonso er grei nok han,men ikke mer enn det. Har ikke spilt fast på LFC på en stund nå, spesielt etter Marcherano kom.

Liverpool har vel satt en prislapp på han på £14-15 mill. noe som er for mye mener jeg.

Tror vi kan få noen bedre for den prisen til tross for at han er vant til PL.

I tillegg...hvis vi kjøper Alonso er det fritt fram for Liverpool å kjøpe Barry.

Jeg mener det er bedre at vi prøver å snappe opp Barry før Liverpool.

Barry er nok bedre og litt mer anvendelig enn Alonso.

Grunnen til Alonso ikke har spillt så mye er vel mest pga skade, men håper egentlig mest på Barry selv, han er engelsk og venstrebent og kan vel spille på nesten hele venstrekanten?

Link to comment
Share on other sites

Nei nei nei Alonso er langt i fra en go kriger og en spiller som hadde klart å fylle tomrommet til Flamini.

 

Nei Barry er en så mye bedre spiller en Alonso som deffansiv anker og en kriger.

 

Pluss han er en utrolig go kaptein noe vi mangler siden Veiera dro fra oss.

 

Barry skorer også på alle staffene han tok for Villa i sesongen som var.

 

Alonso løper alt for lite og er blitt mere lik Gilberto går for trekt med han.

 

Barry løper mye og er en spiller som er flink til å styre mittbanen.

 

Lampard og Gerrard er bare de som er et hakk bedre på England men de er mere offansive spillere.

 

Wenger snapp opp Barry du og for gudskyld ikke hent en treig Alonso han er ikke go nok :)

Link to comment
Share on other sites

Nei nei nei Alonso er langt i fra en go kriger og en spiller som hadde klart å fylle tomrommet til Flamini.

 

Nei Barry er en så mye bedre spiller en Alonso som deffansiv anker og en kriger.

 

Pluss han er en utrolig go kaptein noe vi mangler siden Veiera dro fra oss.

 

Barry skorer også på alle staffene han tok for Villa i sesongen som var.

 

Alonso løper alt for lite og er blitt mere lik Gilberto går for trekt med han.

 

Barry løper mye og er en spiller som er flink til å styre mittbanen.

 

Lampard og Gerrard er bare de som er et hakk bedre på England men de er mere offansive spillere.

 

Wenger snapp opp Barry du og for gudskyld ikke hent en treig Alonso han er ikke go nok :)

Bra at du bruker avsnitt, men ha de for guds skyld ikke mellom hver setning... Ellers er jeg ganske enig i det du sier. Xabi Alonso er ikke god nok, og han er heller ikke den typen vi er ute etter.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, når folk begynner å sammenligne GIlberto med Xabi Alonso, må jeg virkelig le. Alonso er en av få spillere som faktisk matcher Fabregas på pasninger. Så å sammenligne de to spillerne blir helt feil. Greit nok at Alonso ikke er like god som Barry (noe jeg også synes selv), men han er likevel en spiller som asbsolutt ville forsterket midtbanen vår. Når spanjolen er skadefri er han en ballsikker spiller med meget god løpskapasitet. Han har kanskje ikke duellstyrken til Barry, men han har mange andre gode kvaliteter. Det er en grunn til at mange Liverpool-supportere ikke kalrer å bestemme seg for om hvem som er best av de to. Dersom vi ikke får Barry, vil Alonso være et godt godt. Han har spilt i PL, og vil bruke mindre tid til å vende seg til spillestilen!

Link to comment
Share on other sites

jeg tror ikke at Alonso ville vært en god erstatter for flamini. Selfølglig er han god men ikke en god ballvinner slik som flamini var skal vi ha Alonso må vi kvitte oss med Fabregas for å få plass til han og det gjør vi IKKE..

Hvorfor i all verden må vi selge vår offensive midtbanespiller for å få plass til en mer defensiv midtbanespiller? Men jeg ville nok heller hatt Barry. Han er engelsk og i mine øyne en mer fysisk spiller enn alonso.

Fordi Alonso selv om han er def midt eier han ikke taklings eller ballvinner evner og han har ikke god nok løpskapasitet. Så selv om han eller noen andre kaller han def midt er han mye bedre offensivt og elendig defensivt.

Det er iallefall min mening.

Jeg ser poenget ditt, men jeg tror ikke du har sett mye av Alonso hvis du sier at han er elendig defensivt, og at han ikke har taklings, eller ballvinner evner. For det har en, selv om han ikke er i nærheten av å ha den intensiteten som flamoney hadde i sitt spill. Men det er kanskje bare bra, en holdene midtbanespiller, som balanserer midtbanen og fordeler baller. Etter min mening skapte faktisk flamini litt uro med all kjeftingen og løpingen sin. Selv om det også kom godt med til tider.

Link to comment
Share on other sites

assa, nå må vi hente inn en ny DM, og jeg er absolutt ikke negativ til ett kjøp av Alonso, selvom jeg kanskje ville foretrukket Veloso eller Cana. Alonso har jo spilt sammen med Cesc på landslaget, og tror de ville passet bra sammen på midtbanen. Om Benitez ønsker å selge til oss er jo en annen sak...

Link to comment
Share on other sites

Alonso er ikke en Senna... Flameni.. Barry og Makalele type som skal være rydde gutt.

 

Er vel en grunn til at Liverpool henta kompisene til Teves som rydde gutt Alonso er for dårlig han hadde en elendig sesong for Liverpool i år.

 

Nei Wenger Alonso når ikke Cesc til knæra en gang på bra passninger.

 

Alonso spilte bare såvitt i EM han er ikke en deffansiv kriger.

 

Er jo en go grunn til Liverpool vil kvitte seg med han :)

Link to comment
Share on other sites

Alonso er ikke en Senna... Flameni.. Barry og Makalele type som skal være rydde gutt.

 

Er vel en grunn til at Liverpool henta kompisene til Teves som rydde gutt Alonso er for dårlig han hadde en elendig sesong for Liverpool i år.

 

Nei Wenger Alonso når ikke Cesc til knæra en gang på bra passninger.

 

Alonso spilte bare såvitt i EM han er ikke en deffansiv kriger.

 

Er jo en go grunn til Liverpool vil kvitte seg med han :)

 

- Barry er vel ikke en ryddegutt...?

 

- Alonso er ikke for dårlig, men han er mye plaget av skader.

 

- Hvem er Wenger Alonso?

 

- At han ikke er en "deffansiv" kriger, er ikke grunnen til at han ikke spilte i EM.

 

- Liverpool vil kvitte seg med han fordi å få råd til Barry.

Link to comment
Share on other sites

Barry er vel å regne som en som kan binde sammen midtbanen, og i vårt tilfelle kunne fungere som en holdende midtbane som kunne gitt Fabregas en god del frihet ute på banen (Akkurat det Flamini gjorde da...)

 

Alonso er langt ifra dårlig. Han er en veldig god spiller med både offensive og deffensive fibre i kroppen. Han ville nok ikke fungert i en rolle som Flamini, men at han kunne fungert sammen med Fabregas er jeg ikke i tvil om. Desverre er han mye plaget av skader, og slike spillere har vi nok av fra før!

Grunnen til at han ikke spilte i VM var del rett og slett fordi han ble ranka som nummer 2 i sin posisjon? De innhoppene han fikk så gjorde han det helt greit, men de kom ofte i slutten av kampen der alt var avgjort, og trykket mot målene var relativt mindre.

 

Liverpool vil vel kvitte seg med han både for å få råd til Barry, samt for å frigi litt penger til eventuelle kontraktsforhandlinger de må gjøre nå i sommer. Har forstått det slik ( Husker ikke hvilket medie som rapporterte det ), at Alonso har ei ganske stiv lønn i Liverpool.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...