Jump to content

Xabi Alonso


taugooneren

Recommended Posts

Det er ikke tilgjengelighet på penger det står på når det gjelder kjøp av Alonso. Det er mer enn nok penger til å kjøp Alonso som Sir John påpeker. Grunnen til at det ikke kommer til å bli noe av ett kjøp av Alonso, eller Barry for den saks skyld, er rett og slett Wenger's motvilje til å bruke så mye penger på en spiller.

 

Og man kan virkelig begynne å lure på hvorfor han skulle mene at det er for mye penger for en spiller, som har såpass mye erfaring, og som har vært med på å vinne EM og CL, når man tenker på at man betalte ett noe tilsvarende beløp for Nasri som ikke har bevist noe som helst på en fotballbane før han kom til Arsenal.

 

Min spådom, er at den stallen vi har pr. dags dato, er den stallen vi har pr. 01.09.08 også. Det kommer ikke noen flere spillere inn. Ett sikkert tegn på det, er når Wenger går bort fra lovnader om ny midtbanespiller inn, til å si at kjøp nødvendigvis ikke er løsningen. Det er ett tegn på at han fortsetter sin naive tro på at stallen er god nok til å vinne gull.

 

Så gjenstår det å se om han får rett denne gangen, eller om han tar feil, som han har gjort de siste 3-4 sesongene.

Mye rett i det du sier, Men at Wenger har tatt feil de siste 3-4 år er skivebom...

Det Wenger fikk til ifjor var en STOR bragd, ikke enkelt å slå lag som spytter inn astronomiske summer i spillere vært år..

Pluss et generasjonsskikte, der mange eldre spillere fant veien ut av arsenal..

 

Vi var et par dårlige dommeravgjørelser å litt stang ut ifra seriegull ifjor, og jeg vil heller ha 3.plass med Wengers politikk, enn 1.plass med chelsea sin!!

 

Wenger knows...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 155
  • Created
  • Last Reply

Kan aldri tenke meg at det er økonomien som hindrar Wenger å hente Xabi om han ynskjer å kjøpe han.

For regner vi samen kva vi har brukt og kva vi har selt så kan ikkje vi vere langt på minussida.

 

Vi fekk vel ein ok sum for Gilberto, over £10mill for Hleb, £3mill for Hoyte, i tillegg til £7mill vi fekk for Bentley.

Vi betalte vel ca £5mill for Ramsey, £12mill for nasri, under £1 mill for Silvestre + småpenger for Bischoff og Coquelin.

 

Så for meg ser det ut til å vere andre grunnar som gjer at den viktige handelen av ein rutinert DM ikkje går framover.

Pluss at vi solgte Diarra for mye mer enn hva vi kjøpte ham for. Vi VET at vi har mer enn nok penger på bok!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Wengers utspill etter Fulham kampen, er et spill for ikke å virke for desperat.

Dermed prøve å presse ned prisen på Alonso (eller barry for alt jeg vet:P).

 

Skulle derimot det ikke dette stemme, og Wenger mener at stallen er god nok,

er jeg redd dette kan bli nok en sesong uten trofeer. Men hvem vet plutselig har han et ess i ermet.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke tilgjengelighet på penger det står på når det gjelder kjøp av Alonso. Det er mer enn nok penger til å kjøp Alonso som Sir John påpeker. Grunnen til at det ikke kommer til å bli noe av ett kjøp av Alonso, eller Barry for den saks skyld, er rett og slett Wenger's motvilje til å bruke så mye penger på en spiller.

 

Og man kan virkelig begynne å lure på hvorfor han skulle mene at det er for mye penger for en spiller, som har såpass mye erfaring, og som har vært med på å vinne EM og CL, når man tenker på at man betalte ett noe tilsvarende beløp for Nasri som ikke har bevist noe som helst på en fotballbane før han kom til Arsenal.

 

Min spådom, er at den stallen vi har pr. dags dato, er den stallen vi har pr. 01.09.08 også. Det kommer ikke noen flere spillere inn. Ett sikkert tegn på det, er når Wenger går bort fra lovnader om ny midtbanespiller inn, til å si at kjøp nødvendigvis ikke er løsningen. Det er ett tegn på at han fortsetter sin naive tro på at stallen er god nok til å vinne gull.

 

Så gjenstår det å se om han får rett denne gangen, eller om han tar feil, som han har gjort de siste 3-4 sesongene.

Mye rett i det du sier, Men at Wenger har tatt feil de siste 3-4 år er skivebom...

Det Wenger fikk til ifjor var en STOR bragd, ikke enkelt å slå lag som spytter inn astronomiske summer i spillere vært år..

Pluss et generasjonsskikte, der mange eldre spillere fant veien ut av arsenal..

 

Vi var et par dårlige dommeravgjørelser å litt stang ut ifra seriegull ifjor, og jeg vil heller ha 3.plass med Wengers politikk, enn 1.plass med chelsea sin!!

 

Wenger knows...

 

Nå er det vel ingen som sier at Wenger skal ut på shopping spree og kjøpe mange store stjerner, men han kan iallfall signere EN etablert spiller som ikke er altfor ung eller gammel i en posisjon der vi har faktisk ingen rene defensive midtbanespillere.

 

Hadde stor tro på at vi kunne gjøre det bra i år også, siden Wenger uttalte at han hadde planer om å kjøpe en midtbanespiller for å ta over for Flamini, men det virker som om det ikke kommer til å skje.

 

Tviler på at Ramsey, Denilson eller Diaby er gode nok til å stille opp mot store lag som Manchester United og Chelsea når de ikke engang klarer å demme helt opp mot lag som Twente o.l., men for all del håper jeg jo at alle mine påstander går i grus og vi får en fantastisk sesong..

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke tilgjengelighet på penger det står på når det gjelder kjøp av Alonso. Det er mer enn nok penger til å kjøp Alonso som Sir John påpeker. Grunnen til at det ikke kommer til å bli noe av ett kjøp av Alonso, eller Barry for den saks skyld, er rett og slett Wenger's motvilje til å bruke så mye penger på en spiller.

 

Og man kan virkelig begynne å lure på hvorfor han skulle mene at det er for mye penger for en spiller, som har såpass mye erfaring, og som har vært med på å vinne EM og CL, når man tenker på at man betalte ett noe tilsvarende beløp for Nasri som ikke har bevist noe som helst på en fotballbane før han kom til Arsenal.

 

Min spådom, er at den stallen vi har pr. dags dato, er den stallen vi har pr. 01.09.08 også. Det kommer ikke noen flere spillere inn. Ett sikkert tegn på det, er når Wenger går bort fra lovnader om ny midtbanespiller inn, til å si at kjøp nødvendigvis ikke er løsningen. Det er ett tegn på at han fortsetter sin naive tro på at stallen er god nok til å vinne gull.

 

Så gjenstår det å se om han får rett denne gangen, eller om han tar feil, som han har gjort de siste 3-4 sesongene.

Mye rett i det du sier, Men at Wenger har tatt feil de siste 3-4 år er skivebom...

Det Wenger fikk til ifjor var en STOR bragd, ikke enkelt å slå lag som spytter inn astronomiske summer i spillere vært år..

Pluss et generasjonsskikte, der mange eldre spillere fant veien ut av arsenal..

 

Vi var et par dårlige dommeravgjørelser å litt stang ut ifra seriegull ifjor, og jeg vil heller ha 3.plass med Wengers politikk, enn 1.plass med chelsea sin!!

 

Wenger knows...

 

Joda, sesongen ifjor var ett lyspunkt, men likevel fikk vi til slutt bevist at stallen ikke var bred nok. Mangelen på rutine kom tydelig frem mot slutten av sesongen. Etter skaden til Eduardo, var det tydelig at vi manglet ett par rutinerte spillere som kunne være med å få ruta på kjøl igjen.

 

Og greit nok at vi ikke har mulighet til å kjøpe spillere til astronomiske summer. Det er ikke det jeg ber om heller. Men jeg ser liksom ikke at det å bruke £16 millioner på Alonso er med på å ødelegge økonomien til klubben, eller utviklingen til de unge spillerne.

Link to comment
Share on other sites

Til og med Wenger mente stallen var for tynn.

Nå mener han tydeligvis noe annet,men han kjøper definitivt ikke Alonso.

Lurer dette er en prinsippsak for Wenger at han ikke skal kjøpe nå.

Syns uttalelsene hans rundt et kjøp av DM har virket veldig rare.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke tilgjengelighet på penger det står på når det gjelder kjøp av Alonso. Det er mer enn nok penger til å kjøp Alonso som Sir John påpeker. Grunnen til at det ikke kommer til å bli noe av ett kjøp av Alonso, eller Barry for den saks skyld, er rett og slett Wenger's motvilje til å bruke så mye penger på en spiller.

 

Og man kan virkelig begynne å lure på hvorfor han skulle mene at det er for mye penger for en spiller, som har såpass mye erfaring, og som har vært med på å vinne EM og CL, når man tenker på at man betalte ett noe tilsvarende beløp for Nasri som ikke har bevist noe som helst på en fotballbane før han kom til Arsenal.

 

Min spådom, er at den stallen vi har pr. dags dato, er den stallen vi har pr. 01.09.08 også. Det kommer ikke noen flere spillere inn. Ett sikkert tegn på det, er når Wenger går bort fra lovnader om ny midtbanespiller inn, til å si at kjøp nødvendigvis ikke er løsningen. Det er ett tegn på at han fortsetter sin naive tro på at stallen er god nok til å vinne gull.

 

Så gjenstår det å se om han får rett denne gangen, eller om han tar feil, som han har gjort de siste 3-4 sesongene.

Mye rett i det du sier, Men at Wenger har tatt feil de siste 3-4 år er skivebom...

Det Wenger fikk til ifjor var en STOR bragd, ikke enkelt å slå lag som spytter inn astronomiske summer i spillere vært år..

Pluss et generasjonsskikte, der mange eldre spillere fant veien ut av arsenal..

 

Vi var et par dårlige dommeravgjørelser å litt stang ut ifra seriegull ifjor, og jeg vil heller ha 3.plass med Wengers politikk, enn 1.plass med chelsea sin!!

 

Wenger knows...

 

Joda, sesongen ifjor var ett lyspunkt, men likevel fikk vi til slutt bevist at stallen ikke var bred nok. Mangelen på rutine kom tydelig frem mot slutten av sesongen. Etter skaden til Eduardo, var det tydelig at vi manglet ett par rutinerte spillere som kunne være med å få ruta på kjøl igjen.

 

Og greit nok at vi ikke har mulighet til å kjøpe spillere til astronomiske summer. Det er ikke det jeg ber om heller. Men jeg ser liksom ikke at det å bruke £16 millioner på Alonso er med på å ødelegge økonomien til klubben, eller utviklingen til de unge spillerne.

å det støtter jeg deg i, rutinerte spillere trengs.

og syns også 16 mill for alonso er verdt hvert eneste øøre ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvis Wenger ikke henter inn noen forsterkninger før overgangsvinduet stenger, beviser det bare at han setter sin egen karriere forran klubben.

Han er en flink taktisk manager, men han kan ikke sette seg selv og sine prinsippsaker forran ARSENAL. Dette må styret også forstå.

En bra Def.midt BØR komme inn døra før vinduet stenger. Det er det MINSTE vi bør forvente!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Litt tidlig kanskje, men denne har vi vært borte i før:

http://www.portsmouth.co.uk/national-footb...-for.4769946.jp

 

Jeg tror ikke Liverpool ønsker å selge han nå i januar og jeg tviler på han ønsker å komme til oss nå. Han har vært en av de viktigste spillerne på Liverpool hittil i år og har også scoret en del mål.

 

Samtidig trenger vi først og fremst en defensiv midtbanespiller og kanskje en som kan spille i Champions League for oss på nyåret.

Link to comment
Share on other sites

Alonso kan fint ta en defensiv rolle - og han har faktisk det i Liverpool. Han har ikke så ekstrem hurtighet, men det tar han igjen i posisjonering og forståelse for spillet. Alonso er nøyaktig hva vi kan trenge. At han ikke kan spille CL i år.. Vel... Tipper vi vil kjøre mye 4-4-1-1 i CL - og den jobben kan Song / Denilson fortsette å gjøre for denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på va Cesc vil ha, så tror jeg dette er det absolutt beste alternativet, om det lar seg gjøre. Men jeg tviler på at Liverpool selger en av sine aller beste spillere, spesielt til oss!

 

Tja, ser jo nå at eierene av Liverpool har problemer pga finanskrisen. Kanskje de ikke er så negative til salg tross alt? Så spørs det hva Alonso selv er motivert for. Alonso ville definitivt styrke Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på va Cesc vil ha, så tror jeg dette er det absolutt beste alternativet, om det lar seg gjøre. Men jeg tviler på at Liverpool selger en av sine aller beste spillere, spesielt til oss!

 

Tja, ser jo nå at eierene av Liverpool har problemer pga finanskrisen. Kanskje de ikke er så negative til salg tross alt? Så spørs det hva Alonso selv er motivert for. Alonso ville definitivt styrke Arsenal!

Ja definitivt, og han vil styrke den tendensen vi ser i laget ellers også, noen flere langskudd.

Link to comment
Share on other sites

I tilegg er ikke Rafa serlig fornøyd med keane og vurderer og selge han. Tottenhan byr 5mill pund + Obrien og Lennon for keane. Er ikke sikker på hva obrien er men Lennon e jo midtbane spiller. So då kan lpool erstatte alonso med han. Noe som er good news i mine øyne :blink:

 

Erstatte Alonso med Lennon? Jaja, da kan vel vi bare bruke Theo Walcott som defensivt anker da?

 

Lennon kan IKKE erstatte Alonso!

Link to comment
Share on other sites

I tilegg er ikke Rafa serlig fornøyd med keane og vurderer og selge han. Tottenhan byr 5mill pund + Obrien og Lennon for keane. Er ikke sikker på hva obrien er men Lennon e jo midtbane spiller. So då kan lpool erstatte alonso med han. Noe som er good news i mine øyne ;)

 

Erstatte Alonso med Lennon? Jaja, da kan vel vi bare bruke Theo Walcott som defensivt anker da?

 

Lennon kan IKKE erstatte Alonso!

Er ikke lennon DM ? :blink:

Link to comment
Share on other sites

I tilegg er ikke Rafa serlig fornøyd med keane og vurderer og selge han. Tottenhan byr 5mill pund + Obrien og Lennon for keane. Er ikke sikker på hva obrien er men Lennon e jo midtbane spiller. So då kan lpool erstatte alonso med han. Noe som er good news i mine øyne ;)

 

Erstatte Alonso med Lennon? Jaja, da kan vel vi bare bruke Theo Walcott som defensivt anker da?

 

Lennon kan IKKE erstatte Alonso!

Er ikke lennon DM ? :blink:

 

Ving

 

Og han har herjet med Arsenal et par ganger også...

Link to comment
Share on other sites

:blink:

I tilegg er ikke Rafa serlig fornøyd med keane og vurderer og selge han. Tottenhan byr 5mill pund + Obrien og Lennon for keane. Er ikke sikker på hva obrien er men Lennon e jo midtbane spiller. So då kan lpool erstatte alonso med han. Noe som er good news i mine øyne ;)

 

Erstatte Alonso med Lennon? Jaja, da kan vel vi bare bruke Theo Walcott som defensivt anker da?

 

Lennon kan IKKE erstatte Alonso!

Er ikke lennon DM ? ;)

 

Ving

 

Og han har herjet med Arsenal et par ganger også...

Åjaaa Sorry :P

Link to comment
Share on other sites

Skulle Alosno kommet til Arsenal måtte det vært i sommer, da var Alonso "ute" i kulden.

Nå har han spillt seg til å bli en av Liverpools viktigste spillere.

Cesc - Alonso hadde blitt helt knall, begge har knall forståelse og de har begge PL`s kanskje beste pasnings føtter?

Men det ryktet baserer seg på er at Steve Rowley ble observert på Anfield og det kan det være mange grunner til.

Link to comment
Share on other sites

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/eng...icle2466979.ece

Interessant artikkel.

Alonso er på 1. plass, Fabregas er på 5.

Det gir et litt feil bilde, Mikel er på andre plass og han slår jo bare støttepasninger. Det at Alonso er øverst overasker meg ikke, det som overasket meg mest var at vår Denilson var nummer tre.. Jeg syns det har kommet en del feilpasninger fra gutten, men det viser jo at han involverer seg og ikke gir opp selv om han bommer til tid og annen..

Link to comment
Share on other sites

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/eng...icle2466979.ece

Interessant artikkel.

Alonso er på 1. plass, Fabregas er på 5.

Det gir et litt feil bilde, Mikel er på andre plass og han slår jo bare støttepasninger. Det at Alonso er øverst overasker meg ikke, det som overasket meg mest var at vår Denilson var nummer tre.. Jeg syns det har kommet en del feilpasninger fra gutten, men det viser jo at han involverer seg og ikke gir opp selv om han bommer til tid og annen..

Var vel egentlig derfor jeg ikke nevnte Denilson og Mikel, pga alle støttepassningene.

Men i Looserpool har vel Alonso mer eller mindre omtrent samme rolle som vår Cesc har i Arsenal, det er litt mer imponerende, selvom det er nok av støttepassninger på ham også :blink:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...