Jump to content

Xabi Alonso


taugooneren

Recommended Posts

  • Replies 155
  • Created
  • Last Reply

Enig med flere her. Hvis vi skal hente en ren erstatter for Flamini så blir Xabi Alonso feil type. Han har ikke de samme kvalitene. Alonso er en god spiller men han blir alt for lik Fabregas i spillestilen.

 

Begynner å tenke at jakten på en ny defensiv mitbanespiller blir det viktigste, for vi trenger en med defensive kvaliterer sånn at det blir perfekt balanse i Arsenals allerede fantastiske mitbane....

Link to comment
Share on other sites

To ting å si her: Nei! Starter ikke på Liverpool, hva pokker skal han i Arsenal da?

 

Hva hadde skjedd om Liverpool hadde kjøpt Adebayor for 2 år siden. Ville han da scoret 30 mål i år?

For de som ikke skjønner hva jeg prøver å si så sier jeg Wenger alltid får frem de beste i fotballspillere. Alonso på sitt beste er langt fra dårlig. Dog ser jeg heller at han skaffer seg Barry

Link to comment
Share on other sites

At Alonso ikke starter i Liverpool er bare på grunn av Mascherano og formasjonen Liverpool tidligere har brukt.

 

Uansett ser jeg absolutt ikke for meg at Wenger henter Alonso og spanjolen danner den sentrale midtbanen sammen med Fabregas. Det har tidligere blitt nevnt i tråden at Wenger kan utføre underverker på spillere, og hvorfor ikke med Alonso også? Vel, Wenger kan gjøre mye, men han kan ikke trylle og gi spillere fart ut av ingenting. Let's face it, en defensiv midtbanespiller i Arsenal må ha fart (ja, ironisk at Gilberto har spilt i den rollen i mange år, men spillestilen har endret seg noe de(t) siste årene) og store taklingsevner. Dette har ikke Alonso et fnugg av. Dermed er han for meg uaktuell.

 

Gi meg Veloso, Toure eller Barry!

Link to comment
Share on other sites

To ting å si her: Nei! Starter ikke på Liverpool, hva pokker skal han i Arsenal da?

Er jo ikke så rart at han ikke starter når han er skadet ;)

 

Han har ikke bare vært skadet de siste 2 sesongene da.

Etter Marcheranos inntreden har han også mistet plassen sin på laget noe som er et resultat på at han ikke har vært god nok.

 

Jeg er enig med det Stewart Robson sa i Arsenal TV-studioet etter Barnet-kampen. Han mente at Alonso trolig er over toppen og ikke kommer til å nå det nivået i PL som han hadde for 3-4 år siden.

 

Jeg sier ikke at han ikke kunne gjort det bra i Arsenal, men jeg mener vi trenger en spiller med mer figthervilje og kan gjøre grovjobben bak Fabregas.

Link to comment
Share on other sites

Nå som vi både har mistet Hleb, Gilberto, Lehmann og Flamini på relavtivt kort tid er det på tide å hente minst en ny fortsterkning, håper på to. Alonso er absolutt en spiller jeg ville sett i Arsenal drakt. Han har god spillerforståelse og appåtil noen flotte pasninger. Det som kanskje ikke er så positvt med Alonso er at han ikke har aggresiviteten og taklings egenskapene som Flamini hadde blant annet. Derfor setter jeg spillere som Veloso, Toure og Barry foran på ønskelisten. Men hvis disse tre blir for dyre er Alonso slettes ikke noe dårlig valg på defensiv midtbane. Håper på minst en ny signering innen kort tid!

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

retarded.jpg

 

Smakløst!! ;)

Men sant!! håper virkelig på alonso jeg, tror han er bedre en barry...tror ikke vi får noen av de :D

 

Hva er sant egentlig? Sant at handikapede tross sine store hindringer først klarer å utrette noe så har det ingenting å si forde de forstatt er "retards"? Og det er en korrekt måte å sammenligne 2 som har en diskusjon gående? Regner med at det ikke er det du snakker på! Virkelig!

 

Ang Alonso så har jeg mine bekymringer. Tror vi så absolutt kunne funnet et bedre alternativ. Sist sesong syntes jeg vi var kriminelt magre på kantene og nå har til og med Hleb forlatt oss. Grøsser litt på tanken med en ny sesong med Eboue og Diaby på flankene, men Wenger har nok litt bedre alternativ der i år med tanke på Walcott og Nasri bla. En kantspiller er fortsatt på min ønskeliste og ikke en Alonso som har slitet i lang tid nå.

Link to comment
Share on other sites

retarded.jpg

 

Smakløst!! B)

Men sant!! håper virkelig på alonso jeg, tror han er bedre en barry...tror ikke vi får noen av de :-|

 

Hva er sant egentlig? Sant at handikapede tross sine store hindringer først klarer å utrette noe så har det ingenting å si forde de forstatt er "retards"? Og det er en korrekt måte å sammenligne 2 som har en diskusjon gående? Regner med at det ikke er det du snakker på! Virkelig!

 

Ang Alonso så har jeg mine bekymringer. Tror vi så absolutt kunne funnet et bedre alternativ. Sist sesong syntes jeg vi var kriminelt magre på kantene og nå har til og med Hleb forlatt oss. Grøsser litt på tanken med en ny sesong med Eboue og Diaby på flankene, men Wenger har nok litt bedre alternativ der i år med tanke på Walcott og Nasri bla. En kantspiller er fortsatt på min ønskeliste og ikke en Alonso som har slitet i lang tid nå.

når jeg ser det nå, er jeg faktisk enig, beklager den der, legger meg flat.. mente bare at det er så mye dårlige diskusjoner her, men kan selvfølgelig ikke samenlignes..

Beklager igjen...

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

retarded.jpg

 

Smakløst!! B)

Men sant!! håper virkelig på alonso jeg, tror han er bedre en barry...tror ikke vi får noen av de :-|

 

Hva er sant egentlig? Sant at handikapede tross sine store hindringer først klarer å utrette noe så har det ingenting å si forde de forstatt er "retards"? Og det er en korrekt måte å sammenligne 2 som har en diskusjon gående? Regner med at det ikke er det du snakker på! Virkelig!

 

Ang Alonso så har jeg mine bekymringer. Tror vi så absolutt kunne funnet et bedre alternativ. Sist sesong syntes jeg vi var kriminelt magre på kantene og nå har til og med Hleb forlatt oss. Grøsser litt på tanken med en ny sesong med Eboue og Diaby på flankene, men Wenger har nok litt bedre alternativ der i år med tanke på Walcott og Nasri bla. En kantspiller er fortsatt på min ønskeliste og ikke en Alonso som har slitet i lang tid nå.

når jeg ser det nå, er jeg faktisk enig, beklager den der, legger meg flat.. mente bare at det er så mye dårlige diskusjoner her, men kan selvfølgelig ikke samenlignes..

Beklager igjen...

 

Slår hardt ned på slikt da det er et sårt emne med en yngre bor som er handikapet og blitt behandlet meget stygt igjennom 20 år og fått store skader av det. Bildet er fjernet og var nok ikke ment i den duren men smakløst var det og hører ikke til på et gunners forum. Ingen skade gjort så da er det bare å nyte sommeren videre med flere arsenal kamper til uka:)

Dette ble veldig utenfor tema og beklager det! Må bare si at ang Alonso så tviler jeg fortsatt sterkt på at han kommer da han ikke er en typisk ryddegutt på midtbanen, og da vi allerede har spillere som Fabregas, Denilson og Diaby der så er det nok mer fornuftig at Wenger går etter en mer DM type enn det Alonso faktisk er. Kanskje Wenger planlegger å bruke en kombinasjon av spillere der sånn som Toure, Djourou, Song og ikke minst Ramsey som imponerte meg kraftig mot Barnet! Faktisk så mye at jeg har bestilt bortedrakten med hans navn. Dette er første gang jeg har valgt et navn som er så ung og uprøvd B)

Link to comment
Share on other sites

Poenget med bildet var ikke å gjøre narr av psykisk utviklingshemmede, men peke nese til en diskusjon som ble veldig teit.

 

Ja, jeg vet jeg skal respektere andre sine synspunkter.

Ja, jeg vet at jeg burde ha hoppet over tråden.

Og nei, jeg kunne bare ikke dy meg med å poste det bildet likevel.

Link to comment
Share on other sites

Jeg personlig mener at Alonso ikke vil være et spillerkjøp, som vil forsterke laget på denne posisjonen. For all del: Alonso er en god pasningspiller (kanskje litt vel mange "safe" pasninger), men jeg føler at taklingstyrken og arbeidsinnsatsen ikke er av det bedre.

 

Det er vel også en grunn for at Pool har erstattet Alonso på den sentrale delen av laget sitt, med en argentiner som makker til Gerrard. Det virker som om nivået på Alonso ikke er slik det var.

Nei, la heller Denilson, Diaby, Wilshere, eller evt Ramsey da få lov til å sloss om denne plassen på laget. (selv om enkelte har en litt offensiv innstilling i spillestilen sin)

Tror de ville klart seg vel så bra, selv om Ramsey vil nok trenge tid på å tilvenne seg tempo, spillestil, og å lære sine medspillere å kjenne på banen før vi kan kreve mer av gutten.

 

Denne Coquelin, hvilken spillertype er dette? (offensiv og kreativ?)

Link to comment
Share on other sites

retarded.jpg

 

Smakløst!! B)

Men sant!! håper virkelig på alonso jeg, tror han er bedre en barry...tror ikke vi får noen av de :-|

 

Hva er sant egentlig? Sant at handikapede tross sine store hindringer først klarer å utrette noe så har det ingenting å si forde de forstatt er "retards"? Og det er en korrekt måte å sammenligne 2 som har en diskusjon gående? Regner med at det ikke er det du snakker på! Virkelig!

 

Ang Alonso så har jeg mine bekymringer. Tror vi så absolutt kunne funnet et bedre alternativ. Sist sesong syntes jeg vi var kriminelt magre på kantene og nå har til og med Hleb forlatt oss. Grøsser litt på tanken med en ny sesong med Eboue og Diaby på flankene, men Wenger har nok litt bedre alternativ der i år med tanke på Walcott og Nasri bla. En kantspiller er fortsatt på min ønskeliste og ikke en Alonso som har slitet i lang tid nå.

når jeg ser det nå, er jeg faktisk enig, beklager den der, legger meg flat.. mente bare at det er så mye dårlige diskusjoner her, men kan selvfølgelig ikke samenlignes..

Beklager igjen...

 

Slår hardt ned på slikt da det er et sårt emne med en yngre bor som er handikapet og blitt behandlet meget stygt igjennom 20 år og fått store skader av det. Bildet er fjernet og var nok ikke ment i den duren men smakløst var det og hører ikke til på et gunners forum. Ingen skade gjort så da er det bare å nyte sommeren videre med flere arsenal kamper til uka:)

Dette ble veldig utenfor tema og beklager det! Må bare si at ang Alonso så tviler jeg fortsatt sterkt på at han kommer da han ikke er en typisk ryddegutt på midtbanen, og da vi allerede har spillere som Fabregas, Denilson og Diaby der så er det nok mer fornuftig at Wenger går etter en mer DM type enn det Alonso faktisk er. Kanskje Wenger planlegger å bruke en kombinasjon av spillere der sånn som Toure, Djourou, Song og ikke minst Ramsey som imponerte meg kraftig mot Barnet! Faktisk så mye at jeg har bestilt bortedrakten med hans navn. Dette er første gang jeg har valgt et navn som er så ung og uprøvd :D

å jeg har en avdød fetter i samme situasjon, så er helt enig med deg kellex..god sommer B)

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Poenget med bildet var ikke å gjøre narr av psykisk utviklingshemmede, men peke nese til en diskusjon som ble veldig teit.

 

Ja, jeg vet jeg skal respektere andre sine synspunkter.

Ja, jeg vet at jeg burde ha hoppet over tråden.

Og nei, jeg kunne bare ikke dy meg med å poste det bildet likevel.

 

Ja så lenge du ikke kunne dy deg så er det i "orden".

Link to comment
Share on other sites

Poenget med bildet var ikke å gjøre narr av psykisk utviklingshemmede, men peke nese til en diskusjon som ble veldig teit.

 

Ja, jeg vet jeg skal respektere andre sine synspunkter.

Ja, jeg vet at jeg burde ha hoppet over tråden.

Og nei, jeg kunne bare ikke dy meg med å poste det bildet likevel.

 

Ja så lenge du ikke kunne dy deg så er det i "orden".

Liksom sur du nå da?

Link to comment
Share on other sites

 

Denne Coquelin, hvilken spillertype er dette? (offensiv og kreativ?)

 

Så han den halve omgangen han spilte mot Barnet. Han er nok et rivgjern som ikke er redd for å tråkke til.

Mere defensiv en offensiv virker det som

 

Likte faktisk denne spilleren. Ikke redd for å trø til og den eneste på midtbanen som kunne trø til.

 

Alonso er rett og slett ikke god nok for Arsenal og ikke den spillertypen vi trenger.

Vi trenger en type som Coquelin. :)

Link to comment
Share on other sites

 

Denne Coquelin, hvilken spillertype er dette? (offensiv og kreativ?)

 

Så han den halve omgangen han spilte mot Barnet. Han er nok et rivgjern som ikke er redd for å tråkke til.

Mere defensiv en offensiv virker det som

 

Likte faktisk denne spilleren. Ikke redd for å trø til og den eneste på midtbanen som kunne trø til.

 

Alonso er rett og slett ikke god nok for Arsenal og ikke den spillertypen vi trenger.

Vi trenger en type som Coquelin. :rolleyes:

 

hehe, regner med at du mmaelan har fulgt Coquelin lenge, når du kommer med slike utsagn. Jeg skjønner at man kan få et visst inntrykk etter en treningskamp, men er vel litt tidlig å konkludere noe?

 

 

Det virker iallefall ut som om Coquelin har visst positive takter i sine første minutter for Arsenal FC, så får man håpe at han fortsetter trenden på samme måte.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

According to the holy gospel of truth that is the Daily Star, Xabi Alonso is definitely on his way to Arsenal. Once this deal is done, Liverpool can complete the summer's most protracted transfer saga and land Gareth Barry.

 

Spennende rykte. Samtidig har Wenger uttalt at han ikke vil prøve å signere Barry men at han er interessert i 2-3 andre spillere. Da kan jo det kanskje være noe i dette ryktet

 

"I don't know if Gareth Barry will leave Aston Villa or not, but I am not on his case," said Wenger.

 

"I like Gareth Barry and I like two or three other players. It is better I don't speak about names, I said that yesterday. It is better I leave things to your imagination and creation.

 

Links:

 

Skysport Transfer Centre

 

Wenger rules out Barry bid

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier ja til alonso for £10-13m og han har PL-erfaring og kjenner Cesc fra landslaget.

 

Men tviler Liverpool selger til oss, men ser jo ut som de er desperate etter Barry så det fins en mulighet

 

Tror ikke de har noe problem med å selge til oss hvis det fører til at de får Barry, men er sies at Liverpool krever ganske mye for Alonso. Trolig over £15 mill.

Det mener jeg han definitivt ikke er verdt....egentlig ikke Barry heller, men prisene på fotballspillere i dag er ganske sprø og ikke minst ujevn :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier ja til alonso for £10-13m og han har PL-erfaring og kjenner Cesc fra landslaget.

 

Men tviler Liverpool selger til oss, men ser jo ut som de er desperate etter Barry så det fins en mulighet

 

Tror ikke de har noe problem med å selge til oss hvis det fører til at de får Barry, men er sies at Liverpool krever ganske mye for Alonso. Trolig over £15 mill.

Det mener jeg han definitivt ikke er verdt....egentlig ikke Barry heller, men prisene på fotballspillere i dag er ganske sprø og ikke minst ujevn :blink:

 

Forsåvidt enig i at over £15 mill for Alonso er i overkant mye. Men som du sier; man må se en slik sum i forhold til dagens marked. Og for å sitere dagens arseblog:

 

"As for the price tag, there's no harm in asking for a reduction, but if we consider David Bentley going for £15m, Andy Johnson for £12m, Villa quoting £18m for Barry, then is £18m too much for Alonso?"

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...