Jump to content

Xabi Alonso


taugooneren

Recommended Posts

Tror Arsenal bare har budd 10 mill pund, mens Pool har verdsatt han til 16 mill pund. Vi har en stor fordel av at pool begynner å bli utålmodige med Barry og dermed selger Xabi mye billigere.

Dog er det mye arbeid igjen for å skaffe denne undervurderte spilleren.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 155
  • Created
  • Last Reply

Tror Arsenal bare har budd 10 mill pund, mens Pool har verdsatt han til 16 mill pund. Vi har en stor fordel av at pool begynner å bli utålmodige med Barry og dermed selger Xabi mye billigere.

Dog er det mye arbeid igjen for å skaffe denne undervurderte spilleren.

Alonso undervurdert? Tvilsomt. At han er en meget bra spiller med litt rufsete sesong ifjor er greit nok, men han har høy stjerne hod pool fansen og mange andre, og fortsatt bra tillit i spania. Så tviler på at han er særlig undervurdert. :)

Link to comment
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=fJNtHWByyTc

 

Kan godt se for meg ham sammen med Cesc på midten, Cecs kan ta seg av allt det offensive mens Xabi kan ta seg av mye av det deffensive og sende sikre passniger opp til til V. Persie og Adebayor ;)

Vi kunne forsavidt også trengt en spiller som er litt flinkere til å avslutte utenfor 16 meteren. Knall om vi hadde fått ham på "billig" salg, masse PL erfaring har han også.

Jeg er positiv!

Link to comment
Share on other sites

Xabi Alonso ville faktisk vært ett fantastisk godt kjøp. Han har masser av erfaring, er vant med PL. Han dekker store rom, jobber godt, har gode pasninger og er skuddvillig. Tror også han kommer til å passe meget godt sammen med Fabregas.

 

Kommer det til å skje? Neppe! Tvilsomt at Liverpool selger til rival, og tvilsomt at Wenger bruker så mye penger på en spiller

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

For å blusse litt opp i ryktene så melder liverpool.no at Xabi Alonso ønsker seg vekk fra klubben. Gir dette oss muligheten til et aldri så lite storkjøp mot slutten av transfervinduet. Jeg ser optimistisk på en Xabi Alonso i Arsenal. Men det er jo også noen ankepunkter

 

For det første så vil prisen sannsynligvis være svært stiv og for det andre så er han cuptied i europa som gjør at han ikke kan spille CL for oss.

Link to comment
Share on other sites

Xabi Alonso er i mine øyne for treig til å være vår nye defensive midtbanespiller. Det er det eneste negative jeg har på ham, men det er også en av de viktigste egenskapene Cesc' makker må ha. Derfor sier jeg nei takk, desverre.

 

La oss hente Miguel Veloso!

Link to comment
Share on other sites

Liverpool starter med Plessis sentralt og Alonso på benken, virker som noe er på gang.

 

For det første tror jeg bare det er rotasjonspolitikken til Benitez får Alonso til å starte på benken. For det andre tror jeg han er nærmere Milan enn Arsenal (selv om jeg ikke er i nærheten av å skjønne hva Milan skal med ham).

Link to comment
Share on other sites

Liverpool starter med Plessis sentralt og Alonso på benken, virker som noe er på gang.

 

For det første tror jeg bare det er rotasjonspolitikken til Benitez får Alonso til å starte på benken. For det andre tror jeg han er nærmere Milan enn Arsenal (selv om jeg ikke er i nærheten av å skjønne hva Milan skal med ham).

 

Milan? Men gikk ikke nettopp våres godeste Flamini dit? Nå må det vel være nok av dm'er der

Link to comment
Share on other sites

Liverpool starter med Plessis sentralt og Alonso på benken, virker som noe er på gang.

 

For det første tror jeg bare det er rotasjonspolitikken til Benitez får Alonso til å starte på benken. For det andre tror jeg han er nærmere Milan enn Arsenal (selv om jeg ikke er i nærheten av å skjønne hva Milan skal med ham).

 

Milan? Men gikk ikke nettopp våres godeste Flamini dit? Nå må det vel være nok av dm'er der

 

Jo, det er jo akkurat det jeg mener! Men nye rapporter sier at Milan er interreserte i Alonso, selv om jeg - som jeg sa over - ikke skjønner hvorfor.

 

Det er lenge siden Juventus hoppet av racet om å sikre seg Alonso, og hentet heller danske Poulsen.

Link to comment
Share on other sites

Plessis startet fordi Alonso kun var 80 % spilleklar. Men det kan også ligge noe bak dette, om han drar tror jeg det blir Arsenal han velger. Milan har vel ikke bruk for han.

 

Spørs da. Ikke sikkert Alonso har lyst til å gå til en annen PL-klubb.

Han ønsker visst i utgangspunktet å bli i Liverpool, men blir nærmest presset til å dra og har angivelig sett seg lei av Benitez' håndtering av Barry/Alonso-opplegget.

 

Både han og Barry er cup-tied nå noe som betyr at de antagelig må bli litt billigere, men jeg tror Wenger kjøper noen utenfor PL for maks. £10 mill.

Link to comment
Share on other sites

Plessis startet fordi Alonso kun var 80 % spilleklar. Men det kan også ligge noe bak dette, om han drar tror jeg det blir Arsenal han velger. Milan har vel ikke bruk for han.

 

Spørs da. Ikke sikkert Alonso har lyst til å gå til en annen PL-klubb.

Han ønsker visst i utgangspunktet å bli i Liverpool, men blir nærmest presset til å dra og har angivelig sett seg lei av Benitez' håndtering av Barry/Alonso-opplegget.

 

Både han og Barry er cup-tied nå noe som betyr at de antagelig må bli litt billigere, men jeg tror Wenger kjøper noen utenfor PL for maks. £10 mill.

Det er jo det som Wenger pleier å gjøre.

Men så har jo Wenger selv sakt at han ønsker en erfaren spiller, pluss at Benitez har bekreftet at Arsenal har vært i forhandlinger med Liverpool angående Alonso. Vi får bare vente å se hva som skjer iløpet av uka.

 

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/eng...icle2140820.ece

Jeg skjønner godt at Alosno vil vekk.

Link to comment
Share on other sites

Vel.. jeg er ekstremt spent nå.. Wenger sa på spørsmålet om nye signing(s) at "Before saturday no - before tuesdagy, surely"

 

Så da får vi se.. burde skje noe idag, eller på dagen i morgen.. Men den gamle proffessoren har lurt oss før....

Link to comment
Share on other sites

Vel.. jeg er ekstremt spent nå.. Wenger sa på spørsmålet om nye signing(s) at "Before saturday no - before tuesdagy, surely"

 

Så da får vi se.. burde skje noe idag, eller på dagen i morgen.. Men den gamle proffessoren har lurt oss før....

 

Var det ikke før returoppgjøret mot Twente han mente. Tror ikke han mente først kommende tirsdag.

Fant sitatet på Arsenal.com

“Will something be done ahead of the second leg? Certainly yes, but before Saturday, no.”

 

Så det er ikke nødvendigvis at det kommer en ny spiller inn portene allerede idag eller imorgen. Men hvertfall før returoppgjøret mot Twente ;)

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe å beklage, jeg trodde selv at det var imorgen det var snakk om. Helt til igår ettermiddag da jeg dobbelt sjekka ;)

 

Jeg er selv ganske spent på hvilken av de mange tusen midtbanespillerne som kommer til oss. Om det blir Xabi, denne De la Red eller en ukjent spiller fra frankrike. Hadde vært en drøm hvis Yaya hadde kommet, men jeg har mine tvil.

 

Tiden vill vise...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...