Jump to content

Xabi Alonso


taugooneren

Recommended Posts

  • Replies 155
  • Created
  • Last Reply

Ser at Wenger hinter om Barry i dag. Tror dette er litt lureri med sannhet i fra Wenger sin side. Nå blir Liverpool presset til å ta en avgjørelse om de skal hente Barry, men da må de også mest sannsynlig selge Alonso. Sitter med en følelse at vi fort får en av disse to spillerene til Arsenal i løpet av kort tid.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk med meg at Alonso var delaktig i begge to målene til Liverpool i går. Uten at det betyr at han spilte så bra. Dette står skrevet på Nettavisen.no.

 

Arsenal-manager Arsène Wenger har i lengre tid uttrykt sin begeistring for Liverpools Xabi Alonso. Merseysideklubben forlanger imidlertid 160 millioner for den pasningssikre midtbanespilleren (Sunday Express).

 

Liverpool krever 160 mil, er det for mye?

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk med meg at Alonso var delaktig i begge to målene til Liverpool i går. Uten at det betyr at han spilte så bra. Dette står skrevet på Nettavisen.no.

 

Arsenal-manager Arsène Wenger har i lengre tid uttrykt sin begeistring for Liverpools Xabi Alonso. Merseysideklubben forlanger imidlertid 160 millioner for den pasningssikre midtbanespilleren (Sunday Express).

 

Liverpool krever 160 mil, er det for mye?

Etter å ha sett gårsdagens kamp, og kampen mot Twente kan jeg bare si én ting:

enten vil Wenger ha en troféløs sesong til med et lag som ikke er godt nok, eller så blar han opp de pengene som skal til for å skaffe den spilleren vi trenger. Pengetapet blir langt større om vi sparer oss i hel enn om vi kjøper en spiller for 10-20mill£

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk med meg at Alonso var delaktig i begge to målene til Liverpool i går. Uten at det betyr at han spilte så bra. Dette står skrevet på Nettavisen.no.

 

Arsenal-manager Arsène Wenger har i lengre tid uttrykt sin begeistring for Liverpools Xabi Alonso. Merseysideklubben forlanger imidlertid 160 millioner for den pasningssikre midtbanespilleren (Sunday Express).

 

Liverpool krever 160 mil, er det for mye?

for å være helt ærlig syns jeg ikke det..

Dette er en veldig god spiller som ikke får den anerkjennelsen han fortjener av rafa.

han har mange sesonger i pl, han takler nivået uten tvil også :P

 

 

LØP OG KJØP :D :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk med meg at Alonso var delaktig i begge to målene til Liverpool i går. Uten at det betyr at han spilte så bra. Dette står skrevet på Nettavisen.no.

 

Arsenal-manager Arsène Wenger har i lengre tid uttrykt sin begeistring for Liverpools Xabi Alonso. Merseysideklubben forlanger imidlertid 160 millioner for den pasningssikre midtbanespilleren (Sunday Express).

 

Liverpool krever 160 mil, er det for mye?

for å være helt ærlig syns jeg ikke det..

Dette er en veldig god spiller som ikke får den anerkjennelsen han fortjener av rafa.

han har mange sesonger i pl, han takler nivået uten tvil også :D

 

 

LØP OG KJØP :P :P

 

Helt enig. Kan du ikke åpne pungen Wenger, please, bare for denne ene gangen :P

Link to comment
Share on other sites

Fabregas har vist lyst på Alonso. :D

Jeg syns at vi burde gjøre det vi må gjøre for å holde Fabregas fornøyd. Hvis Fabregas føler dette er det Arsenal trenger, bør vi gjør det. Hvis vi går gjennom en sesong uten et trofè er jeg redd han stikker til sommer... :P

Link to comment
Share on other sites

Fabregas har vist lyst på Alonso. :D

Jeg syns at vi burde gjøre det vi må gjøre for å holde Fabregas fornøyd. Hvis Fabregas føler dette er det Arsenal trenger, bør vi gjør det. Hvis vi går gjennom en sesong uten et trofè er jeg redd han stikker til sommer... :P

Noe som er enda viktigere er at Alonso faktisk skal være makkeren til Fabregas, og hvis Fabregas selv mener at Alonso er den rette så bør Wenger foreta seg noe.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas har vist lyst på Alonso. :D

Jeg syns at vi burde gjøre det vi må gjøre for å holde Fabregas fornøyd. Hvis Fabregas føler dette er det Arsenal trenger, bør vi gjør det. Hvis vi går gjennom en sesong uten et trofè er jeg redd han stikker til sommer... :P

Noe som er enda viktigere er at Alonso faktisk skal være makkeren til Fabregas, og hvis Fabregas selv mener at Alonso er den rette så bør Wenger foreta seg noe.

Enig, glemte den :P

Link to comment
Share on other sites

Ramsey (5mill £) og Bischoff og Silvestre kostet oss nada, ubetydelige summer. Nasri kostet jo oss litt mer ca 11mill £ ryktes det pluss litt mer etter kamper osv.

Men Wenger har sagt at han har penger til rådighet og hvis han finner en spiller han vil kjøpe så kjøper han ham hvis det er en mulighet.

 

Etter gårsdagens kamp så ser jeg hvor avhengig vi er av å ha alle skadefri. Men vi kan ikke gå rundt å være så avhengig av Fabregas, vi må ha spillere i troppen som kan steppe inn å dra lasset. Vet det er vanskelig å ha spillere i verdensspillere på benken men det må være noen som er bedre enn de som spilte i går. Eboue og Denilson var katastrofe. Eboue har hatt noen fine kamper men har hatt fler elendige synes jeg. Det samme gjelder Denilson. Eboue har hatt nok av sjangser til å vise at han er en god spiller men det er han ikke, langt i fra selv om han kanskje er litt hjelp i den defensive delen av spillet.

 

Jeg legger ikke skylden for tapet bare på midtbanen, hele laget manglet innsats, konsentrasjon, fart og kreativitet. Fulham skal ha kred for at de scoret og slo oss. De presset spillerne våre høyt og gjorde ting vanskelig for oss. Men jeg krever mer av et lag med Arsenal sine kvaliteter. De SKAL vinne mot et slik lag som Fulham. Men vi får se det positive i det, dette var den dårligste kampen Arsenal kommer til å spille denne sesongen. La oss glemme denne og glede oss til CL kampen på onsdag og feire at vi går videre der. Lykke til!!

Link to comment
Share on other sites

"Kan du ikke bare åpne pungen, Wenger?"

 

Etter kjøpene av Nasri, Ramsey, Bischoff og Silvestre er det høyst usannsynlig at Wenger faktisk har 160 millioner kroner igjen. Og hvis han har det, er det tvilsomt at han bruker det på bare en spiller.

Det er nok av penger i Arsenal, foreløpig har vi vel ikke handla for mer enn hva vi har solgt for, for Wenger er dette en prinsipp sak. Men han sier at han vil åpne lommeboka hvis den rette spilleren kommer og det tror jeg faktisk han kommer til å gjøre(Enten om det er Inler, Alonso eller Barry), han har sakt det kommer en ny midtbane innen Twente og det er om 3 dager. Vi fikk tilogmed ca 7 mill da Tottenham kjøpte Bentley.

Vi er faktisk verdens 3. rikeste klubb.

Vi har kjøpt Ramsey, Bischoff, Nasri og Silvestre.

Men vi har da fått inn nok ved salg av Hleb, Diarra, Gilberto, (Bentley til Tottenham)+ et par unggutter!

Link to comment
Share on other sites

Om Wenger ikke handler inn en klassespiller før vinduet stenger så mister han veldig mye tillit fra meg.Etter to skuffende kamper mot to bunnlag må han klare å se hva som mangler..KVALITET,og det koster..Det blir neppe titler av å utvikle spillere,synd men sant

Link to comment
Share on other sites

Om Wenger ikke handler inn en klassespiller før vinduet stenger så mister han veldig mye tillit fra meg.Etter to skuffende kamper mot to bunnlag må han klare å se hva som mangler..KVALITET,og det koster..Det blir neppe titler av å utvikle spillere,synd men sant

 

 

Wenger har vel handlet på den siste dagen de siste åra, så han gjør nok det i år også... Og Alonso er vel en spiller som blir solgt på den siste dagen om han blir solgt....

Link to comment
Share on other sites

Uansett tviler jeg på at Wenger har så mye penger til rådighet til å bruke på transfers. Og hvis han skulle hatt det, så (som sagt) blir de neppe brukt på bare Alonso.

 

Wenger har helt sikkert mer enn nok penger til å kjøpe Alonso tre ganger om nødvendig.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke tilgjengelighet på penger det står på når det gjelder kjøp av Alonso. Det er mer enn nok penger til å kjøp Alonso som Sir John påpeker. Grunnen til at det ikke kommer til å bli noe av ett kjøp av Alonso, eller Barry for den saks skyld, er rett og slett Wenger's motvilje til å bruke så mye penger på en spiller.

 

Og man kan virkelig begynne å lure på hvorfor han skulle mene at det er for mye penger for en spiller, som har såpass mye erfaring, og som har vært med på å vinne EM og CL, når man tenker på at man betalte ett noe tilsvarende beløp for Nasri som ikke har bevist noe som helst på en fotballbane før han kom til Arsenal.

 

Min spådom, er at den stallen vi har pr. dags dato, er den stallen vi har pr. 01.09.08 også. Det kommer ikke noen flere spillere inn. Ett sikkert tegn på det, er når Wenger går bort fra lovnader om ny midtbanespiller inn, til å si at kjøp nødvendigvis ikke er løsningen. Det er ett tegn på at han fortsetter sin naive tro på at stallen er god nok til å vinne gull.

 

Så gjenstår det å se om han får rett denne gangen, eller om han tar feil, som han har gjort de siste 3-4 sesongene.

Link to comment
Share on other sites

Kan aldri tenke meg at det er økonomien som hindrar Wenger å hente Xabi om han ynskjer å kjøpe han.

For regner vi samen kva vi har brukt og kva vi har selt så kan ikkje vi vere langt på minussida.

 

Vi fekk vel ein ok sum for Gilberto, over £10mill for Hleb, £3mill for Hoyte, i tillegg til £7mill vi fekk for Bentley.

Vi betalte vel ca £5mill for Ramsey, £12mill for nasri, under £1 mill for Silvestre + småpenger for Bischoff og Coquelin.

 

Så for meg ser det ut til å vere andre grunnar som gjer at den viktige handelen av ein rutinert DM ikkje går framover.

Link to comment
Share on other sites

Kan aldri tenke meg at det er økonomien som hindrar Wenger å hente Xabi om han ynskjer å kjøpe han.

For regner vi samen kva vi har brukt og kva vi har selt så kan ikkje vi vere langt på minussida.

 

Vi fekk vel ein ok sum for Gilberto, over £10mill for Hleb, £3mill for Hoyte, i tillegg til £7mill vi fekk for Bentley.

Vi betalte vel ca £5mill for Ramsey, £12mill for nasri, under £1 mill for Silvestre + småpenger for Bischoff og Coquelin.

 

Så for meg ser det ut til å vere andre grunnar som gjer at den viktige handelen av ein rutinert DM ikkje går framover.

 

11,8 mill for hleb tror jeg, og vi fikk 1,5 mill når muamba ble solgt til bolton, tror vi er ganske greit på pluss jeg..

 

jeg synes uansett vi trenger en skikkelig god midtbanespiller, tror at xabi kunne blitt god i arsenal, hadde ikke blitt missfornøyd med barry eller johnson heller

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...