Jump to content

Let's all laugh at Samir Nasri


Kim

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Krave til Nasri er at Wenger henter nye toppspillere for at han skal skrive under på ny kontrakt.

 

Det skjønner jeg godt når vi tenker på ossen kjøpe poletikken til Wenger har vært de siste 6 åra, er nok spillere som er fra øverste hylle Nasri sikkert mener.

Link to comment
Share on other sites

Hadde aldri trodd dette om Nasri. Trodde faktisk han var en lojal spiller som elsket Arsenal, men så feil kan en ta. La karen gå og hent inn en solid erstatter. Nasri har prestert bra en halv sesong, vi kan helt klart hente inn en spiller som innehar de kvalitetene Nasri har, feks en Mata. Uansett om Nasri blir nå har jeg mistet absolutt all respekten jeg en gang hadde for ham, og vi kan og burde selge han nå mtp at han kun har 1. år igjen av kontrakten. Forøvrig er det "bedre" at han går til City enn United. Hvis de viser seg at vi også skal miste Cesc, så sitter Wenger igjen med en kjempejobb med å bygge opp et nytt lag. Vi må bygge opp laget rundt Wilshere og Ramsey som er lojale klubbspillere, som ikke er like pengekåte som f.eks Nasri. Men er det en mann som kan klare dette så er det Wenger.

In Arsene We Trust!

Link to comment
Share on other sites

@GoonerTalk Gooner Chris

"Hold your horses. SSN are now saying that City are 'interested' in signing Samir Nasri and are 'close' to getting Gael Clichy."

 

Hmm vanskelig å si om det er noe i dette, håper ikke det, og tror det ikke før jeg får se det ;)

Link to comment
Share on other sites

Kjøper vi inn en direkte erstatter i Mata som går inn på venstrekanten så er det greit såfremt vi beholder Cesc, men akkurat nå ser det lite sannsynlig ut. Vedder på at disse kjøpene blir gjort i sommer:

 

En midtstopper som vi ikke har hørt noe særlig om og som egentlig ikke er førstevalget til Wenger, men siden Bolton og Blackburn ville ha rundt £500,000-1000,000 mer for disse spillerene så var vi ikke villige til å møte kravet deres. Dermed ender vi opp med en dårligere spiller og istedet må vi forsterke denne posisjonen neste sommer igjen.

 

Gervinho. Tror vi ender opp med han selv om vi ruger på pengesekken her også. Gervinho vil kun komme til Arsenal og har avslått kontraktstilbud fra blant annet Manchester City. Vil dytte Walcott på benken eller bli satt på venstrekanten hvor han ikke er like god. Vedder på at det siste skjer.

 

Ricky Alvarez. Argentineren kommer inn for å erstatte Fabregas selv om han ikke er i nærheten av kaliberet til dagens Arsenal kaptein.

 

 

Ellers regner jeg med at Wenger finner interne løsninger på venstrebacken og DM plassen. Samt det på venstrekanten hvis Gervinho dytter Walcott på benken.

Link to comment
Share on other sites

Arsenalbriller ?

 

Hårreisende hvis vi atter en gang selger en av våre beste spillere til Shitty. Dog tror jeg det er lite hold i ryktet. Trolig 100% medieskapt.

 

Trenger vell egentlig ikke å være en Einstein for å skjønne hvorfor Hleb, Flamini, Nasri, Fabregas, m.fl har ønsket seg/ønsker seg vekk. En kan

snakke om mangel på lojalitet osv, men faktum er vell at disse spillerene er møkk lei av å samle på 4 plasser. De er lei av å spille med spillere som ikke er

i nærheten av deres nivå og skjønner at hvis ikke dette endres på (Som Wenger i liten grad gjør), ja så blir det nye trofèløse sesonger. De har vært/er i sine beste år og ønsker å oppnå noe. Det er klart man da kanskje ønsker seg nye eventyr og hvis attpåtil lønnen er bedre i den aktuelle klubben(som den ofte er), jå så hvorfor ikke dra?

 

Det er veldig lett å ha på seg Arsenal-briller og øse ut ubekvemsord mot de som forlater oss, men kan vi egentlig klandre dem? Jeg kommer til å bli voldsomt skuffa hvis Nasri forlater oss da han er en virkelig klassespiller i sin beste alder, men hvis uenighetsmomentet i kontrakten dreier seg om forsterkninger av stallen (og Mr Über-sta nekter å åpne pengesekken), ja så kommer iallefall ikke jeg til å slenge "dritt" om Nasri. Et salg av Nasri burde vært et skikkelig wakeup-call for klubben, men det blir det selvsagt ikke.....

Link to comment
Share on other sites

Sky Sports News har nå endret headlineren sin til "City are interested" istdenfor "close to signing", bare for å ha det sagt. Virker som om en overgang ikke er så nært allikevel.

Nå står det: "closing on Nasri"...

Uansett. Dette er et resultat av Arsenals naive transferpolitikk de siste 5 år. Man kan ikke basere seg på at spillere er lojale. Det er ikke så mange igjen av de i fotballen i dag. Arsenal har oppnådd null og niks siste 6 år, og i sommer etter sommer har fans/spillere osv som har håpet på at laget forsterkes, heller opplevd det motsatte. Jeg skrev at en av konsekvensene som kunne skje med den politikken Arsenal fører, var at laget kunne gå i oppløsning. Er det det som holder på å skje. Mange spillere ønsker seg bort (Nasri, Fabregas, Bendtner, Denilson, Clichy (?)), og jeg er sikker på at dette ikke hadde vært situasjonen om Arsenal hadde prøvd å vært litt mer som de andre gutta i klassen!

Link to comment
Share on other sites

Det er forsåvidt greit å ønske seg bort pga de vil oppnå noe og vinne noe, men nå vil jeg ikke si at det å gå til shitty er noen garanti for å vinne et trofé. Jeg mener at arsenal, hvis vi beholder de beste spillerne våre samt henter noen forsterkninger, har bedre eller hvert fall like god sjanse til å vinne noe som shitty. Så her må vel pengene være den største motivasjonen?

Link to comment
Share on other sites

Det er forsåvidt greit å ønske seg bort pga de vil oppnå noe og vinne noe, men nå vil jeg ikke si at det å gå til shitty er noen garanti for å vinne et trofé. Jeg mener at arsenal, hvis vi beholder de beste spillerne våre samt henter noen forsterkninger, har bedre sjanse til å vinne noe enn shitty. Så her må vel pengene være den største motivasjonen?

 

Det er vel heller det at spillere som Nasri, Fabregas og van Persie begynner å innse at Wenger ikke har noen hensikt om å være det beste laget i verden lenger. Hvor mange spillerkjøp de siste årene har signalisert at Arsenal faktisk har tenkt til å bli verdens beste lag?

 

I fjor hentet vi Marouane Chamakh, Laurent Koscielny og Sebastien Squillaci. Den første er hvis brukt riktig en temmelig god spiss og gratis, så det kjøpet skal jeg ikke klage så mye over, men Koscielny kostet £10M og kom fra fransk andredivisjon året før. Squillaci taler vel også for seg selv.

 

Sesongen før der igjen hentet vi Vermaelen som var et meget uskrevet blad, men som viste seg å være et meget godt kjøp. Dessverre har vi bare fått 1 sesong ut av han i løpet av 2 sesonger.

 

Til sist har vi Arshavin, men han er langt ifra den spilleren som signerte for oss 2,5 sesong siden.

 

Så det etterlater kun Nasri og Vermaelen som de gode kjøpene på 3 sesonger. Det sier vel kanskje litt om ambisjonene til klubben? Laget skrek etter en god keeper i 4 år før heldigvis Szczesny fikk sjansen. Venstrebacken har vært en "liability" i 3 sesonger og forsvaret har vært helt helvete siden Sol Campbell forsvant fra klubben. Etter Vieira, Gilberto og Flamini ble borte har vi skreket etter en DM og når vi endelig fikk en så måtte han først bruke en sesong på å bli god nok, men når han ikke er tilgjengelig har vi absolutt ingen som kan gjøre den samme jobben som han gjør.

 

Vi har en sentraloffensiv midtbanespiller på venstrekanten, en spiss på høyrekanten og en sentral midtbane som offensiv midtbane. Attpåtil har vi kun en verdensklasse spiss og han er skadet så og si 50-60% av tiden.

 

Dette laget har skrantet lenge og når det ikke blir brukt noe penger på forsterkninger av stallen og hele laget bare lukter sparebluss bortsett fra et par spillere så sier det seg selv at de få spillerene som er i en klasse for seg selv begynner å bli leie.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må innrømme att jeg har det veldig trasig som Arsenalsupporter for tiden..Det eneste positive er att sesongen er over og vi berget CL! For å oppsummere det som skjer rundt Arsenal for øyeblikket så er min mening klar : Forlater Nasri,Fabregas og Clichy oss,så kan bare Wenger reise i samme slengen å! Vi supportere har etterlyst ambisjoner og dette er et klart faktum att Arsenal ikke har ambisjoner som fotballklubb men som noe annet..

Link to comment
Share on other sites

Flere enn meg som husker tilbake da Nasri så og si ba på sine knær om å få lovt å spille på defensiv midtbane for å få plass på laget? Nå virker det som om han krever å spille i "Cesc-rollen". Merkelig hvor fort ting snur.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel heller det at spillere som Nasri, Fabregas og van Persie begynner å innse at Wenger ikke har noen hensikt om å være det beste laget i verden lenger. Hvor mange spillerkjøp de siste årene har signalisert at Arsenal faktisk har tenkt til å bli verdens beste lag?

 

I fjor hentet vi Marouane Chamakh, Laurent Koscielny og Sebastien Squillaci. Den første er hvis brukt riktig en temmelig god spiss og gratis, så det kjøpet skal jeg ikke klage så mye over, men Koscielny kostet £10M og kom fra fransk andredivisjon året før. Squillaci taler vel også for seg selv.

 

Sesongen før der igjen hentet vi Vermaelen som var et meget uskrevet blad, men som viste seg å være et meget godt kjøp. Dessverre har vi bare fått 1 sesong ut av han i løpet av 2 sesonger.

 

Til sist har vi Arshavin, men han er langt ifra den spilleren som signerte for oss 2,5 sesong siden.

 

Så det etterlater kun Nasri og Vermaelen som de gode kjøpene på 3 sesonger. Det sier vel kanskje litt om ambisjonene til klubben?

 

Det gjør desverre det.. Nesten skremmende å få det sånn svart på hvitt. Godt innlegg btw

Link to comment
Share on other sites

Nå må vi redde stumpene. Går Nasri, kan ikke Fabregas gå denne sesongen. Sånn er det bare. Tror jeg mister interessen om vi blir robbet for alt pga noen pokkers emirater. På tide å skifte navn på vår fine stadion spør du meg

Link to comment
Share on other sites

Er rimelig lei av disse "negative" transferspekulasjonene nå.

 

I mine øyne har Nasri sånn halvveis "tatt en Greedybayor" og jeg kan ikke se at Arsenal-fansen vil ta godt imot han selv om han skulle bli på Emirates.

Rooney kan flørte med Shitty, få ny kontrakt hos Manure og bli fullt akseptert blant fansen igjen. Sier vel det meste om hvilke suppegjøker Utd-supportere er egentlig.

Dette skjer neppe i Arsenal.

Adebayor måtte dra fordi fansen ikke likte han lenger. Det samme vil trolig skje med Nasri.

 

Men vi må slutte å selge til Shitty bare fordi de har mye penger å slenge på bordet. Det er jo helt idiotisk å selge våre beste spillere til de lagene vi kjemper om en topp 4-plassering mot.

 

Det som holder på å skje er at vi blir en farmerklubb både for Shitty og Barca. Skremmende rett og slett.

Link to comment
Share on other sites

Er rimelig lei av disse "negative" transferspekulasjonene nå.

 

I mine øyne har Nasri sånn halvveis "tatt en Greedybayor" og jeg kan ikke se at Arsenal-fansen vil ta godt imot han selv om han skulle bli på Emirates.

Rooney kan flørte med Shitty, få ny kontrakt hos Manure og bli fullt akseptert blant fansen igjen. Sier vel det meste om hvilke suppegjøker Utd-supportere er egentlig.

Dette skjer neppe i Arsenal.

Adebayor måtte dra fordi fansen ikke likte han lenger. Det samme vil trolig skje med Nasri.

 

Men vi må slutte å selge til Shitty bare fordi de har mye penger å slenge på bordet. Det er jo helt idiotisk å selge våre beste spillere til de lagene vi kjemper om en topp 4-plassering mot.

 

Det som holder på å skje er at vi blir en farmerklubb både for Shitty og Barca. Skremmende rett og slett.

 

Hvem sitt ansvar er det egentlig? Jeg har lagt min irritasjon mot Wenger, men styret har nok mye med saken å gjøre..

At folk buer på Emirates er bare bra, Wenger og styret må få vite at folk ikke er fornøyd..

 

Når det er sagt har vi fått ny eier og før sillyseason nå skulle Wenger ha 40-50 mill pund til spillerkjøp, så langt er det ikke mye som har skjedd på overgangssiden bortsett fra at en del av våre beste spillere ser ut som de er på vei vekk..

Link to comment
Share on other sites

Hvem sitt ansvar er det egentlig? Jeg har lagt min irritasjon mot Wenger, men styret har nok mye med saken å gjøre..

At folk buer på Emirates er bare bra, Wenger og styret må få vite at folk ikke er fornøyd..

 

Når det er sagt har vi fått ny eier og før sillyseason nå skulle Wenger ha 40-50 mill pund til spillerkjøp, så langt er det ikke mye som har skjedd på overgangssiden bortsett fra at en del av våre beste spillere ser ut som de er på vei vekk..

 

Det er jo både manager, styret og spillere sin skyld at vi har kommet i denne situasjonen. Wenger ser ikke at det trengs mer rutine (kombinert med de unge spillerne), tøffhet og en defensiv struktur i laget. Samtidig har vi mistet mye av grepet i transfermarkedet (eller er ikke villig til å satse skikkelig). Jeg tror vi har råd til å betale £25 mill. for en topp klassespiller eller to, men Wenger vil ikke det.

Forsvinner Nasri må vi ha en med samme klasse inn. £20 mill. ihvertfall. Forsvinner Fabregas også, ja, da må vi ha en som er like god. Nye £20-30 mill. minst. Men jeg tror ikke Wenger noengang velger den løsningen. Vi har Wilshere og Ramsey, men vi kan da ikke forvente at de skal dra lasset ennå. Han elsker å kjøpe unge spillere som bruker 2-3 år på å kanskje nå Nasri/Fabregas-nivå. Det har vi ikke tid til denne gangen.

 

Når det gjelder konktrakter er problemet til Arsenal at det ventes for lenge med å fornye kontraktene sånn at de enser muligheten til å stikke når det er 1 år igjen eller vente til Bosman..sånn som Flamini og nå trolig Nasri. Men samtidig nekter jeg å tro han kanskje forsvinner til Shitty av sportslige grunner. Er man lojal holder man seg i klubben selv uten trofèer noen år og kjemper videre. Nasri har 1 1/2 god sesong bak seg i Arsenal og jeg syns ikke han står i posisjon til å droppe ut nå.

Uttalelsene Nasri har kommet med nå er illojalt mot klubben som har dyrket han som den spilleren han er nå. Det er jeg temmelig sikker på Gunners-fansen inkl. meg selv ikke godtar og han vil aldri mer få noen god status i klubben.

Samtidig burde Arsenal slutte å selge til konkurrenter, men heller til utlandet. Da får vi heller ofre de få millionene vi kanskje taper på det. Selger vi våre beste spillere til konkurrentene og ikke erstatter med like gode spillere (noe vi neppe gjør) kan vi se langt etter CL-plass neste år. Toget går!

Link to comment
Share on other sites

Wenger skal visstnok ha satt en prislapp på £25 millioner pund på Nasri, dersom han skal selges til en rival i Premier Leauge. Wenger har fortsatt et håp om å overbevise Nasri til å signere ny kontrakt, eller i det minste selge han til en klubb i en annen liga.

 

http://www.independent.ie/sport/soccer/reluctant-wenger-places-pound25m-pricetag-on-nasri-2812754.html

 

En annen "morsom" kuriositet fra denne artikkelen er at Wenger visstnok ikke ser etter forsterkninger på venstre back, da han vurderer å flytte Vermaelen ut på backen, og hente inn to nye midtstoppere.

Link to comment
Share on other sites

Wenger skal visstnok ha satt en prislapp på £25 millioner pund på Nasri, dersom han skal selges til en rival i Premier Leauge. Wenger har fortsatt et håp om å overbevise Nasri til å signere ny kontrakt, eller i det minste selge han til en klubb i en annen liga.

 

http://www.independent.ie/sport/soccer/reluctant-wenger-places-pound25m-pricetag-on-nasri-2812754.html

 

En annen "morsom" kuriositet fra denne artikkelen er at Wenger visstnok ikke ser etter forsterkninger på venstre back, da han vurderer å flytte Vermaelen ut på backen, og hente inn to nye midtstoppere.

 

Verm som venstreback er noe jeg stiller meg positivt til :)

Link to comment
Share on other sites

Verm som venstreback er noe jeg stiller meg positivt til :)

 

Vermaelen som venstreback er nødvendigvis ingen dum ide. Men dette avhenger av hvem som eventuelt blir hentet inn som midtstoppere.

Link to comment
Share on other sites

Wenger skal visstnok ha satt en prislapp på £25 millioner pund på Nasri, dersom han skal selges til en rival i Premier Leauge. Wenger har fortsatt et håp om å overbevise Nasri til å signere ny kontrakt, eller i det minste selge han til en klubb i en annen liga.

 

http://www.independent.ie/sport/soccer/reluctant-wenger-places-pound25m-pricetag-on-nasri-2812754.html

 

En annen "morsom" kuriositet fra denne artikkelen er at Wenger visstnok ikke ser etter forsterkninger på venstre back, da han vurderer å flytte Vermaelen ut på backen, og hente inn to nye midtstoppere.

Er flere som har lekt med den tanken. To nye stoppere og Vermalen på back vil gi oss betraktelig mer duell- og luftstyrke i forsvar. Vermalen har også et glitrende venstrebein og jeg tror han vil kunne slå langt bedre innlegg enn Clichy. Han har også et tungt og godt skudd noe som forhåpentlig kan gi en ekstra dimensjon i det offensive spillet

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...