Jump to content

Let's all laugh at Samir Nasri


Kim

Recommended Posts

Er flere som har lekt med den tanken. To nye stoppere og Vermalen på back vil gi oss betraktelig mer duell- og luftstyrke i forsvar. Vermalen har også et glitrende venstrebein og jeg tror han vil kunne slå langt bedre innlegg enn Clichy. Han har også et tungt og godt skudd noe som forhåpentlig kan gi en ekstra dimensjon i det offensive spillet

Enig med deg der Castor, angående det tunge skuddet så får vi vel ikke sett det så mye mer enn Sagna sitt tomme skudd fordi det er vanskeligere å skyte når du kommer inn fra den kanten du skyter med, men om kantene holder bredden for en gangs skyld er det ingenting i veien for at Vermaelen kan komme seg inn i banen og forsøke hvertfall!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Har ikke sett han spille der selv så mange ganger, men etter hva jeg har hørt så er Vermaelen helt middelmådig som venstreback, og i alle fall langt bedre sentralt i forsvaret.

 

Hadde akkurat tenkt til å påpeke dette.

 

Vermaelen (hvis man skal ta utgangspunkt i debutsesongen) er det nærmeste vi har verdensklasse på en av våre midtstoppere. Det sier seg selv at man ikke tar sin beste midtstopper og plasserer han ute på venstrebacken, men heller kjøper inn en naturlig venstreback og en stopperpartner til Vermaelen.

 

Tenk dere det scenarioet: Vi har 2 spillere i den bakre femmeren som har spilt i førstelaget i over en sesong (Vermaelen, Sagna) mens Szczesny og 2 av de nye midtstopperene er temmelig ferske og vi vet ikke hvordan de ville gjøre det. Og på toppen av det hele må en av de 2 faste vi faktisk har igjen spille på en ny posisjon på venstrebacken.

 

Det lukter som et veldig usikkert forsvar spør du meg. Og en lammelse av Vermaelen sine ferdigheter.

Link to comment
Share on other sites

Det er en klassisk feil å flytte de beste spillerene ut av posisjon for å dekke over andre mangler i laget.

Ved å flytte vår på papiret, desidert beste midtstopper, fra vår desidert svakeste lagdel, ut på venstreback så tror jeg vi er helt på feil spor. Jeg kan ikke skjønne at Wenger kan tenke se på dette som ett alternativ en gang. At Vermalen kan være ett tredjevalg på backen kan jeg kjøpe, men ikke noe mer.

 

Som sagt en klassisk feil å plassere alle de beste spillerene i en tropp i første ellveren. Eksempel på dette har vært det engelske landslaget hvor man alltid må ha med Gerrard og Lampard samtidig, til tross for at de overhovet ikke fungerer sammen. Arsenal er vel også dessverre inne i samme spor til tider, med 4-5 sentrale midtbanespillere på banen samtidig.

 

Siden dette er en Nasri tråd så kan faktisk også han trekkes frem som ett eksempel. Hadde en god sesong på kanten i år, men hadde sannsynligvis kommet enda bedre til sin rett sentralt. Så jeg sier igjen, selg Fabregas og behold Nasri så tror jeg vi kommer styrket ut.

Link to comment
Share on other sites

Siden dette er en Nasri tråd så kan faktisk også han trekkes frem som ett eksempel. Hadde en god sesong på kanten i år, men hadde sannsynligvis kommet enda bedre til sin rett sentralt.

 

Nasri i Cesc-rollen, Cesc bak til Wilshere og Song i kasjotten? :P

Link to comment
Share on other sites

Nasri i Cesc-rollen, Cesc bak til Wilshere og Song i kasjotten? :P

 

Man kan lure på hvorfor Wenger gikk vekk fra "Barcelona" formasjonen vi spilte i 09/10 sesongen også.

 

Szczesny

 

Sagna - Djourou - Vermaelen - Gibbs

 

Song

Fabregas - Nasri

 

Walcott - v. Persie - Arshavin

 

Slik sett var Song i den mest optimale rollen og det samme er til dels Nasri og Cesc også. Walcott og Arshavin er derimot fortsatt feilplassert :P

Link to comment
Share on other sites

...eller Nasri til City, og Tevez i Arsenal. Mer enn gjerne sier nå jeg.

 

Da er vel heller Nasri til City, Tevez til Real og Benzema til Arsenal mer sansynlig, men bevare meg vel - Tevez/van Persie lukter det mål av gitt. Så hvis Mrs. Tevez kan finne seg til rette i europas største by så for all del. Gjør handelen.

Link to comment
Share on other sites

Tevez finner seg aldri til rette i England uansett..

 

Det tror ikke jeg heller, men en fantastisk spiller er han. Den eneste spansktalende klubb som kan løse han ut fra City og betale tilnærmelsesvis (75%) den lønna han har er Real Madrid. Italia kan kanskje være et alternativ for fruen, italiensk for en spansktalende blir omtrent som dansk for oss. Så da kan vi ta med Milanoklubbene. That's it så sant han ikke er villig til å ta tidenes lønnskutt (75%) da.

Link to comment
Share on other sites

Snakker du spansk eller italiensk? Snakker litt spansk og skjønner heller lite når jeg er i Italien :P Desverre har vi nok ikke råd til Carlos, dessuten vil han ikke finne seg til rette. Synd at spillerne må ha så sinnsykt høy lønn!

Link to comment
Share on other sites

Snakker du spansk eller italiensk? Snakker litt spansk og skjønner heller lite når jeg er i Italien :P

 

Nei, men jeg jobber med en spansktalende (Chile) og han snakket med en italiener, og det jeg fikk til svar var at det var likt nok - som norsk/dansk.

Link to comment
Share on other sites

Ryktes utrolig sterkt at Nasri er på vei ut nå.

 

Som sagt tidligere: Hvis Nasri var tiltenkt en rolle på kanten kommende sesong så ser jeg på at en spiller som f.eks. Mata vil bli en langt større "asset" for klubben enn Nasri. Er også en meget god spiller som kan spille sentralt, men han er en spiller som faktisk kommer mer tilrette på kanten i motsetning til Nasri.

 

Så såfremt vi beholder Cesc og selger unna Nasri (men, får inn Mata) og Clichy (får inn f.eks. Enrique. Så lenge vi erstatter og ikke løser dette internt) og plusser på Gervinho og kanskje Cahill denne sommeren så ser jeg på oss som styrket.

Link to comment
Share on other sites

ifølge tv2sporten skal Nasri være enig med City om en 4 års kontrakt med 1,5 millioner i året (!)

 

http://www.tv2.no/sport/fotball/england/premierleague/-nasri-snart-klar-for-manchester-city-3533891.html

 

Daily Mail og The Sun som melder dette. De mest troverdige kildene i England? Ikke akkurat.

 

The Guardian og The Mirror melder at dette ikke stemmer og at Arsenal ikke er villige til å gi slipp på Nasri såfremt det ikke kommer et bud på rundt £25M.

 

 

Forøvrig. 1,5 millioner kroner i året? Det er i så fall en ræva deal for Nasri, men vitner om sportslige ambisjoner! :D

Link to comment
Share on other sites

Daily Mail og The Sun som melder dette. De mest troverdige kildene i England? Ikke akkurat.

 

The Guardian og The Mirror melder at dette ikke stemmer og at Arsenal ikke er villige til å gi slipp på Nasri såfremt det ikke kommer et bud på rundt £25M.

 

 

Forøvrig. 1,5 millioner kroner i året? Det er i så fall en ræva deal for Nasri, men vitner om sportslige ambisjoner! :D

 

 

hehe, er nok uka det skulle ha stått :P

Link to comment
Share on other sites

Men dette avhenger av hvem som eventuelt blir hentet inn som midtstoppere.

Djourou sammen med Kossern var vel ikke så ille sammen? Er positiv til denne forsvarsfireren:

 

Tsjensny

Sagna - Djourou - Koscielny - Vermaelen

Link to comment
Share on other sites

Djourou sammen med Kossern var vel ikke så ille sammen? Er positiv til denne forsvarsfireren:

 

Tsjensny

Sagna - Djourou - Koscielny - Vermaelen

 

Som sagt før: Man tar ikke ut den beste spilleren i et allerede vaglete ledd og setter han i en posisjon hvor han ikke er annet enn middelmådig.

Link to comment
Share on other sites

Tja, dette er jo Arsenal :)

arshavin.jpg

 

Joda, men selve poenget var at det er en idiotisk ting å gjøre og Arshavin og klubben har ikke akkurat kommet bedre ut av at han spiller på kant fremfor offensiv midtbane/hengende spiss.

Link to comment
Share on other sites

Joda, men selve poenget var at det er en idiotisk ting å gjøre og Arshavin og klubben har ikke akkurat kommet bedre ut av at han spiller på kant fremfor offensiv midtbane/hengende spiss.

Var et humoristisk forsøk på å påpeke at Wenger gjerne spiller med folk utenfor sin vante posisjon :)

 

Er uenig at Vermalen er håpløs på backen. Med to nye stoppere inn så hadde jeg sett på det som en god løsning hvis man ikke får skaffet til veie en dyktig venstre back. Vermalen på back vil jo bety at vi får langt mer hodestyrke på banen f.eks

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...