Jump to content

Lukas Podolski


afc2007

Recommended Posts

  • Replies 371
  • Created
  • Last Reply

WS

 

Sagna - Kos/per - Vermaelen - Santos

 

 

Song-Wilshere

 

Theo/Ox - Gøtze - Podolski

 

Rvp

 

 

Benk: Arteta, Rosicky, Theo/ox , Gervinho,Fabianski, Per/Kos og Ryo

 

Dette laget lukter titler spør du meg.

 

Det er en "fresk" oppstiling! Tenker da på at det er mange offensive hoder der. Inkludert godeste Jack. Hvis han blir flinkere til å ligge riktig så kan det være en interessant oppstilling, men slik jeg ser det er han ennå litt for heit og ikke helt moden/rutinert nok til å ha så stort og viktig defensivt ansvar.

 

Men smaken er som baken ; den er delt i to !

Link to comment
Share on other sites

Tror vi tjener mer på at Podolski og van Persie hadde byttet litt på å spille OM/spiss. Vi ser jo også nå at van Persie liker å vandre dypere i banen og dirigere spillet litt. Det vil gjøre mye med variasjonen i angrepsspillet. Tror ikke at Podolski er så veldig god i å bygge opp spillet, han er jo mer en spiller som liker å utfordre rett på og true bakrom, og ikke den som spiller de andre gjennom gang på gang.

 

Nå som vi endelig ser ut til å få en stor signering igjen, spekulerer bare de andre i at vi heller burde kjøpe han eller han. Jeg er glad som helvete om vi bare skulle få Podolski. Jeg driter i Torres. Llorente.

Link to comment
Share on other sites

 

Tror ikke du skjønte formasjonen. Det er kantspillet som vil forsvinne i denne formasjonen. Essensielt så vil vi ha 3 "spredde" sentrale midtbanespillere, men grunnet Nasri og Wilshere sine dribleferdigheter og temmelig god defensiv innsats så hadde det vært mulig.

 

abCgiABano.jpg

 

Beklager. Burde selvfølgelig sett den. Det blir mer som en en defensiv diamant da?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tror ikke Köln vil akseptere offentliggjøring før etter sesongslutt. Det vil være negativt for moralen hvis deres klart beste spiller offentlig er på vei ut. Tror nok vi ville følt det samme hvis f.eks. det ble offentliggjort nå at RVP var klar for Shitty.

 

Hvis det stemmer at Podolski er klar for oss så er både det mest korrekte og det realistiske at vi ikke hører noe offentlig før etter sesongslutt.

Link to comment
Share on other sites

Men er det ikke ganske vanlig i Tyskland å ha slike dealer? Altså at alt er klart, men at spilleren først går etter sesongen. Mener å ha lest det flere ganger fra Tyskland, sist var den gode Basel-spilleren som er klar for Bayern Munchen, men som først kommer til sommeren. Muligens demotiverende for moralen ja, men hvis tyskerne er vandt til det, får det vel være greit :P

Link to comment
Share on other sites

[Håp]Og med Podolski og Mertesacker i stallen så er det enkelt for Wenger å overtale Götze til å signere! [/Håp]

 

Kanskje en liten tysk revolusjon på gang i Arsenal? Hadde ikke vært meg imot hvertfall. Tyskland har en meget god generasjon på vei opp! Litt som hvordan Frankrike på slutten av 90-tallet og Wenger gjorde flere knallkjøp.

Link to comment
Share on other sites

Men er det ikke ganske vanlig i Tyskland å ha slike dealer? Altså at alt er klart, men at spilleren først går etter sesongen. Mener å ha lest det flere ganger fra Tyskland, sist var den gode Basel-spilleren som er klar for Bayern Munchen, men som først kommer til sommeren. Muligens demotiverende for moralen ja, men hvis tyskerne er vandt til det, får det vel være greit :P

 

Det er veldig vanlig i tyskland å selge spillere lenge før sesongen er over og samtidig offentliggjøre det. Marco Reus til Borussia Dortmund ble annonsert for ganske lenge siden, men han skal fullføre sesongen i BMG før overgangen. Shaqiri som du never er også et nylig eksempel.

Link to comment
Share on other sites

 

Det er veldig vanlig i tyskland å selge spillere lenge før sesongen er over og samtidig offentliggjøre det. Marco Reus til Borussia Dortmund ble annonsert for ganske lenge siden, men han skal fullføre sesongen i BMG før overgangen. Shaqiri som du never er også et nylig eksempel.

 

Den overgangen ble derimot utført papirmessig i Januar, og han er nå på utlån til BMG ut sesongen (så vidt jeg veit)

Link to comment
Share on other sites

 

Det er veldig vanlig i tyskland å selge spillere lenge før sesongen er over og samtidig offentliggjøre det. Marco Reus til Borussia Dortmund ble annonsert for ganske lenge siden, men han skal fullføre sesongen i BMG før overgangen. Shaqiri som du never er også et nylig eksempel.

Vil ikke tro det er noe vanligere enn i andre ligaer, ser du slår i bordet med Reus(Som du har gjort før), men virker ikke som du har andre eksempler. Chelsea signerte f.eks De Bruyne i Januar og lar han bli i klubben til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Wenger avkrefter på Arsenal.com at Podolski er signert;

 

“Nothing is done. No, he has not had a medical,” he said.

 

“I don't master the timing [of any announcement] because that does not just rely on us. It could happen soon, it could happen later, I don't know.

 

“It is always a concern [that someone else could come in for him]. The speed in which you do things is important, but at the end of the day it is always the player who makes the decision.

 

“It is about how much they want to join you.

 

Da er han kanskje ikke på vei ennå, men slik jeg tolker det, betyr jo dette at Podolski faktisk er på vei men at det fortsatt gjenstår en del punkter.

Link to comment
Share on other sites

Bare det at Wenger snakker så konkret om han tyder på at noe kan være i ferd med å skje. Veldig uvanlig for han å nevne en spiller i en overgangsetting uansett, vanligvis benekter han det helt til det sekundet spilleren poserer med drakta. Jeg vet ikke hvor mange ganger han har nektet å diskutere spillere kun for at han mener prisen mangedobles bare han nevner navn...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vi får se om han kommer eller ikke, men at det er klar interesse fra Arsenal sin side er soleklart. Er dog redd for at hvis han ikke blir annonsert før EM at han glipper til et annet lag hvis han imponerer i sommer.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...