Jump to content

2008.04.02 Liverpool H


taugooneren

Poll  

62 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

 

(...)

 

Ta et dommerkurs. Og som en kommentar til de som nevner en hånd på streken, han står utenfor banen, og er ikke ed i spillet.

 

Jeg er med på to spillere bak, men det at han med hånda ikke er med må du gi meg en link på :P

 

Men uansett: For meg ser Bendtner-situasjonen ut som et rent uhell. Han er rett og slett i ubalanse.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 320
  • Created
  • Last Reply

Bendtner var DEFINITIVT IKKE i offside. Hyypia opphever den, uten tvil.

Det var offside;) Hyypia blir en "keeper" i den situasjonen.. hadde reina stått i mål sammen med hyypia så hadde det ikke hvert offside.. Lær dere offside regelen Gutta:)

 

Takk, Patryk2402. Det er tydelig at enkelte bør ta seg et dommerkurs.

 

Bendtner var DEFINITIVT IKKE i offside. Hyypia opphever den, uten tvil.

 

TO SPILLERE SKAL VÆRE BAK BALLEN!

 

Hmm, det har jeg ikke fått med meg. Har du en link til en slik regel?

 

Ta et dommerkurs. Og som en kommentar til de som nevner en hånd på streken, han står utenfor banen, og er ikke ed i spillet.

 

Hvorfor skal jeg ta et dommerkurs når slike regler finnes på internett? Unødvendig mye arbeid..

fordi du tjener godt på det :P

ikke det at jeg vil ta det

 

 

http://www.fotballen.eu/Emner/regler.html

 

en link, les punkt 6:)

Link to comment
Share on other sites

Synes vi har blitt merkelig passive her på forumet nå. Etter å ha blitt snytt for et fullstendig soleklart straffespark som kanskje også burde ført til rødt kort er det en ubetydelig offside som diskuteres? Snodig...

 

Dette "tapet" skal Liverpool få svi for på Anfield. Stakkars, stakkars Liverpool-supporterne som er tilstede på Anfield den dagen...

Link to comment
Share on other sites

Det som er verdt å merke seg er vel hva som hadde skjedd dersom IKKE Bendtner hadde rota det til. Da hadde det per definisjon ikke vært offside!

DET er vel ikke sikkert! Det kommer an på om linjemannen synes bendtner er med i spiller eller ikke?

Link to comment
Share on other sites

;) Fytte rakkern for en kamp!!! Helt fantastisk. Dette var virkelig bra :P

Lekte oss med Liverpool i 90 minutter, andre omgangen var ingenting mindre enn en lekestue!!

Dommeren er selvsagt i fokus igjen, kan vel ikke forvente mere. Vi er tross alt Arsenal :P

Disse 90 minuttene gledet meg mere enn noe annet i verden kan gjøre, dette var fantastisk. Til slutt tenker du: Hva er bedre? Enn kjedelig kamp hvor vi vinner 2-0. Eller denne kampen, som ender 1-1?? Kommer til å huske denne kampen lenge, ikke for resultat, men for selve kampen.

Det er disse kampene man gjennforteller barne barnene sine når de blir større.

 

Moskva eller ikke, dette var som CL gull for meg!! :

 

EDIT: Vedrørende offsiden, så var det vel ikke offside. Vet at det skal være to spillere bak ballen. Men det var det også. Carragher lå på streken, mens hyypia sto bak bandtner. Se situasjonen igjen ;) Men den er jo ikke så farlig, Liverpool klarte å klarere ballen.

Link to comment
Share on other sites

Det som er verdt å merke seg er vel hva som hadde skjedd dersom IKKE Bendtner hadde rota det til. Da hadde det per definisjon ikke vært offside!

DET er vel ikke sikkert! Det kommer an på om linjemannen synes bendtner er med i spiller eller ikke?

Gjort er gjort:( Tenk på neste kamp:)

Link to comment
Share on other sites

Vi spiller en bra kamp, dominerer fullstendig i 2.omg. og blir samtidlig snytt for straffe.

Likevel ender vi opp med et ufortjent 1-1 resultat i en kamp vi, som ofte før, burde vunnet.

 

Syns Wenger må innse at Eboue ikke spiller bra nok på dette nivået. Ødelegger mer enn han spiller bra.

Blir alltid bedre når Walcott kommer inn.

Ellers syns jeg Bendtner har mistet mye av det gode spillet han hadde i høst. Er ganske god innimellom, men misser mye mottak og sliter teknisk.

 

Flott scoring av Ade, men også han roter litt med ballbehandlingen enn tidligere.

Hvorfor Persie ble tatt av vet ikke jeg, men håper han ikke ble skadet igjen.

Ellers var det nok et unødvendig baklengsmål syns jeg. Lignet mye på selvmålet Senderos scora for noen kamper siden. Toure burde fulgt Gerrrard og taklet ut til corner isteden for å gamble og sette ut foten. Slappt igjen.

 

Siste 10 min. blir vi tydelig sliten og klarer ikke å skape særlig mer etter å ha dominert store deler av omgangen. Liverpool var heldige i dag, Torres ble bra temmet og de hadde ikke stort å stille opp med. Likevel fikk de det akkurat som de ville. Frustrerende! :P

 

Det blir et tøft returoppgjør og vi drar til Anfleid med et ugustig resultat. 1-0 eller 2-1 hadde nok passet mye bedre. LFC er gode på Anfield og vi må gamble en del fordi vi må ha mål. Ikke noe å tape nå. Det blir nok en ganske annerledes type kamp, men scorer vi er det helt åpent igjen og har jeg tro på at vi klarer det.

 

Ligakamp på lørdag...den tror jeg vi vinner. Er rimelig sikker på Benitez sparer spillere til denne kampen for å få en fordel i CL-returen. Å spare spillere har derimot vi ikke råd til hvis vi skal fortsatt kjempe om ligagull.

 

Offsiden skal ikke jeg uttale meg om...ble jo ikke mål uansett så.. :P

Link to comment
Share on other sites

Wenger om van Persies skade:

"It's a muscular problem, we had to take him out for a precaution, we'll see how it goes, I don't think it's a recurrence but it was where he was injured before, on his thigh, where he had the problem. For a precaution we had to take him off."

Link to comment
Share on other sites

Meget bra kamp av Arsenal. Dommeren er også meget god. Med et unntak; det var et SOLEKLART straffe. Jeg lever faktisk med det resultatet,vi scorer nemlig fort et mål eller to på Anfield. Dagens BB; Mathieu Flamini. Hleb er også bedre enn på svært lenge.

Hmm, her er jeg uenig med deg når det gjelder dommeren. Det blir som å si at en leder for et "økonomisk" foretak som driver foretaket til konkurs er en god leder med et unntak - han drev selskapet til konkurs. Når feilen er sååå stor som i disse tilfellene, kan ikke den det er snakk om kalles god uansett, for den ene tingen overskygger ALT!

 

Når det gjelder kampen, er det same old Arsenal, allways wasting opportunities!!!! Irriterende!!!

Link to comment
Share on other sites

Hmm, her er jeg uenig med deg når det gjelder dommeren. Det blir som å si at en leder for et "økonomisk" foretak som driver foretaket til konkurs er en god leder med et unntak - han drev selskapet til konkurs. Når feilen er sååå stor som i disse tilfellene, kan ikke den det er snakk om kalles god uansett, for den ene tingen overskygger ALT!

 

 

Uhyggelig dårlig sammenligning, fordi det må stort sett mer enn en handling til for å føre et selskap til konkurs. Men du må gjerne være uenig med meg. Det er lov det. :P

Link to comment
Share on other sites

Vi spilte en konge kamp spillemessig! :D Vi overkjørte Liverpool, og blir småsur på alle "ekspert" kommentatorer som skryter på Liverpool en god kamp! De var rett og slett skikkelige, utrolige og fantastiske griseheldige!!! Så ble ikke max resultatmessig akkurat ;) ... At vi ikke får trøkt den lærkula inn i garnet er ca tre knuste glass frustrerende! Og appåtil så dømmer dommern i negativ favør for oss :P (kunne ikke sagt det penere på dette tidspunktet for er villere enn villest sint på'n. Stiller meg nesten bak konspirasjonsteoriene om at han dømte i sin landsmanns favør, i den situasjonen) Hleb viser endelig det som bor i karen(sånn var jo standard for han i Stuttgart) med et øyeblikks Hlebmagi, og så får han ingenting ;)

Men gleder meg vilt til Returkampen hvor jeg virkelig tror at vi tar rotta på dem! Og det skal vi sannelig gjøre til helga og! :P

Link to comment
Share on other sites

Wenger om van Persies skade:

"It's a muscular problem, we had to take him out for a precaution, we'll see how it goes, I don't think it's a recurrence but it was where he was injured before, on his thigh, where he had the problem. For a precaution we had to take him off."

 

Akkurat det vi trenger nå! NOT. Syntes vPersie viste gode takter i dag. Utrolig synd hvis han må stå over flere kamper fremover. Venter i spenning.

 

Er ikke fornøyd med at vi ikke klarer å sette sjangsene våre. Vi overkjører Liverpool totalt, men vi taper en seier. Som vanlig så butter det når det skal scores. For dårlig av ett lag med ambisjoner om å vinne noe.

 

Om Bendtner og redningen på streken. Min påstand er at en god spiller hadde klart å komme seg unna. Det ser ut som om han innstinktivt går etter ballen. Mannen er overtent og ønsker så gjerne å score, men det løsner ikke. Synes egentlig ikke han er god nok for førstelaget vårt nå, men vi har ingen gode alternativer. -Desverre.

 

Dommeren la lista høyt som gjorde at vi fikk en kamp med stort tempo, slik vi helst ønsker det. Han skulle nok ha dømt straffe, men jeg føler ikke at det var der seieren glapp. Hadde han ikke blitt taklet er det vel ca 10% sjangs for at han hadde scoret. Vi trenger alt for mange sjangser for å putte ballen i nettet.

 

Det positive med at vi ikke vant idag er at vi er i angrepsposisjon forran returoppgjøret.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, her er jeg uenig med deg når det gjelder dommeren. Det blir som å si at en leder for et "økonomisk" foretak som driver foretaket til konkurs er en god leder med et unntak - han drev selskapet til konkurs. Når feilen er sååå stor som i disse tilfellene, kan ikke den det er snakk om kalles god uansett, for den ene tingen overskygger ALT!

 

 

Uhyggelig dårlig sammenligning, fordi det må stort sett mer enn en handling til for å føre et selskap til konkurs. Men du må gjerne være uenig med meg. Det er lov det. :P

Stort sett må det det ja, men alle vet at hvis den ene handlingen er grov/alvorlig nok, kan selv de største foretak gå konkurs. Så å si at det var en dårlig sammenligning er helt latterlig.

Link to comment
Share on other sites

Alle fotballkampers mor dette. Et strålende opplagt hjemmelag fullt av artisteri mot et imponerende kollektiv og forsvarslag, som Liverpool under Benitez er.

 

Talking points:

 

- Liverpools utlikning burde vært unngått. Forsvaret vårt sovner ørlite denne ene gangen, og det viser seg å være nok.

 

- Dommeren. Han gjør en meget god figur, med ett stort og viktig unntak: Straffesituasjonen. Hvorfor han ikke gir Hleb straffe er en gåte, og mtp dommerens posisjon når forseelsen skjer, finnes der heller ingen unnskyldning. Uforståelig svakt og utrolig bittert. At kampen forøvrig foregår i en god tone hjelper naturligvis dommeren, men samtidig skal han ha sin del av æren for nettopp dette.

 

- Bendtners redning: Dansken er uheldig, ikke klønete. Den som ikke forstår dette har rett og slett sittet for lenge i sofaen. Hvorvidt han var offside er egentlig ganske uinteressant. Hovedregelen er uansett denne; en spiller befinner seg i offside-posisjon når han er på motstanderens banehalvdel óg er nærmere motstanderens mållinje enn nest siste forsvarer (som forsvarer regnes også keeper). Regelverket ligger tilgjengelig for enhver på NFFs hjemmesider: www.fotball.no

 

- Resultatet. 1-1 er i utgangspunktet et meget dårlig og vanskelig resultat. Dog er det ikke sikkert en 2-1 seier ville vært noe bedre. Nå vet vi nemlig at vi ut og skåre på Anfield. Det sikrer en offensiv inngang til kampen, hvilket klér laget vårt klart best. Ironisk nok er Liverpool klart best i en motsatt rolle. Men med tanke på at returen tross alt går på Anfield vil nok ikke hjemmepublikumet akseptere nitti minutters forsvarskamp. Min påstand er derfor at Benitez har en vanskeligere oppgave enn Wenger når taktikken for returmatchen skal legges.

 

Jeg tror vi kopierer resultatet fra 89 og skårer to i andreomgang på Anfield. Da er dommerfeil og dansker fort glemt!

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil i verden om at Hleb skulle hatt straffe.

Men kanskje litt selvransakelse er lurt, jeg tror ikke det bare var et svakt øyeblikk av dommeren som gjorde at straffen ikke kom. Det kan utmerket godt ha med spilleren som driblet en 5-6mann i løpet av noen sekunder å gjøre; Alexander Hleb.

Falt han for lett og teatralsk? Var det derfor dommeren, som så situasjonen meget godt, lot være å dømme straffe? Hleb stuper praktisk talt i bakken etter å fått det vi ellers i samfunnet ville kalt å dra litt/Vi så Gerrard tidligere på kvelden som utrolig nok fortsatte i en situasjon der det egentlig var best for laget hans at han oppsøkte Toure og deiset i bakken. All ære til Gerrard for det. Fantastisk å se når flere og flere spillere har lært seg de kyniske og på-kanten knepene som skaffer eget lag suksess. Burde sikkert ikke nevnt en fra RBK når jeg først var i gang. Men jeg tror det er betegnende for en uting i fotballen at en u-lagspiller nesten uten rutine fra kamper på de to høyeste nivåene i Norge som ikke er rukket å bli 20 år allerede kan et stygt knep, som dog ikke strider mot reglene og hjelper hans arbeidsgiver til suksess. Aas blir definitivt kakket på foten, men det er

et aktivt valg av han å falle etter å ha fortsatt, sånn sett kan man si at han ikke faller fordi han blir tatt av islendingen. Han faller fordi han mener han kan få et straffespark pga en forseelse han har reist seg etter. Og dommeren kjøper det. Kanskje han falt mer ekte en Hleb, det er søren ikke tull. Å falle riktig kan være det som avgjør en fotballkamp. "Alle" gjør det, det hjelper lagene til suksess på en måte få vil vedkjenne seg men enda færre vil la vær å bruke. Dette burde jo nesten snart komme inn som en ferdighet på managerspill og fotballspill. Mye viktigere enn mange ferdigheter de legger inn på slike spill er det hvertfall. Ser det for meg: "Nei, la vær å kjøp Hleb da!, han er så dårlig å spille med. Må jo bli høvlet ned om den mannen skal få straffe!".

Enar Jaager på ÅFK gjorde jo og laget sitt en bjørnetjeneste da han ikke falt med et brak på overtid mot VIF i helgen. Han prøvde å nå ballen slik at han kunne skore.

Link to comment
Share on other sites

Vant vi 2-1??

 

Jeg våknet opp i natt, litt halvsvett og var sikker på at vi hadde vunne 2-1, i alle fall i fire fem sekunder.

 

"Walcott drar seg fri på kanten, går innover mot 16 meteren og avfyrer et skudd til høyre for Reina, ballen går ca 1 meter over bakken men helt inne med stolpen. Det var ekstreme jubelscener"

 

Det var dette som var grunnen. Jeg hadde den mega drømmen. Det hele skjedd like før slutt, jeg tror det var i det 85 minutt, men er ikke helt sikker, det er nok det eneste som var litt uklart i ettertid. Kommentatorene var i ekstase over Walcott. En utrolig prestasjon.

Alt var så ekstremt mega klart, så forbanna virkelig.

 

Ikke for å skryte på meg noe ting, men jeg har faktisk vunne en del kroner på oddsen på grunn av mine drømmer, men har også tapt noen, så det er dessverre ikke alt som slår til, og det er ikke så ofte jeg husker mine drømmer. Men vant en god del penger på Overmars sitt mål på Old Trafford for en del år tilbake blandt annet. (og det gjorde også en del av mine kompiser som jeg fortalte om drømmen min). En hockey kamp mellom Norge og Canada for mange, mange år siden gav en herlig slump i kassen for en student.

Zidane sitt røde kort i VM finalen gav også litt penger i kassen.

 

Spørsmålet i ettertid er bare om dette skjer på lørdag eller på tirsdag :P Men når jeg våknet hadde jeg en Champions League følelse. Men en vet jo aldri.....

 

Til slutt: Skulle dere bli fristet til å bruke noen penger på dette, og det ikke går inn, så tar jeg ikke ansvar for deres pengebruk. Men det som er sikkert er at jeg kommer til å satse noen kroner på 2-1 og Walcott som matchvinner, så i såfall er dere ikke alene om å ha tapt noen kroner....

Link to comment
Share on other sites

 

 

Stort sett må det det ja, men alle vet at hvis den ene handlingen er grov/alvorlig nok, kan selv de største foretak gå konkurs. Så å si at det var en dårlig sammenligning er helt latterlig.

 

Sammenligningen var som sagt helt håpløs, men igjen, du skal få lov å være uenig.

Link to comment
Share on other sites

En meget spesiell kamp. Arsenals underholdende spillestil mot et defensivt utrolig kjedelig Liverpool lag.

Det Liverpool presterte i 2 omg er noe av det svakeste jeg har sett på Emirates i år.

 

Hleb burde defensivt hatt straffe. At dommer som står rett med ikke ser Hånda som river ned Hleb. Utrolig bittert der og da.

 

Flamini jobber utrettelig og er både den som springer mest og er banens

beste spiller.

 

Arsenal spilte utrolig bra men svikter igjen på 2 fronter.

Defensivt er det noe som ikke fungerer. Spesielt Clichy sliter med markeringene, mens høyresiden er preget av at ikke Bacary er der.

Målet mot oss burde definitivt ikke vært der. Jeg sa på kampen 1 min før det skjedde at nå skjer det snart.

Å slappe av på trykket og la Liverpool komme inn i kampen igjen er svakt av oss. Der burde vi holdt trykket oppe.

 

Dudu er vekke,VP går på halv maskin og Bendtner er totalt ute av det.

Vi savner det kliniske på topp uten tvil.

 

Etter denne kampen med flott spill nytter det ikke å sulle oss inn konspirasjonsteorier og skylde på uflaks. Her er det bare trø til i returkampen og brette opp armen.

Dette skal og bør vi klare...alt annet er foreløpig et ikke eksisterende tema...

Link to comment
Share on other sites

Et imponerende Arsenal.

Fantastisk spill, entusiasme og topp underholdning.

 

Emirates på bristepunktet, stemning og glød som rører et Arsenal-hjerte.

 

Det er bare fantastisk å oppleve.

 

Arsenal har spillere med ekstreme ferdigheter, men nok en gang klarer vi ikke det som er det viktigste;

å score mål. Etter spill og overlegenhet burde det stått 4-1 på tavla.

 

Eboue er totalt underlegen sine medspillere, og det er merkelig at ikke Wenger har et bedre alternativ på høyrekanten.

 

1-1 er et godt utgangspunkt for et offensivt Arsenal. Vi må score, og går sjelden av banen uten å lage mål.

Og med en scoring er det straks fordel Arsenal.

 

 

110% enig i det du sier der! Det skulle kanskje stått mer enn 4-1 på tavla, men sånn gikk det ikke. Ble snutt for straffe og. Men en ok untgangspunkt til returoppgjøret på Anfield! Spiller vi slik vi spilte i går, vinner vi!

Link to comment
Share on other sites

Meget bra kamp i går.

Stort sett alle spilte en ok kamp.

 

Minuset var Kolo og Eboue.

Kolo vil veldig mye men det er ikke alltid han får det til på høyre back. Eboue virker litt preget om dagen desverre. Jeg tror det hadde vært bedre med Eboue på høyre back og en annen løsning på kant.

 

Ang. Arsenals beste. Jeg har litt problemer med å bestemme meg for hvem som er arsenals beste spiller. Flamini jobber utrettelig men er uheldig i forkant av målet i mot. Fabregas er i godt gammelt slag. Slår meget presise pasninger og jobber utrettelig. Men for meg så var nok Gallas Arsenals store spiller i går. Han virkelig tilintetgjorde Torres i går. Jeg synes han virket veldig stødig.

 

Ang. Straffesituasjonen. Jeg kan ikke skjønne annet enn at det var en soleklar straffe (men det blir jo bare straffe når et lag blir hindret for en målsjanse. Det kan vel knapt kalles målsjanse når Hleb kommer alene med keeper. Mannen kan jo ikke avslutte) Dette er vel den eneste feilen dommeren gjorde i hele kampen.

 

Walcott var et friskt pust da han kom inn på topp i går, virket som om han kom litt ut av det da han ble flyttet ned på kanten, men at han er et giga talent er det vel ikke tvil om lenger.

 

Ang. Bendter situasjonen. Jeg er av den tro at Bendtner prøvde å "klække" ballen inn. Jeg tror ikke han prøvde å stjele målet men jeg tror rett og slett han var litt desorientert og ikke skjønte at han stod foran målet, men kanskje litt ved siden av målet. Uansett så tror jeg ikke dommeren hadde dømt dersom Bendtner hadde hoppet over ballen.

Ang. om Carragher opphevet offsiden eller ikke vet jeg ikke. Jeg husker ikke hele situasjoen, men dersom det er slik at han prøver på en sklitakling etc som gjør at han fyker ut av banen så frigjør det ikke han. Da opphever han offsiden. En spiller er ikke med i spillet når han enten har blitt sendt ut av banen for behandling eller når spilleren har signalisert at han ikke er med for eksempel hvis han har krampe eller knyter lissene etc. Hvis han løper ut av banen aven annen grunn så er han med i spillet

Link to comment
Share on other sites

hvis det finnes NOE rettferdighet (som det egentlig ikke gjør) i fotball, så kommer Arsenal til å komme seg videre. Vi må bare fortsette finspillet, og passe oss for kontringene til pool. I går hadde pool ingenting å komme med, og mange sier det var en fantastisk god og underholdende kamp, er enig i det, MEN for all del ikke la det drittlaget der få æren for det!! Vi rundspiller dem, kjører på med vårt offensive spill, mens de har nok med å ligge med 10 spillere på rett side. Spesielt i 2.omgang var det bare 1 lag på banen! Målet til pool, er en god prestasjon av Gerrard (som er 1 av 2 menn man skal passe på), men det er også elendig forsvarspill av oss. For det første bør ikke Gerrard få gå så lett igjennom, i tillegg er vi i OVERTALL inne i boksen, og det er svakt å ikke klare å plukke opp den ene spillern som er der. Ellers gjør vi en kanonkamp, uten å få uttelling på sjansene. Har stor tro på å gå videre, får vi det første målet kan vi kontre inn det andre. men vi kan nok vente oss en ny tøff batalje på tirsdag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...