Jump to content

2008.04.02 Liverpool H


taugooneren

Poll  

62 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vi slår dem på anfeild. merk mine ord, vi slår dem på anfeild. Dette var ein bra kamp av arsenal, lit problem med efiktiviteten. Veldi uheldi, vi redda dem på strek, dei redda på strek og vi ble snytt for straffe. eg synes dette viste at vi er ein bere klubb og at vi tar dem på borte bane. tipper seier eller 2-2 i neste CL møte.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 320
  • Created
  • Last Reply

Hleb: Glimtvis meget god, men skuffer alt i alt. 6

Bendtner: Nuff said. 4+

Disse to karakterene er jeg uenig i. Hleb var i mine øyne tilbake i knallformen, bare se på foranledningen til straffesituasjonen. Der viser han enorm klasse. Bendtner hadde i mine øyne et helt greit innhopp, men var dessverre litt klønete i et par situasjoner, en med verst mulig utfall.

Bendtner har visst nok tatt over rollen til Senderos her på forumet, når det går dårlig er det hans skyld...

 

Hvorfor er det Bendtner sin skyld? Situasjonen var jo offside. Da spiller det vel ingen rolle om han stoppet ballen eller ei, og hvordan i alle dager skulle han klart å komme seg unna ballen der. Gikk såpass fort.

Link to comment
Share on other sites

Hleb: Glimtvis meget god, men skuffer alt i alt. 6

Bendtner: Nuff said. 4+

Disse to karakterene er jeg uenig i. Hleb var i mine øyne tilbake i knallformen, bare se på foranledningen til straffesituasjonen. Der viser han enorm klasse. Bendtner hadde i mine øyne et helt greit innhopp, men var dessverre litt klønete i et par situasjoner, en med verst mulig utfall.

Bendtner har visst nok tatt over rollen til Senderos her på forumet, når det går dårlig er det hans skyld...

 

Jeg står fremdeles på karakteren jeg ga Hleb, men må trekke tilbake karakteren jeg ga til Bendtner. Når jeg skrev dette var jeg fremdeles skikkelig forbanna etter redningen hans på streken, men nå har jeg fått fordøyet kampen litt, så jeg innser nå at han var helt ok. Han var god med ball i beina, og relativt mye involvert. Så jeg beklager dette, men som sagt så står jeg fremdeles på karakteren jeg ga til Hleb.

Link to comment
Share on other sites

Bendtner gjør ingen ting galt i den situasjonen. Det er han som skaper situasjonen i forkant, og han har ingen mulighet til å komme seg vekk. Offside er det uansett. Jeg er ikke noen stor Bendtner fan, men det er tydelig at enkelte nå har fått en ny hoggestabbe.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke noen stor Bendtner fan, men det er tydelig at enkelte nå har fått en ny hoggestabbe.

 

Helt til han putter et mål igjen. Da er han "verdens beste spiss" igjen. Slår aldri feil på dette forumet.

Link to comment
Share on other sites

Det var jo ikke offside på Bendtner. En/to Lvpool spillere var bak ham..

 

Clichy var også i faresonen for karantene. Vil bare informere om at han IKKE fikk gult kort da han taklet Torres.

 

Selvsagt var det offside. Kun EN liverpool spiller var bak ballen, Reina var foran, dermed er det offside.

Link to comment
Share on other sites

1-1.. Hmm, Urettferdig resultat! Ett bortemål imot oss, ganske svakt, svakt forsvarspill ved DEN situasjonen!

Ellers syntes jeg Torres nermest ble usynlig p.g.a Gallas og Clichy!

 

Nå må vi tenke på kampen til helgen, jeg tro KANSKJE begge lag vil spare en eller to spillere til andre runde i cl..

 

- vi MÅ vinne de 3 neste kampene vi spiller! Da syntes jeg at vi har bevist at vi er ENGLANDS beste lag! Så ungt som det er;)

Link to comment
Share on other sites

 

Hvorfor er det Bendtner sin skyld? Situasjonen var jo offside.

 

Men det var vel egentlig ikke offside. Det var to spillere bak Bendtner: spilleren på streken pluss at spilleren som prøvde å blokkere innlegget til Adebayor har en hånd på streken og altså er inne på banen!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke noen stor Bendtner fan, men det er tydelig at enkelte nå har fått en ny hoggestabbe.

 

Helt til han putter et mål igjen. Da er han "verdens beste spiss" igjen. Slår aldri feil på dette forumet.

 

Good point, Frank.

Link to comment
Share on other sites

Sett med positive øyne kan vi nå si dette om kampen på Anfield neste uke: Enten blir det 0-0 eller så må de slå oss for at vi skal ryke. Kan selvsagt vris andre veier og men jeg er greit fornøyd med kampen. Hvor bitter og skuffet var vi da ikke da Ade bommet på åpent mål og vi vel også ble snytt for straffe hjemme mot Milan? Saken er grei, vi har nitti minutter med spill på en bra gressmatte på å ta igjen et ørlite forsprang på en klubb vi i dag spiller ball i hatt med i flere perioder. Resultatet er ikke mer enn ok- men spillet var veldig bra. De tre neste kampene avgjør i stor grad hvordan denne sesongen ender. Hadde vi vært i dårlig form hadde det hjulpet lite med 1-0/2-1seier i dag.

 

Synes Bendter-saken er storm i et vannglass. For det første så tar Hyypia den ballen om ikke Bendtner er borti den. For det andre blir det vel offside om Bendtner er borti den. Dessuten så vil jo definitivt det å la ballen gå mellom beina være å forstyrre/påvirke Hyypia rett bak. Dermed fortsatt offside når linjedommeren mener Bendtner er offside(Noe han vel er siden Reina er foran han og kun Hyypia er nærmere dørlinjen enn han.)

 

I en åpen seriekamp i helgen der Liverpool vil være mye mer opptatt av seier enn i dag har vi en god sjanse. Det er den kampen som MÅ være den viktigste kampen for hele klubben allerede når en våkner i morgen tidlig.

 

Gidder ikke lage noen spillerbørs. Mye de samme som utpeker seg som før. Fabregas, Hleb og Flamini er majestetiske. Almunia, Toure, RvP, Senderos og Adebayor er solid. Clichy gjør selvsagt en fabelaktig kamp men innlegg og i pressede situasjoner faller han såpass igjennom at det ødelegger mye av mitt helhetsinntrykk. Sikkert litt vonde minner fra tidligere kamper men jeg synes han er unødvendig nonchalant og sløv i ekle situasjoner i forsvaret. Eboue gjør veldig mye rart. Kanskje på tide med Walcott fra start? Må forøvrig si jeg er glad for at Ade har fått tilbake en betydelig del av "touchen" sin. Dog synes jeg han ofte gjør det litt for vanskelig for seg selv. Samme med RvP. De er begge spillere med fabelaktig teknikk og må og variere med å gå rett på, også de gangene det er "feil" side. Jeg har blant annet se RvP score på en fantastisk måte i en

preseason-kamp på Emirates i fjor sommer, fra HØYRE side(Venstre side for keeperen).

 

Edit: Bendtner-situasjonen: Om det skal være offside avhenger om hvordan regelen helt presist er. Spilleren som ligger ned med sidelinjen er på ingen måte invovert i situasjonen, men har dette noe å si for om Bendtner er i offside? Han er jo absolutt aktiv i spillet, om han var skadet i et titalls sekunder blir det selvsagt en annen sak. Uansett så mener jeg Hyypia tar den ballen på streken. Kun øynene mine som så gjerne vil frifinne Bendtner som tar feil?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke noen stor Bendtner fan, men det er tydelig at enkelte nå har fått en ny hoggestabbe.

 

Helt til han putter et mål igjen. Da er han "verdens beste spiss" igjen. Slår aldri feil på dette forumet.

 

Good point, Frank.

 

Legg merke til at jeg har beklaget kommentarene mine om Bendtner, som ble skrevet like etter at kampen var slutt, og da var jeg ennå svært irritert.

Link to comment
Share on other sites

Bendtner var DEFINITIVT IKKE i offside. Hyypia opphever den, uten tvil.

Det var offside;) Hyypia blir en "keeper" i den situasjonen.. hadde reina stått i mål sammen med hyypia så hadde det ikke hvert offside.. Lær dere offside regelen Gutta:)

Link to comment
Share on other sites

Bendtner var DEFINITIVT IKKE i offside. Hyypia opphever den, uten tvil.

Det var offside;) Hyypia blir en "keeper" i den situasjonen.. hadde reina stått i mål sammen med hyypia så hadde det ikke hvert offside.. Lær dere offside regelen Gutta:)

 

Takk, Patryk2402. Det er tydelig at enkelte bør ta seg et dommerkurs.

 

Bendtner var DEFINITIVT IKKE i offside. Hyypia opphever den, uten tvil.

 

TO SPILLERE SKAL VÆRE BAK BALLEN!

 

Hmm, det har jeg ikke fått med meg. Har du en link til en slik regel?

 

Ta et dommerkurs. Og som en kommentar til de som nevner en hånd på streken, han står utenfor banen, og er ikke ed i spillet.

Link to comment
Share on other sites

1207169701798_579.jpg

 

Nå viser vel ikke det bildet hvem som er foran hvem, men det ser ut som Reina er bak Bendtner og med Hyppiä i mål så er det vel 2 mann bak Bendtner, men får se det på ATVO i morgen, satt egentlig ikke og så nøye på reprisen, lå og vridde meg i skuffelse på gulvet mens den gikk :P

Link to comment
Share on other sites

Bendtner var DEFINITIVT IKKE i offside. Hyypia opphever den, uten tvil.

Det var offside;) Hyypia blir en "keeper" i den situasjonen.. hadde reina stått i mål sammen med hyypia så hadde det ikke hvert offside.. Lær dere offside regelen Gutta:)

 

Takk, Patryk2402. Det er tydelig at enkelte bør ta seg et dommerkurs.

 

Bendtner var DEFINITIVT IKKE i offside. Hyypia opphever den, uten tvil.

 

TO SPILLERE SKAL VÆRE BAK BALLEN!

 

Hmm, det har jeg ikke fått med meg. Har du en link til en slik regel?

 

Ta et dommerkurs. Og som en kommentar til de som nevner en hånd på streken, han står utenfor banen, og er ikke ed i spillet.

 

Hvorfor skal jeg ta et dommerkurs når slike regler finnes på internett? Unødvendig mye arbeid..

Link to comment
Share on other sites

Bendtner var DEFINITIVT IKKE i offside. Hyypia opphever den, uten tvil.

Det var offside;) Hyypia blir en "keeper" i den situasjonen.. hadde reina stått i mål sammen med hyypia så hadde det ikke hvert offside.. Lær dere offside regelen Gutta:)

 

Takk, Patryk2402. Det er tydelig at enkelte bør ta seg et dommerkurs.

 

Bendtner var DEFINITIVT IKKE i offside. Hyypia opphever den, uten tvil.

 

TO SPILLERE SKAL VÆRE BAK BALLEN!

 

Hmm, det har jeg ikke fått med meg. Har du en link til en slik regel?

 

Ta et dommerkurs. Og som en kommentar til de som nevner en hånd på streken, han står utenfor banen, og er ikke ed i spillet.

 

Hvorfor skal jeg ta et dommerkurs når slike regler finnes på internett? Unødvendig mye arbeid..

Finn regelen da mann:) Vi sier det bare slik det er:P Er dommer selv:)

Link to comment
Share on other sites

Bendtner var DEFINITIVT IKKE i offside. Hyypia opphever den, uten tvil.

Det var offside;) Hyypia blir en "keeper" i den situasjonen.. hadde reina stått i mål sammen med hyypia så hadde det ikke hvert offside.. Lær dere offside regelen Gutta:)

 

Takk, Patryk2402. Det er tydelig at enkelte bør ta seg et dommerkurs.

 

Bendtner var DEFINITIVT IKKE i offside. Hyypia opphever den, uten tvil.

 

TO SPILLERE SKAL VÆRE BAK BALLEN!

 

Hmm, det har jeg ikke fått med meg. Har du en link til en slik regel?

 

Ta et dommerkurs. Og som en kommentar til de som nevner en hånd på streken, han står utenfor banen, og er ikke ed i spillet.

 

Hvorfor skal jeg ta et dommerkurs når slike regler finnes på internett? Unødvendig mye arbeid..

fordi du tjener godt på det :P

ikke det at jeg vil ta det

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...